Pięcioosobowy sedan średniej wielkości przeszedł nową modernizację w 2010 roku, a jego premiera miała miejsce w 2008 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Los Angeles.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym obejmowały nową osłonę chłodnicy, odświeżone błotniki, przeprojektowaną maskę oraz nowe zderzaki z przodu i z tyłu. Dzięki nowemu wyglądowi, Milan zyskał szerszy i sportowy charakter, a także poprawioną aerodynamikę.
Nie tylko zewnętrze zostało poprawione, ale także dodano imponującą listę funkcji.
Mercury Milan był dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Base i Premiere.
Model Premiere miał w standardzie skórzaną tapicerkę oraz system komunikacji i rozrywki z aktywacją głosową SYNC.
Do wyboru były dwa silniki: 2.5-litrowy silnik czterocylindrowy o mocy 177 KM oraz 3.0-litrowy silnik V6 o mocy 240 KM. Silnik 2.5-litrowy można było połączyć z automatyczną lub manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, natomiast mocniejszy silnik był dostępny tylko z automatyczną skrzynią biegów. Wersja o mocy 240 KM miała opcjonalny system napędu na wszystkie koła.
Mercury Milan oferował znakomitą gwarancję na 5 lat lub około 100 000 km.
Na rok 2010, Mercury wprowadził zupełnie nowy model hybrydowy, który oferował niższe zużycie paliwa. Model hybrydowy był wyposażony w 2.5-litrowy silnik czterocylindrowy o mocy 155 KM, który współpracował z bezstopniową skrzynią biegów CVT.
Mercury Milan opiera się na solidnych fundamentach jakości i niezawodności, a w modelu roku 2010 dodaje do oferty zupełnie nowy model hybrydowy, bardziej efektywne jednostki napędowe na benzynę, unikalne technologie oraz bardziej wyrafinowany i nowoczesny design.
„Milan od początku swojego istnienia stanowił mocny element oferty Mercury i pomógł przyciągnąć większą liczbę klientów do salonów dealerskich,” powiedział John Felice, dyrektor generalny ds. marketingu Forda, Lincolna i Mercury. „Dla wymagających konsumentów poszukujących stylowej hybrydy, Mercury Milan oferuje teraz najoszczędniejszy hybrydowy sedan w swojej klasie.”
Główny projektant Darrell Behmer i jego zespół mieli na uwadze pracę nad pojazdem, który został doceniony przez klientów i grupy konsumenckie. „Nasze podejście polegało na zbudowaniu na mocnych stronach Milana – na poprawie, a nie na rewolucji,” powiedział Behmer. „Z punktu widzenia designu, chcieliśmy wyczyścić projekt, nadając mu nowoczesny i estetyczny wygląd.”
Zmiany w zewnętrznym wyglądzie koncentrowały się na grillu, błotnikach, masce oraz przednich i tylnych zderzakach. Dolna część została przesunięta do przodu, co nadało 2010 Mercury Milan szerszy i sportowy wygląd. Te zmiany, jak również istotne prace podwozia przyczyniły się do uzyskania czystszego, bardziej aerodynamicznego samochodu.
W każdej wersji, zespół projektowy wnętrza stworzył bardziej współczesny, techniczny wygląd z metalicznymi wykończeniami na desce rozdzielczej, które kontynuują się na konsoli centralnej, drzwiach i kierownicy. Całkowicie nowa deska rozdzielcza pokryta jest miękkim materiałem górnym i dolnym, a w porównaniu z japońskimi konkurentami zawiera znacznie mniej twardego plastiku. Przeprojektowana skórzana kierownica z dopasowanymi wypukłościami, nowa dźwignia zmiany biegów oraz owinięte i wyściełane podłokietniki zwiększają sportowy charakter Milana oraz komfort we wszystkich kluczowych punktach styku kierowcy.
Siedzenia również przeszły metamorfozę. Kontur foteli został zmieniony, z większym wsparciem bocznym oraz ogólnie bardziej komfortowymi siedziskami z gładszymi bocznymi profilami i bardziej teksturowanymi wstawkami. Fotele wyróżniają się także kontrastowym przeszyciem i skórzanymi wstawkami, co nadaje Mercury Milan jeszcze więcej charakteru, co jest odpowiednie dla tego średniej wielkości sedana.
