MINI zaprezentowało otwartą wersję drugiej generacji hatchbacka na North American International Auto Show w Detroit w 2009 roku, udoskonalając samochód, który wyglądał podobnie do swojego poprzednika.
W 2009 roku, po pierwszej generacji pod właśnościami BMW, brytyjski producent lepiej rozumiał potrzeby swoich klientów. A ci chcieli nowoczesnego, otwartego pojazdu miejskiego.
Jak można się było spodziewać, otwarta wersja drugiej generacji Mini dzieliła strukturalne elementy z wersją hatchback. Mimo że wyglądała bardzo podobnie do swojego poprzednika, wszystkie panele karoserii były nowe. Reflektory otoczone chromowanymi obręczami miały wbudowane kierunkowskazy. Dodatkowo, na przednich błotnikach znajdowały się drugie kierunkowskazy, które zwiększały widoczność samochodu w ruchu. Składany dach był oczywiście najważniejszą różnicą w porównaniu do jego trzydrzwiowego kuzyna. Był standardowo wspomagany elektrycznie i mógł się złożyć lub rozłożyć w zaledwie 15 sekund przy prędkościach do 20 mph (32 km/h). Z tyłu, bagażnik był zawieszony od dołu, oferując wystarczająco dużo miejsca na parę klapek i ładowarkę do telefonu.
W środku, producent zapewniał, że wystarczy miejsca dla czterech dorosłych osób. To była przesada, jeśli którykolwiek z tych dorosłych miał więcej niż 5.6 stopy (1.70 m) wzrostu. Prawie nie było miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Jednak przynajmniej cztery boczne okna mogły być opuszczane za pomocą przycisków umieszczonych na dolnej stronie centralnego panelu, tuż pod panelem sterowania klimatyzacją. Prędkościomierz „Big-Ben” umieszczony na środku był łatwy do zauważenia dla wszystkich pasażerów. W tym samym czasie obrotomierz za kierownicą mógł być odczytywany tylko przez kierowcę.
Pod maską, BMW zrezygnowało z silników 1.6 litra od Chryslera i zawarło umowę z francuskim producentem samochodów na dostawę silników benzynowych. Dodatkowo, druga generacja MINI, w tym kabriolet, otrzymała również wersję turbo-diesel.
Przyjemność z jazdy oraz indywidualny styl, które są znakiem rozpoznawczym MINI, zostały wykorzystane do stworzenia nowej generacji kabrioletu – MINI Cooper S Cabrio. Dzięki ewolucyjnemu designowi i zwiększonej funkcjonalności, specjalnie dostosowanemu zawieszeniu, mocnym i efektywnym silnikom oraz zaawansowanej technologii bezpieczeństwa, najnowsza wersja czteromiejscowego kabrioletu stawia poprzeczkę wysoko.
Nowe kolory i funkcje wyposażenia oferują nieskończone możliwości personalizacji. Luksusowe materiały i wykończenia jeszcze bardziej podkreślają MINI Convertible – jedyny otwarty samochód w swojej klasie.
Nowy MINI Convertible zadebiutuje na całym świecie w styczniu 2009 roku podczas North American International Auto Show w Detroit. Zamówienia na MINI Convertible są już przyjmowane; cena za MINI Cooper Convertible wynosi 24 550 USD, a za MINI Cooper S Cabrio 27 450 USD, w tym opłata za transport i obsługę w wysokości 650 USD. Dostawy pierwszych MINI Convertible rozpoczną się 28 marca 2009 roku.
Wytrzymały dach materiałowy nowego MINI Convertible z wbudowaną funkcją przesuwnego dachu niezawodnie chroni kierowcę i pasażerów przed żywiołami, gdy jest podniesiony. Umożliwiając spontaniczną jazdę na świeżym powietrzu, dach materiałowy automatycznie opuszcza się w 15 sekund, nawet gdy samochód porusza się z prędkością do 20 mph. Unikalny Openometer obok obrotomierza zachęca kierowcę do rejestrowania jak największej liczby przejechanych kilometrów z dachem w dół, zapisując godziny spędzone w otwartym powietrzu.
Nowy MINI Convertible oferuje doskonałą wszechstronność dzięki funkcji Easy-Load, składanym tylnym oparciom oraz przestronnemu ładunkowi pomiędzy bagażnikiem a przestrzenią dla pasażerów, co zwiększa objętość bagażnika do 23,10 stopy sześciennej.
Tego rodzaju wszechstronność, niedościgniona w segmencie kabrioletów, jest możliwa dzięki innowacyjnemu projektowi i konstrukcji bariery ochrony przy przewróceniu. Nowy MINI Convertible wyposażony jest w barierę ochrony przy przewróceniu, która rozciąga się na całej szerokości wnętrza pojazdu za tylnymi siedzeniami, nie ograniczając widoczności kierowcy i automatycznie przesuwa się na miejsce w przypadku potencjalnego przewrócenia.
