MG MG6 Magnette 2011-Present

MG MG6 Magnette 2011-Present

Przejdź do galerii zdjęćMG MG6 Magnette 2011-Present

Marka MG została założona w 1920 roku, ale w 2006 roku nazwę oraz znak towarowy kupiła chińska firma SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation).

W 2009 roku SAIC wprowadziło na rynek pierwszy produkt opracowany we własnym zakresie, model MG6. Był dostępny zarówno w wersji hatchback, jak i czterodrzwiowego sedana. Dwa lata później model MG6 zadebiutował na rynku brytyjskim. Jednak pod względem konstrukcji, samochód nie był zupełnie nowy. Miał przedni subframe pochodzący z modelu MG75 oraz silnik oparty na byłej serii Rover K.

Design był dość przeciętny jak na tamte czasy, z grillem, który nie przypominał klasycznej marki MG, poza ośmiokątnym znakiem. Reflektory były zaokrąglone i rozszerzone na bok z kierunkowskazami. Zaokrąglona linia dachu nadawała mu sportowy charakter sedana.

W środku, MG6 był standardowo wyposażony we wszystko, co marka miała do dyspozycji. Ekran jednostki multimedialnej był ładnie zintegrowany z deską rozdzielczą, w tym samym panelu co analogowe wskaźniki. System nawigacji był również standardowy. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,7 m, w samochodzie było wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów, z większą przestrzenią nad głową w wersji pięciodrzwiowej.

W momencie wprowadzenia na rynek, jedynym dostępnym silnikiem był 1.8-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, połączony z 5-biegową skrzynią manualną. W 2012 roku wprowadzono silnik 1.9-litrowy JTD pochodzący od Fiata, który współpracował z 6-biegową skrzynią manualną. Na rynku brytyjskim nie była dostępna opcja automatyczna.

MG6 Magnette – pierwszy zupełnie nowy model MG w Wielkiej Brytanii od 16 lat

MG to marka z bogatą historią i ekscytującą przyszłością, a premiera oczekiwanego modelu MG6 GT oraz MG6 Magnette oznacza początek nowej ery.

Samochód został zaprojektowany przez zespół kierowany przez Tony’ego Williamsa-Kenny’ego, a zespół inżynieryjny prowadził David Lindley. Zarówno Centrum Projektowe, jak i Centrum Techniczne znajdują się w siedzibie MG w Birmingham, gdzie odbywa się również ostateczny montaż modelu MG6 GT.

W Birmingham pracuje ponad 300 specjalistów zajmujących się projektowaniem i inżynierią. MG jest własnością SAIC Motor, największej firmy motoryzacyjnej w Chinach i ósmej największej na świecie.

Chiny są największym rynkiem samochodowym na świecie, z 20 milionami sprzedanych aut w 2011 roku. Sprzedaż samochodów SAIC osiągnęła nowy rekord – 4,1 miliona jednostek w 2011 roku. Całkowita sprzedaż nowych samochodów w Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku wyniosła 1,9 miliona.

MG6 Magnette – MG jest w naszej DNA

Marka MG, przez 88 lat swojej historii, zawsze oznaczała sportowy charakter, niezależnie od formy nadwozia. MG jest marką pożądaną, ale jednocześnie przystępną cenowo. To synonim zabawy i świetnych właściwości jezdnych.

Te historyczne cechy są równie prawdziwe w przypadku MG6 Magnette jak w przypadku jego ikonicznych poprzedników.

MG6 Magnette to przestronny pięcioosobowy samochód z ogromnym bagażnikiem i wysokim standardem wyposażenia. Podczas gdy większość samochodów klasyfikuje się w określonych segmentach rynku, MG6 łączy klasy C i D, co sprawia, że ma jeszcze szerszą grupę odbiorców.

Dzięki przedniemu zawieszeniu typu McPherson oraz tylnej wielowahaczowej konstrukcji, MG6 prowadzi się jak znacznie mniejszy samochód sportowy, co zaskakuje, biorąc pod uwagę jego rozmiar. Niskie koszty eksploatacji, w tym szczególnie niskie klasy taryfowe ubezpieczenia (14E), sprawiają, że MG6 Magnette jest praktycznym samochodem rodzinnym, a jednocześnie dostarcza radości z jazdy.

