Współpraca między znanymi konkurentami na rynku nie była niczym nowym. W 1992 roku Nissan i Ford Motor Corporation zaprezentowali model Mercury Villager na Targach Motoryzacyjnych w Chicago.
Podczas gdy General Motors i Chrysler już dobrze radzili sobie na rosnącym rynku minivanów, Ford pozostawał w tyle. W tym samym czasie Nissan dysponował bardzo dobrą platformą do budowy MPV. Łącząc swoje siły, powstał model Mercury Villager. Nie był to pierwszy wspólnie opracowany produkt japońskich i amerykańskich firm. W połowie lat 80. doszło do współpracy Forda Australii i Nissana, która zaowocowała modelem Ford Corsair – Nissan Pintara (znanym również jako Nissan Bluebird w Europie).
Aby przyciągnąć większą uwagę i szerszą publiczność, Ford wprowadził także swoją wersję minivana, nazwaną Aerostar. Villager wyróżniał się na tle swoich „braci” dzięki światłom pomiędzy reflektorami. Był dostępny wyłącznie w dwukolorowej wersji nadwozia, podczas gdy Nissan miał nadwozie jednokolorowe.