Piata generacja Mercury Sable próbowała przywrócić komercyjny sukces swoich poprzedników. Została zbudowana na tej samej platformie co Ford Five Hundred i Ford Taurus.
Pierwsza generacja Mercury Sable została dobrze przyjęta, a jeszcze przez kilka lat utrzymywała się na liście życzeń klientów dzięki swoim udogodnieniom, które wyglądały lepiej niż te w bardziej popularnym Fordzie Taurus.
Na zewnątrz, pionowe żebra grilla i wydłużone światła przednie nad maską robiły lepsze wrażenie na klientach. Choć Mercury nie był marką luksusową, jego wygląd był bliższy segmentowi premium niż rynkowi masowemu. Charakterystyczne tylne lampy LED Sable’a miały przeważnie białą soczewkę z czerwonymi akcentami. Nowy tylny zderzak miał wycięcie na chromowane końcówki podwójnego układu wydechowego. Chromowa listwa na dolnej krawędzi klapy bagażnika stanowiła wykończenie całości.
Wnętrze charakteryzowało się przestronnością, z dwutonowymi wykończeniami w różnych akcentach. Było dostępne z wyborem błyszczących akcentów przypominających włókno węglowe lub dwóch wykończeń drewnianych: Guitar Maple lub San Macassar. Sable miał standardowe siedzenia materiałowe, podczas gdy wyższy poziom wyposażenia Premier Series oferował skórzane wnętrze w dwóch kolorach.
W komorze silnikowej Sable był wyposażony w ten sam silnik V6 o pojemności 3,5 litra od Forda, połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów jako standard.
Nowy Mercury Sable 2008, zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Chicago w 2007 roku, oferuje klientom nowoczesny i elegancki wygląd zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, znacznie cichszą kabinę, bardziej komfortową jazdę oraz mocniejszy silnik V-6 o pojemności 3,5 litra.
„Produkty Mercury mają na celu pozyskanie nowych klientów, którzy cenią sobie unikalne detale, a ten nowy Sable z pewnością zrobi wrażenie bardziej dopracowanym wnętrzem i klejnotowymi akcentami,” mówi Cisco Codina, wiceprezydent Forda ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ameryce Północnej.
„Mercury ma obecnie dużą dynamikę, z nową gamą modeli, w tym przeprojektowanym małym SUV-em Mariner oraz popularnym sedanem Milan. Nowy Sable pomoże utrzymać tę dynamikę,” dodaje Codina.
Nowoczesny styl ożywia wygląd zewnętrzny
Nowoczesny, charakterystyczny wygląd Sable oparty jest na czystych, nowoczesnych motywach wzorniczych, które po raz pierwszy zaprezentowano w modelu Mercury Mountaineer, a następnie udoskonalono w modelach Milan i nowym Mariner.
„Klienci Mercury mają tendencję do posiadania unikalnego poczucia stylu,” mówi Moray Callum, dyrektor ds. wzornictwa w Fordzie. „Oczekują innego poziomu wyrafinowania i elegancji w szczegółach, takich jak wykończenie powierzchni i detale z satynowego aluminium.”
Czysta, zintegrowana konstrukcja przedniej części Sable skupia się na charakterystycznym satynowym aluminiowym grillu, flanki z wspaniale szczegółowymi, diamentowymi reflektorami projektorowymi, które unoszą się nad przednimi błotnikami. Dodatkowe elementy wizualne na przodzie pojazdu obejmują nowe chromowane obramowania dla świateł przeciwmgielnych oraz jasne, satynowe aluminiowe osłony na bocznych lusterkach.
Charakterystyczne lampy tylne Sable wyposażone są w głównie białą soczewkę z czerwonymi pasami akcentującymi. Nowy tylny zderzak ma wycięcie na chromowane końcówki podwójnego układu wydechowego, co sugeruje większą moc pod maską. Chromowy pasek na dolnej krawędzi klapy bagażnika stanowi wykończenie.
Nowoczesne i wyraziste akcenty podkreślają wnętrze
Wzornictwo Mercury charakteryzuje się nowoczesnym, przestronnym wnętrzem. W przypadku Sable ten kierunek wzorniczy ożywa w dwu-tonowej aranżacji wnętrza z unikalnymi akcentami. Klienci preferujący bardziej techniczny wygląd mogą wybrać Cyber Carbon, głęboki, błyszczący akcent przypominający włókno węglowe. Alternatywnie dostępne są dwa nowoczesne akcenty w stylu drewna – Guitar Maple lub San Macassar.
Standardowe tapicerowane siedzenia mają nowoczesny graficzny design, podczas gdy seria Premier oferuje miękkie, dwu-tonowe skórzane fotele ozdobione kontrastowymi szwami i nowym, bardziej nowoczesnym, perforowanym wzorem. Prostokątne kształty perforacji są rozmieszczone dalej od siebie, aby uzyskać bardziej progresywny, współczesny wygląd. Ten sam wzór powtarza się na panelach drzwiowych.
Klienci przyciągani nowoczesnym designem Mercury są również bardzo wymagający w kwestii technologii. Mercury Sable 2008 oferuje odpowiednie połączenia zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.
Oprócz standardowego gniazda do podłączenia audio, dostępne funkcje wygody obejmują system nawigacji głosowej, system rozrywki DVD oraz fabrycznie zainstalowane radio satelitarne SIRIUS® i Ford Sync™, system komunikacji i rozrywki w samochodzie, który w pełni integruje telefony komórkowe i odtwarzacze multimedialne.
Komfortowe i ciche doświadczenie jazdy
Całkowicie zrewidowane pakiety dźwiękowe zapewniają nowemu Sable cichość, która dorównuje wielu luksusowym samochodom. Technologie, takie jak rozszerzalne granulki pianki w słupkach A oraz ulepszony materiał wygłuszający w drzwiach, podsufitce i słupkach, pomagają zredukować poziom hałasu wewnętrznego.
Cicha i pewna jazda Sable osiągana jest częściowo dzięki zaktualizowanemu zawieszeniu przedniemu typu MacPherson z 10-procentowym zwiększeniem skoku, nowym tłumieniem i współczynnikami sprężyn, oraz dostosowanemu niezależnemu zawieszeniu tylnemu ze sprężynami. Nowy system wspomagania kierownicy wykorzystuje inteligentną elektryczną pompę, aby zapewnić dodatkowe wspomaganie kierownicy podczas takich czynności, jak parkowanie, a także zmniejsza wspomaganie, gdy nie jest ono potrzebne, na przykład podczas jazdy autostradą.
Sable wyposażony jest w nagradzany silnik V-6 o pojemności 3,5 litra oraz sześciobiegową skrzynię biegów. Silnik Duratec 35 generuje szacunkowo 260 koni mechanicznych, co stanowi prawie 30-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim modelem Duratec 30, oraz 245 funtów-stóp momentu obrotowego.
Dostępny system napędu na wszystkie koła – podobny do systemu używanego w nowym Mercury Mariner – ma elektronicznie sterowane sprzęgło centralne, które może rozdzielać dokładne ilości momentu obrotowego z przodu na tył, aż do 100 procent na każdą oś.
Rzeczywista ekonomia paliwowa Mercury Sable 2008, nawet z dodatkową mocą i osiągami, ma być podobna do modelu Montego – głównie dzięki postępom w technologii układów napędowych.
Mądry i bezpieczny wybór
Nowy Sable ma potencjał, aby stać się liderem w segmencie bezpieczeństwa, osiągając pięć gwiazdek we wszystkich czterech kategoriach testów zderzeniowych rządu USA.