Nowy MINI Convertible będzie dostępny w dwóch wariantach silnikowych. MINI Cooper Convertible będzie wyposażony w 1,6-litrowy silnik czterocylindrowy z w pełni zmiennym zarządzaniem zaworami, zapewniającym maksymalną moc 118 KM przy 6000 obr./min. Zorientowany na osiągi MINI Cooper S Cabrio będzie napędzany 1,6-litrowym, czterocylindrowym silnikiem z turbosprężarką Twin-Scroll oraz bezpośrednim wtryskiem benzyny, dostarczającym moc 172 KM przy prędkości obrotowej silnika 5500 obr./min.
Od początku, MINI Cooper S Cabrio i MINI Cooper Convertible będą wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, która jest standardem, z opcjonalną sześciobiegową skrzynią automatyczną. Równocześnie nowy MINI Convertible zawdzięcza swoje zwrotne właściwości jezdne technologii zawieszenia, która została znacznie ulepszona w porównaniu do poprzedniego modelu. Jego zaawansowane zawieszenie, precyzyjne elektryczne wspomaganie kierownicy, mocny system hamulcowy i Dynamic Stability Control (DSC) – to wszystko standardowe cechy – pozwalają MINI Convertible ustanawiać nowe standardy pod względem zwrotności i bezpieczeństwa.
Design: MINI w pełnej krasie, jazda na świeżym powietrzu bez kompromisów i unikalne proporcje.
Design MINI Convertible jest wynikiem ewolucyjnego procesu rozwoju. W porównaniu do poprzedniego modelu, nowe MINI Convertible ma wyraźnie zarysowane panele nadwozia, które nadają mu bardziej dynamiczny i mocny wygląd. Rozciągnięty profil boczny – niemal całkowicie ukryta bariera ochrony przy przewróceniu – podkreśla sportowe osiągi pojazdu i ujawnia profil wyraźnie inspirowany klasycznym roadsterem.
Chromowana listwa boczna otaczająca cały samochód na wysokości ramion wizualnie łączy nadwozie z dachem i oknami. Wyprężona przednia szyba podkreśla charakter i zwiększa wrażenia z jazdy na świeżym powietrzu.
Model kabrioletu jest od razu rozpoznawalny jako MINI. Wyraźne proporcje, krótkie zwisy z przodu i z tyłu, większe nadkola, wysoka linia dachu oraz inne cechy charakterystyczne projektu jednoznacznie określają samochód jako część rodziny MINI.
Wyspecjalizowane cechy designu przodu odróżniają MINI Cooper S Cabrio od MINI Cooper Convertible. Oba modele mają heksagonalną kratkę chłodnicy i duże, okrągłe reflektory z wbudowanymi sygnalizatorami w typowym stylu MINI. MINI Cooper S Cabrio można rozpoznać po Powerdome, unoszącym się o prawie 0,8 cala, stylizowanym otwarciu na pokrywie silnika oraz heksagonalnym wzorze kratki w chłodnicy, jak również po dużym dolnym wlocie powietrza.
W modelu MINI Cooper Convertible kratka chłodnicy ma chromowaną ramkę oraz trzy poziome, chromowane listwy oraz lekko uniesiony dolny wlot powietrza. Zarówno MINI Cooper S Cabrio, jak i MINI Cooper Convertible mają jednostki oświetlenia pozycyjnego po obu stronach dolnego wlotu powietrza, a także zamontowane reflektory przeciwmgielne, które są standardem w modelu Cooper S.
Tył nowego MINI Convertible również oferuje wzbogacenie wizualnej obecności pojazdu. Cała tylna sekcja charakteryzuje się równoległymi poziomymi liniami, które tworzą „stopnie”, podkreślając szerokość samochodu, co jest cechą charakterystyczną, którą dzieli z MINI Cooper Hardtop.
Innowacyjna tylna klapa nowego MINI Convertible otwiera się od góry i jest zawiasowa na dole, tworząc przestronny bagażnik.
Pionowe lampy tylne, nieco większe niż te w poprzednim modelu, są wkomponowane w chromowane obramowania jak klejnoty. Szczególnie sportowy charakter MINI Cooper S Cabrio podkreśla podwójny układ wydechowy, duży wlot powietrza w tylnej zderzaku oraz dwuczęściowa lampa przeciwmgielna.
Optymalna widoczność zapewniona dzięki jeszcze większym oknom bocznym oraz chowanej barierze ochrony przy przewróceniu.
Dach materiałowy nowego MINI Convertible wyróżnia się szczególnie dzięki unikalnemu designowi i praktycznej funkcjonalności. Przy zamkniętym dachu niska linia dachu MINI Convertible podkreśla jego sportowy wygląd.
Wysokiej jakości, szczelny i trwały materiał dachu materiałowego naciąga się na aluminiowe i stalowe belki dachowe i jest odporny na znaczące zmiany kształtu lub wybrzuszenia, nawet przy dużych prędkościach.
