Po sprzedaży grupy MG Rover za 10 GBP w maju 2000 roku, nowy właściciel postanowił wykorzystać model Rover 75 jako bazę do stworzenia bardziej luksusowego i sportowego auta, w ten sposób powstał MG ZT.
Nie był to tylko nowy poziom wyposażenia dla modelu 75, ale samochód różnił się od swojego „brata” na wiele sposobów. Konsorcjum Phoenix, które przejęło MG Rover, uważało, że sportowa marka zasługuje na więcej niż tylko inną etykietę na bagażniku i nowe zderzaki.
W związku z tym, MG ZT otrzymał lekko zmodyfikowany przód. Wciąż miał tę samą podwójną lampę, ale zyskał nowy zderzak z obniżonym przednim spojlerem, który zawierał siatkowy grill otoczony okrągłymi światłami przeciwmgielnymi. Z profilu, obniżone zawieszenie i unikalne, wieloramienne felgi aluminiowe sygnalizowały sportowy charakter pojazdu. Na dodatek, z tyłu ZT otrzymał spojler na bagażniku oraz metalowe wykończenie wokół podwójnych rur wydechowych umieszczonych pod nowym tylnym zderzakiem.
W środku klienci mogli znaleźć lepsze wnętrze niż w większości modeli Rovera. Wysoko umiejscowione fotele kubełkowe z przodu, trzyramienna kierownica oraz wykończenie z włókna węglowego oferowały elegancki wygląd samochodu. Z tyłu kanapa była zaprojektowana z myślą o dwóch osobach, chociaż w środku było wystarczająco dużo miejsca na trzeci fotelik dziecięcy.