Opierając się na tym samym kształcie i rozmiarze co jego samochód spalinowy, ZS, wersja EV przedstawia nowe podejście do rynku, podążając za trendem elektryfikacji.
Model ZS EV z 2021 roku pojawił się w czasie, gdy świat zmagał się z pandemią i problemami związanymi z niedoborem chipów, które dotknęły wszystkich producentów samochodów. Niemniej jednak, chiński producent, który przejął niegdyś słynną brytyjską markę, znalazł sposób na przyciągnięcie nowych nabywców. Podczas gdy wcześniejsza wersja ZS EV miała mniejszy akumulator, model z 2021 roku oferował większy jako opcję. Oferował też nowe wzornictwo.
W przeciwieństwie do swojego poprzednika, model z 2021 roku posiadał atrapę chłodnicy w kolorze nadwozia, która zrezygnowała z siatkowego wzoru, znanego z wersji spalinowej. Projektanci nie mieli z tym większych trudności, a w rzeczywistości wyglądała bardziej jak panel z otworami niż prawdziwa atrapa chłodnicy. Ukrywała tylko port do ładowania, umieszczony za chromowanym logo MG. Jego reflektory LED miały kanciasty kształt z ostrymi krawędziami oraz zaokrągloną dolną częścią. W pewnym sensie przypominały lampy zainstalowane w innych pojazdach. Z boku, 17-calowe koła z lekkich stopów miały pięcioramienny wzór.
W środku, MG ZS EV oferował wnętrze podobne do tego z wersji spalinowej. Jednak konsola centralna wyglądała prościej, ponieważ nie miała dźwigni zmiany biegów. Zamiast tego, producent umieścił tam pokrętło do wyboru programów jazdy (PRND) oraz kilka przełączników do trybów jazdy, odzyskiwania energii i statusu akumulatora. Jako jeden z tańszych samochodów w swojej klasie, producent nie mógł sobie pozwolić na drogie materiały.
MG Motor zaprezentowało nowy model MG ZS EV, który trafi do salonów marki w Wielkiej Brytanii w listopadzie 2021 roku.
Odnowiony model opiera się na sukcesie obecnego ZS EV, który jest najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym marki i regularnie plasuje się w czołówce 10 najlepiej sprzedających się elektryków w Wielkiej Brytanii. Zrewidowany model czyni MG ZS EV jeszcze lepszym, charakteryzując się nowoczesnym designem, poprawioną wydajnością, znacznie większym zasięgiem oraz jeszcze większą ilością technologii.
Wprowadza nowy akumulator o pojemności 72 kWh, co znacząco zwiększa zasięg, a także nowy system łączności iSMART, który oferuje nowoczesne infotainment w najnowszym modelu.
Pod względem stylizacji, nowy MG ZS EV zyskał nowy przód, zaprojektowany tylko dla wersji elektrycznej, z grillem o efektownym wzorze, który poprawia aerodynamikę, oraz nowym portem do ładowania otwieranym od boku. Nowa, odważna twarz wyróżnia się LED-owymi reflektorami i charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej. Otrzymał także przeprojektowany tylny zderzak oraz nowe felgi.
Nowy MG ZS EV będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych oraz dwóch wariantach akumulatora. MG wprowadza dwie nowe nazwy wersji, zaczynając od nowego ZS EV – SE i Trophy. Akumulator Long Range o pojemności 72 kWh zapewni zasięg 273 mil, w porównaniu do 163 mil dla obecnego modelu (na podstawie pomiarów WLTP). W przyszłym roku do oferty dołączy akumulator o pojemności 51 kWh z zasięgiem 198 mil.
Stan ładowania jest teraz łatwo widoczny na czterech wskaźnikach LED wewnątrz portu ładowania. Połączenie ładowarki typu Type 2 i CCS umożliwia szybkie ładowanie do 7 kW za pomocą wbudowanej ładowarki AC lub szybkie ładowanie DC do 76 kW (w zależności od warunków klimatycznych). Oznacza to, że akumulator Long Range 72 kWh można naładować od 0 do 100% w 10½ godziny na standardowej ładowarce 7 kW lub w zaledwie 42 minuty na szybkim ładowarce 100 kW.
Każdy nowy MG ZS EV jest również wyposażony w nowoczesny system łączności MG iSMART, który oferuje połączenie za pośrednictwem aplikacji na smartfona, dzięki czemu można zdalnie kontrolować różne funkcje samochodu, klimatyzacji, bezpieczeństwa i ładowania.