Widoczność przy zamkniętym dachu jest lepsza w porównaniu do poprzedniego modelu, dzięki nieco większym oknom bocznym oraz nowo zaprojektowanej, chowanej barierze ochrony przy przewróceniu. Ta jednoczęściowa bariera ochrony, poruszająca się w górę i w dół w zależności od potrzeb, przebiega przez całą szerokość samochodu tuż poniżej tylnych zagłówków, co zapewnia kierowcy nieograniczoną widoczność.
Tylna szyba jest połączona z dachem materiałowym za pomocą uszczelek wewnętrznych, co pozwala na jej zamknięcie na równo z powierzchnią dachu. Wykonana ze szkła, tylna szyba może być podgrzewana elektrycznie w razie potrzeby, aby uniknąć parowania lub zamarzania. Dodatkowo, dostępna jest opcjonalna podgrzewana przednia szyba.
Miękki dach z funkcją przesuwnego dachu – również wygodny w użyciu podczas jazdy.
Miękki dach otwiera się i zamyka całkowicie w zaledwie 15 sekund, obsługiwany w pełni automatycznie, elektrohydraulicznie. Po otwarciu dach składa się ciasno w tylnej części samochodu. Precyzyjny wzór składania skutecznie usuwa wszelką wilgoć i unika wszelkich miejsc nacisku lub tarcia, które mogłyby prowadzić do nadmiernego zużycia lub odbarwienia materiału. A ponieważ zewnętrzna warstwa otwartego dachu jest skierowana ku górze, nie ma potrzeby stosowania ochronnej pokrywy na dach.
Przełącznik na przedniej ramie dachu aktywuje mechanizm otwierania i zamykania. Aby umożliwić spontaniczną przyjemność jazdy na świeżym powietrzu lub szybko reagować na nagły deszcz, proces otwierania i zamykania może być aktywowany przy prędkości drogowej wynoszącej do 20 mph. Dodatkowo, kierowca może otworzyć dach materiałowy przed rozpoczęciem jazdy za pomocą funkcji zdalnego sterowania zintegrowanej w kluczyku zapłonowym. Słupki okienne i okna boczne w MINI Convertible są automatycznie opuszczane, gdy dach materiałowy zaczyna się otwierać. Proces zamykania jest odwrócony i odbywa się w dokładnie odwrotnej kolejności.
Oba procesy – otwieranie i zamykanie – są realizowane w sposób ciągły, pod warunkiem, że kierowca przytrzymuje przełącznik na ramie dachu lub przycisk na pilocie. Daje to kierowcy elastyczność w przerywaniu ruchu dachu materiałowego w dowolnej pozycji. Krótkie naciśnięcie osobnego przycisku umożliwia również równoczesne opuszczanie czterech okien bocznych, gdy dach pozostaje zamknięty.
Unikalna funkcja składania dachu w nowym MINI Convertible jest w pełni aktywowana przez zasilanie elektryczne. Dodatkowo, przednia część dachu materiałowego może być otwierana odrobinę, do 16 cali, ponownie za pomocą przycisku na przedniej ramie dachu. Ponadto kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się jazdą na świeżym powietrzu w różnych warunkach jazdy, ponieważ funkcja przesuwnego dachu może być włączana przy prędkości do 75 mph.
Gwarancja na unikalną przyjemność z jazdy: najnowsza generacja silników czterocylindrowych.
Muskulatura, szybko reagujące i niezwykle wydajne – to mocne strony dwóch czterocylindrowych silników benzynowych, które będą dostępne w nowych modelach MINI Convertible.
Oba silniki są wykonane z lekkiego stopu i mają pojemność 1,598 cm³, z identyczną odległością między cylindrami oraz taką samą średnicą i skokiem. Ponadto korzystają z przywództwa BMW Group w rozwoju silników oraz sprawdzonej technologii motorsportowej.
Silniki czterocylindrowe są produkowane w zakładzie silnikowym BMW Group Hams Hall w Wielkiej Brytanii, skąd trafiają do zakładu MINI w Oxfordzie, gdzie produkowany jest MINI Convertible. Oba silniki są montowane pod kątem 180° w komorze silnika MINI Convertible, z wydechem skierowanym do przodu.
Dodatkowe cechy, które wspólne są dla obu silników turbodoładowanych i wolnossących, to dwuczęściowa konstrukcja podstawy bloku silnika, nowatorska technologia przeniesiona z motorsportu oraz blok cylindrów i obudowa łożysk wykonane z specjalnego stopu aluminium. Zintegrowany łańcuch w obudowie łożyskowej oszczędza wagę, poprawia akustykę pojazdu i redukuje liczbę komponentów.
MINI Cooper S Cabrio: wyższa moc i wydajność dzięki turbosprężarce Twin-Scroll i bezpośredniemu wtryskowi benzyny.
