MG zaczynało jako producent samochodów sportowych, ale czasy te już minęły, gdy brytyjska marka została przejęta przez Nanjing Automobile Group w 2006 roku i przekształcona w markę głównie nastawioną na rynek masowy.
Chiński producent samochodów wiedział, że zapotrzebowanie na masowo produkowane samochody elektryczne będzie wysokie. Dlatego po opracowaniu dedykowanej platformy do większej liczby pojazdów, wprowadził MG5 latem 2021 roku. To BEV (pojazd elektryczny zasilany akumulatorami) był skierowany do zwykłych rodzin i oferował podstawowe elementy potrzebne do codziennego użytku.
Jego zewnętrzny design można by określić jako dość nijaki, z trójkątnymi wlotami powietrza umiejscowionymi po bokach dolnego zderzaka, skierowanymi w stronę środka samochodu. Choć przednia maska nie miała górnej kratki, była szersza na dolnej części, ponieważ jej nie potrzebowała. Wąskie reflektory wyposażono w lampy LED. Z boku, falista linia nadwozia zaczynała się od przednich błotników i biegła aż do tylnych świateł. Ponieważ akumulator był zamontowany w podłodze, zmusiło to projektantów do podniesienia kabiny, co skutkowało wyższą kabiną, nadając MG5 sylwetkę crossovera.
Wewnątrz producent umieścił wyświetlacz TFT przed kierowcą dla głównego zestawu wskaźników. System infotainment z ośmiocalowym ekranem dotykowym znajdował się na szczycie centralnej konsoli. Selektor biegów umieszczono pomiędzy przednimi fotelami na konsoli centralnej. Umożliwia on kierowcy korzystanie z różnych ustawień trybu jazdy, w tym trybu jednopedalowego.
Dla rodzin, MG5 obiecywał 479 litrów (16,4 cu-ft) przestrzeni w bagażniku, którą można było powiększyć do 1,456 litrów (51,4 cu-ft) poprzez złożenie tylnej kanapy.
Obecne wydarzenia w segmencie elektryków jasno pokazują, że na rynek wprowadzane są liczne nowe modele w droższej klasie premium. Tymczasem rośnie zainteresowanie nowoczesnymi, bezpiecznymi i praktycznymi samochodami elektrycznymi, które są szczególnie dostępne dla ogółu społeczeństwa.
Nowy MG5 Electric to idealna odpowiedź na te potrzeby. To pierwszy na świecie w pełni elektryczny kombi, które wyróżnia się przestronnym, praktycznym i funkcjonalnym wnętrzem. Oferuje aż 479 litrów przestrzeni bagażowej, którą można powiększyć do prawie 1,400 litrów po złożeniu tylnych siedzeń, co znacznie zwiększa jego użyteczność. Podobnie jak modele Marvel R Electric i ZS EV, MG5 Electric zostanie wyposażony w standardowy system łączności MG iSMART z aplikacją na smartfon. Napęd na przednie koła zapewnia elektryczny silnik o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 260 Nm. Na początku MG5 Electric będzie dostępny z baterią o pojemności 61,1 kWh i zasięgiem wynoszącym 400 km (WLTP). W późniejszym okresie dostępna będzie także wersja z baterią 50,3 kWh, która zapewni zasięg WLTP wynoszący 320 km. Obie wersje akumulatorów w tym w pełni elektrycznym kombi będą wyposażone w funkcję szybkiego ładowania (AC) dzięki trójfazowej ładowarce pokładowej o mocy 11 kW.