60 lat po debiucie klasycznego Mini, Mini John Cooper Works GP zaprezentowało doskonałe połączenie mocy i zwinności. Z najmocniejszym silnikiem zamontowanym w Mini, JCW GP jest najszybszym modelem, jaki Brytyjczycy kiedykolwiek wyprodukowali do użytku drogowego.
Nowe Mini John Cooper Works GP, wyposażone w 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 225 kW/306 KM, przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy, co sprawia, że ten samochód doskonale radzi sobie z wyprzedzaniem droższych aut sportowych na krótkich dystansach. Dla lepszego zobrazowania, wystarczy wspomnieć, że okrążenie Nurburgringu zajęło mu tylko osiem minut.
Maksymalna prędkość wynosząca 265 km/h oraz łączone zużycie paliwa na poziomie 7,3 litra/100 km, w połączeniu z 8-biegową sportową skrzynią Steptronic, czynią ten pojazd małym potworem wyścigowym. Sztywna struktura nadwozia, silnik, spojler dachowy o podwójnej konturze oraz precyzyjnie zestrojone zawieszenie obniżone o 10 mm w porównaniu do Mini John Cooper Works, przywołują ducha rywalizacji u każdego kierowcy, nieodmiennie malując na myśli obraz Johna Coopera, który triumfuje w Rajdzie Monte Carlo.
Wyjątkowe cechy JCW GP otwierają drogę do niezrównanych doświadczeń. Model Mini John Cooper Works GP produkowany jest w limitowanej edycji 3 000 egzemplarzy, z których każdy wnosi doświadczenie jazdy w premium małym samochodzie na zupełnie nowy poziom.
Rarytas z genami wyścigowymi wyznacza nowe standardy wydajności w segmencie premium małych samochodów. Nowy MINI John Cooper Works GP to najszybszy model brytyjskiej marki, jaki kiedykolwiek otrzymał homologację do ruchu drogowego. 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 225 kW/306 hp przyspiesza dwumiejscowy model – bazujący na MINI 3-drzwiowym – od zera do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Nowy MINI John Cooper Works GP po raz pierwszy zaprezentowano publiczności na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2019 roku, a następnie wyprodukowano w limitowanej edycji 3000 sztuk w zakładzie MINI w Oksfordzie. Dostawy dla entuzjastów wyścigów na całym świecie rozpoczną się w marcu 2020 roku.
Intensywne, purystyczne poczucie wyścigu przekazywane jest przez najpotężniejszy silnik, jaki kiedykolwiek użyto w małym samochodzie tej marki, technologię zawieszenia dostosowaną na podstawie obszernej wiedzy wyścigowej John Cooper Works oraz nadwozie optymalizowane pod kątem lekkiej konstrukcji, sztywności skrętnej i aerodynamiki. Nowy MINI John Cooper Works GP oferuje niezrównany sportowy styl i oszałamiającą zwinność. W ten sposób wpisuje się w fascynującą tradycję, która od 60 lat ściśle związana jest z nazwiskiem legendarnego projektanta Formuły 1, Johna Coopera. Na drogach i torach wyścigowych ta kombinacja była stałym źródłem sportowych emocji: od pierwszego Mini Coopera i zwycięstw w British Touring Car Championship po trzy ogólne zwycięstwa w Rajdzie Monte Carlo, serię wyścigową MINI Challenge, osiągnięcia w Rajdzie Dakar i najnowsze generacje modeli John Cooper Works.
Ekskluzywny charakter nowego MINI John Cooper Works GP, bezkompromisowo nastawionego na ekstremalną przyjemność z jazdy, wyraża się zarówno w mocy silnika, jak i charakterystyce wydajności. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, jego pozycja jest na czołowej pozycji w gamie modeli MINI i John Cooper Works. Dodatkowa moc w stosunku do MINI John Cooper Works wynosi 55 kW/75 hp. W ten sposób wybitna pozycja nowego MINI John Cooper Works GP jest jeszcze wyraźniej zdefiniowana niż w przypadku ekstremalnych modeli dwóch poprzednich generacji MINI, które każda była produkowana w małych seriach po 2000 sztuk. MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP, wprowadzonym na rynek w 2006 roku, oraz MINI John Cooper Works GP z 2013 roku już wtedy odzwierciedlały niezwykle intensywny styl wyścigowy z ich silnikami turbo o mocy 160 kW/218 hp, specyficzną technologią zawieszenia oraz ekskluzywnymi cechami w zakresie wzornictwa i wyposażenia. Nowy MINI John Cooper Works GP przenosi doświadczenie wydajności w premium małym samochodzie na zupełnie nowy poziom. W trakcie jazd testowych w ramach procesu rozwoju seryjnego, pokonał okrążenie Nordschleife na Nürburgring w mniej niż osiem minut – prawie pół minuty szybciej niż jego bezpośredni poprzednik.