Nowy MINI Cooper S Cabrio oferuje bardziej intensywne i ekscytujące doznania związane z osiągami niż kiedykolwiek wcześniej. Jako bardziej wydajny z dwóch nowych modeli, MINI Cooper S Cabrio wyposażony jest w 1,6-litrowy silnik czterocylindrowy, który dostarcza aż 172 KM przy 5,500 obr./min dzięki turbosprężarce Twin-Scroll i bezpośredniemu wtryskowi benzyny. W zakresie od 1,600 do 5,000 obr./min ten wyjątkowy silnik rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący co najmniej 177 lb-ft, który może być chwilowo zwiększony dzięki funkcji Overboost do 192 lb-ft.
Turbosprężarka Twin-Scroll skutecznie zwiększa moc i osiągi MINI Cooper S Cabrio. Dwa cylindry są oddzielane od siebie w kolektorze wydechowym i turbosprężarce, co zmniejsza przeciwciśnienie spalin przy niskich obrotach silnika, aby wykorzystać dynamiczny efekt pulsujących słupków gazu w kolektorze. To poprawia reakcję turbosprężarki i zapewnia szczególnie spontaniczny przyrost mocy silnika.
W rezultacie MINI Cooper S Cabrio praktycznie nie ma „luki turbo”, podczas przyspieszania, co jest typowe dla konwencjonalnych silników turbodoładowanych. Przyspieszenie do 60 mph zajmuje tylko 7,0 sekundy z manualną skrzynią biegów i 7,2 sekundy z automatyczną. Elastyczność silnika i reakcje są również imponujące przy dużych prędkościach, a maksymalna prędkość samochodu wynosi równie imponujące 138 mph (135 mph dla pojazdów wyposażonych w opcjonalną automatyczną skrzynię biegów).
Czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem w MINI Cooper S Cabrio korzysta z dodatkowej mocy dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa zastosowanemu w zasadzie common-rail. Nierdzewna szyna wspólna łącząca wszystkie cylindry jest zasilana paliwem przez wysokociśnieniową pompę z tyłu wałka rozrządu. Zawory wtryskowe umieszczone z boku głowicy cylindrów dostarczają paliwo w ułamku sekundy i w dokładnej dawce z szyny wspólnej bezpośrednio do komory spalania. Cztery kieszenie zaworowe i komora spalania umieszczona dokładnie w środku każdego tłoka pomagają zapewnić optymalne stratyfikacje jednorodnej mieszanki paliwowo-powietrznej.
Dzięki tej kombinacji turbosprężarki Twin-Scroll i bezpośredniego wtrysku paliwa, nowy MINI Cooper S Cabrio oferuje niezwykłe dane dotyczące osiągów w wielu aspektach: specyficzna moc silnika wynosi około 110 KM na litr z wskaźnikiem CO2 wynoszącym 153 gramy na kilometr.
MINI Cooper Convertible: w pełni zmienne zarządzanie zaworami dla świeżych osiągów.
O pojemności 1.6 litra normalnie zasysany silnik w nowym MINI Cooper Convertible łączy świeże i sportowe osiągi z naprawdę wyjątkową ekonomią. W tym przypadku maksymalna moc wynosi 118 KM przy 6000 obr./min, moment obrotowy osiągający 114 lb-ft przy 4250 obr./min.
Innowacyjne cechy techniczne tego czterocylindrowego silnika obejmują w pełni zmienne zarządzanie zaworami opracowane na podstawie unikalnej technologii VALVETRONIC BMW Group. Mocne strony tej koncepcji sterowania zaworami to to, że podnoszenie zaworów dolotowych oraz czas ich otwarcia dostosowują się do odpowiednich wymagań kierowcy dotyczących mocy i osiągów w ułamkach sekundy. Aby uzyskać tę przewagę w kontroli silnika, wałek rozrządu działa na zawory nie bezpośrednio przez ramię popychacza, ale poprzez dodatkowy dźwignię pośrednią, gdzie punkt obrotu dostosowywany jest bezstopniowo przez napędzany elektrycznie wał ekscentryczny.
Zmiana z minimalnego do maksymalnego podnoszenia zajmuje tylko około 300 milisekund – a jednocześnie czas otwarcia zaworów jest zmieniany zarówno po stronie dolotowej, jak i wydechowej w zależności od prędkości obrotowej silnika. Proces dostosowywania jest ponownie bezstopniowy, z czasem ustawienia momentu otwarcia w zależności od bieżących warunków jazdy, również w maksymalny czas 300 milisekund.
Wzajemnie oddziałujące, zmienne zarządzanie zaworami i sterowanie wałkiem rozrządu w zależności od prędkości silnika optymalizują zarówno krzywą momentu obrotowego, jak i moc silnika. W rezultacie, przy niskich prędkościach, silnik MINI Cooper Convertible od samego początku dostarcza wyższy moment obrotowy, rozwijając jednocześnie znacznie większą moc niż konwencjonalny silnik przy wysokich obrotach.
