MINI Clubvan z 2012 roku był jednym z najrzadszych modeli MINI. Został zaprojektowany dla tych, którzy potrzebowali furgonetki, ale w bardziej eleganckiej formie. Można go określić jako „premiową, małą furgonetkę użytkową”.
Clubvan został zaprezentowany jako auto koncepcyjne na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku, a model przedprodukcyjny pojawił się na Festiwalu Prędkości w Goodwood w tym samym roku. Modele produkcyjne zaczęto wytwarzać pod koniec 2012 roku, a kolejne modele powstały w 2013. Po sprzedaniu zaledwie 50 sztuk w USA, samochód został wycofany z produkcji.
Clubvan był Clubmanem z winylowymi okleinami na bocznych oknach i plastikowymi osłonami wewnętrznymi, chroniącymi szyby przed stłuczeniem. Była to najtańsza metoda produkcji dla Clubvana, który w rzeczywistości był przerobionym Clubmanem. Zostało nawet zachowane małe boczne tylne drzwi, które jednak były bezużyteczne. Były tam jedynie po to, aby ułatwić linię produkcyjną. Co więcej, tylne uchwyty do trzymania, przydatne dla pasażerów z tyłu, pozostały w miejscu. Fotele przednie zachowały mechanizm składania, który umożliwiał dostęp do tylnych siedzeń.
Instrumenty oraz deska rozdzielcza były takie same jak w innych modelach MINI Clubman. Samochód był idealny zwłaszcza dla serwisów MINI oraz luksusowych dostaw, ponieważ jego cena była szczególnie wysoka.