Kiedy w 2016 roku zadebiutował, MINI Countryman było największym modelem MINI, jaki kiedykolwiek wyprodukowano przez brytyjskiego producenta. To już nie był taki mały pojazd.
Klienci MINI zaczęli domagać się przestronniejszych wnętrz oraz rzeczywistych miejsc do siedzenia dla co najmniej czterech dorosłych pasażerów. Na rynek trafiła 5-drzwiowa wersja MINI, która jednocześnie budziła miłość i nienawiść. To już nie było MINI, ale nie można było tego nazwać czymś innym. Wtedy zaprezentowano Countrymana, co uciszyło część krytyków. Rynek crossoverów i SUV-ów rozwijał się szybko po roku 2000, a MINI Crossover zyskał lepsze przyjęcie niż proste, 5-drzwiowe MINI.
Od zewnątrz, Countryman był nie do pomylenia. Było jasne, że należy do marki MINI. Zachowano charakterystyczny przód z kanciastymi reflektorami i specyficznie uformowaną kratką. Wydłużony dach oraz dodatkowa para drzwi przekształciły MINI w rodzinnym SUV-a. Otrzymało nawet napęd na wszystkie koła, nazwany All4 dla Countrymana. Nagle samochód nie konkurował już w segmencie małych aut, a bardziej w rynku małych SUV-ów, stawiając czoła Audi Q2 i Nissanowi Juke. W przeciwieństwie do swojego „brata”, Clubmana, Countryman miał jednolity tylny klapę. Podkreślone nadkola z czarnymi plastikowymi wstawkami wzmocniły wygląd terenowy.
W środku, deska rozdzielcza zachowała typowy design MINI, z dużym, okrągłym, centralnie umieszczonym ekranem dla jednostki multimedialnej oraz prędkościomierza. Przed kierowcą znajdował się okrągły analogowy wskaźnik oraz mniejszy panel boczny z kontrolkami. Z tyłu znajdowały się przesuwane i pochylane fotele dla pasażerów zewnętrznych miejsc.
Countryman oferowany był z wyborem silników diesla i benzynowych, z napędem na przednie lub wszystkie koła, w wersji z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Nowa generacja MINI Countryman zadebiutowała, a tradycyjna brytyjska marka kontynuuje rozwój w segmencie kompaktowym premium. Nowy MINI Countryman to największy i najbardziej wszechstronny model w 57-letniej historii marki. W pełni nowa konstrukcja odzwierciedla znaczne postępy w zakresie przestronności, funkcjonalności, sportowego charakteru i cech premium.
Nowy MINI Countryman (łączna konsumpcja paliwa: 7,0 – 2,1 l/100 km; łączna emisja CO2: 159 – 49 g/km) osiąga unikalną pozycję wśród bezpośrednich konkurentów dzięki wyrazistemu designowi, efektywnie ukształtowanej karoserii oraz, w szczególności, niespotykanej zwrotności. Najnowsza wersja systemu napędu na wszystkie koła ALL4 zapewnia przyjemność z jazdy także poza utwardzonymi drogami. Co więcej, nowy MINI Countryman jest pierwszym modelem marki, który będzie dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in. W wersji MINI Cooper S E Countryman ALL4 ma zasięg do 40 kilometrów na napędzie elektrycznym.
Nowy MINI Countryman – przegląd innowacji.
– Potężne proporcje, o 20 centymetrów dłuższy niż poprzednik.
– Pięć pełnowymiarowych miejsc, znaczny wzrost przestrzeni i wszechstronności.
– Elektroniczna kontrola klapy bagażnika oraz bezdotykowe otwieranie i zamykanie klapy.
– MINI Piknikowy Stolik: składana poduszka załadunkowa jako wygodne miejsce siedzące na pokrywie bagażnika i do ogólnego użytku na świeżym powietrzu.
– MINI Cooper S E Countryman ALL4: pierwszy w historii MINI z napędem hybrydowym typu plug-in.
– Nowa generacja silników i skrzyń biegów, optymalizowany system napędu na wszystkie koła ALL4.
– Centralne instrumenty z funkcją ekranu dotykowego po raz pierwszy.
– MINI Country Timer mierzy przyjemność z jazdy w trudnym terenie.
– Aplikacja MINI Connected jako osobisty asystent na co dzień i w podróży.