Lekka, innowacyjna, wydajna: najbardziej zaawansowana technologia napędowa dla obniżenia zużycia paliwa i emisji.
Oba silniki w nowym MINI Convertible są montowane poprzecznie z przodu i przekazują swoją wyższą moc na przednie koła. Kompozytowe wały rozrządu i wał korbowy są zoptymalizowane pod względem wagi i stanowią część koncepcji lekkiej, jaką charakteryzują te silniki aluminiowe.
Zużycie paliwa jest dalej optymalizowane dzięki pompie olejowej z kontrolą przepływu objętości oraz elektronicznie aktywowanej pompie wodnej dla obiegu chłodzenia. I na koniec, zarówno MINI Cooper S Cabrio, jak i MINI Cooper Convertible mają w standardzie najnowsze innowacje służące do redukcji zarówno zużycia paliwa, jak i emisji.
Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów w standardzie, sześciobiegowa automatyczna jako opcja.
Zarówno MINI Cooper S Cabrio, jak i MINI Cooper Convertible oferują w standardzie sześciobiegową manualną skrzynię biegów, jednak oba modele są również dostępne z opcjonalną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Użycie sześciu biegów w obu przypadkach naturalnie zwiększa zwrotność i sportowy charakter nowego MINI Convertible. Dzięki krótkim skokom zmiany i precyzyjnemu przełączaniu, manualna skrzynia biegów zapewnia idealne warunki do dynamicznego przyspieszenia i przyjemności z jazdy.
Podobnie, skrzynia automatyczna – która ma elektroniczne zarządzanie, aby zmieniać biegi z minimalnym przerywaniem mocy – umożliwia sportowe i dynamiczne manewry, łącząc spontaniczne i precyzyjne reakcje trybu automatycznego z doskonałym komfortem zmiany biegów.
Alternatywnie, kierowca Cooper S może zmieniać biegi indywidualnie w trybie manualnym za pomocą łopatek przy kierownicy, jak w samochodzie wyścigowym Formuły 1. Dzięki temu może zawsze trzymać obie ręce na kierownicy, utrzymując pełną kontrolę nad pojazdem niezależnie od warunków jazdy.
Nowy MINI Convertible oferuje jeszcze bardziej dynamiczne osiągi dzięki opcjonalnemu przyciskowi sportowemu. Umieszczony przed dźwignią zmiany biegów lub dźwignią selektora na konsoli centralnej, przycisk sportowy służy do kontrolowania zarządzania silnikiem, kierownicy i, w miarę potrzeby, automatycznej skrzyni biegów. Aktywując tryb sportowy jednym naciśnięciem przycisku, kierowca dostosowuje mapę sterowania pedałem gazu do znacznie wyższego standardu zwrotności i jeszcze bardziej bezpośredniej reakcji kierownicy. A w samochodach z automatyczną skrzynią biegów elektroniczne zarządzanie ponownie przyspiesza zmianę biegów.
Technologia zawieszenia w nowym MINI Convertible: uczucie gokarta na najwyższym poziomie.
W dużej mierze unikalna pozycja nowego MINI Convertible w swoim segmencie wynika z wyjątkowych właściwości jezdnych pojazdu. Otwarty MINI oferuje zatem również typowe dla marki uczucie gokarta, teraz podniesione do jeszcze wyższego standardu doskonałości.
Technologia zawieszenia samochodu bezpiecznie i płynnie przekształca surową moc nowych silników w zwiększoną zwrotność i precyzyjne prowadzenie – oferując jeszcze większą przyjemność z jazdy na dynamicznych zakrętach, krętych drogach wiejskich i w miejskim ruchu.
Z przodu, sprężyny MacPhersona zapewniają doskonałe prowadzenie kół w każdej sytuacji. Tylny wielowahaczowy układ zawieszenia – opracowany z całym know-how BMW Group – stale gwarantuje optymalny kontakt z drogą dzięki swojej skomplikowanej kinematyce, a aluminiowe ramiona wzdłużne pomagają utrzymać niską wagę.
Dodatkowo, osłony antyrolne redukują kołysanie nadwozia do bardzo niskiego poziomu, co również przyczynia się do zwrotności i bezpieczeństwa samochodu.
W porównaniu do MINI Cooper Convertible zawieszenie MINI Cooper S Cabrio jest jeszcze bardziej sportowe i dynamiczne. Ostatecznie, oba modele dostępne są z zawieszeniem sportowym dla jeszcze wyższych standardów przyjemności z jazdy.
Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) znacząco przyczynia się do zwrotności MINI Convertible, podnosząc ją na jeszcze wyższy poziom. Wspomaganie mocy dostosowane do prędkości drogi gwarantuje niskie siły kierownicy podczas parkowania oraz precyzyjne reakcje przy dużych prędkościach na autostradzie. Równocześnie EPS poprawia również efektywność samochodu, aktywując silnik elektryczny i zużywając energię tylko wtedy, gdy wspomaganie mocy jest naprawdę potrzebne lub pożądane przez kierowcę.