Zestaw wskaźników został zaprojektowany z podświetleniem dziennym, czarną soczewką oraz elementami 3D, aby stworzyć technologiczną, przypominającą biżuterię estetykę, podobną do zegarka. Kierowcy powitają nową sekwencję „powitania”, która sprawia, że Mercury Milan wydaje się ożywać.
Wskaźniki przesuwają się tam i z powrotem, gdy uruchamiane są podświetlenie i nowe dźwięki. System oświetlenia ambientowego oferuje opcję podświetlenia przednich i tylnych przestrzeni na stopy oraz uchwytów na kubki z przodu.
Dwukolorowy wygląd wnętrza pozostaje znakiem rozpoznawczym Mercury Milan, z satynowymi aluminiowymi akcentami i drewnianym wykończeniem wokół centralnej konsoli. Milan oferuje ciemny antracytowy, średni jasny kamień i kolor camel jako wybory wnętrza w serii Premier, która obejmuje także tłoczoną skórę.
Wprowadzono także ulepszony design siedzeń z nowym wzorem perforacji. Sam kontur fotela został zmieniony, z większym wsparciem bocznym, co pomaga stworzyć ogólnie bardziej miękkie siedzisko.
Całkowicie nowy model hybrydowy
Na rok modelowy 2010, Mercury Milan wprowadza całkowicie nowy model hybrydowy. Ford Fusion Hybrid i Mercury Milan Hybrid dołączają do Forda Escape i Mercury Mariner Hybrids, podwajając zarówno rozmiar, jak i wolumen oferty hybrydowej Forda.
„Oferowanie konsumentom bardziej oszczędnych opcji pojazdów, w tym poprawa i zwiększenie naszej oferty samochodów hybrydowych oraz poprawa naszych jednostek napędowych na benzynę o dużym wolumenie, jest częścią szerokiego planu Forda dotyczącego dostarczania rozwiązań technologicznych dla przystępnej oszczędności paliwa dla milionów,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent grupy Forda ds. globalnego rozwoju produktów.
„Dzięki nowemu Fordowi Fusion Hybrid i Mercury Milan Hybrid, jesteśmy teraz w stanie zaoferować jeszcze lepszy zasięg jazdy na baterii przy większej prędkości, dzięki bardziej efektywnej, bezproblemowej zmianie między silnikiem elektrycznym a silnikiem spalinowym,” dodał. „Te nowe hybrydy przekroczą oczekiwania na wszystkich frontach – oszczędność paliwa, komfort, wygodę i prowadzenie pojazdu.”
Zespół Forda do spraw hybryd opracował system napędu, który łączy najlepsze cechy silnika benzynowego oraz silników napędzanych energią elektryczną, aby zapewnić optymalne doświadczenie dla klienta pod względem wydajności jazdy i oszczędności paliwa.
Dodatkowo, system napędowy dla Mercury Milan Hybrid i Ford Fusion Hybrid przechodzi z napędu gazowego na elektryczny i z powrotem w sposób bardziej efektywny i płynny.
Całkowita aktualizacja systemu pozwala na dłuższe działanie Mercury Milan Hybrid i Ford Fusion Hybrid przy wyższych prędkościach w trybie elektrycznym. Hybrydowe pojazdy mogą poruszać się z prędkością do 47 mph w czystym trybie elektrycznym, co jest około dwa razy szybciej niż niektórzy konkurenci. Ponadto, zasięg jazdy w ruchu miejskim na jednym zbiorniku paliwa ma wynosić ponad 700 mil.
Następna generacja systemu hybrydowego oferuje:
- Nowy 2,5-litrowy silnik 4-cylindrowy (155 koni mechanicznych/136 lb-ft momentu obrotowego) działający w sprawdzonym cyklu Atkinsona, sprzężony z elektronicznie sterowaną bezstopniową skrzynią biegów (e-CVT).
