Nowy Paceman poszerza ofertę Mini, wprowadzając bardziej przestronną wersję coupe, aby przyciągnąć jeszcze więcej nabywców.
Paceman był dwu-drzwiową wersją Mini Countryman, zaprojektowaną dla tych użytkowników, którzy uznali standardowy model Mini Cooper lub Clubman za zbyt mały.
Paceman był sportowszy od Countrymana, charakteryzując się niższym prześwitem, innym tylnym słupkiem, obniżoną linią dachu oraz innymi subtelnymi różnicami w stylizacji, aby wyglądać bardziej agresywnie.
Paceman był dostępny w trzech wersjach wyposażenia: podstawowej, S oraz John Cooper Works.
Model podstawowy miał w standardzie 17-calowe felgi, klimatyzację, sportowe fotele z przodu, tapicerkę winylową, tempomat, łączność Bluetooth oraz 6-głośnikowy system audio.
Paceman S dodał więcej sportowego charakteru do modelu, wyposażając go w wydajniejszy silnik turbo, sportowe fotele, dynamiczny tryb trakcji dla systemu kontroli stabilności oraz światła przeciwmgielne.
Najbardziej zwinny wśród trzech wersji wyposażenia był model John Cooper Works, który oferował 18-calowe felgi, jeszcze mocniejszy silnik, ulepszone zawieszenie oraz charakterystyczne detale wykończenia wnętrza.
Szeroka lista opcji dodatkowych obejmowała adaptacyjne reflektory ksenonowe, dostosowane zawieszenie nawet dla niższych wersji, czujniki parkowania z tyłu, panoramiczny dach, wycieraczki z czujnikiem deszczu, podgrzewane fotele z przodu, skórzaną tapicerkę, ulepszony 10-głośnikowy system audio Harman Kardon oraz specjalne schematy kolorystyczne wnętrza.
Marka MINI ponownie łączy rozszerzenie swojej oferty modelowej z wprowadzeniem nowej klasy pojazdów. MINI Paceman to pierwszy Sport Activity Coupé w premium małym i kompaktowym segmencie. Jego dynamicznie narysowane linie nadwozia oraz charakterystyczne MINI uczucie jazdy go-kartem współgrają z ekskluzywnym wnętrzem o zmiennej funkcjonalności, co sprawia, że MINI Paceman jest pionierem w miejskim otoczeniu, a jego charakter jest wyraźnie przesiąknięty innowacyjnym i niepowtarzalnym stylem brytyjskiej marki premium. Z dwiema drzwiami, dużą klapą bagażnika oraz dwiema pełnowymiarowymi, indywidualnymi tylnymi siedzeniami, siódmy model w rodzinie MINI łączy elegancką sportowość swoich proporcji z nową interpretacją znanego wnętrza MINI.
Design: potężna sylwetka, sportowe i eleganckie linie coupé.
Innowacyjna koncepcja kompaktowego Sport Activity Coupé znajduje wyraz w designie zewnętrznym, który wiernie odzwierciedla wieloaspektowe właściwości jezdne MINI Paceman w ramach ustalonego języka designu MINI. Przód emanue muskularnością i obecnością, podczas gdy dynamicznie zarysowane linie i mocno wygięte powierzchnie nadają boku pojazdu sportową elegancję. Dach w stylu coupé, opadający ku tyłowi, prawie bezszwowo spoczywa na przestrzeni pasażerskiej, a jego charakterystyczne kontury zgrabnie wpasowują się w formę coupé. Najbardziej rzucającą się w oczy nowością z tyłu są lampy tylne, które po raz pierwszy w MINI mają poziomy kształt.
Wnętrze: ekskluzywna atmosfera, imponująca wszechstronność.