Imponujące źródło mocy: silnik 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo
4-cylindrowy silnik zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności i oparty na doświadczeniach wyścigowych dostarcza mocy potrzebnej do pasjonujących charakterystyk wydajnościowych nowego MINI John Cooper Works GP. Silnik o pojemności 2.0 litra wykorzystuje najnowszą generację technologii MINI TwinPower Turbo oraz liczne precyzyjnie zmodyfikowane detale, które odróżniają go od silnika MINI John Cooper Works. Specyficzne dla modelu modyfikacje obejmują wzmocniony wał korbowy z powiększoną średnicą głównych łożysk, specyficzne tłoki, łączniki bez tulei oraz nowy tłumik drgań skrętnych z optymalnym chłodzeniem.
Ponadto ekstremalna wydajność silnika 4-cylindrowego osiągana jest dzięki nowo opracowanemu turbosprężarce. Jest on zintegrowany z kolektorem wydechowym i wyposażony w zawór zasobnikowy, który pomaga optymalizować jego reakcję. Stosunek sprężania silnika w MINI John Cooper Works został obniżony z 10,2 do 9,5 zgodnie z podwyższonym ciśnieniem doładowania, które zapewnia system. Nowo opracowany został również kanał powietrzny do ssania. Powiększone otwory i przekroje przepływowe oraz zwiększona objętość tłumika hałasu zapewniają maksymalne odciążenie.
Dodatkowo, najnowsza generacja wtrysku bezpośredniego benzyny wspomaga spontaniczne rozwijanie mocy. Nowe wielootworowe wtryskiwacze, umieszczone centralnie między zaworami, są w stanie poradzić sobie ze zwiększonym przepływem, transportując paliwo do komór spalania przy ciśnieniu wtrysku wynoszącym do 350 bar. Drobne atomizacja umożliwia precyzyjne dozowanie paliwa i oprócz optymalnej wydajności prowadzi do szczególnie czystego spalania. Technologia MINI TwinPower Turbo obejmuje również w pełni zmienną kontrolę zaworów opartą na VALVETRONIC, opatentowaną przez grupę BMW, oraz zmienną kontrolę wałków rozrządu na stronie ssącej i wydechowej (podwójne VANOS).
Nowy MINI John Cooper Works GP posiada również specyficzny dla modelu misę olejową o zwiększonej objętości i wyjątkowej geometrii. Zapewnia to niezawodne dostarczanie oleju w każdych warunkach, nawet podczas ekstremalnej jazdy sportowej z dużymi przeciążeniami wzdłużnymi i poprzecznymi.
Spontaniczne rozwijanie mocy, niepowstrzymany pęd do przodu
Rozbudowane modyfikacje podstawowego silnika i technologii MINI TwinPower Turbo skutkują szczególnie spontaniczną reakcją na każde wciśnięcie pedału przyspieszenia oraz ciągłym rozwijaniem mocy w wysokim zakresie obrotów silnika. Silnik 4-cylindrowy rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm przy prędkości 1750 rpm, utrzymując ten moment do 4500 rpm. Maksymalna moc 225 kW/306 hp jest dostępna w zakresie obrotów od 5000 do 6250 rpm.
Uzyskiwana siła ciągu może być wykorzystana do wyjątkowo dynamicznych manewrów przyspieszenia. Nowy MINI John Cooper Works GP przyspiesza z miejsca do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Dzięki wysokiej elastyczności silnika potrafi również zostawić za sobą samochody sportowe wyższej kategorii podczas przyspieszeń. Nie ma sztucznego ograniczenia dla imponującego pędu nowego MINI John Cooper Works GP – nawet przy wyższych prędkościach. Prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.
System wydechowy specyficzny dla modelu generuje emocjonalny, potężny dźwięk
Spontaniczny rozwój mocy i niepowstrzymane obroty silnika są podkreślane przez emocjonalnie uderzające brzmienie systemu wydechowego, opracowanego specjalnie dla modelu. Akustyka napędu autentycznie wyraża niezwykłe charakterystyki wydajnościowe nowego MINI John Cooper Works GP. Przy spokojnej jeździe w niskim zakresie obrotów silnik wydaje stonowany, basowy dźwięk. Pod pełnym obciążeniem, dynamiczny rozwój mocy wspierany jest przez niskie ciśnienie w układzie wydechowym i towarzyszy mu dźwięk inspirowany wyścigami. Akustyczne podkreślenie niezwykle sportowego charakteru samochodu dodatkowo przyczynia się do doświadczenia wydajności dla kierowcy i pasażera.
