MG ZS był sportową wersją Rovera 45, samochodu, który dzielił podzespoły z Hondą Concerto. Został opracowany i wprowadzony na rynek krótko po tym, jak BMW sprzedało Rovera w 2000 roku.
Współpraca między Hondą a Roverem nie trwała zbyt długo. Niemniej jednak wystarczyło to, aby obie firmy mogły wspólnie opracować kilka interesujących modeli. Honda Concerto/Civic oraz Rover 400/45 to tylko przykład udanego połączenia. Po tym, jak w styczniu 1994 roku BMW nabyło większościowy udział w grupie Rover od British Aerospace, japońska firma powoli wycofała się z Rovera w 1995 roku po 20 latach współpracy. Następnie w 2000 roku BMW sprzedało marki Rover i Land Rover. Brytyjska firma została sama.
MG ZS przypominał marzenie chłopaka o sportowym samochodzie, ale wyprodukowano go w fabryce, a nie w garażu. Na prostej karoserii sedana Rovera 45 zainstalowano nowy przedni zderzak, progi boczne oraz duży spojler z tyłu. Zamontowano również zestaw 17-calowych kół ze stopów lekkich. Owalny znak MG umieszczono na masce, co określało zewnętrzny wygląd ZS.
Wnętrze wzbogacono o elementy stylu tuningowego, takie jak srebrne tło wskaźników oraz czerwone igły. Sportowe siedzenia miały tapicerkę w dwóch kolorach, przy czym jeden z kolorów odpowiadał kolorowi nadwozia. To zdecydowanie podnosiło atrakcyjność.