MINI Paceman zaprojektowano z myślą o czterech pasażerach. Fotele sportowe dla kierowcy i pasażera z przodu są standardem, a para indywidualnych siedzeń z tyłu oferuje imponującą przestronność, doskonałe wsparcie boczne i wyjątkowy komfort. Przyciski sterujące szybami bocznymi zintegrowane są w wyraźnie trójwymiarowych panelach drzwi. Wysoko otwierająca się klapa bagażnika MINI Paceman oraz niska krawędź bagażnika umożliwiają wygodne dostanie się do bagażnika. Pojemność ładunkowa wynosi 330 litrów, zwiększająca się do 1,080 litrów po złożeniu tylnych oparć siedzeń.
Układ napędowy: mocne silniki, opcjonalny napęd na cztery koła ALL4.
MINI Paceman dostępny jest na początku w czterech mocnych i wydajnych wariantach benzynowych i wysokoprężnych, począwszy od MINI Cooper D Paceman (82 kW/112 hp) i MINI Cooper Paceman (90 kW/122 hp) do MINI Cooper SD Paceman (105 kW/143 hp) oraz MINI Cooper S Paceman (135 kW/184 hp). W planach jest dodanie wariantu MINI John Cooper Works Paceman do oferty w odpowiednim czasie. Sport Activity Coupé jest drugim modelem – po MINI Countryman – który klienci mogą zamawiać z opcjonalnym napędem ALL4.
Podwozie: nowe spojrzenie na uczucie jazdy go-kartem.
Nowoczesne podwozie MINI Paceman – składające się z przedniego osi ze sprężynami MacPhersona i wzmocnionych poprzeczek w tandemie z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem – wspiera charakterystyczną dla marki MINI zwrotność. Nowy model standardowo wyposażono w obniżone zawieszenie sportowe i DSC (Dynamic Stability Control). Elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic również wzmacnia uczucie jazdy go-kartem na pokładzie MINI Paceman.
Kompleksowe wyposażenie bezpieczeństwa i wysokiej jakości funkcje zwiększające komfort.
Wysoka sztywność skrętna nadwozia MINI Paceman odgrywa ważną rolę zarówno w jego zwrotności, jak i imponującym bezpieczeństwie biernym. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne, a także kurtyny boczne dla obu rzędów siedzeń. Wszystkie fotele mają trzypunkowe pasy bezpieczeństwa. Podróżujący z przodu znajdą również napinacze pasów oraz ograniczniki siły pasa, podczas gdy z tyłu są dostępne mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Wysokiej jakości wyposażenie standardowe – takie jak klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, system Center Rail oraz radio MINI CD z gniazdem AUX-IN – podkreśla premium charakter pojazdu. Oferta opcji obejmuje również sportową skórzaną kierownicę (standard w MINI Cooper S Paceman i MINI Cooper SD Paceman) z opcjonalnymi przyciskami wielofunkcyjnymi i tempomatem, podgrzewane fotele, elektrycznie otwierany dach szklany, Comfort Access, reflektory ksenonowe, reflektory adaptacyjne i system Park Distance Control. Dodatkowo, klienci MINI Paceman mogą korzystać z innowacyjnych funkcji MINI Connected, takich jak radio internetowe, korzystanie z Facebooka i Twittera, Dynamic Music, Driving Excitement, Mission Control i analizator MINIMALISM.
Pierwsze Sport Activity Coupé w premium kompaktowym segmencie. Projekt.
MINI Paceman ma własny charakter, a jednocześnie wyraźnie nawiązuje do innowacyjnego i niepowtarzalnego stylu brytyjskiej marki premium. Siódmy model w rodzinie MINI czerpie inspiracje z potrzeb nowoczesnych grup docelowych, które doceniają zarówno jego pewny wygląd, jak i radość z jazdy. Z dwiema drzwiami i dużą klapą bagażnika oraz dwiema indywidualnymi pełnowymiarowymi tylnymi siedzeniami, MINI Paceman uzupełnia elegancką sportowość swoich proporcji nową interpretacją znanego wnętrza MINI.