– MINI Find Mate: wszystko, czego potrzebujesz na pokładzie przez cały czas – lub na widoku.
O 20 centymetrów dłuższy niż poprzedni model.
Nowy MINI Countryman jest o około 20 centymetrów dłuższy od swojego poprzednika i około 3 centymetry szerszy. Jego rozstaw osi zwiększono o 7,5 centymetra. Taki wzrost skutkuje znaczącym zwiększeniem przestrzeni na pięciu pełnowymiarowych miejscach, a także wyraźnym zwiększeniem objętości bagażnika i wszechstronności transportu bagażu. Wysoka pozycja siedzenia zapewnia doskonały widok i charakterystyczną przyjemność z jazdy. Tylne siedzenia można przesuwać wzdłużnie o 13 centymetrów. Składana tylna kanapa oferuje podział 40 : 20 : 40. Dodatkowo zapewnia zmienny kąt odchylenia, co pozwala na zwiększenie komfortu siedzenia lub uzyskanie dodatkowej przestrzeni ładunkowej z tyłu. Objętość bagażnika wynosi 450 litrów i można ją zwiększyć w razie potrzeby do 1309 litrów. To stanowi maksymalny wzrost o 220 litrów w porównaniu do poprzedniego modelu.
Pięć miejsc w wnętrzu, dwa na Piknikowym Stole.
Elektroniczna kontrola klapy bagażnika jest dostępna na życzenie. Dzięki temu możliwe jest bezdotykowe otwieranie i zamykanie klapy w połączeniu z systemem Comfort Access. Opcjonalny pakiet storage obejmuje nie tylko zmienną podłogę załadunkową, haki mocujące i paski, ale także stalowy wkład na krawędzi załadunkowej. Unikalną opcją jest Piknikowy Stół – elastyczna powierzchnia, która składa się z bagażnika i zapewnia miejsce siedzące dla dwóch osób.
Światowa premiera w LA, wprowadzenie na rynek w lutym 2017.
Nowy MINI Countryman zadebiutuje na Los Angeles Auto Show 18 listopada 2016 roku. Wprowadzenie na rynek w Europie nastąpi w lutym 2017 roku. Od marca 2017 roku nowy MINI Countryman będzie również podbijać drogi i trasy poza Europą.
MINI Countryman: udany model z tradycyjnymi korzeniami.
Nawet ze swoją nazwą modelu, nowa edycja MINI Countryman pozostaje głęboko zakorzeniona w tradycji brytyjskiej marki. Szczególnie wszechstronna wersja klasycznego Mini nosiła tę samą nazwę już w latach 60-tych. Podobnie jak identyczna konstrukcja Morris Mini Traveller, Austin Seven Countryman miało bardzo wszechstronne wnętrze, a wersja z drewnianym wykończeniem – powszechnie znana jako „Woody” – zdobyła kultowy status, który utrzymuje się do dziś. MINI Countryman również oferowało dodatkowe sposoby na cieszenie się charakterystyczną radością z jazdy, gdy zadebiutowało w 2010 roku. Był to pierwszy MINI z czterema drzwiami, dużą klapą bagażnika, pięcioma miejscami i opcjonalnym napędem na wszystkie koła, a łączna sprzedaż przekroczyła 540 000 egzemplarzy na całym świecie.
Potężne proporcje, dojrzały charakter.
Najnowsza generacja MINI Countryman posuwa się jeszcze dalej w zakresie wszechstronności, zwinności i cech premium modelu. Dzięki potężnym proporcjom, nowy MINI Countryman ma szczególnie wyraźną obecność. Jego niepowtarzalna aura definiowana jest przez zwiększony prześwit i podwyższoną pozycję siedzenia, co jest dodatkowo podkreślone przez zewnętrzny wygląd MINI ALL4 oraz wysokie relingi dachowe. Nowy MINI Countryman ma elementy designu typowe dla marki, w tym wyraźną strukturę trójstronną widoku bocznego – podzieloną na dach, sekcję szklaną i główny korpus – a także krótkie zwisy, duże nadkola i zwiększenie szerokości w dół. Precyzyjne kontury na obszernych powierzchniach tworzą atrakcyjny efekt światła i cienia, który podkreśla sportową sylwetkę pojazdu i pionową orientację nadwozia. Wybór wykończeń karoserii obejmuje warianty Island Blue metallic oraz Chestnut, które są dostępne w MINI po raz pierwszy. „Nowy MINI Countryman zasadniczo zwiększył swoje rozmiary. Jednak wciąż udało się zachować typowe proporcje MINI” – mówi Julius Schluppkotten, kierownik projektu MINI Countryman.
