Model Mercury Milan z 2006 roku zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Chicago w 2005 roku i był przebranym amerykańskim Fordem Fusion. Jego platforma CD3 została współdzielona z Mazdą 6 oraz Lincolnem Zephyr.
Mercury próbował na nowo zaistnieć w segmencie premium, dlatego w 2005 roku zaprezentowano nowoczesnego Milana. Choć nazwa inspirowana była włoskim miastem, jego design nie przybył z nim przez Atlantyk. Niektóre elementy samochodu pochodziły z Fusion, podczas gdy inne były nowe.
Na zewnątrz, reflektory przypominały te z europejskiego Forda Fiesty. Grill, przypominający kaskadę, miał pionowe żebra i chromowane listwy. Z boku, długi pojazd miał masywne zwisy zarówno z przodu, jak i z tyłu. Z tyłu, światła tylne przechodziły przez karoserię od błotników do klapy bagażnika, jednak nadal wydawały się zbyt małe w porównaniu do rozmiaru samochodu. Podwójny wydech wystawał spod zderzaka.
W środku, Mercury starał się zrekompensować to lepszym wyposażeniem. Standardowo oferował odtwarzacz 6-CD/MP3 umieszczony w centralnej konsoli. Elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy zaprojektowano z myślą o komforcie. Zestaw wskaźników przypominał ten z europejskiego Forda Mondeo. Z tyłu było wystarczająco dużo miejsca dla dwóch dorosłych osób.