Innowacyjna koncepcja kompaktowego Sport Activity Coupé znajduje wyraz w konstrukcji nadwozia, które łączy dynamicznie wydłużone proporcje z muskularną postawą. Wierne odzwierciedlenie wieloaspektowych właściwości jezdnych MINI Paceman osiągnięto w ramach ustalonego języka designu MINI. Inspirujące sportowe osiągi pojazdu są natychmiastowo widoczne, podobnie jak potencjał poszerzenia zakresu jego zastosowania dzięki dodaniu stałego napędu ALL4.
Nadwozie: potężna sylwetka, elegancko sportowe linie coupé.
Tradycyjne elementy designu MINI, takie jak czarny obrzeże na dolnej krawędzi nadwozia, obramowanie wskaźnika kierunkowskazu na przekątnej łączącej słupek A z nadkolem przednim oraz wyraźnie trzy poziomy podziału nadwozia, przestrzeni pasażerskiej i dachu, wskazują – w unikalny sposób Pacemana – na ich więzi rodzinne MINI. Przód pojazdu emanuje mocą i obecnością dzięki dużym, wyraźnie uformowanym reflektorom, efektownie uformowanej masce oraz pionowej sześciokątnej kratce chłodnicy, które w MINI Paceman otoczone są szczególnie szerokim chromowanym obramowaniem.
Świeży i indywidualny charakter MINI Paceman najlepiej uwidacznia się, gdy pojazd ogląda się z boku. Dynamika linii i mocno wygięte powierzchnie nadają wyglądowi pojazdu sportową elegancję. Dach w stylu coupé, opadający ku tyłowi, prawie bezszwowo spoczywa na przestrzeni pasażerskiej. Jego charakterystyczne kontury pasują idealnie do formy coupé, a linia dachu płynnie przechodzi w standardowy spoiler z tyłu. Stabilnie rosnąca linia barku i delikatnie opadająca linia dachu tworzą powierzchnie okien bocznych, które zwężają się ku tyłowi, szczególnie wyraźnie podkreślając kształt sylwetki. Długie drzwi mają każda wyspecjalizowaną linię charakterystyczną, która łączy przednie i tylne nadkola, nadając nadwoziu niższą postawę. Ekstremalnie muskularne nadkola tylne podkreślają sportowe osiągi MINI Paceman, w tym zdolność przesyłania części mocy silnika na tylne koła.
Najbardziej rzucającą się w oczy nowością z tyłu są lampy tylne, które po raz pierwszy w MINI mają poziomy kształt. Podobnie jak smukłe i opadające ku tyłowi okno coupé, chromowany pasek poniżej i poziome zagięcia na klapie bagażnika oraz zderzaku tylnego, forma świateł dodatkowo akcentuje szerokość pojazdu. Koncentryczne segmentacje źródeł światła w lampach tylnych są bardzo zgodne z tradycją marki. To samo można powiedzieć o tylnym wyglądzie jako całości, który poszerza się w kierunku drogi, zwracając uwagę na potężną postawę samochodu. MINI Paceman to pierwszy członek linii modelowej marki, który zostaje oznaczony tylnym logo.
MINI Paceman dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym nowym odcieniu Brilliant Copper, Blazing Red oraz – wyłącznie dla MINI Paceman – Starlight Blue. Dach i pokrywy lusterka zewnętrznego można pomalować w kolorze nadwozia, białym lub czarnym.
Wnętrze: ekskluzywna atmosfera, imponująca wszechstronność.
Specyficzna, interpretacja tradycyjnych zasad designu MINI również kształtuje wygląd wnętrza. Rozległe stosowanie elementów poziomych wspiera temat sportowej elegancji. Na przykład charakterystyczne elipsy drzwi mają ekstremalnie płytką, ale wyraźnie trójwymiarową formę i sięgają daleko za słupki B do tylnego przedziału. Elipsy ograniczają podłokietniki i ich zintegrowane wnęki na uchwyty drzwi. Jeśli wybrano opcjonalny pakiet oświetleniowy, elipsy drzwi będą oświetlone w atmosferycznym świetle.