Prosta konstrukcja systemu wydechowego prowadzi do szczególnie dużego tłumika tylnego o specyficznym wnętrzu. Stamtąd dwa końcówki wydechu z matowej szczotkowanej stali nierdzewnej o średnicy 90 milimetrów odgałęziają się centralnie do tyłu pojazdu. Zapewniają one również autentyczny wizualny pokaz purystycznego charakteru technologii napędowej, nastawionej na maksymalną wydajność. Jednym z elementów, które optymalizują reakcję emisji systemu wydechowego, jest filtr cząstek stałych dla silników benzynowych. Oczyszczanie spalin w nowym MINI John Cooper Works GP spełnia normę emisji Euro 6d-TEMP.
Niezależny system chłodzenia opracowany w oparciu o wiedzę wyścigową
Charakterystyka wydajności silnika toruje drogę do wyjątkowych osiągów, które można doświadczyć zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Wymagania dotyczące zarządzania temperaturą są spełniane przez system chłodzenia opracowany specjalnie dla nowego MINI John Cooper Works GP na podstawie doświadczeń wyścigowych. Dwa zewnętrzne chłodnice płynu chłodzącego dla układu wysokotemperaturowego, specyficzny dla modelu zbiornik wyrównawczy o zwiększonej objętości, specjalnie zaprojektowany system składowania modułów chłodzenia i elektryczny wentylator o zwiększonej wydajności zapewniają, że silnik utrzymuje optymalną temperaturę pracy w każdych warunkach – nawet przy dużym obciążeniu i ekstremalnym stylu jazdy.
System chłodzenia bloku silnika można tymczasowo wyłączyć za pomocą nowego zaworu podziału chłodzenia, aby zoptymalizować reakcję silnika na rozgrzewanie. Ponadto, skrzynia biegów ma również oddzielny układ chłodzenia.
Nowa 8-biegowa skrzynia Steptronic z mechaniczną blokadą różnicową
Wysokowydajny silnik nowego MINI John Cooper Works GP jest umiejscowiony poprzecznie z przodu zgodnie z kluczową zasadą marki. Dostosowana technologia wyścigowa jest również wykorzystywana do przekazywania niezwykłej mocy napędowej silnika na przednie koła. Nowy MINI John Cooper Works GP jest standardowo wyposażony w specyficzną dla modelu 8-biegową skrzynię Steptronic – z wbudowaną blokadą różnicową i dopasowaną do charakterystyki wydajności silnika oraz wysokiego momentu obrotowego. Najnowsza generacja skrzyni biegów cechuje się zwiększoną wydajnością wewnętrzną oraz rozszerzonym zakresem. Sprzęgło konwertera momentu, które zamykane jest natychmiast po ruszeniu, zapewnia bezpośrednie połączenie z silnikiem i spontaniczne wrażenie jazdy. Nowy system sterowania skrzynią biegów umożliwia szczególnie sportową strategię zmiany biegów. Komfort akustyczny został zoptymalizowany dzięki nowo opracowanemu tłumikowi drgań. 8-biegowa skrzynia Steptronic jest obsługiwana za pomocą specyficznego dla modelu elektronicznego przełącznika biegów. Ręczna interwencja w wybór biegów jest również możliwa przy użyciu standardowych łopatek zmiany biegów na kierownicy.
Specyficzne dla modelu dostrojenie 8-biegowej skrzyni Steptronic to kolejny element całego pakietu technologii napędu i zawieszenia, który jest precyzyjnie nastawiony na maksymalną wydajność, nadając nowemu MINI John Cooper Works GP jego unikalne właściwości. Odzwierciedla się to w charakterystyce zmiany biegów, która jest nastawiona na niezwykle sportową jazdę – na przykład z ostrzejszymi redukcjami biegów oraz bezpośrednimi wieloma redukcjami podczas energicznego przyspieszania. Co więcej, wyższy poziom obrotów silnika, bezpośrednie informacje zwrotne na polecenia zmiany biegów i dalszy wzrost dynamiki zmiany biegów są również zauważalne w trybie sportowym automatycznym (tryb DS skrzyni biegów).
