MG ZR to kompaktowy samochód wprowadzony na rynek w 2001 roku przez grupę MG Rover.
Ten sportowy hatchback był w rzeczywistości przerobionym modelem Rover 25, który przeszedł niewielkie zmiany, takie jak ulepszona zawieszenie oraz atrakcyjniejszy wygląd zewnętrzny i wewnętrzny.
Stylowy ZR był dostępny w wersjach 3- i 5-drzwiowych, oferując różnorodne silniki i poziomy wyposażenia.
W 2004 roku MG zdecydowało się na aktualizację małego sportowego samochodu, wprowadzając zmiany także w pozostałych modelach w ofercie.
Dzięki nowemu wyglądowi zewnętrznemu, ZR przestał być podobny do Rovera 25.
Wewnątrz, zmieniony design wnętrza był bardziej atrakcyjny niż wcześniej. Nowa deska rozdzielcza w niektórych modelach zawierała sterowanie klimatyzacją, a tapicerka materiałowa została odświeżona.
Inne aktualizacje obejmowały panoramiczny dach, 16-calowe felgi Grid Spoke, odnowione tylne światła, skórzaną kierownicę, progi boczne oraz przedłużenia zderzaka tylnego.
Poza wymienionymi ulepszeniami, ZR pozostał tym samym zwinny i agresywnie wyglądający „pocket rocket” z precyzyjnym układem kierowniczym i doskonałą stabilnością w zakrętach.
Odnowiony ZR powinien otrzymać nagrodę za najkrótszą żywotność w historii motoryzacji, ponieważ produkcja samochodu zakończyła się w dniu jego pierwszych urodzin.