Liczne elementy designu specyficzne dla modelu, takie jak wyrazisty dach w kształcie hełmu, pionowe tylne światła, sześciokątna osłona chłodnicy i duże reflektory przeszły ewolucyjny rozwój. Miejsca na wskaźniki kierunkowskazów, znane jako side scuttles, mają nowy kształt przypominający strzałę. Relingi dachowe wykonane z aluminium z satynowym wykończeniem połączono z srebrnymi pokrywami progów, co nadaje większy wizualny nacisk na wysokość samochodu. Poziome linie dominują z tyłu, gdzie pionowo rozmieszczone jednostki świetlne zapewniają atrakcyjny kontrast.
Reflektory LED z pierścieniem dziennego światła po raz pierwszy.
Wyrazisty profil jednostek reflektorów odbiega od okrągłego kształtu, który jest zazwyczaj charakterystyczny dla marki. Ich charakterystyczny, lekko asymetrycznie zaokrąglony kontur łączy się z osłoną chłodnicy, tworząc niepowtarzalny widok frontalny. Światła postojowe zintegrowane w wlotach powietrza są standardowo używane jako światła dzienne. W połączeniu z opcjonalnymi reflektorami LED, są one po raz pierwszy generowane przez pas światła biegnący wokół każdego reflektora.
Więcej przestrzeni dla premium atmosfery.
Wnętrze nowego MINI Countryman charakteryzuje się wyraźnym zwiększeniem przestrzeni, wyrafinowaną atmosferą premium oraz nowoczesnym koncepcją wyświetlania i obsługi, co odzwierciedla postęp osiągnięty dzięki zmianie pokolenia. Zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu korzystają z większej przestrzeni na głowę i ramiona, a także powiększonego zakresu regulacji siedzeń. Opcjonalnie dostępna jest elektryczna regulacja siedzeń dla kierowcy i pasażera z przodu, w tym funkcja pamięci po stronie kierowcy. Wąskie słupki boczne i wysoka pozycja siedzenia zapewniają optymalną widoczność podczas manewrowania. Z tyłu nowego MINI Countryman znajdują się trzy pełnowymiarowe miejsca siedzące. Otwory drzwiowe z tyłu zostały powiększone w porównaniu do poprzedniego modelu, co teraz umożliwia wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie. Oprócz szerokości wnętrza, przestrzeń na nogi jest teraz znacznie bardziej przestronna.
Obszerne schowki również przyczyniają się do zoptymalizowanej funkcjonalności samochodu. Zarówno z przodu, jak i z tyłu znajdują się kieszenie w drzwiach, które pomieszczą butelki napojów o pojemności jednego litra. Pełnowymiarowy środkowy tunel rozciągający się do deski rozdzielczej ma zintegrowany schowek oraz dwa uchwyty na kubki z przodu dźwigni zmiany biegów. MINI Controller oraz przycisk elektrycznego hamulca postojowego również znajdują się na konsoli centralnej. „Wnętrze nowego MINI Countryman podkreśla przystosowanie samochodu dla rodzin i jako pojazdu głównego. Poczucie jakości we wnętrzu zostało również znacząco poprawione” – mówi Julius Schluppkotten, kierownik projektu MINI Countryman.
Wyrazisty design kokpitu.
Z wyraźną, poziomą strukturą, wydłużonymi liniami i przestronnymi powierzchniami, charakterystycznie zaprojektowany kokpit podkreśla solidny charakter nowego MINI Countryman. Profil wlotów powietrza nawiązuje do pionowej orientacji zewnętrznych elementów designu. Oprócz wysokiej jakości materiałów i precyzyjnego wykończenia, nowoczesne, ergonomicznie zoptymalizowane elementy sterujące przyczyniają się do wyjątkowej atmosfery samochodu. Charakterystyczny centralny instrument znajduje się w desce rozdzielczej i otoczony jest pierścieniem LED, który w odpowiedzi na sytuacje jazdy przedstawia wyświetlacz świetlny jako informację zwrotną. To jest częścią pakietu MINI Excitement, który obejmuje także LED-owe oświetlenie ambientowe oraz wyświetlanie logo MINI z lusterka zewnętrznego po stronie kierowcy przy otwieraniu i zamykaniu pojazdu.