Ekskluzywnie w MINI: DSC i DTC z elektroniczną funkcją blokady na dyferencjale w połączeniu z napędem na przednie koła.
Oprócz sportowo dostosowanego zawieszenia i mocnych hamulców, nowy MINI Convertible wyposażony jest również w najbardziej zaawansowane systemy stabilności jazdy. Standardowe technologie to ABS, elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD), kontrola hamowania na zakręcie (CBC) oraz dynamiczna kontrola stabilności (DSC), w tym pomoc przy ruszaniu na wzniesieniu.
Kiedy jest to konieczne, DSC indywidualnie ingeruje w hamulce samochodu i zmniejsza moc silnika, aby zapewnić dodatkową stabilność, zapobiegając w ten sposób wypadnięciu samochodu z toru zarówno z przodu, jak i z tyłu w szczególnie dynamicznych warunkach oraz na śliskich nawierzchniach.
Zawarty w pakiecie DSC asystent hamulcowy rozpoznaje awaryjne użycie hamulców i natychmiast buduje maksymalną moc hamowania, kiedy to konieczne, utrzymując jak najkrótszą drogę hamowania samochodu.
Opcjonalnie, dynamiczna kontrola trakcji (DTC) ma możliwość zwiększenia progów reakcji systemu stabilności jazdy samochodu i pozwala na kontrolowane poślizgi na kołach napędowych. MINI jest jedynym producentem samochodów na świecie, który oferuje tę funkcję w pojeździe napędzanym na przednie koła.
Aby aktywować DTC, wystarczy nacisnąć przycisk, a następnie ruszyć w MINI Convertible z lekko kręcącymi się kołami – na przykład na zaśnieżonej drodze lub luźnym piasku – lub dynamicznie zbliżając się do fizycznych ograniczeń pojazdu w razie potrzeby. Wtedy, osiągając limit, DSC włączy się jak zwykle również w trybie DTC.
Opcjonalnie kierowca może całkowicie dezaktywować DSC, gdy zajdzie taka potrzeba. W trybie DSC-Off inna funkcja, unikalna w pojazdach z napędem na przednie koła, zapewnia optymalną moc napędu i doskonałą przyczepność w szczególnie dynamicznych zakrętach. To jest elektronicznie sterowana funkcja blokady dyferencjału tylnego dostępna w ramach funkcji DTC w nowym MINI Convertible. Nazywana Elektroniczną Kontrolą Blokady Dyferencjału (EDLC), ten system high-tech działa poprzez odpowiednie hamowanie na kole napędowym, które się kręci w ciasnym zakręcie, promując moc napędu i przyczepność bez negatywnego wpływu na zachowanie kierowcy MINI Convertible, przez co pokonuje zakręty jeszcze płynniej i szybciej niż wcześniej.
MINI Cooper Convertible i MINI Cooper S Cabrio są wyposażone w 16-calowe lekkie koła aluminiowe i opony runflat 195/55 R 16, co pozwala kierowcy kontynuować jazdę nawet po całkowitym przebiciu z pełną utratą ciśnienia.
Opcjonalnie, oba modele dostępne są z 17-calowymi felgami w czarnym designie Star Bullet, opracowanymi wyłącznie dla MINI Convertible.
Optymalizacja bezpieczeństwa pasażerów zapewniona przez nowy system zabezpieczeń przed przewróceniem, cztery poduszki powietrzne i centralną elektronikę bezpieczeństwa.
Wyrafinowana technologia zawieszenia i najbardziej zaawansowane systemy stabilności jazdy w nowym MINI Convertible znacznie redukują ryzyko wypadku. Odpowiednie środki ostrożności zostały również podjęte w sytuacjach, na które kierowca nie ma wpływu, w tym: zwiększenie sztywności komory pasażerskiej o dziesięć procent w porównaniu do poprzedniego modelu, struktury nośne odporne na duże obciążenia oraz precyzyjnie określone strefy deformacji, które zapewniają odpowiednie rozpraszanie i absorpcję energii uderzenia w przypadku czołowego, bocznego lub tylnego zderzenia.
Aby sprostać specyficznym wymaganiom otwartego samochodu, nowa konstrukcja podwozia, a także słupki A i progi, są wzmocnione na jeszcze wyższym poziomie niż w MINI w wersji hardtop – co zapewnia dodatkową siłę i stabilność.
Nowy MINI Convertible w standardzie wyposażone jest w poduszki powietrzne z przodu oraz boczne poduszki powietrzne zabezpieczające głowę, górną część ciała i biodra pasażerów przed obrażeniami w przypadku zderzenia bocznego. Wszystkie cztery siedzenia mają trzypunkowe pasy bezpieczeństwa z dodatkowymi ogranicznikami siły pasów oraz optymalnymi napinaczami pasów na przednich siedzeniach.