Zintegrowana w skrzyni biegów mechaniczna blokada różnicowa zapewnia, że moment obrotowy napędu jest rozdzielany pomiędzy prawe i lewe przednie koła w celu promowania trakcji podczas szczególnie dynamicznego pokonywania zakrętów. Jest połączona z systemem DSC (Dynamic Stability Control) i działa jako blokada poprzeczna, aby zmniejszyć różnicę prędkości pomiędzy przednimi kołami. Przy dużym zapotrzebowaniu na obciążenie możliwe jest wygenerowanie efektu blokady wynoszącego do 31 procent. Mechaniczna blokada przeciwdziała utracie przyczepności, zarówno w przypadku różniących się współczynników tarcia, jak i w przypadku różnicy prędkości pomiędzy prawym a lewym kołem napędowym. W tym celu kieruje wyższą część momentu obrotowego do koła z lepszą przyczepnością lub do koła, które obraca się wolniej, zapobiegając w ten sposób skłonności do nad- i podsterowności. To zapewnia szczególnie zwinne prowadzenie MINI John Cooper Works GP i umożliwia bardziej dynamiczne przyspieszanie z zakrętów.
Ścisłe mocowanie silnika, struktura nadwozia i połączenie zawieszenia o wysokiej sztywności
Specyficzne dla modelu połączenie silnika, skrzyni biegów i zawieszenia oraz niezwykle sztywna struktura nadwozia zapewniają wysoką spontaniczność i precyzyjną reakcję na manewry kierownicze i ruchy pedału przyspieszenia. Szczególną cechą jest specjalnie rozwinięty dla nowego MINI John Cooper Works GP mocny mocowanie silnika. Ścisłe połączenie silnika i skrzyni biegów z nadwoziem optymalizuje reakcję napędu.
W rejonie podwozia mostek tunelowy został zastąpiony solidnym wsparciem dla zmodyfikowanego elementu tylnego osi. Szczególnie dużej wielkości, prostokątna rama wzmacniająca zapewnia idealne warunki dla ustawienia zawieszenia nastawionego na najwyższe poziomy przyspieszeń poprzecznych. Z przodu, połączenie zawieszenia zostało zoptymalizowane przez wzmocnienie.
Specyficzne dla modelu dostrojenie zawieszenia, DSC z trybem GP
Dzięki specyficznej dla modelu kinematyce i elastokinematyce, technologia zawieszenia nowego MINI John Cooper Works GP otwiera zupełnie nowy wymiar charakterystycznego uczucia go-kartowego. W trakcie intensywnego programu testowego na Nürburgring Nordschleife i innych torach wyścigowych, została precyzyjnie dostosowana do niezwykle wysokiej mocy silnika oraz koncepcji pojazdu jako wyjątkowego sportowca w segmencie małych samochodów. Specyficzne dla modelu wersje jednoczłonowych sprężyn z przodu oraz tylnego zawieszenia multilink zostały również zoptymalizowane pod kątem sztywności komponentów. W celu zwiększenia zwrotności, szerokość toru została zwiększona, a nadwozie obniżono o 10 milimetrów w porównaniu do MINI John Cooper Works. Specjalnie dostrojone sprężyny zawieszenia są integralną częścią specyficznego dla modelu zawieszenia, podobnie jak specjalnie dopasowane sprężyny pomocnicze, tłumiki i stabilizatory. Nowo zaprojektowane łożyska obrotowe umożliwiają zwiększenie kątów pochylenia na przednich kołach. Razem z również zwiększonymi kątami pochylenia tylnych kół zwiększa to potencjał do przenoszenia sił poprzecznych podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Łożyska stabilizatorów na przednich i tylnych osiach z szczególnie wysokim wstępnym obciążeniem optymalizują wsparcie w trakcie spontanicznych ruchów kierowniczych.
Oprócz połączenia, konstrukcja zawieszenia obejmuje również rozbudowane środki zwiększające sztywność. Precyzyjne właściwości jezdne nowego MINI John Cooper Works GP są wzmacniane przez sztywniejsze gumowe łożyska w łożyskach wsparcia przednich i tylnych osi, na przykład. Cztery wahacze na tylnej osi są wyposażone na zewnątrz w łożyska metalowe bez luzów zamiast gumowych, a wewnątrz występują sztywne gumowe mocowania. Wzmocnienie w komorze silnika jest bezpośrednio przykręcone do łożysk wsparcia przedniej osi.
