MERCURY Mariner 2008-2011

MERCURY Mariner 2008-2011

Przejdź do galerii zdjęćMERCURY Mariner 2008-2011

Wprowadzony na rynek w 2005 roku na tej samej platformie co Ford Escape i Mazda Tribute, Mariner był reklamowany jako produkt premium w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Facelifting z 2008 roku był zasłużony dla Marinera, który dobrze przetrwał światowy kryzys gospodarczy. Jego stosunkowo przystępna cena jak na SUV-a premium, w połączeniu z dużym, przestronnym wnętrzem, przyciągała wielu klientów. A wraz z faceliftingiem poprawiono również wygląd zewnętrzny.

Mariner z 2008 roku miał większe reflektory i mniejszy, ale wyższy grille. Kanciasta forma pozostała, ale nachylony grill i zaokrąglone rogi sprawiły, że był bardziej atrakcyjny. Maskę zdobił wklęsły przetłoczenie, które podkreślało ogólny wygląd samochodu. Z tyłu nowe lampy tylne miały cztery wewnętrzne soczewki i przezroczystą lampkę z czerwoną soczewką wewnętrzną.

Wnętrze Marinera oferowało różne opcje tapicerki, w zależności od poziomu wyposażenia. W wersji Premiere użyto dwutonowej tapicerki skórzanej z Alcantarą w środku i czarnym wykończeniem, co nadało wnętrzu elegancki wygląd. Zainstalowano większy środkowy podłokietnik z ogromną komorą, w której łatwo zmieściłby się laptop. Nowa jednostka infotainment została umieszczona na środkowej konsoli. Zmieniono również zestaw wskaźników, który teraz wyświetlał czytelne informacje.

Tak jak jego nieodnowiony odpowiednik, Mariner w standardzie, w podstawowym poziomie wyposażenia, miał napęd na przednie koła. Jednak silnik został ulepszony z 2.3 litra do 2.5 litra. Standardowo był połączony z 5-biegową skrzynią manualną. Drugim dostępnym silnikiem był 3.0-litrowy, podniesiony do 240 KM, o 40 więcej niż jego poprzednik. Standardowo był połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i był dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła. Dostępna była również wersja hybrydowa.

Wprowadzony w 2005 roku jako podstawowy, mały SUV marki Mercury, Mariner opierał się na stylu i sukcesie średniej wielkości modelu Mountaineer z czterema drzwiami. Oryginalny Mariner został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy chcieli czegoś więcej niż standardowy mały SUV, oferując wysoki poziom wyrafinowania w projekcie, więcej standardowych funkcji, materiały premium w wnętrzu oraz unikalne elementy w inteligentnie zapakowanym, oszczędnym modelu.

Teraz, z pierwszym znaczącym przeprojektowaniem Mariner od momentu jego wprowadzenia, nowy model z 2008 roku rozwija tę podstawę, dodając wyższe poziomy stylu i elegancji – to wygląd, który zdefiniuje markę Mercury w przyszłości.

Mariner 2008 trafi do salonów dealerskich na początku 2007 roku i jest całkowicie przeprojektowany zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Oprócz świeżej blachy z nowymi elementami wzorniczymi Mercury i odnowionym wnętrzem, Mariner został zaktualizowany o kompleksowy pakiet bezpieczeństwa, cichsze prowadzenie oraz bardziej wyrafinowane właściwości jezdne. Co nie zmieniło się, to ogólny pakiet: Mariner zachowuje oszczędność paliwa, zwrotność oraz radość z jazdy, które są kluczowymi cechami małego SUV-a.

„Mariner 2008 to pierwszy produkt, który w pełni oddaje 100 procent DNA projektowego marki Mercury” – mówi Kim Irwin, menedżer marki Mercury. „Wygląda dobrze i prowadzi się świetnie, ma wyrafinowany styl i nie przypomina niczego innego na rynku.”

Mariner 2008 wchodzi na rynek w momencie, gdy klienci szukają mniejszych SUV-ów, które nadal spełniają wymagania tradycyjnego SUV-a, takie jak napęd na cztery koła, dominująca pozycja siedząca, zdolność holowania i dobra pojemność ładunkowa. Nowy Mariner nadal równoważy wszystkie te wymagania, owijając je w wyrafinowany i stylowy pakiet, który można znaleźć tylko w modelach Mercury.

