Po przejęciu marki Mini przez BMW, w 2000 roku na rynek wróciła znana brytyjska nazwa z nowym modelem, który jednak nawiązywał stylem do byłego mistrza Rajdu Monte Carlo.
Druga generacja Mini hatch zadebiutowała w 2006 roku i nie wymagała zbyt wielu wprowadzeń, ponieważ wyglądała niemal identycznie jak jej poprzednik. Pod podobnym designem krył się nowy samochód.
Nowe reflektory wbudowały kierunkowskazy. Wyglądały podobnie do tych z modelu z 2000 roku, ale nie były identyczne. Krótkie nadwozie i pionowe słupki A były charakterystyczne dla Mini hatchback. Czarne słupki sprawiały wrażenie unoszącego się dachu.
Wnętrze Mini miało ten sam układ co jego poprzednik, z dużym prędkościomierzem na centralnej konsoli. Za kierownicą znajdował się duży obrotomierz z wyświetlaczem LCD na dole dla komputera pokładowego, który poruszał się w górę i w dół razem z kolumną kierowniczą, regulowaną pod względem wysokości i zasięgu. Z przodu było sporo miejsca dla pasażerów, ale z tyłu przestrzeń na nogi była bardzo ograniczona. Tylna kanapa dzieliła się w proporcji 50:50, co zwiększało pojemność bagażnika.