Wszystkie systemy zabezpieczeń są kontrolowane przez centralną elektronikę bezpieczeństwa pojazdu i są aktywowane w zależności od rodzaju i ciężkości zderzenia.
System zabezpieczeń w MINI Convertible obejmuje również czujnik przewrócenia, który uruchamia nowo opracowaną barierę ochrony przy przewróceniu oraz napinacze pasów i boczne poduszki powietrzne w przypadku przewrócenia. W połączeniu z wzmocnioną ramą przednią, nowa bariera ochrony przy przewróceniu, poruszająca się elektromechanicznie w ciągu 150 milisekund, działa jako część komory pasażerskiej, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo pasażerów i ochronę.
W swoim kompleksowym koncepcie bezpieczeństwa, nowy MINI Convertible jest zaprojektowany, aby spełniać nie tylko prawne wymagania na wszystkich międzynarodowych rynkach motoryzacyjnych, ale także osiągać doskonałe wyniki w istotnych testach zderzeniowych i inspekcjach bezpieczeństwa konsumenckiego na całym świecie.
Wnętrze: przestronne, zmienne, wyrafinowane.
Dzięki swojemu projektowi i konstrukcji, nowa bariera ochrony przy przewróceniu nie tylko zwiększa bezpieczeństwo pasażerów, ale również codzienne właściwości jezdne nowego MINI Convertible. Wykonana z jednego kawałka aluminium, bariera ochrony przy przewróceniu rozciąga się na całą szerokość wnętrza za tylnymi siedzeniami. Oba końce barier ochrony opierają się w uchwytach, które poruszają się elektromechanicznie w górę, kiedy zajdzie taka potrzeba. W swojej podstawowej pozycji bariera ochrony nie jest wyższa niż tylnie zagłówki, co sprawia, że nie ogranicza widoczności kierowcy podczas spoglądania wstecz.
Zaprojektowana jako jednolity element, bariera ochrony służy również do integracji dużego pomieszczenia ładunkowego pomiędzy przestrzenią bagażową a przestrzenią dla pasażerów, co daje nowemu MINI Convertible dodatkową wszechstronność.
W zależności od potrzeb, tylne oparcie siedzeń – dzielone na pół – składa się albo w proporcji 50:50, albo całkowicie z prawej do lewej. Przy zamkniętym dachu zwiększa to pojemność bagażnika do 23,10 stóp sześciennych, przekraczając pojemność dostępną w poprzednim modelu o 1,93 stopy sześciennej. Maksymalne obciążenie wzrosło o 66 lb do 948 lb.
Podobnie jak jego poprzednik, nowy MINI Convertible ponownie oferuje system Easy-Load. Z tylną klapą wygodnie odchyloną, cała pokrywa służy również jako tacę ładunkowa, której nośność wynosi do 176 lb.
Kolejnym ważnym punktem jest to, że tylny stelaż dachu obraca się o około 35°, tworząc przestronną lukę bagażową, co znacznie ułatwia ładowanie dużych przedmiotów.
Przy otwartym dachu nowy MINI Convertible oferuje pojemność bagażową wynoszącą 4,38 stopy sześciennej. Tak długo, jak dach jest zamknięty, półka bagażowa – która spoczywa na dwóch szynach prowadzących i trzyma dach w pozycji otwartej – podnosi się do góry, zwiększając pojemność bagażnika do 5,95 stopy sześciennej.
Opcjonalnie, MINI Convertible jest również dostępny z nowym zestawem montażowym na tylny bagażnik, z uchwytami w tylnym zderzaku, które służą do przechowywania dostępnego jako specjalne wyposażenie przewoźnika rowerowego.
Ponownie, nowe MINI Convertible oferuje unikalne połączenie przyjemności z jazdy i funkcjonalności. Nawet wpływ wiatru pędzącego z otwartym dachem może być dostosowany do indywidualnych potrzeb za pomocą opcjonalnego deflektora wiatru, który znacznie redukuje wir powietrza we wnętrzu. Umieszczony za przednimi siedzeniami, deflektor wiatru porusza się szybko i łatwo w jednym prostym ruchu.
Wysoka jakość i różnorodny styl we wnętrzu.
Poza ekscytującą przyjemnością z jazdy nowym MINI Convertible, pierwsze wrażenie, jakie nowy MINI Convertible pozostawia na swoim obserwatorze, determinuje jakość, która została podniesiona na jeszcze wyższy poziom; nowoczesny design przycisków i wskaźników; materiały najwyższej jakości; oraz atrakcyjne kombinacje kolorystyczne.
Nawet w standardowym wyposażeniu, MINI Convertible wyraźnie ukazuje swoją wyjątkową pozycję jako jedyny kabriolet premium na świecie w swojej klasie. Szeroki wybór kolorów lakieru i dachu, wariantów wnętrza oraz wyposażenia specjalnego po prostu zachęca entuzjastów do bliższego zapoznania się z tym samochodem – tym bardziej, że nowy MINI Convertible oferuje pełny wybór opcji personalizacji, co czyni każdy samochód unikalnym dziełem sztuki.
