Oprócz sedana, MG wyprodukowano również pięciodrzwiową wersję modelu ZS z 2002 roku, która nosiła nazwę hatchback.
W 2002 roku, grupa MG-Rover pozbyła się BMW i była zadowolona z produktów, które miała w swojej ofercie. Co więcej, miała bardzo dobrą platformę, ponieważ brytyjski producent samochodów współpracował z Hondą.
Podczas gdy sedan był najprawdopodobniej sportowo wyglądającym, kompaktowym modelem z wystarczającą liczbą drzwi i atrakcyjnym wyglądem, aby przyciągnąć uwagę rówieśników w szkole średniej, pięciodrzwiowa wersja była pewnym jej ulepszonym wariantem. Posiadała ten sam przedni zderzak z lampami przypominającymi tuning oraz przedni grill. Warto zauważyć podzielony grill, który nie był pozostałością po BMW, ale oryginalnym elementem MG z lat 50. Z tyłu, klapa bagażnika była ozdobiona stylowym spojlerem. Niestety, wydech wyglądał zbyt skromnie jak na pojazd, który próbował wyglądać na cool już od momentu zjechania z linii montażowej.
Wewnątrz, przyciski, deska rozdzielcza i układ wskaźników przypominały te, które były zainstalowane w szóstym pokoleniu europejskiego Civica. Jednak białe tarcze z czerwonymi wskazówkami oraz trzypasmowa kierownica z czerwonym logo MG na środku dodawały uroku. Co więcej, wysokie fotele umieszczone niżej na podłodze nadawały sportowego charakteru kierowcy. Czego wielu brytyjskich nastolatków pragnęło na początku lat 2000.