Po raz pierwszy w MINI przyciski sterujące szybami bocznymi umieszczono w panelach drzwi. Pełna tablica sterująca po stronie kierowcy obejmuje przełączniki dla obu przednich okien bocznych oraz ustawianie lusterek zewnętrznych. Przesunięcie sterowania oknami daleko od konsoli centralnej optymalizuje również dostęp do dużej przestrzeni do przechowywania poniżej niej.
Matowe, pierścieniowe obramowania w kolorze Carbon Black podkreślają formę centralnego prędkościomierza i dwóch otworów wentylacyjnych umiejscowionych obok niego. Ozdobne wewnętrzne pierścienie w czarnym połysku lub opcjonalnym chromie są standardowo zintegrowane z obramowaniami otworów wentylacyjnych i centralnego prędkościomierza. Jeśli wybrano opcję Chrome Line Interior, te pierścienie będą w chromie. Panel sterujący CD/DVD i klimatyzacji oraz przełączniki są umieszczone poniżej centralnego prędkościomierza i otoczone kontrastującym kolorem. Tutaj matowe czarne powierzchnie harmonijnie współgrają z chromowanymi elementami sterującymi.
MINI Paceman zaprojektowano z myślą o czterech pasażerach. Lekko podniesiona pozycja siedzenia z przodu zapewnia kierowcy i pasażerowi z przodu znakomitą widoczność nad drogą. Efekt ten wzmacnia lekko pochylony układ znanego centralnego prędkościomierza. Para indywidualnych siedzeń z tyłu oferuje imponującą przestronność, znakomite wsparcie boczne i wyjątkowy komfort, podczas gdy wycięcia w oparciach siedzeń przednich optymalizują przestrzeń na nogi z tyłu. Lounge’owy charakter tylnego przedziału jest dodatkowo podkreślony podłokietnikami w bocznych panelach. Są one zintegrowane w okrągłym elemencie wykończeniowym z tyłu, który odpowiada kolorem i materiałem siedzeniom. Układ indywidualnych siedzeń podkreśla dwoma formami w pokrywie bagażnika, które sięgają tuż za zagłówki do tyłu.
Jeśli wybrano opcjonalny pakiet oświetleniowy, system przechowywania i mocowania Center Rail również zostanie pośrednio oświetlony wraz z elipsami drzwi. Podobnie jak Center Rail, fotele sportowe dla kierowcy i pasażera z przodu są częścią standardowego wyposażenia dla MINI Paceman. W alternatywie do standardowego wykończenia Diagonal Track tkaniny, klienci mogą wybrać kombinację tkaniny/skóry Hot Cross, tapicerkę ze skóry Gravity lub ekskluzywną wersję skóry Lounge. Odcień koloru wnętrza Carbon Black standardowo harmonizuje z dopasowaną kolorową linią oraz powierzchniami wnętrza w ciemnym srebrze (MINI Cooper Paceman, MINI Cooper D Paceman) lub ciemnym antracycie (MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman). Dostępność dostosowanych kolorów tapicerki, powierzchni wnętrza, kolorowych linii i innych elementów designu oferuje szeroką gamę możliwości personalizacji wnętrza.
Nowe spojrzenie na uczucie jazdy go-kartem. Układ napędowy, przeniesienie mocy i podwozie.
Cztery warianty MINI Paceman będą dostępne od samego początku. Klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe i dwa silniki wysokoprężne – wszystkie czterocylindrowe, dostarczające energię z niezwykle niskim zużyciem paliwa i emisjami. Technologia MINIMALISM, stosowana standardowo w wszystkich modelach, obejmuje regenerację energii hamowania, uruchamianie komponentów na żądanie, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz wskaźnik zmiany biegów, który, podobnie jak funkcja Auto Start/Stop, działa w tandemie z manualną skrzynią biegów.