Standardowe funkcje elektrycznego wspomagania kierownicy obejmują wspomaganie kierowania w zależności od prędkości dla maksymalnej precyzji w pokonywaniu zakrętów z prędkością oraz dla komfortowego manewrowania przy niskich prędkościach. Alternatywnie do ustawienia standardowego, DSC oferuje również tryb GP, który można aktywować za pomocą przełącznika. Ustawienie to podnosi progi interwencji stabilizujących ze strony systemu hamulcowego i układu sterowania silnikiem. W połączeniu z mechaniczną blokadą różnicową zapewnia to jeszcze intensywniejsze wsparcie dla zwinnego prowadzenia nowego MINI John Cooper Works GP. Dodatkowo, przełącznik do regulacji systemu stabilności jazdy może być również używany do przełączania trybu DSC na wyłączony.
System hamulcowy sportowy i lekkie koła stalowe w ekskluzywnym formacie
System hamulcowy sportowy w nowym MINI John Cooper Works GP zapewnia konsekwentnie wysoką wydajność hamowania nawet przy intensywnym użytkowaniu. Składa się z 4-tłokowych hamulców tarczowych na przednich kołach i jednego tłoka z pływającymi zaciskami na tylnych kołach. System hamulcowy sportowy charakteryzuje się wysoką stabilnością oraz bezpośrednim, wyraźnie określonym odczuciem pedału. Zaciski przednie wykonane są z aluminium i połączone z wentylowanymi tarczami o wymiarach 360 × 30 mm. Są wykończone w kolorze Chili Red i noszą logo John Cooper Works.
Nowy MINI John Cooper Works GP standardowo wyposażony jest w lekkie 18-calowe koła stalowe. Aluminiowe koła w formacie 8.0 J × 18 ważą mniej niż dziewięć kilogramów i są wyposażone w opony wysokiej wydajności, specjalnie opracowane dla tego wyjątkowo sportowego pojazdu. Dekle kół na ekskluzywnych aluminiowych kołach noszą logo GP. Struktura i profil opon 225/35 R 18 zostały zaprojektowane w celu zapewnienia maksymalnej precyzji prowadzenia, optymalnego przenoszenia sił poprzecznych podczas sportowej jazdy oraz zwiększonej przyczepności podczas przyspieszania i hamowania.
Niepowtarzalny design, zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne
Nowy MINI John Cooper Works GP ma specyficzne cechy designu, które czynią jego status wyjątkowego sportowca niepodważalnym już od pierwszego spojrzenia. Te cechy przyczyniają się również do charakterystyki jazdy samochodu – mianowicie stabilności i precyzyjnej kontrolowalności nawet w bardzo dynamicznych sytuacjach. Nadwozie, które zostało zmodyfikowane pod względem szczegółowym, przede wszystkim optymalizuje aerodynamiczną równowagę pojazdu oraz ukierunkowane dostarczanie powietrza chłodzącego do jednostek napędowych i systemu hamulcowego. Duży spojler dachowy z podwójnymi konturami skrzydła, specyficzny dla modelu projekt zderzaka przedniego zwany Blackband oraz dolna krawędź spojlera przedniego nowego MINI John Cooper Works GP tworzą precyzyjnie skoordynowany pakiet, który ma na celu zredukowanie siły nośnej. W rezultacie wartości nośne na przedniej i tylnej osi są znacznie obniżone w porównaniu do MINI John Cooper Works.
Ponadto, zderzak przedni ma szczególnie duże wloty powietrza. Spojler dachowy, który sięga daleko poza boczną linię, odgrywa kluczową rolę w optymalizacji dynamiki jazdy. Dzięki odwróconemu profilowi skrzydła generuje maksymalne dociskanie przy możliwie najniższym oporze aerodynamicznym, aby przy wysokich prędkościach przycisnąć pojazd do drogi.
Ozdobne wykończenie nadkola z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym
Wizualnie niepowtarzalne cechy, które są istotne w kontekście właściwości aerodynamicznych samochodu, obejmują również duże i wyraźnie poszerzone nadkola nowego MINI John Cooper Works GP. Umożliwiają one zastosowanie bardzo dużych szerokości toru i szerokich kół przy jednoczesnej optymalizacji przepływu powietrza w bocznej sekcji pojazdu.