Wprowadzenie na rynek z czterema silnikami.
Nowa edycja MINI Countryman startuje z zupełnie nową technologią silnikową. Na wprowadzenie na rynek dostępne są dwa silniki benzynowe i dwa diesle najnowszej generacji, każdy z technologią MINI TwinPower Turbo:
MINI Cooper Countryman: silnik benzynowy 3-cylindrowy, pojemność: 1499 cm3,
moc: 100 kW/136 KM, maks. moment obrotowy: 220 Nm.
MINI Cooper S Countryman: silnik benzynowy 4-cylindrowy, pojemność: 1998 cm3,
moc: 141 kW/192 KM, maks. moment obrotowy: 280 Nm.
MINI Cooper D Countryman: silnik diesla 4-cylindrowy, pojemność: 1995 cm3,
moc: 110 kW/150 KM, maks. moment obrotowy: 330 Nm.
MINI Cooper SD Countryman: silnik diesla 4-cylindrowy, pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW/190 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm.
Oferta obejmuje również pierwsze MINI z napędem hybrydowym typu plug-in:
MINI Cooper S E Countryman ALL4: silnik benzynowy 3-cylindrowy, pojemność: 1499 cm3, moc: 100 kW/136 KM, silnik elektryczny synchroniczny, moc: 65 kW/88 KM, moc systemowa: 165 kW/224 KM, moment obrotowy systemowy: 385 Nm.
W ramach standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej oferowana jest również 6-biegowa skrzynia Steptronic dla nowego MINI Cooper Countryman. Nowa MINI Cooper S Countryman i nowa MINI Cooper D Countryman są dostępne z 8-biegową skrzynią Steptronic. Jest to standard w MINI Cooper SD Countryman.
Najnowsza generacja silników i skrzyń biegów daje nowemu MINI Countryman wyczuwalny wzrost temperamentu, jak również wymierne poprawy w zakresie osiągów. Na przykład, nowe MINI Cooper S Countryman ALL4 z 8-biegową skrzynią Steptronic przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy – co czyni go o 0,9 sekundy szybszym od swojego poprzednika. Pomimo znacznego wzrostu nie tylko w sportowej finezji, ale także w przestrzeni, komforcie i wyposażeniu, praktycznie wszystkie warianty silnika wykazują dalszą optymalizację efektywności paliwowej w porównaniu do swoich odpowiedników. W zależności od silnika, redukcja zużycia paliwa wynosi nawet do 1,4 litra na 100 kilometrów. Liderem efektywności wśród modeli zasilanych wyłącznie silnikiem spalinowym jest nowe MINI Cooper D Countryman, z zużyciem paliwa wynoszącym 4,5 do 4,3 litra na 100 kilometrów i emisją CO2 wynoszącą 118 do 113 gramów na kilometr (dane z cyklu testowego EU, w zależności od wybranego formatu opon). Wartości dla nowego MINI Cooper S E Countryman ALL4 z napędem hybrydowym są jeszcze niższe.
Nowy system napędu na wszystkie koła ALL4: szybki i precyzyjny, kompaktowy i wydajny.
Nowy MINI Countryman osiąga również znakomite wskaźniki efektywności w połączeniu z systemem napędu na wszystkie koła ALL4, który jest opcjonalnie dostępny dla wszystkich wariantów silnika. Nowa wersja systemu napędu na wszystkie koła nie tylko szybko i precyzyjnie reaguje na zmieniające się sytuacje, ale jest także kompaktowa i oferuje wysoki poziom wewnętrznej efektywności. Składa się z jednostki odbioru mocy zintegrowanej w dyferencjale osi przedniej, wału napędowego prowadzącego do osi tylnej oraz sprzęgła, które zapewnia precyzyjny pomiar momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła. Elektroniczna kontrola systemu jest połączona z Dynamic Stability Control DSC, więc wczesne wykrywa potrzeby dostosowania rozkładu mocy. Dzięki temu ALL4 optymalizuje zarówno przyczepność, jak i stabilność w trudnych warunkach pogodowych i na nawierzchni, a także zapewnia poprawioną zwinność w dynamicznych zakrętach.
Elektromobilność i elektryzacja: MINI Cooper S E Countryman ALL4.