- Zmienny czas rozrządu dolotowego (iVCT), który pozwala pojazdowi na bezproblemowe przechodzenie między trybem gazowym a elektrycznym i odwrotnie. Czas zapłonu i rozrządu jest modyfikowany w zależności od obciążenia silnika, aby zoptymalizować efektywność i emisje.
- Ulepszona elektroniczna kontrola przepustnicy zmniejsza przepływ powietrza przy wyłączeniach, zmniejszając potrzebę na paliwo przy ponownych rozruchach.
- Szerokopasmowy czujnik lambda analizuje stosunek powietrza do paliwa i odpowiednio dostosowuje mieszankę ubogą/bogata, aby utrzymać równowagę systemu i zminimalizować emisje.
- Nowa mniejsza, lżejsza bateria niklowo-metalowo-wodorowa została zoptymalizowana, aby generować o 20% więcej mocy. Ulepszona chemia pozwala na pracę akumulatora w wyższej temperaturze, a jego chłodzenie odbywa się za pomocą powietrza z kabiny.
- Dodany zmienny konwerter napięcia zwiększa napięcie do akumulatora trakcyjnego, aby efektywniej napędzać silnik i generator.
- Nowy, wysokoefektywny konwerter zapewnia 14% zwiększenie mocy, aby pomieścić szerszy wachlarz funkcji pojazdu.
- Inteligentniejszy system klimatyzacji monitoruje temperaturę w kabinie i uruchamia silnik spalinowy tylko wtedy, gdy jest to potrzebne do ogrzania kabiny; zawiera także elektryczny kompresor klimatyzacji, aby dodatkowo zminimalizować wykorzystanie silnika i maksymalizować komfort.
- System hamulców regeneracyjnych przechwytuje energię, która normalnie traci się na tarciach podczas hamowania i gromadzi ją. Prawie 94% odzysku energii osiągane jest poprzez pełne wykorzystanie hamulców regeneracyjnych, a następnie hamulców tarczowych w ruchu miejskim.
- System symulacji aktywacji hamulców dyktuje aktywację hamulców i zapewnia lepsze odczucia z pedału hamulca w porównaniu z poprzednią generacją systemu hamulcowego.
„Ponieważ nasza hybryda może działać przy znacznie wyższej prędkości w trybie elektrycznym, możesz zrobić znacznie więcej w sytuacjach miejskich,” powiedział Gil Portalatin, menedżer ds. aplikacji hybrydowych. „W odpowiednich warunkach, możesz poruszać się po swojej okolicy lub parkingach centrów handlowych, nie używając ani kropli benzyny.”
Mercury Milan Hybrid oferuje również kierowcom sposób na większe połączenie z hybrydowym doświadczeniem jazdy dzięki SmartGauge z EcoGuide, unikalnemu wykonaniu zestawu wskaźników, które pomaga kierowcom optymalizować wydajność swojej hybrydy.
SmartGauge z EcoGuide oferuje dwa wysokiej rozdzielczości, pełnokolorowe wyświetlacze LCD po obu stronach analogowego wskaźnika prędkości, które można skonfigurować tak, aby pokazywały różne poziomy informacji, w tym poziomy paliwa i energii akumulatorów, średnią i natychmiastową liczbę mil na galon. Roślinne wzory liści i pnączy śledzą i nagradzają efektywność kierowcy.
EcoGuide stosuje wielowarstwowe podejście, aby nauczyć kierowcę maksymalnej efektywności paliwowej. Tryb samouczka wbudowany w wyświetlenie pomaga kierowcy w nauce korzystania z zestawu wskaźników i hybrydy w sposób lekki, który nie jest przytłaczający.
Na przykład, kierowcy mogą wybrać jeden z czterech ekranów danych, aby ustawić poziom informacji wyświetlanej podczas jazdy. Są to:
- Informuj: Poziom paliwa i stan naładowania akumulatora
- Oświeć: Dodaje wskaźnik trybu pojazdu elektrycznego i obrotomierz
- Zaangażuj: Dodaje moc wyjściową silnika i moc wyjściową akumulatora
- Upoważnij: Dodaje moc do kół, próg podnoszenia silnika i zużycie energii przez akcesoria
Wszystkie poziomy mogą pokazać natychmiastową efektywność paliwową, historię efektywności paliwowej, licznik kilometrów, temperaturę płynu chłodzącego silnika, bieg, w którym znajduje się samochód oraz dane dotyczące podróży (efektywność paliwowa podróży, czas i liczba mil do wyczerpania paliwa). Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego zmienia kolor na zielony, gdy warunki silnika są wystarczająco ciepłe, aby umożliwić zgaszenie silnika.