Panele nadkoli wytwarzane są w wyniku specjalnego procesu i z kombinacji materiałów używanych po raz pierwszy przez grupę BMW, składającej się z termoplastycznej struktury nośnej oraz zewnętrznej powłoki wykonanej z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Inteligentna konstrukcja lekkich komponentów idzie w parze z zrównoważonym wykorzystaniem zasobów. Surowiec do zewnętrznych powłok, wykonanych z szczególnie lekkiego włóknistego CFRP, jest materiałem przetworzonym, który pochodzi z produkcji BMW i3 i BMW i8. Cztery komponenty CFRP potrzebne do każdego indywidualnego pojazdu produkowane są przy użyciu wspólnego narzędzia do formowania na mokro. Dzięki temu można zastosować wysoce efektywny proces produkcji, który wcześniej stosowano jedynie w produkcji masowej. Dodatkowo, osłony nadkoli z ich heksagonalną strukturą CFRP, podwójnym matowym wykończeniem i kolejnymi numerami nadają każdemu z 3000 wyprodukowanych pojazdów unikalny wizualny akcent. Nowy MINI John Cooper Works GP jest pierwszym produktem grupy BMW, który posiada wykończenie z odkrytego matowego CFRP. Indywidualne numerowanie z numerami „0001” do „3000” jest nanoszone na powierzchnie przednich paneli nadkoli za pomocą nowo opracowanego procesu transferu farby.
Specyficzne akcenty designu sygnalizują purystyczny styl sportowy
Purystyczny charakter nowego MINI John Cooper Works GP, nastawiony na maksymalną wydajność, jest dodatkowo podkreślany precyzyjnie zastosowanymi akcentami projektowymi. Wyłącznie ekskluzywne wykończenie w kolorze Racing Grey metallic jest dostępne dla malowania nadwozia. Tymczasem dach i osłony lusterek zewnętrznych są wykończone w kontrastowym kolorze Melting Silver metallic. Podobnie jak zderzak przedni, zderzak tylny z zintegrowanymi tylnymi światłami przeciwmgielnymi ma wyraźne kształty. Poprzeczka w heksagonalnym grillu chłodnicy, wstawki w dolnym wlocie powietrza oraz wewnętrzna część spojlera dachowego zakończone są w błyszczącym kolorze Chili Red. Tymczasem logo GP z przodu i z tyłu, na zewnętrznych bokach spojlera dachowego oraz na listwach progowych, a także folie nad progami wykonane są w stylizowanym „GP” w kolorze Rosso Red metallic matt.
Uderzający kontrast stanowi czarne wykończenie obwódek reflektorów, centralnej kratki chłodnicy i tylnych świateł, klapki wlewu paliwa i uchwytów drzwi oraz wkładu na masce oraz logo MINI z przodu i z tyłu pojazdu. Czarne wkładki w reflektorach oraz maksymalnie przyciemnione tylne światła w stylu Union Jack również podkreślają bezkompromisowy sportowy styl nowego MINI John Cooper Works GP.
Kokpit sportowy z dwoma miejscami i zmniejszoną izolacją akustyczną
Dwa miejsca i zmniejszona izolacja akustyczna w celu optymalizacji wagi nadają wnętrzu nowego MINI John Cooper Works GP prawdziwy sportowy charakter. W standardowym wyposażeniu znajdują się sportowe fotele John Cooper Works w kombinacji Dinamica/skóra z srebrnymi bokami, czerwonymi przeszyciami akcentującymi, emblematem GP umieszczonym pod zintegrowanymi zagłówkami oraz czerwonymi pasami bezpieczeństwa. Wykończenie wnętrza po stronie pasażera nosi numerację danego pojazdu. Jest ona produkowana indywidualnie dla każdego z 3000 ekstremalnych sportowców za pomocą druku 3D.
Specyficzna dla modelu skórzana kierownica John Cooper Works również zyskuje swój ekskluzywny charakter dzięki akcentom wykonanym w procesie druku 3D. Oprócz czerwonych przeszyć, obręcz kierownicy wykonana z miękkiej skóry nappa ma też metalowe oznaczenie na 12. godzinie, stworzone w procesie wytwarzania addytywnego. Łopatki zmiany biegów na kierownicy również wykonane są w technologii 3D z metalu. Oprócz logo GP na powierzchni łopatek widoczna jest charakterystyczna struktura plastra miodu. Kolorowe akcenty w ciemnym kokpicie zapewniają czerwone logo GP na dywanikach, pasujące podwójne paski na przełączniku biegów oraz lakierowane na czerwono aluminiowe wzmocnienie za siedzeniami. Służy to jako osłona, aby zapobiec przesuwaniu się bagażu do przodu w przypadku nagłego hamowania.
Cyfrowy zespół wskaźników i centralny instrument z wyświetlaczami specyficznymi dla modelu