Nadwozie nowego MINI Convertible dostępne jest w co najmniej 12 kolorach lakieru, w tym Horizon Blue i Midnight Black metaliczne – po raz pierwszy oraz Interchange Yellow, który jest ekskluzywny dla tego oszałamiającego samochodu. Miękki dach standardowo dostępny jest w kolorze czarnym lub klasycznym Hot Chocolate Brown. Opcjonalnie można zamówić dach w kolorze Denim Blue, charakteryzujący się szczególnie sportowym i odpornym na materiał, efektem srebra generowanym przez błyszczące nici tkane w dach, oraz pomarańczowymi szwami.
W standardowym wyposażeniu wnętrze MINI Cooper Convertible jest wykończone czarnym/szarym materiałem, a po zamówieniu opcji sportowych siedzeń, nie ma dodatkowych kosztów za obicia z tkaniny Carbon Black. MINI Cooper S Cabrio z kolei wyposażony jest w standardzie sportowe siedzenia w czarno-szarym materiałach lub tkaninie w kratę Carbon Black.
Ponadto, zarówno MINI Cooper Convertible, jak i MINI Cooper S Cabrio są dostępne w trzech wersjach skóry w kolorach Carbon Black, Tuscan Beige oraz Hot Chocolate. Oferowane są również trzy inne kombinacje tkaniny/skóry: dwukolorowe Cream White/Black, Rooster Red/Black oraz Interchange Yellow/Black.
Powierzchnie wnętrza są również wykończone specyficznymi cechami dla każdego modelu: MINI Cooper Convertible ma powierzchnie wykończeniowe na desce rozdzielczej, eliptyczne pierścienie drzwiowe i siedem pierścieni wykończeniowych w Fine White Silver; podczas gdy MINI Cooper S Cabrio ma wykończenie Checkered w tych samych miejscach, z zwiększoną liczbą srebrnych pierścieni wykończeniowych do szesnastu.
Opcjonalnie, powierzchnie wykończeń wnętrza mogą być dostępne w Fluid Silver, Piano Black, Brushed Alloy i English Oak, a także Interchange Yellow oraz Horizon Blue – ekskluzywne dla MINI Convertible i odpowiadające kolorowi nadwozia.
Jako kolejna cecha stylu, opcjonalna linia kolorystyczna podkreśla dolną część deski rozdzielczej oraz podłokietniki w drzwiach w kolorach Dark Grey, Cream White, Rooster Red, Pacific Blue lub Hot Chocolate.
Podobnie, dostępny w opcji we wnętrzu, pakiet Chromeline zapewnia wyrafinowane błyszczące wykończenie wokół deski rozdzielczej i konsoli centralnej, z elementami chromowanymi, które dodatkowo podkreślają elegancki charakter systemu bariery ochrony przy przewróceniu.
Oświetlenie wnętrza MINI Convertible oferowane w standardzie zapewnia harmonijne, rozproszone światło, umożliwiając kierowcy bezpieczne i bezproblemowe korzystanie z przycisków i wskaźników w nocy. Oprócz oświetlenia schowka i bagażnika, na standardzie są również lampki do czytania, uzupełniające oświetlenie wnętrza na przedniej ramie dachu.
Dodatkowe lampki podłogowe i wyjściowe, a także dyskretne źródła światła wokół konsoli centralnej, są standardem. Funkcja ambientowego oświetlenia stawia szczególny nacisk w wnętrzu MINI Convertible, zapewniając dyskretny efekt świetlny „wodospadu” z góry i pośrednio oświetlając konsolę centralną, kieszenie drzwi oraz obudowy uchwytów drzwiowych, a także boczne panele z tyłu, aby nadać wnętrzu naprawdę unikalną atmosferę. Za naciśnięciem przycisku kierowca lub pasażerowie mogą zmieniać nastrój generowany przez ambientowe światło z ciepłego pomarańczowego na sportowe niebieskie.
Opcjonalna automatyczna klimatyzacja z trybem kabrioletu.
Opcjonalnie nowy MINI Convertible jest wyposażony w manualną klimatyzację (standard) lub automatyczną kontrolę klimatu (opcjonalnie). Jednostka automatyczna zawiera nawet specjalny tryb kabrioletu, aktywowany automatycznie po otwarciu dachu. W trybie kabrioletu temperatura ustawiona przez kierowcę i pasażerów jest konsekwentnie utrzymywana, nawet pod wpływem wiatru pędzącego.
Kiedy sprężarka klimatyzacji nie jest używana, automatycznie się wyłącza w trosce o poprawę efektywności. A przy niskich temperaturach zewnętrznych automatycznie intensyfikuje się ogrzewanie w podłogach, aby jak najszybciej zapewnić przyjemny klimat wewnątrz samochodu.