MG ZT-T 2001-2004

Po sprzedaży MG-Rovera konsorcjum Phoenix, brytyjski producent samochodów postanowił pokazać swoje możliwości i zaprezentować, co potrafi zrobić bez koniecznych ograniczeń narzucanych przez dużego producenta samochodów.

W 2001 roku MG wprowadziło model ZT oraz jego wersję kombi, ZT-T. Oba pojazdy opierały się na tej samej platformie, którą Rover stworzył dla serii 75. MG słynęło z dziedzictwa motorsportowego i miało na celu stać się sportową wersją Roversa. W 2003 roku ZT-T stał się najszybszym produkcyjnym kombi na świecie, osiągając 225,6 mph (363 km/h) podczas Bonneville Speed Week na Słonych Równinach w Utah – USA.

Eksterior ZT-T charakteryzował się tym samym systemem podwójnych reflektorów co Rover 75, ale z szerszym, niższym plastikowym zderzakiem, który miał dużą atrapę chłodnicy na przedzie. Jego siatkowaty grill przypominał wygląd starszych samochodów wyścigowych. Z boku ZT-T miał nowe felgi aluminiowe oraz linię dachu wydłużoną nad przestrzenią bagażową, z powietrznym spojlerem na górnej części klapy bagażnika. Z tyłu producent zamontował podwójny wydech z osłoną cieplną między rurami a plastikowym zderzakiem.

Wnętrze pojazdu było bardziej sportowe dzięki fotelom kubełkowym, które wyglądały atrakcyjniej niż te oferowane przez Rovera dla modelu 75. Tablica rozdzielcza miała cztery eliptyczne, analogowe wskaźniki z białym tłem i czerwonymi wskazówkami, a mały wyświetlacz LCD pokazywał dane z komputera pokładowego. Z tyłu producent zainstalował trzyosobową kanapę z dzieloną oparciem, co zwiększało przestrzeń bagażową z 400 litrów (14,1 cu-ft) do 1,222 litrów (43,1 cu-ft).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.