Wszystkie jednostki napędowe łączą się standardowo z sześciobiegową skrzynią manualną, chociaż dostępna jest również sześciobiegowa skrzynia automatyczna jako opcja. Moc może być przenoszona tylko na przednie koła, zgodnie z tradycją MINI, lub – w MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman i MINI Cooper D Paceman – dystrybuowana przez system napędu ALL4. Standardowe wyposażenie wszystkich wariantów MINI Paceman obejmuje także obniżone zawieszenie sportowe. Plany dotyczące dodania wariantu MINI John Cooper Works Paceman są przewidziane w przyszłości.
Silniki benzynowe: imponująco mocne, niezwykle wydajne.
Wspólną cechą silników benzynowych 1.6-litra napędzających MINI Cooper S Paceman i MINI Cooper Paceman jest w pełni zmienna regulacja zaworów. Oparta na technologii VALVETRONIC grupy BMW, system ten optymalizuje reakcje silnika i jego efektywność. Pod maską MINI Cooper S Paceman współpracuje z twin-scroll turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem, generując maksymalną moc 135 kW/184 hp przy 5,500 obr./min. Ponadto, maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Niutonmetrów (177 lb-ft) jest dostępny w zakresie od 1,600 do 5,000 obr./min. Funkcja overboost jest do dyspozycji kierowcy, aby zapewnić szczególnie potężne przyspieszenia, zwiększając moment obrotowy do 260 Niutonmetrów (192 lb-ft) na krótki czas między 1,700 a 4,500 obr./min. Wszystko to pozwala MINI Cooper S Paceman przyspieszyć od 0 do 100 km/h / 62 mph w 7.5 sekundy (automatyczna: 7.8 sekundy) w drodze do prędkości maksymalnej wynoszącej 217 km/h / 135 mph (212 km/h / 132 mph). Pomimo tego przyjemnego przyspieszenia, średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi imponujące 6.1 (7.1) litrów na 100 kilometrów / 46.3 (39.8) mpg, a emisje CO2 wynoszą tylko 143 (166) gramów na kilometr.
Rozwijając maksymalną moc 90 kW/122 hp przy 6,000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 160 Niutonmetrów (118 lb-ft) dostępny od 4,250 obr./min, silnik napędzający MINI Cooper Paceman także ma wszystko, co potrzeba, aby zapewnić sporą zabawę z jazdy. Sprint od 0 do 100 km/h / 62 mph zajmuje 10.4 sekundy (automatyczna: 11.5 sekundy), a prędkość maksymalna wynosi 192 km/h / 119 mph (184 km/h / 114 mph). Średnie zużycie paliwa dla MINI Cooper Paceman w cyklu testowym UE wynosi 6.0 (7.2) litrów na 100 kilometrów / 47.1 (39.2) mpg, a emisje CO2 wynoszą 140 (168) gramów na kilometr.
Silniki wysokoprężne: mocne przyspieszenie, oszczędne zużycie paliwa.
Turbosprężarka z zmienną geometrią wirnika i wtryskiem paliwa common-rail pozwala silnikom wysokoprężnym napędzającym MINI Cooper SD Paceman i MINI Cooper D Paceman na oferowanie zarówno błyskawicznej mocy, jak i wyjątkowo niskiego zużycia paliwa. Co więcej, aluminiowa konstrukcja silników pozwala na utrzymanie niskiej masy oraz wysoką kulturę pracy. Silnik w MINI Cooper SD Paceman osiąga maksymalną moc 105 kW/143 hp przy 4,000 obr./min z pojemności 2.0 litra. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 305 Niutonmetrów (225 lb-ft) jest dostępny w zakresie od 1,750 do 2,700 obr./min. Uzyskana moc pozwala MINI Cooper SD Paceman przyspieszyć z miejsca do 100 km/h / 62 mph w 9.2 sekundy (automatyczna: 9.4 sekundy) i osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 200 (197) km/h / 124 (122) mph. Przykład efektywności mocniejszego z dwóch silników wysokoprężnych odzwierciedla średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynoszące 4.6 (5.7) litrów na 100 kilometrów / 61.4 (49.6) mpg oraz emisje CO2 wynoszące 122 (150) gramów na kilometr.
