MG ZR to kompaktowy pojazd, który został wprowadzony na rynek w 2001 roku przez grupę MG Rover.
Hot-hatch w rzeczywistości był przekształconym modelem Rover 25, który przeszedł niewielkie zmiany, takie jak ulepszona zawieszenie oraz bardziej atrakcyjny wygląd zewnętrzny i wnętrze.
Atrakcyjny ZR był dostępny w wersjach 3- i 5-drzwiowych, oferując różnorodne silniki i poziomy wyposażenia.
W 2004 roku MG postanowiło zaktualizować mały sportowy samochód razem z innymi modelami w ofercie.
Dzięki nowym zmianom w wyglądzie zewnętrznym, ZR przestał być podobny do Rovera 25.
W środku, zaktualizowany design wnętrza był bardziej atrakcyjny niż wcześniej. Nowa deska rozdzielcza zawierała kontrolki klimatyzacji w niektórych modelach, a tapicerka została odświeżona.
Inne aktualizacje obejmowały panoramiczny dach, 16-calowe felgi Grid Spoke, odnowione tylne światła, skórzaną kierownicę, progi boczne i przedłużenia zderzaka tylnego.
Poza wymienionymi ulepszeniami, ZR pozostał tym samym zwinnym, agresywnie wyglądającym „pocket-rocket”, z precyzyjnym układem kierowniczym i doskonałą stabilnością w zakrętach.
Odświeżony ZR zasługiwałby na nagrodę za najkrótsze życie w historii motoryzacji, ponieważ jego produkcja zakończyła się w rocznicę jednego roku od jego debiutu.