Oferowane są trzy kolory zewnętrzne: Czerń, Królewska Czerwień, Niebieski Związkowy, Szary Granit, Srebrny Platynowy, Biały Arktyczny oraz Złoty Szampański (który jest ekskluzywny dla Magnette).
Wnętrze wykończone jest skórą grafitową.

Wszystkie modele MG6 mają czterogwiazdkową ocenę Euro-NCAP. MG6 otrzymało nagrodę What Car? 2012 za wyjątkowe osiągi w zakresie bezpieczeństwa.

Na pierwszy rzut oka

Silnik: 1.8-litrowy turbo doładowany TCI-Tech, czterocylindrowy o mocy 160 KM. Skrzynia biegów: pięcio-biegowa manualna.
Hamulce: Hamulce przeciwblokujące (ABS) z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) oraz pomocą przy nagłym hamowaniu (EBA) i czyszczeniem tarcz hamulcowych.
Zawieszenie: Zawieszenie przednie typu McPherson oraz tylne wielowahaczowe. System kontroli trakcji (SCS) – system kontroli trakcji; system startowy „Push to Go”.
System alarmowy i immobiliser.
Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu.
Poduszki boczne i kurtyny powietrzne.
System monitorowania ciśnienia w oponach.
Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z przodu z napinaczami.
ISOFIX z tyłu.
Belki ochronne przeciwwłamaniowe w drzwiach przednich i tylnych.

Kontrola wznoszenia – zapobiega staczaniu się samochodu na wzniesieniach. Felgi aluminiowe.

Długość: 4651 mm
Szerokość: (wraz z lusterkami) 2008 mm. Wysokość: (pusty) 1472 mm. Rozstaw osi: 2705 mm.

Pojemność bagażnika: 472 litry (fotele tylne podniesione), 1268 litrów (fotele tylne złożone).

Szerokość toru przedniego: 1558 mm. Szerokość toru tylnego: 1555 mm. Pojemność zbiornika paliwa: 62 litry.
Minimalna średnica promienia skrętu, od krawężnika do krawężnika: 11.4 m. Masa własna: 1485 kg (S), 1490 kg (SE), 1495 kg (TSE).

Dopuszczalna masa całkowita: 3490 kg. Limit holowania bez hamulców: 750 kg. Limit holowania z hamulcami: 1450 kg.

Średnie zużycie paliwa: 37.7 mpg (7.5 litrów/100 km). Zużycie paliwa w ruchu pozamiejskim: 48.7 mpg (5.8 litrów/100 km). Zużycie paliwa w ruchu miejskim: 27.7 mpg (10.2 litrów/100 km).

CO2: 174 g/km.

Średnica cylindrów × skok: 80 mm × 89.3 mm. Pojemność: 1796 cc.
Stosunek sprężania: 9.2:1. Maksymalna moc: 160 KM (158 bhp).
Prędkość obrotowa do osiągnięcia maksymalnej mocy: obr/min 5500. Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm.
Prędkość obrotowa do osiągnięcia maksymalnego momentu obrotowego: obr/min 1750-4500.

Gwarancja: trzy lata. 60,000 mil oraz sześciolatka gwarancji antykorozyjnej, bez względu na przebieg.
W standardzie dostępny jest trzyletni pakiet pomocy drogowej. Interwały serwisowe wynoszą 12 miesięcy lub 15,000 mil.

Prędkość maksymalna jest ograniczona do 120 mph, a przyspieszenie do 60 mph zajmuje zaledwie 8.4 sekundy.
Magnette ma 18-calowe felgi aluminiowe.
MG6 znajduje się w bandzie VED H.

Wysoki standard wyposażenia w Magnette

MG 6 Magnette ma niezwykle wysoki standard wyposażenia w wersji podstawowej, bez dodatkowych opcji. Obejmuje fotele sportowe z skóry (kierowca i pasażer są elektrycznie regulowane i podgrzewane), automatyczną klimatyzację dwustrefową, elektryczne szyby otwierane za dotknięciem we wszystkich oknach, system ICE obejmujący radio, RDS, odtwarzacz CD, MP3, USB, Bluetooth oraz gniazdo aux plus wbudowany system nawigacji satelitarnej Highline (w tym Traffic Master) z wyświetlaczem w pełnym kolorze. Standardowe są również systemy wspomagania parkowania z przodu i z tyłu oraz kamera cofania, kontrola prędkości, czujniki deszczu, monitorowanie ciśnienia w oponach, wielofunkcyjne przyciski na kierownicy oraz automatyczny system kontroli świateł.
Lusterka w kolorze nadwozia i tylne skrzydło są również standardowe, podobnie jak elektryczny szyberdach i składane lusterka.