Kilka innych elementów pomaga odróżnić Mercury Milan Hybrid od jego spalinowego odpowiednika, w tym unikalne oznaczenia hybryd „droga i liść” po obu stronach i z tyłu pojazdu; unikalne 17-calowe, ośmioszprychowe koła; ekologiczne materiały siedzeń wykonane z przetworzonych, w 100% recyklingowanych materiałów; oraz standardowe gniazdo zasilania 110 V.
Więcej mocy, lepsza oszczędność paliwa
Zarówno silniki czterocylindrowe w układzie liniowym, jak i V-6 zostały ulepszone, przy czym silnik czterocylindrowy zwiększono do 2,5 litra, a silnik V-6 o pojemności 3 litrów zwiększył swoją moc z 221 do 240 koni mechanicznych. Każdy silnik poprawia również oszczędność paliwa, osiągając do 4 lub 5 mil na galon w zależności od modelu.
2,5-litrowy silnik I-4, który poprawił swój czas od 0 do 60 mph o ponad 1 sekundę, osiągając najlepsze wyniki w klasie, jest dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną, wzrastając z pięciu biegów.
„Przełożenia biegów i ogólne rozłożenie przełożeń w skrzyniach biegów pozwalają nam na bardziej efektywny harmonogram zmian biegów,” powiedział Matt Hettenhouse, lider zespołu napędowego dla Milana. Pierwszy bieg można uczynić trochę głębszym, co zapewnia płynniejszą przyspieszenie. Na końcu górnym, wyższy bieg pozwala silnikowi na wolniejszą pracę w warunkach autostradowych, co również poprawia oszczędność paliwa.
Innowacyjny system napełniania Easy Fuel™ bez korka jest również standardowy. Ta ekskluzywna funkcja branżowa pomaga zmniejszyć emisje par, które powodują smog oraz globalne ocieplenie. Po zakończeniu tankowania, a po usunięciu dyszy pompy paliwowej, system automatycznie zamyka się.
Lepsze prowadzenie w cichszej, bardziej komfortowej jeździe
Zapewnienie premium doświadczenia jazdy dla Mercury Milan było jednym z celów zespołu. W modelu 2010 poczyniono postępy w zakresie kierownicy i prowadzenia, promieniu skrętu (lepszy o około 1 stopę) oraz poprawionych odczuciach z pedału hamulca. Ulepszone malowane aluminiowe koła 17-calowe są kolejnym standardowym ulepszeniem wydajności i wyglądu w wersji Premier.
Zespół Mercury Milan na rok 2010 również przyjrzał się sposobom poprawy komfortu pojazdu. „Dokonaliśmy znacznej poprawy w ciszy wnętrza,” powiedział główny inżynier J.D. Shanahan. Izolatory masy silnika, wewnętrzne i zewnętrzne tłumiki deski rozdzielczej, nowy dywan, zmienione baffle sufitowe, dodatkowe wygłuszanie w bagażniku, nowy materiał wewnętrzny oraz nowy materiał sufitowy to niektóre z wprowadzonych ulepszeń.
Ponadto, ulepszenia uszczelnienia nadwozia i drzwi bronią i poprawiają najlepszą w swojej klasie pozycję Milana w zakresie hałasu wiatru. Redukcja hałasu wiatru i hałasu drogi zapewnia kierowcom Mercury Milan poziom luksusowej ciszy, jakiego oczekują.
Dzięki udoskonaleniom designu zewnętrznego tworzącym sportowy wygląd oraz ulepszonym technologiom i materiałom wewnętrznym, 2010 Mercury Milan rozwija pakiet wartości, który czynią go liderem w segmencie samochodów średniej wielkości.
Pozostając w kontakcie
Nowe funkcje technologiczne dostępne w 2010 Mercury Milan obejmują: