MINI Convertible 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MINI Convertible 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćMINI Convertible 2015-2018

Trzecia generacja Mini została wprowadzona na rynek w 2013 roku i, jak zwykle, zyskała wersję kabrioletu, co ucieszyło tych, którzy pragną cieszyć się jazdą na świeżym powietrzu.

MINI Kabriolet był pierwszym samochodem w segmentu małych pojazdów z otwartym dachem na rynku. Najtrudniejszym zadaniem było sprawienie, aby auto było wystarczająco sztywne, by zapewnić sportowe osiągi, a jednocześnie komfortowe na relaksującą jazdę. Dlatego oferowano je w kilku wersjach, w tym w wersji John Cooper Works.

Na pierwszy rzut oka nowa generacja MINI wyglądała tak samo jak jej poprzedniczka, ale różnice dostrzegano w detalach. Samochód miał nowe reflektory z chromowanymi pierścieniami oraz sześciokątny grill. Zmieniły się także kierunkowskazy oraz pojawiła się czarna obwódka w dolnej części nadwozia. Dłuższy rozstaw osi oraz krótkie zwisy zapewniły więcej miejsca wewnątrz oraz zwiększyły pojemność bagażnika.

MINI kabriolet oferował cztery miejsca, ale przestrzeń z tyłu nie była zbyt duża. Wystarczała dla osób, które nie przekraczały 1,75 m wzrostu. W samochodzie zainstalowano nową jednostkę infotainment, która liczyła minuty jazdy z opuszczonym dachem. Dach materiałowy można było otworzyć i zamknąć w ciągu 18 sekund przy prędkościach do 30 km/h.

MINI kabriolet był dostępny z wyborem silników diesla i benzynowych o mocach od 116 do 231 KM. Oferowano go zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak i 6-biegową automatyczną we wszystkich wersjach.

Naj nowsza generacja MINI z pewnością zachwyci entuzjastów świeżego powietrza wśród fanów tej brytyjskiej marki z bogatą tradycją. Połączenie poprawionej zabawy z jazdy MINI z intensywnym poczuciem jazdy na świeżym powietrzu zajmuje zaledwie 18 sekund. Nowy MINI Convertible jest po raz pierwszy wyposażony w w pełni automatyczny, elektryczny i cichy system obsługi dachu oraz w zintegrowany system ochrony przed przewróceniem. Nowa generacja silników, technologia zawieszenia dostosowana specjalnie do modelu oraz sztywna struktura nadwozia zapewniają wyraźny wzrost zarówno sportowego charakteru, jak i charakterystycznej zwinności marki. Ponadto nowy MINI Convertible przynosi zauważalne postępy w zakresie komfortu jazdy, przestronności, funkcjonalności oraz jakości materiałów i wykonania, nie wspominając o szerokiej gamie innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę. Ewolucyjne zmiany w wyglądzie samochodu zachowują harmonię między elegancją a sportowym stylem, wyrażając wyrazisty charakter zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i wnętrzu, które w porównaniu do poprzedniego modelu znacznie dojrzało.

Nowa edycja pierwszego i wciąż jedynego kabrioletu w segmencie premium wśród małych samochodów to najbardziej ekskluzywny i emocjonalnie intensywny sposób na cieszenie się autentyczną przyjemnością z jazdy MINI. Pionowa szyba przednia nowego MINI Convertible gwarantuje orzeźwiające doświadczenie jazdy w otwartym dachu dla wszystkich czterech pasażerów. W pełni automatyczny dach może być aktywowany spontanicznie przy naciśnięciu przycisku. Może być nawet otwierany i zamykany podczas jazdy z prędkościami do 30 km/h, podczas gdy funkcja przesuwanego dachu jest dostępna przy każdej prędkości. Istnieje możliwość wyboru dachu MINI Yours z innowacyjną tkanką graficzną w stylu Union Jack, dostępnego w kabriolecie po raz pierwszy. Inne opcjonalne wyposażenie obejmuje Always Open Timer z dodatkowymi nowymi treściami wyświetlania, aplikację MINI Connected z funkcją ostrzegania o deszczu, dwustrefową automatyczną klimatyzację w trybie kabrioletu oraz deflektor wiatru o obniżonej wadze i zoptymalizowanej obsłudze.

Na rynku dostępne są dwa silniki benzynowe i jeden silnik wysokoprężny z technologią MINI TwinPower Turbo podczas premiery nowego MINI Convertible (łączna konsumpcja paliwa: 6,0-3,8 l/100 km; łączna emisja CO2: 139-100 g/km). MINI Cooper S Convertible napędza silnik benzynowy o czterech cylindrach o mocy 141 kW/192 hp. Trzycylindrowy silnik benzynowy w MINI Cooper Convertible ma moc 100 kW/136 hp. MINI Cooper D Convertible jest wyposażony w trzycylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 85 kW/116 hp. Nowo opracowane zostały zarówno standardowe 6-biegowe skrzynie manualne, jak i opcjonalne 6-biegowe skrzynie Steptronic.

Opcjonalne MINI Driving Modes umożliwiają indywidualne ustawienie pojazdu, koncentrując się na komforcie jazdy, sportowości lub efektywności w nowym MINI Convertible, zgodnie z preferencjami. Oferowana jest także funkcja Dynamic Damper Control.

Wymiary zewnętrzne nowego MINI Convertible wzrosły w porównaniu do poprzedniego modelu: długość o 98 milimetrów do 3821 milimetrów (MINI Cooper S Convertible: 3850 milimetrów), szerokość o 44 milimetry do 1727 milimetrów, a wysokość o 1 milimetr do 1415 milimetrów. Rozstaw osi wydłużono o 28 milimetrów do 2495 milimetrów, a szerokość toru zwiększono z przodu o 42 milimetry i z tyłu o 34 milimetry, osiągając łącznie 1501 milimetrów w każdym przypadku (MINI Cooper S Convertible: 1485 milimetrów). Nowe wymiary zachowują typowe proporcje modelu, jednocześnie zapewniając pasażerom na wszystkich czterech miejscach znaczący wzrost swobody ruchów. Pojemność bagażnika nowego MINI Convertible jest również znacznie większa niż w poprzednim modelu. Dodatkowo, przechowywanie większych bagaży ułatwia funkcja Easy Load, która pozwala na podniesienie ramy dachu, gdy dach jest zamknięty, oraz szerokie możliwości załadunku.

Nowy MINI Convertible oferuje wiele innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę. System Park Distance Control z czujnikami z tyłu samochodu jest standardem. Oferta rozwinięta dla nowej generacji MINI obejmuje MINI Head-Up Display, system Driving Assistant z aktywnym tempomatem opartym na kamerze, ostrzeganie o zderzeniach i pieszych z funkcją wstępnego hamowania, asystenta świateł drogowych, wykrywanie znaków drogowych, Parking Assistant i kamerę tylnej. Ponadto program wyposażenia specjalnego obejmuje reflektory LED, lampy przeciwmgielne LED oraz pakiet MINI Excitement, który zawiera oświetlenie LED wnętrza i ambientowe oraz projekcję logo MINI na ziemi z lusterka zewnętrznego po stronie kierowcy przy otwieraniu samochodu. Oferta jest dopełniona ekskluzywnymi elementami wyposażenia MINI Yours i John Cooper Works.

Program infotainment MINI Connected w samochodzie jest bardziej zróżnicowany niż kiedykolwiek. Nowy MINI Convertible może być wyposażony w kartę SIM, która jest na stałe zainstalowana w samochodzie. Oznacza to, że dostępna jest inteligentna funkcja alarmowa, która automatycznie wykrywa lokalizację pojazdu i powagę wypadku, a także MINI TeleServices. MINI Connected XL Journey Mate zapewnia innowacyjną formę planowania podróży i wsparcia. Inne funkcje z zakresu infotainment i mediów społecznościowych mogą być integrowane w samochodzie za pośrednictwem smartfona, a następnie używane intuicyjnie, wygodnie i bezpiecznie z systemem operacyjnym MINI. Na przykład aktualna wersja aplikacji MINI Connected oferuje zwiększoną przyjemność z jazdy oraz zoptymalizowany komfort dzięki funkcjom Streetwise, wyszukiwania online, Sports Instruments i Force Meter.

Wygląd zewnętrzny: sportowy, elegancki, wysokiej jakości – efekt postępującej ewolucji

Wygląd zewnętrzny w sposób autentyczny wyraża dodatkową przyjemność z jazdy, postęp technologiczny i wyrafinowane cechy premium związane ze zmianą generacyjną w MINI Convertible.

Nowa edycja otwartego 4-miejscowego kabrioletu jest wynikiem postępującej ewolucji i odzwierciedla wyraźny charakter. Linia i projekt powierzchni w typowym stylu MINI zapewniają niepowtarzalny, wysokiej jakości wygląd, niezależnie od tego, czy dach jest otwarty, czy zamknięty. Charakterystyczna równowaga między sportowym stylem a elegancją, typowa dla MINI Convertible, podkreślana jest przez wydłużoną sylwetkę, chromowaną listwę biegnącą poziomo wzdłuż linii ramion, krótkie zwisy i ekspresyjnie uformowane powierzchnie. Nowy MINI Convertible wykazuje także tradycyjne cechy stylistyczne, które zostały dalej udoskonalone dla najnowszej generacji modelu. Duże, okrągłe reflektory z chromowanymi pierścieniami, heksagonalna kratka chłodnicy, otoczenie bocznych wskaźników kierunkowskazów znane jako side scuttles oraz czarna obwódka wokół dolnej krawędzi nadwozia wyraźnie sygnalizują pokrewieństwo modelu z brytyjską marką premium.

Heksagonalny kontur kratki chłodnicy podkreślony jest przez charakterystyczną ramkę chromowaną, która obejmuje również dolną listwę zderzaka. W połączeniu z opcjonalną zewnętrzną linią chromowaną, dolny wlot powietrza również ma chromowane otoczenie. W modelach MINI Cooper Convertible i MINI Cooper D Convertible, żebra kratki chłodnicy oraz dolna listwa zderzaka, która pełni funkcję uchwytu na tablicę rejestracyjną, są wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym. Sportowy wygląd nowego MINI Cooper S Convertible podkreślony jest dodatkowym otworem w pokrywie silnika i kanałami powietrznymi w dolnym wlocie powietrza. Ponadto chromowane żebro kratki chłodnicy nosi czerwony znaczek „S”, co jest odzwierciedlone w elementach skrzydeł.

Proporcje marki nowego MINI Convertible są wyraźnie przekazywane, gdy model ogląda się z boku. Po otwarciu, dach składa się kompaktowo za tylnymi siedzeniami. Tworzy to klasyczny efekt kabrioletu w postaci elegancko wydłużonej sylwetki. Jednocześnie sportowe właściwości jezdne i solidna struktura nadwozia nowego MINI Convertible sugerowane są przez mocno uformowane powierzchnie w obszarze nadkoli i drzwi oraz lekko podnoszącą się linię boczną w kierunku tyłu.

Sportowa elegancja jest również widoczna z tyłu nowego MINI Convertible. Duże, wyprostowane tylne światła są umieszczone daleko na zewnątrz i mają chromowane otoczki. Razem z mocnym paskiem uchwytu klapy bagażnika powyżej uchwytu na tablicę rejestracyjną, wyraźnie uformowanym zderzakiem oraz rozszerzeniem nadwozia ku dołowi definiują typowy wygląd marki z perspektywy tyłu. Z tej perspektywy nowy MINI Cooper S Convertible można zidentyfikować po dwóch centralnie umieszczonych rurach wydechowych oraz specyficznym dla modelu zderzaku tylnego z dyfuzorem. Otwór otoczony malowanymi powierzchniami nawiązuje do struktury przedniego zderzaka z czarną kratką oraz zewnętrznie umieszczonymi jednostkami dla tylnej lampy przeciwmgielnej i reflektorów. Pozostałe warianty silnikowe mają zamknięty zderzak tylny oraz centralnie umieszczoną tylną lampę przeciwmgielną.

W nowej generacji MINI Convertible, klapa bagażnika znów otwiera się w dół i może udźwignąć ciężar do 80 kilogramów jako powierzchnia do odkładania bagaży.

Gdy dach jest zamknięty, otwarcie bagażnika można powiększyć dzięki funkcji Easy Load, która jest standardem. Dwa uchwyty blokujące umożliwiają podniesienie ramy dachu wyżej niż w poprzednim modelu, co ułatwia przechowywanie dużych bagaży. Pojemność bagażnika nowego MINI Convertible wynosi 160 litrów przy otwartym dachu i 215 litrów przy zamkniętym. To około 25 procent więcej niż w przypadku poprzedniego modelu. Dzięki standardowemu podziałowi 50:50 oraz składanej tylnej kanapie, a także systemowi załadunkowemu, który został powiększony o 8 milimetrów do 734 milimetrów, łatwo można bezpiecznie umieścić sprzęt narciarski, deski snowboardowe i inne obszerne przedmioty transportowe potrzebne do codziennych aktywności. Co więcej, zoptymalizowana izolacja akustyczna klapy bagażnika i komory dachu poprawia komfort akustyczny podczas podróży z otwartym i zamkniętym dachem.

W pełni automatyczny tekstylny dach z cichym napędem elektrycznym, funkcją przesuwanego dachu i unikalną wersją MINI Yours

Tradycyjnie, tekstylny dach chroni pasażerów MINI Convertible przed wiatrem i niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Dach opracowany dla nowej edycji otwartego 4-miejscowego kabrioletu ma zoptymalizowane wykończenie dla mechanizmu dachu, szczególnie wysokiej jakości wyściółkę oraz podgrzewane tylne okno. Oferuje on nieograniczoną przydatność do użytku przez cały rok oraz jeszcze lepszą izolację akustyczną. Po raz pierwszy operacja dachu w nowym MINI Convertible odbywa się za pomocą tylko napędu elektrycznego, co czyni ją szczególnie cichą.

Dla spontanicznej przyjemności z jazdy na świeżym powietrzu i szybkiej reakcji na nagłe zmiany pogody, dach może być w pełni automatycznie otwierany i zamykany podczas jazdy z prędkościami do 30 km/h. Obie operacje są aktywowane za pomocą przełącznika na przednim ramie dachu. Gdy pojazd jest w bezruchu, dach można również obsługiwać za pomocą przycisku na zdalnym kluczyku. W ciągu 18 sekund najpierw opuszczane są szyby boczne, a następnie dach się chowa. Zamknięcie dachu odbywa się w odwrotnej kolejności i trwa tyle samo czasu. Dodatkowy przycisk specyficzny dla kabrioletów znajduje się w pudełku sterującym umiejscowionym w wykończeniu drzwi po stronie kierowcy do jednoczesnego otwierania lub zamykania czterech bocznych szyb.

Dach nowego MINI Convertible oferuje również funkcję przesuwanego dachu, która pozwala na cofnięcie przedniej części dachu o maksymalnie 40 centymetrów na ciągle zmienne poziomy. Kontrolowane zasilanie świeżym powietrzem jest także aktywowane za pomocą przełącznika na ramie dachu i może być używane przy każdej prędkości.

Oprócz standardowej wersji dachu w kolorze czarnym, po raz pierwszy dostępny jest dach MINI Yours jako specjalna cecha wyposażenia, która zawiera wplecioną grafikę – innowacyjny i unikalny sposób na spersonalizowanie nowego MINI Convertible. W odniesieniu do brytyjskiego domu marki oraz na podstawie odpowiedniej grafiki dachu MINI, tekstylna powierzchnia ma motyw Union Jack w odcieniach czerni i szarości w eleganckim wzorze rybiej łuski. Inną opcją jest nowo opracowany deflektor wiatru, który jest szczególnie prosty w użyciu i oferuje obniżoną wagę. Deflektor wiatru można łatwo zablokować za siedzeniami kierowcy i pasażera z przodu, aby zapewnić ochronę przed niepożądanym przeciągiem podczas jazdy z otwartym dachem, a po użyciu można go bardzo kompaktowo złożyć i schować w bagażniku.

Wybór wykończeń lakierniczych również został rozszerzony o nową ofertę. Po raz pierwszy wariant Caribbean Aqua metallic jest teraz dostępny dla nowego MINI Convertible. Oprócz tego dostępnych jest osiem innych lakierów metalicznych oraz cztery lakiery niemetaliczne. Wszystkie wykończenia nadwozia można łączyć z standardową wersją dachu oraz dachem MINI Yours. Inne opcje personalizacji obejmują osłony lusterka zewnętrznego i paski na maskę w różnych kolorach oraz grafikach, a także zewnętrzną linię chromowaną.

Wnętrze: wysokiej jakości design dla ekskluzywnego doświadczenia z jazdy

Podczas jazdy z otwartym dachem w nowym MINI Convertible wszyscy pasażerowie mogą być pewni, że znajdą się w słonecznym miejscu. Intensywna przyjemność z jazdy na świeżym powietrzu gwarantowana jest dzięki pionowej szybie przedniej i wydłużonej linii ramion. Dodatkowo wnętrze nowego MINI Convertible charakteryzuje się zarówno wysokiej jakości, jak i harmonią, a także oferuje premium jakość materiałów i wykonania oraz znacząco zwiększony komfort przestrzenny w porównaniu do poprzedniego modelu.

Rozszerzony zakres regulacji przednich siedzeń zapewnia wygodne wsiadanie i wysiadanie dla pasażerów tylnej części. Rozszerzone powierzchnie siedzeń oraz zwiększona wysokość nad głową również przyczyniają się do optymalizacji komfortu przestrzennego w drugiej linii. Charakter pojedynczego miejsca dla dwóch tylnych siedzeń powoduje optymalne wsparcie boczne. Przestrzeń na kolana została także zwiększona o 36 milimetrów.

Z przodu i z tyłu znajdują się uchwyty na kubki i przestrzenie do przechowywania napojów i akcesoriów podróżnych. Butelki o pojemności do 1,5 litra mieszczą się w kieszeniach drzwiowych. Dostępny jest również pakiet przechowywania jako opcja dodatkowa, który obejmuje siatki do bagażnika i przestrzeni na nogi pasażera oraz gniazdo 12-woltowe w bagażniku.

Dojrzały charakter otwartego 4-miejscowego kabrioletu również odzwierciedla się w precyzyjnych detalach projektowych. Na przykład wloty pasów bezpieczeństwa zarówno w przednich, jak i tylnych siedzeniach są wykonane w tym samym stylu, a uchwyty w tylnej części pełnią również funkcję pokrywy systemu ochrony przed przewróceniem, teraz niewidocznie zintegrowanego. Osłony przeciwsłoneczne, pokrywy kolumn A, podstawa anteny oraz otaczający panel sterujący ramy dachu mają elegancki i dyskretny styl. W połączeniu z cechami designu stworzonymi dla nowej generacji MINI – kokpit, elementy wyświetlacza i sterowania oraz wykończenie drzwi – tworzą nowoczesną i ekskluzywną atmosferę.

Oprócz standardowego typu i sportowych siedzeń (standard w MINI Cooper S Convertible), dostępne są również fotele w stylu MINI tube oraz nowa wersja Chester z powierzchnią skórzaną w kolorze Malt Brown. Dla wnętrza zaprojektowanego z myślą o osobistym stylu dostępny jest również szeroki wybór kolorów tapicerki, powierzchni wnętrza, ram kokpitu, linii kolorów i innych elementów, w tym chromowanej linii dla wnętrza, trzech wariantów stylu wnętrza MINI Yours oraz pakietu oświetleniowego.

Silniki 3- i 4-cylindrowe z technologią MINI TwinPower Turbo

Najnowsza generacja silników 3- i 4-cylindrowych z technologią MINI TwinPower zapewnia zwiększenie przyjemności z jazdy oraz optymalizację efektywności w nowym MINI Convertible. Silniki benzynowe modeli MINI Cooper Convertible i MINI Cooper S Convertible wyposażone są w turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa z centralnie umiejscowionymi wtryskiwaczami, zmienną kontrolę wałka rozrządu po stronie dolotowej i wylotowej (podwójny VANOS) oraz w pełni zmienną kontrolę zaworów w formie VALVETRONIC, opatentowanej przez grupę BMW. Silnik o pojemności 2.0 litra w nowym MINI Cooper S Convertible generuje moc szczytową 141 kW/192 hp oraz maksymalny moment obrotowy 280 niutonów metrów, który osiąga przy 1250 obr/min i może być tymczasowo zwiększany do 300 niutonów metrów dzięki funkcji overboost. Natychmiastowa dostawa mocy silnika pozwala na przyspieszenie od zera do 100 km/h w 7.2 sekundy (automatyczna: 7.1 sekundy). Prędkość maksymalna nowego MINI Cooper S Convertible wynosi 230 km/h (228 km/h). Ten sportowy temperament łączy się z przeciętnym zużyciem paliwa wynoszącym od 6.1 do 6.0 litrów (5.8 do 5.6 litrów) na 100 kilometrów oraz poziomem emisji CO2 od 142 do 139 gramów na kilometr (134 do 131 g/km; dane z cyklu testowego w UE, zależne od wybranego formatu opon).

Nowe MINI Cooper Convertible może pochwalić się ekscytującymi osiągami dzięki 3-cylindrowemu silnikowi benzynowemu, który uzyskuje moc szczytową 100 kW/136 hp z pojemności 1.5 litra oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 220 niutonów metrów, który osiąga przy 1250 obr/min (230 Nm z overboost). Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 8.8 sekundy (automatyczna: 8.7 sekundy), a prędkość maksymalna wynosi 208 km/h (206 km/h). Średnie zużycie paliwa nowego MINI Cooper Convertible wynosi od 5.1 do 4.9 litrów (5.3 do 5.1 litrów) na 100 kilometrów, a poziom emisji CO2 to 118 do 114 gramów na kilometr (123 do 119 g/km; dane z cyklu testowego w UE, zależne od wybranego formatu opon).

Pakiet technologii dla 3-cylindrowego silnika wysokoprężnego w nowym MINI Cooper D Convertible ma turbodoładowanie z zmienną geometrią wlotu powietrza oraz nowoczesny system wtrysku paliwa common rail, który dostarcza paliwo do komór spalania pod bardzo dużym ciśnieniem i w precyzyjnym dozowaniu. Korzyści przynoszą zarówno moc ciągnienia, jak i efektywność 1.5-litrowego silnika 3-cylindrowego, który generuje moc szczytową 85 kW/116 hp oraz maksymalny moment obrotowy 270 niutonów metrów w przedziale od 1750 do 2250 obr/min. Niezależnie od wybranego wariantu skrzyni biegów, nowy MINI Cooper D Convertible przyspiesza od zera do 100 km/h w 9.9 sekundy, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 195 km/h. Przyjemność z jazdy, jaką zapewnia, łączy się z wzorcowym zużyciem paliwa oraz poziomem emisji CO2 wynoszącym od 4.0 do 3.8 litrów (automatyczna: 4.1 – 3.9 litrów) na 100 kilometrów oraz 105 do 100 gramów na kilometr (109 – 104 g/km; dane z cyklu testowego w UE, zależne od wybranego formatu opon).

Nowo opracowane skrzynie biegów, rozbudowana technologia MINIMALISM, zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne, opcjonalne MINI Driving Modes

Silniki dostępne w nowym MINI Convertible standardowo łączą się z 6-biegową skrzynią manualną. Dzięki zwiększonej efektywności, zoptymalizowanej reakcji akustycznej i wibracyjnej oraz zwiększonemu komfortowi zmiany biegów, nowo opracowana skrzynia biegów przyczynia się do wyrafinowanych cech napędu. Czujnik biegów umożliwia aktywną adaptację prędkości obrotowej silnika dla szczególnie sportowych zmian biegów podczas przyspieszania i zwiększonego komfortu podczas redukcji biegów.

Nowa wersja opcjonalnej 6-biegowej skrzyni Steptronic jest bardziej efektywna, komfortowa i sportowa niż kiedykolwiek. Oferuje zarówno automatyczne, jak i manualne zmiany biegów za pomocą przełącznika skrzyni biegów. Dla nowego MINI Cooper S Convertible dostępna jest również 6-biegowa sportowa skrzynia Steptronic, która zapewnia bardzo krótkie czasy zmiany biegów, może być obsługiwana za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy w trybie manualnym oraz ma funkcję Launch Control dla optymalizowanego przyspieszenia ze stanu spoczynku. Obie automatyczne wersje mają system sterowania skrzynią, który może korzystać z danych nawigacyjnych w celu wyboru biegów i punktów zmiany biegów. Oznacza to, że w samochodach wyposażonych w system nawigacji, kontrola zmiany biegów opiera się również na profilu trasy.

Standardowa technologia MINIMALISM obejmuje funkcję automatycznego start/stop w połączeniu zarówno z manualną, jak i Steptronic skrzynią biegów, odzyskiwanie energii hamowania, wyświetlanie punktu zmiany biegów oraz elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy. Oprócz mapowanych pomp olejowych, potrzebna kontrola pomp paliwa i chłodziwa również przyczynia się do efektywności silników. Optymalizowany proces wstępnego podgrzewania zmniejsza energię potrzebną do uruchomienia silnika wysokoprężnego w MINI Cooper D Convertible o około 50 procent. Rozległe osłony podwozia optymalizują właściwości aerodynamiczne nowego MINI Convertible.

Opcjonalne MINI Driving Modes umożliwiają indywidualne ustawienie pojazdu za pomocą przełącznika obrotowego u podstawy dźwigni zmiany biegów lub selektywnej dźwigni. Oprócz standardowego trybu MID dostępny jest również tryb SPORT i GREEN. Modyfikacje tutaj wpływają na charakterystyki krzywych przyspieszenia, kierownicy oraz, jeśli samochód jest odpowiednio wyposażony, na charakterystyki zmiany biegów 6-biegowej skrzyni biegów Steptronic oraz mapę programu Dynamic Damper Control. W trybie SPORT całe ustawienie nastawione jest na aktywną przyjemność z jazdy. Z kolei tryb GREEN wspiera zrelaksowaną i oszczędną jazdę. Czynnikami wspierającymi są optymalizowana kontrola efektywności energetycznej i klimatyzacji oraz wyświetlanie punktów zmiany biegów. W samochodach wyposażonych w 6-biegową skrzynię Steptronic można również korzystać z funkcji coasting. Tutaj napęd jest odłączany przy prędkościach od 50 do 160 km/h, gdy stopa kierowcy zostaje zdjęta z pedału przyspieszenia.

Zawieszenie: zoptymalizowana technologia i precyzyjne ustawienie dla charakterystycznego odczucia jazdy MINI

Zwiększenie rozstawu osi i szerokości toru w porównaniu do poprzedniego modelu, typowa dla marki koncepcja napędu na przednie koła, niskie centrum ciężkości oraz wysokiej jakości technologia zawieszenia, udoskonalona dzięki licznym nowo zaprojektowanym elementom, stanowi idealną podstawę dla charakterystycznego odczucia jazdy go-kart w nowym MINI Convertible. Połączenie przedniego zawieszenia z jedną parą wahaczy i tylnego zawieszenia wielowahaczowego – unikalne w segmencie małych samochodów – oraz ustawienie zawieszenia kół, montaż nadwozia, zawieszenie pojazdu i tłumienie dostosowane szczegółowo do charakterystyki pojazdu otwartego 4-miejscowego gwarantują nie tylko zwrotność, ale także zoptymalizowany komfort jazdy. Aby zwiększyć sztywność komponentów i zmniejszyć wagę, przednie zawieszenie jest wyposażone w aluminiowe łożyska obrotowe. Elementy wykonane z wysokowytrzymałej stali są używane w przednim i tylnym zawieszeniu oraz w rurkowatych stabilizatorach. Sportowe zawieszenie jest dostępne jako opcja, z założeniem ukierunkowanym na dynamiczną jazdę.

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zawiera wspomaganie serwo związane z prędkością dla maksymalnej precyzji podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz wygodnego manewrowania przy niskich prędkościach. Po raz pierwszy dostępną opcją w MINI Convertible jest funkcja Dynamic Damper Control stworzona dla nowej generacji modelu. Dla elektronicznie kontrolowanego ustawienia tłumienia dostępne są dwa programy. W ten sposób, za pośrednictwem MINI Driving Modes, można aktywować komfortowo nastawioną reakcję lub bezpośrednią, sportową reakcję na nierówności drogi, w zależności od potrzeb.

Modele MINI Cooper Convertible i MINI Cooper D Convertible są standardowo wyposażone w 15-calowe lekkie obręcze. MINI Cooper S Convertible standardowo ma 16-calowe lekkie obręcze. Oferta specjalnego wyposażenia obejmuje dodatkowe lekkie obręcze o rozmiarach od 16 do 18 cali.

Oprócz systemu ABS, elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD, systemu Cornering Brake Control (CBC) oraz asystenta hamowania, standardowy system kontroli stabilności jazdy DSC (Dynamic Stability Control) obejmuje również asystenta startu, funkcję osuszania hamulców, wsparcie hamulców Fading oraz tryb DTC (Dynamic Traction Control), który pozwala na kontrolowane poślizgi, aby ułatwić ruszanie na luźnym piasku lub głębokim śniegu. Po dezaktywowaniu systemu stabilności jazdy (tryb DSC Off), dostępna jest elektroniczna funkcja blokady dyferencjału przedniego znana jako Electronic Differential Lock Control (EDLC), która selektywnie i odpowiednio hamuje obracające się koło napędowe na ciasnych zakrętach, przekierowując moment obrotowy na drugie koło. Standardowo w MINI Cooper S Convertible, Performance Control wspiera zwrotność kierowania podczas dynamicznego pokonywania zakrętów przed osiągnięciem poziomu granicznego.

Solidna struktura nadwozia, elementy usztywniające typowe dla kabrioletu, niewidocznie zintegrowana ochrona przed przewróceniem

Zwinne i pewne właściwości jezdne nowego MINI Convertible wynikają nie tylko z jego sztywnej, ale i optymalizowanej pod względem wagi konstrukcji nadwozia. Specjalne środki zwiększające sztywność kabrioletu to belki skrętne w przedniej i tylnej części podwozia, selektywna optymalizacja w obszarze progów bocznych oraz usztywniająca płyta pod silnikiem.

Wysoko odporne struktury nośne, optymalnie zaprojektowane strefy odkształcalne oraz niezwykle stabilna kabina pasażerska stanowią doskonałą podstawę do ochrony pasażerów przed energią uderzeniową i zapewnienia maksymalnej ochrony pasażerów. Ponadto nowy MINI Convertible wyposażony jest w system ochrony przed przewróceniem, którego siłowniki są połączone z elektroniką bezpieczeństwa samochodu. Po raz pierwszy elementy ochrony przed przewróceniem są zintegrowane całkowicie niewidocznie. Gdy elektronika bezpieczeństwa wykryje ryzyko przewrócenia, dwa słupki ochrony przed przewróceniem wykonane z wysokowytrzymałego aluminium chowane są w ciągu 150 milisekund za pomocą funkcji wyzwalania pirotechnicznego, łącząc się z wzmocnioną ramą szyby przedniej kabrioletu w tworzeniu stabilnej przestrzeni przetrwania dla pasażerów pojazdu.

Zintegrowany koncept bezpieczeństwa MINI obejmuje standardowo przednie poduszki powietrzne oraz boczne poduszki powietrzne w zagłówkach, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa we wszystkich siedzeniach, w tym napinacze pasów z przodu oraz mocowania ISOFIX na siedzeniach tylnej części oraz dla pasażera z przodu. Standardowo dostępny jest również wskaźnik ciśnienia w oponach dla każdego koła. Tymczasem częściowo aktywna klapa bagażnika, absorbery uderzeń i precyzyjnie zdefiniowane elementy odkształcalne zapewniają zoptymalizowaną ochronę pieszych.

Systemy wspomagające kierowcę: innowacje dla większego komfortu i bezpieczeństwa

Innowacje opracowane dla najnowszej generacji MINI w zakresie systemów wspomagających kierowcę oferują zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa również w nowym MINI Convertible. Manewrowanie w otwartym 4-miejscowym kabriolecie ułatwia standardowy system Park Distance Control (PDC) z czujnikami z tyłu pojazdu. System ten opcjonalnie dostępny jest również z dodatkowymi czujnikami w przednim zderzaku. Dla szczegółowego widoku tego, co dzieje się za pojazdem, dostępna jest opcjonalna kamera tylna umieszczona w uchwycie klapy bagażnika, a obraz wideo jest przesyłany do komputera pokładowego w centralnym instrumencie. Kierowca otrzymuje jeszcze bardziej intensywne wsparcie dzięki Parking Assistant, który również jest dostępny jako opcja dodatkowa. System automatycznie wykrywa odpowiednie miejsca parkingowe równolegle do drogi. Gdy samochód manewruje w wybrane miejsce, Parking Assistant przejmuje wszystkie niezbędne ruchy kierownicą. Kierowca musi tylko operować pedałem przyspieszenia, pedałem hamulca i wyborem biegów.

Opcja Driving Assistant obejmuje funkcję tempomatu opartą na kamerze oraz funkcję kontroli odległości, a także system ostrzegania o zderzeniach i pieszych z wstępną funkcją hamowania. W krytycznych sytuacjach kierowca jest początkowo ostrzegany za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych. Dodatkowo, w przypadku zbliżającego się zderzenia z pieszym lub ryzyka kolizji z tyłu w ruchu miejskim, uruchamiana jest automatyczna funkcja hamowania. Inne elementy Driving Assistanta to wykrywanie znaków drogowych dla ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania oraz asystent świateł drogowych.

Jedną z nowych funkcji w programie specjalnego wyposażenia dla MINI Convertible jest MINI Head-Up Display. System wyświetla informacje związane z jazdą na rozsuwanym ekranie w górnej części deski rozdzielczej między szybą przednią a kierownicą, gdzie mogą być one szybko i wygodnie odczytywane bez odwracania wzroku od drogi.

Informacje, które mogą być wyświetlane, obejmują prędkość w cyfrach, kierunki nawigacyjne w postaci grafik strzałkowych oraz szkice skrzyżowań, wizualne sygnały ostrzegawcze przed zderzeniem, wyświetlane symbole generowane przez wykrywanie znaków drogowych, komunikaty Check Control, listy telefoniczne oraz szczegóły programów rozrywkowych, takie jak kanały radiowe i tytuły utworów.

Opcje intensywnej zabawy z jazdy na świeżym powietrzu: automatyczna klimatyzacja w trybie kabrioletu, Always Open Timer z rozszerzonymi funkcjami wyświetlania

Oprócz w pełni automatycznej obsługi dachu i Park Distance Control z czujnikami z tyłu, nowy MINI Convertible standardowo wyposażony jest w elektryczne podnośniki szyb, automatyczną klimatyzację, centralne zamki w tym bezkluczykowy start silnika oraz Radio MINI Boost z gniazdem AUX-In i USB. Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest dostępna jako opcja dodatkowa. Jej funkcje obejmują automatyczny tryb kabrioletu. Zarówno podczas korzystania z funkcji przesuwanego dachu, jak i podczas jazdy z całkowicie otwartym dachem, bierze się pod uwagę wpływ strumienia powietrza przy regulacji ilości, rozkładu i temperatury powietrza generowanego przez automatyczną klimatyzację.

Inne opcje specjalnego wyposażenia obejmują sportową kierownicę (standard w MINI Cooper S Convertible) z opcjonalnymi przyciskami wielofunkcyjnymi, w tym tempomat z funkcją hamowania, podgrzewanie siedzenia dla kierowcy i pasażera z przodu, pakiet widoczności obejmujący podgrzewanie szyby przedniej, czujnik deszczu z automatycznym sterowaniem świateł, Comfort Access, system hi-fi Harman Kardon, elektrycznie ogrzewane i składane lusterka zewnętrzne oraz wewnętrzne i zewnętrzne lusterka z automatyczną funkcją nachylenia. Dodatkowo dostępna jest sportowa kierownica MINI Yours o wysokiej jakości z miękką skórzaną obręczą i ręcznie szytymi szwami, a także szczególnie sportowe opcje John Cooper Works. Te ostatnie obejmują zestaw aerodynamiczny John Cooper Works, skórzaną kierownicę John Cooper Works i sportowe fotele John Cooper Works.

Nowy MINI Convertible wzbudza entuzjazm do jazdy z otwartym dachem – na każdym kroku i w każdej porze roku. Daje kierowcom wyjątkowe orzeźwienie podczas jazdy na świeżym powietrzu, inspirując ich do otwierania dachu przy każdej nadarzającej się okazji. Odbija się to w dalszej udoskonalonej wersji opcjonalnego Always Open Timer. Jego celem jest rejestrowanie czasu spędzonego na jeździe z złożonym dachem – z dokładnością do najbliższej minuty. Odpowiednie informacje są teraz wyświetlane na komputerze pokładowym w centralnym instrumencie. Oprócz całkowitego okresu przyjemności z jazdy na świeżym powietrzu od chwili pierwszej rejestracji pojazdu, funkcja wyświetla również tymczasowy łączny czas, który kierowca może w każdej chwili zresetować do zera – podobnie jak w przypadku rejestratora przebiegu. Dodatkową zachętą do jazdy z otwartym dachem jest grafika samochodu w charakterystycznym stylu MINI, do której dodawane są odpowiednie kolory tła i symbole, w zależności od pory dnia lub nocy oraz temperatury zewnętrznej.

Optymalna widoczność, uderzająca aura: reflektory LED, adaptacyjne rozprowadzanie światła, lampy przeciwmgielne LED, pakiet oświetlenia i projekcja logo MINI

Cooper D 1.5L 6MT FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1496 Cm3
Moc85.3 Kw @ 4000 Rpm
116 Hp @ 4000 Rpm
114 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750-2250 Rpm
270 Nm @ 1750-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.7 Cuft (161 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna2745 Lbs (1245 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3770 Lbs (1710 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

Cooper D 1.5L 6AT FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1496 Cm3
Moc85.3 Kw @ 4000 Rpm
116 Hp @ 4000 Rpm
114 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750-2250 Rpm
270 Nm @ 1750-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Steptronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.7 Cuft (161 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna2789 Lbs (1265 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3814 Lbs (1730 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

Cooper 1.5L 6AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1499 Cm3
Moc100 Kw @ 4400 Rpm
136 Hp @ 4400 Rpm
134 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1250 Rpm
220 Nm @ 1250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Steptronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.7 Cuft (161 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna2712 Lbs (1230 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3737 Lbs (1695 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2123 G/Km

Cooper 1.5L 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1499 Cm3
Moc100 Kw @ 4400 Rpm
136 Hp @ 4400 Rpm
134 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1250 Rpm
220 Nm @ 1250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.7 Cuft (161 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna2657 Lbs (1205 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3682 Lbs (1670 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2118 G/Km

Cooper S 2.0L 6AT FWD (192 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc141.2 Kw @ 5000-6000 Rpm
192 Hp @ 5000-6000 Rpm
189 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1250-4600 Rpm
280 Nm @ 1250-4600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Steptronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/55 R16 87W
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.7 Cuft (161 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna2855 Lbs (1295 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3891 Lbs (1765 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

Cooper S 2.0L 6MT FWD (192 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc141.2 Kw @ 5000-6000 Rpm
192 Hp @ 5000-6000 Rpm
189 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1250-4600 Rpm
280 Nm @ 1250-4600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/55 R16 87W
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.7 Cuft (161 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna2811 Lbs (1275 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3847 Lbs (1745 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2142 G/Km

John Cooper Works 2.0L 6AT FWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc169.9 Kw @ 5200-6000 Rpm
231 Hp @ 5200-6000 Rpm
228 Bhp @ 5200-6000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1250-4800 Rpm
320 Nm @ 1250-4800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Steptronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/45 R17 88Y Xl
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.7 Cuft (161 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna2910 Lbs (1320 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3935 Lbs (1785 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2138 G/Km

John Cooper Works 2.0L 6MT FWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc169.9 Kw @ 5200-6000 Rpm
231 Hp @ 5200-6000 Rpm
228 Bhp @ 5200-6000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1250-4800 Rpm
320 Nm @ 1250-4800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/45 R17 88Y Xl
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.7 Cuft (161 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna2888 Lbs (1310 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3902 Lbs (1770 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2152 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.