Sugerowana cena detaliczna: 19,995 funtów.

Sportowe podwozie i zawieszenie

MG6 Magnette to całkowicie nowy samochód, zaprojektowany i opracowany przez zespół wysoko wykwalifikowanych projektantów i inżynierów motoryzacyjnych z siedzibą w MG Birmingham.

Inżynierowie podwoziowi mieli za zadanie opracowanie platformy dla samochodu, który łączyłby elastyczność i stabilność, szczególnie dostosowaną do europejskiego rynku.

Monokok stalowy jest niezwykle mocny, ale zaprojektowany tak, aby zachować wszystkie dynamiczne cechy, które nadają jeździe charakterystyczne odczucia MG. Na autostradach samochód jest solidnym cruisem, a na krętych drogach prawdziwa sportowa natura samochodu ożywa, oferując znakomite prowadzenie i komfort jazdy.

Unikalna, kompaktowa tylna jednostka zawieszenia przyczynia się do świetnej przyczepności i prowadzenia, ale także pozwoliła na wkomponowanie ogromnego bagażnika, który pomieści dwie torby golfowe z dużą ilością wolnego miejsca.

Przestronny kokpit dla pięciu dorosłych

Komfort i przestronność wyróżniają MG6. To pełnoprawny pięcioosobowy samochód z dużą ilością miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa i punktami mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych. Kierowcy i pasażerowie z przodu docenią przestronność kabiny, z sześciostopniowo regulowanym fotelem sportowym dla kierowcy i czterostopniowo regulowanym dla pasażera, a w modelach Magnette funkcja jest w pełni elektryczna. Duża przestrzeń na nogi i ramiona tworzy komfortowe warunki do prowadzenia.

Po złożeniu tylnych siedzeń ogromna przestrzeń bagażowa (472 litry) zwiększa się do (1272 litry), co pozwala na przewożenie dużych przedmiotów.

Silnik i skrzynia biegów zaprojektowane dla MG6

Układ napędowy dla MG6 został specjalnie zaprojektowany i opracowany dla tego modelu. Silnik 1.8-litra turbo doładowany, schłodzony dostarcza moc na żądanie, osiągając 0 do 60 mph w około 8.4 sekundy i oferuje szeroki zakres momentu obrotowego w całym zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy to 215 Nm przy 1750-4500 obr/min.

Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 120 mph. To, wraz z doskonałymi właściwościami ochrony w razie wypadku, skutkuje tym, że eksperci ubezpieczeniowi przyznają MG6 Magnette szczególnie niską ocenę grupy ubezpieczeniowej 14E.

Silnik z podwójnym wałkiem rozrządu spełnia normy EU5.

Postępowe wspomaganie kierownicy

MG6 GT zapewnia wspaniałe „czucie drogi”. To jedna z cech „samochodu dla kierowcy”, a MG6 GT z pewnością to oferuje. Wspomaganie kierownicy jest postępowe, nieinwazyjne.

Hamulce ABS są połączone z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) oraz systemem kontrolującym poślizg SCS, co zapewnia doskonałą kontrolę trakcji.

Koniec

Dane kontaktowe znajdują się poniżej:

Obrazy są dostępne na stronie MG Motor Media:

Strona internetowa Strefa Prasowa: http://www.mg.co.uk Użytkownik: press_user Hasło: Pr355U53r

Śledź nas na facebook.com/mgmotor i twitter.com/mgmotor_

MG Motor UK
MG Motor UK ma siedzibę w Birmingham w Anglii, gdzie znajduje się także Europejskie Centrum Techniczne SAIC Motors (SMTC), które wspólnie zatrudnia 400 osób w dziedzinie stylizacji, projektowania, inżynierii, produkcji i wsparcia usług.

MG6 GT i MG6 Magnette

MG6 GT i MG6 Magnette zostały zaprojektowane i opracowane w Wielkiej Brytanii w MG Birmingham, gdzie również odbywa się ich ostateczny montaż.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.