Dodatkowo nowa generacja MINI Countryman otwiera drogę do przyjemności z jazdy, która jest lokalnie wolna od emisji. Napęd hybrydowy MINI Cooper S E Countryman ALL4 umożliwia jazdę w trybie całkowicie elektrycznym przy prędkości maksymalnej 125 km/h. Natychmiastowe uruchamianie, długotrwałe i praktycznie bezgłośne dostarczanie mocy przez silnik elektryczny zapewnia zupełnie nową, rewolucyjną perspektywę na charakterystyczne wrażenie jazdy w MINI. Nie mniej fascynująca jest precyzyjnie kontrolowana interakcja między silnikiem elektrycznym a silnikiem spalinowym MINI Cooper S E Countryman ALL4. Silnik elektryczny o mocy 65 kW/88 KM kieruje swoją moc przez jednobiegową skrzynię na tylne koła, podczas gdy silnik benzynowy 3-cylindrowy o mocy 100 kW/136 KM połączony z 6-biegową skrzynią Steptronic napędza przednie koła. Ta kombinacja tworzy elektromobilny napęd na wszystkie koła, który zapewnia optymalną równowagę między przyjemnością z jazdy a efektywnością przez cały czas. Zużycie paliwa MINI Cooper S E Countryman ALL4, obliczane według cyklu testowego EU, wynosi 2,1 litra na 100 kilometrów, a emisja CO2 to 49 gramów na kilometr.
Przyjemność z jazdy na miarę: Dynamic Damper Control i tryby jazdy MINI.
Wysokiej jakości zawieszenie nowego MINI Countryman łączy sprawdzoną zasadę pojedynczego przegubu ze sprężyną w przedniej osi z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym, które zostało zoptymalizowane pod kątem wagi i sztywności oraz ma specyficzną dla modelu konfigurację. To stanowi podstawę dla precyzyjnych właściwości prowadzenia i maksymalnej zwinności. Dodatkowo dostępne jest elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic, mocne hamulce i Dynamic Stability Control DSC. 16-calowe felgi ze stopów lekkich są standardem w nowym MINI Cooper Countryman i nowym MINI Cooper D Countryman, podczas gdy inne warianty modelowe są wyposażone w 17-calowe felgi ze stopów lekkich. Program dodatkowego wyposażenia obejmuje inne felgi ze stopów lekkich o rozmiarach do 19 cali.
Dynamic Damper Control jest opcjonalnie dostępny dla nowego MINI Countryman. Dwa mapy programowe można aktywować dla elektronicznie kontrolowanych tłumików za pomocą również opcjonalnych trybów jazdy MINI. Pokrętło u podstawy dźwigni zmiany biegów lub selektora pozwala kierowcy wybrać ustawienie według jednego z trzech trybów: MID, SPORT i GREEN. To także wpływa na krzywą pedału przyspieszenia i kierownicy, tryb działania elektrycznych funkcji komfortowych oraz dźwięk silnika i charakterystyki zmiany biegów w skrzyni Steptronic, w zależności od silnika i wyposażenia.
Premiera: centralny instrument z wyświetlaczem dotykowym.
Standardowe wyposażenie nowego MINI Countryman obejmuje Radio MINI Boost z wyświetlaczem czteroliniowym w centralnym instrumencie oraz funkcję telefonu z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Opcje obejmują Radio MINI Visual Boost z 6,5-calowym wyświetlaczem kolorowym, system hi-fi Harman Kardon, system nawigacji MINI i profesjonalny system nawigacji MINI. Funkcje pakietu Wired, w tym profesjonalny system nawigacji MINI, obejmują nie tylko kontroler dotykowy na konsoli centralnej, ale także 8,8-calowy wyświetlacz kolorowy w centralnym instrumencie z nową grafiką. Jest również ekranem dotykowym, co pozwala na wybieranie i dostosowywanie funkcji jednym dotknięciem palca.
Mierzy przyjemność z jazdy w trudnym terenie: MINI Country Timer.