Czysty, nowoczesny i wyrafinowany design zewnętrzny wyróżnia Marinera

Na zewnątrz, całkowicie nowa blacha Mariner 2008 zawiera znaczące zmiany w przednich i tylnych zderzakach, klapie, reflektorach i lampach tylnych, podwyższonej linii okien, nowej masce i czarnym wykończeniu na słupkach B. Jest też unikatowa, jedwabista kratka wentylacyjna.

„Ogólnie rzecz biorąc, nowy Mariner wygląda na bardziej wyrafinowany niż poprzedni model” – mówi Stephen Lesh, menedżer programu dla Marinera 2008. „Maska jest podwyższona i bardziej kanciasta. Dzięki nowemu wyglądowi i ulepszonym funkcjom, Mariner 2008 jest idealny dla klientów, którzy chcą czegoś nieco mniejszego niż Mountaineer, który zużywa mniej paliwa, a jednocześnie oferuje wszystkie możliwości SUV-a.”

Jednym uderzającym elementem wizualnym Marinera 2008 jest nowa kratka, która jest większa, z szerszymi szczelinami między szczeblami. Znajdujące się na środku kratki logo Mercury jest również większe. Większa ilość błyszczących elementów z przodu i z tyłu nadaje Marinerowi 2008 niepowtarzalną obecność Mercury na drodze. Zostały usunięte wykończenia w kolorze nadwozia oraz dolne osłony, co sprawia, że Mariner ma czystszy, bardziej spójny profil. Wyjątkowe zintegrowane lampy boczne to kolejny element wzorniczy Mercury, który zwiększa bezpieczeństwo.

Reflektory i lampy tylne mają unikalny design „brwi”, który biegnie wokół soczewek, łącząc przednią i tylną część pojazdu. Przyjrzyj się uważnie: reflektory są wyróżnione logo Mercury subtelnie zintegrowanym w obudowie. Lampy tylne mają cztery wewnętrzne soczewki oraz przezroczystą soczewkę z czerwonym wnętrzem. Maska „powerdome” ma unikalną odwrotną fałdę, która przyciąga wzrok od kratki do szyby.

Zmiany w designie są głębsze niż tylko na powierzchni. „Każda powierzchnia została zmieniona, aby pojazd wyglądał na bardziej solidny niż poprzedni model” – powiedział Doyle Letson, główny projektant Marinera. „Chcieliśmy, aby nowy Mariner miał obecność, wyrafinowanie i dbałość o szczegóły, które będą bardziej atrakcyjne dla klienta.”

Na dachu pojazdu nowa płyta dachowa pomaga zmniejszyć hałas, wibracje i szumy. „Zagłębione kanały na dachu pojazdu zaprojektowano, aby poprawić przepływ powietrza nad pojazdem” – powiedział Letson. „Okazało się, że jeśli dostosujemy rozmiar i położenie tych kanałów, możemy w bardzo pozytywny sposób wpłynąć na NVH.”

Poziome żebra na dachu wzmacniają również strukturę nadwozia i pomagają zredukować hałas wiatru, podczas gdy większe lusterka, poprawiające widoczność z tyłu, zostały starannie dostosowane do zmniejszenia hałasu wiatru.

Mariner jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: dobrze wyposażony Mariner oraz wyższy Mariner Premier, który dodaje błyszczące, frezowane 16-calowe aluminiowe koła (z opcjonalnymi 17-calowymi kołami w osłonie chromowej), dostępne satynowe wstawki na bagażniku, skórzane fotele, elektrycznie regulowane fotele kierowcy, podwójna automatyczna kontrola temperatury oraz lusterka w kolorze nadwozia.

Trzy nowe kolory Marinera 2008 to Kiwi, Light Ice Blue oraz Black Pearl Slate. Łącznie na nowego Marinera oferowane będą osiem kolorów nadwozia.

Stylowe, wyrafinowane i eleganckie wnętrze Marinera podnosi standardy

Wewnątrz, wykończenie w kolorze satin pewter i akcenty z chromu nadają Marinerowi 2008 elegancki wygląd. Są nowe fotele, panele wykończeniowe drzwi, wykończenia słupków A i B, konsola centralna oraz nowy dźwignia zmiany biegów montowana na podłodze. Fotele są w jednolitym kolorze lub dwukolorowe z wkładkami z Alcantary.

„To, co definiuje naszą markę, to cool” – mówi Evelyn Bowman, projektantka wnętrz Marinera. „Wnętrze Marinera jest sprytne, nowoczesne i techniczne. Posiada wiele przyciągających wzrok detali, które dobrze korespondują z naszymi klientami docelowymi.”

Wskazując nowy kierunek dla wzornictwa wnętrz marki Mercury, Mariner 2008 jest pierwszym pojazdem Mercury, który debiutuje z trzema innowacyjnymi funkcjami wnętrza.

* Wyświetlacz „na górze deski” umieszczony na wysokości wzroku na desce rozdzielczej wyświetla temperaturę wewnętrzną i zewnętrzną, funkcje radia oraz odczyty kontroli klimatu. Gdy kierowca lub pasażer z przodu dostosowuje pokrętło lub przycisk na desce rozdzielczej, zmiana jest odzwierciedlana w wyświetlaczu na wysokości wzroku, zamiast na dolnej części deski, gdzie zwykle znajdują się informacje. Ten prosty, efektywny design umieszcza dużą część informacji o pojeździe w jednym miejscu na górze deski rozdzielczej, co ułatwia odczyt podczas jazdy.

* Oświetlenie Ice Blue zastępuje zielony na zespole wskaźników, na konsoli centralnej, na przełącznikach zamków drzwi i okien oraz na kierownicy. Ice Blue daje chłodne, wyraźne, przyjemne dla oczu światło do jazdy w nocy i podkreśla ogólne poczucie jakości wnętrza.

* Zamiast tradycyjnego projektu „cegły” dla radia oraz kontrole ogrzewania/klimatyzacji, Mariner ma pokrętła i przyciski, które „przebijają się” przez konsolę centralną. Na desce rozdzielczej mieszczą się kontrolki audio i klimatu, standardowe gniazdo MP3/iPod, kontrolki podgrzewanych siedzeń oraz dostępny w desce system nawigacji. Rezultatem jest bardziej zintegrowany, bardziej wykończony wygląd.

Oprócz tych funkcji, konsola centralna Marinera ma innowacyjne rozwiązania przestrzenne i magazynowe. Konsola oferuje najlepszą w swojej klasie objętość i dwa demontowalne pojemniki z punktami montażowymi na przodzie po stronie pasażera lub z tyłu konsoli. Średniej wielkości pojemniki mogą służyć jako kosz na śmieci, dodatkowe miejsce na odtwarzacz muzyki lub dodatkowa przestrzeń do przechowywania kluczy, okularów przeciwsłonecznych itd.

Konsola centralna w nowym Marinerze jest na tyle duża, aby pomieścić laptopa, a jej przestrzeń do przechowywania ma trzy poziomy. Dolny poziom magazynowy ma tajny schowek, który sięga prawie do podłogi pojazdu, dzięki czemu właściciele Marinera mogą schować wartościowe przedmioty, takie jak aparat cyfrowy lub torebka. Tylną część konsoli wyposażono w wbudowane uchwyty na kubki dla pasażerów tylnych, które są wyższe, bardziej solidne i łatwiejsze do sięgnięcia niż w poprzednim modelu.

Obszar przechowywania za drugą linią foteli ma nowy system zarządzania ładunkiem. Podniesienie dywanu w tylnej części przestrzeni ładunkowej odsłania ukryte, zamykane miejsce do przechowywania – to drugi „mokry” bagażnik, który pozwala na trzymanie sprzętu do nurkowania lub mokrych ręczników plażowych z dala od suchych toreb lub ubrań. Dywan w tylnej przestrzeni ładunkowej jest również odwracalny – wystarczy go odwrócić, aby uzyskać łatwą do czyszczenia gumową powierzchnię.

Klimatyzacja została ulepszona, aby zapewnić większy komfort w upalne dni. Większa sprężarka klimatyzacji poprawia ogólną wydajność, a nowe prostokątne wentylatory w górnej części deski rozdzielczej efektywnie kierują powietrze do pasażerów na tylnych siedzeniach, nie dmuchając bezpośrednio na ręce kierowcy.

Cała gama innych funkcji podnosi poziom wyrafinowania wewnątrz Marinera. Na przykład nowa dźwignia zmiany biegów montowana na podłodze pozwoliła inżynierom usunąć uchwyt hamulca ręcznego z konsoli centralnej, zwalniając miejsce między siedzeniami; hamulec ręczny jest teraz włączany pedałem zamontowanym na podłodze i zwalniany uchwytem na desce rozdzielczej. Starannie rzeźbione panele drzwiowe tworzą więcej miejsca na łokcie; głośniki audio znajdują się wyżej w przednich drzwiach, co poprawia jakość dźwięku; a tylne drzwi mają nowe schowki.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.