W połączeniu z pakietem Wired i profesjonalnym systemem nawigacji MINI można korzystać z funkcji opracowanej wyłącznie dla MINI Countryman, która w sposób innowacyjny i rozrywkowy czerpie z wszechstronnych talentów nowego modelu. MINI Country Timer rejestruje wszystkie przejazdy po stromych, nierównych, nieutwardzonych i pokrytych śniegiem drogach i szlakach. Gdy nowy MINI Countryman porusza się po wymagającym terenie, rodzaj i zakres wyzwania są wykrywane i pokazywane na wyświetlaczu w centralnym instrumencie za pomocą grafiki. „Kierowca może następnie odczytać na komputerze pokładowym, jak długo i jak intensywnie jeździł po tego rodzaju nawierzchni” – wyjaśnia Julius Schluppkotten, kierownik projektu MINI Countryman. Sytuacja jazdy jest analizowana na podstawie danych dostarczonych przez jednostkę kontrolującą funkcję Dynamic Stability Control. Dzięki temu można zaobserwować, jak szybko i jak wytrwale nowy MINI Countryman przekracza status „Cruisera ulicznego” i dąży do osiągnięcia kategorii „Mistrza Klifów”.
Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy, wysokiej jakości opcje zwiększające komfort.
Przyjemność z jazdy nowym MINI Countryman opiera się nie tylko na wszechstronności, ale także na bezpieczeństwie i komforcie. Standardowe i opcjonalne systemy wspomagania kierowcy są tutaj kluczowym czynnikiem. Standardowe ostrzeżenie o kolizji z funkcją hamowania w mieście można rozszerzyć o system Driving Assistant z aktywnym tempomatem opartym na kamerze, ostrzeżeniem dla pieszych z wstępną funkcją hamowania, asystentem świateł drogowych i rozpoznawaniem znaków drogowych. Dodatkowo dostępne są także Park Distance Control, kamera tylna, Parking Assistant i Head-Up-Display.
Program dodatkowego wyposażenia obejmuje także 2-strefową automatyczną klimatyzację, panoramiczny dach szklany oraz system alarmowy z czerwonym wskaźnikiem LED w antenie w kształcie płetwy. Dostępny jest również hak holowniczy z odczepianą głowicą. W zależności od rodzaju silnika, dopuszczalny ładunek przyczepy wynosi od 1500 do 1800 kilogramów. Szeroki wybór wykończeń lakierniczych, rodzajów tapicerki siedzeń i powierzchni wnętrza umożliwia indywidualizację nowego MINI Countryman w sposób odzwierciedlający osobisty styl. Dzięki opcji MINI Yours Interior Styles dostępnej w trzech wariantach, wyrazisty design powierzchni wnętrza w kokpicie jest podkreślany przez podświetlane paski dekoracyjne. Nastrojową atmosferę tworzy również opcjonalny pakiet oświetleniowy obejmujący oświetlenie wnętrza LED i oświetlenie ambientowe LED; to ostatnie jest częścią opcjonalnego pakietu MINI Excitement i oferuje płynne dostosowanie kolorów.
Nowości w MINI Connected: osobisty asystent mobilności i MINI Find Mate.
Łączność wkracza w nową erę z wprowadzeniem nowego MINI Countryman. MINI Connected wykracza poza znane funkcje infotainment w samochodzie, stając się osobistym asystentem mobilności jako część holistycznego koncepcji wspierającej planowanie indywidualnej mobilności również poza pojazdem. Opierając się na elastycznej platformie, Open Mobility Cloud, MINI Connected płynnie integruje pojazd w cyfrowe życie kierowcy MINI za pośrednictwem punktów styku takich jak Apple iPhone i Apple Watch.
W centrum tej łączności w nowym MINI Countryman znajduje się MINI Connected, osobisty asystent mobilności dostępny dla kierowców MINI z nowymi innowacyjnymi usługami od października 2016 roku. Tutaj indywidualne planowanie mobilności umożliwia punktualne, bezstresowe dotarcie na spotkania. A mobilność nie zaczyna się w samochodzie: MINI Connected informuje kierowcę o optymalnym czasie wyjazdu na podstawie zapisów w kalendarzu i aktualnych danych o ruchu drogowym. Adresy i spotkania zapisane wcześniej przez kierowcę na smartfonie za pośrednictwem MINI Connected są automatycznie przesyłane do samochodu i nie muszą być ponownie wprowadzane do systemu nawigacji. MINI Connected może także zapisać regularnie odwiedzane miejsca jako ulubione destynacje, a także wykrywa często pokonywane trasy, takie jak codzienny dojazd między domem a pracą, aby móc informować kierowcę o niespodziewanych opóźnieniach w ruchu.