MINI Cooper D Paceman wyróżnia się również doskonałą równowagą między mocą a ekonomi. Jego silnik wysokoprężny ma pojemność 1.6 litra, wzrastając do 2.0 litra, jeśli wybrano opcjonalną automatyczną skrzynię biegów. Maksymalna moc wynosi 82 kW/112 hp i jest dostępna od 4,000 obr./min, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynoszący 270 Niutonmetrów (199 lb-ft) osiągany jest w zakresie od 1,750 do 2,250 obr./min. MINI Cooper D Paceman przyspiesza od 0 do 100 km/h / 62 mph w 10.8 sekundy (automatyczna: 11.2 sekundy) w drodze do prędkości maksymalnej wynoszącej 187 (182) km/h / 116 (113) mph. Wzorcowa efektywność tego wariantu podkreślona jest przez średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynoszące 4.4 (5.6) litrów na 100 kilometrów / 64.2 (50.4) mpg oraz emisje CO2 wynoszące 115 (149) gramów na kilometr.
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, przycisk Sport i napęd na cztery koła ALL4 w ofercie.
MINI Paceman wyposażono standardowo w sześciobiegową skrzynię manualną, natomiast sześciobiegowa skrzynia automatyczna – z funkcją Steptronic umożliwiającą ręczną zmianę biegów – dostępna jest jako opcja dla wszystkich modeli. W MINI Cooper S Paceman i MINI Cooper SD Paceman skrzynia automatyczna wyposażona jest również w łopatki do zmiany biegów umieszczone na kierownicy; te można zamówić jako opcję dla wszystkich pozostałych modeli.
Jeszcze więcej radości z jazdy można uzyskać za pomocą przycisku Sport, który dostosowuje reakcje silnika i wspomaganie kierownicy. Silnik MINI Cooper S Paceman zyskuje również szczególnie sportowy dźwięk, w tym wyraźny akcent na biegu jałowym. W modelach zamówionych z automatyczną skrzynią biegów, przycisk Sport może być użyty do aktywacji specjalnie dostosowanego programu sportowego, który wprowadza różne korekty, w tym dodaje więcej dynamiki do zmiany biegów.
Trzy z czterech wariantów modelowych mogą być wyposażone w ALL4 od momentu wprowadzenia kompaktowego Sport Activity Coupé. Stały napęd na cztery koła jest dostępny dla MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman i MINI Cooper D Paceman i można go łączyć z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
System ALL4 wykorzystuje elektromagnetyczne centralne różnicowe do bezproblemowego rozkładu napędu między przednią a tylną osią. W normalnych warunkach jazdy ALL4 przekierowuje do 50 procent mocy silnika na tylne koła, zwiększając to do 100 procent w ekstremalnych warunkach, takich jak na oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach. Elektronika sterująca systemem MINI ALL4 jest zintegrowana bezpośrednio w jednostce zarządzającej DSC, co pozwala na rozdzielanie napędu między osią przednią a tylną w razie potrzeby – w ciągu milisekund. Taki układ optymalizuje zużycie paliwa i zapewnia maksymalną zwrotność pojazdu w obliczu zmieniających się wymagań dynamicznych, zapewniając pewne prowadzenie, a więc typowe dla MINI właściwości jezdne.
Nowoczesna technologia podwozia zapewnia nowe spojrzenie na uczucie jazdy go-kartem.
Konstrukcja podwozia MINI Paceman – składająca się z przedniej osi ze sprężynami MacPhersona i wzmocnionych poprzeczek w tandemie z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem – wspiera jego charakterystyczną zwrotność MINI. Cechą charakterystyczną MINI Paceman jest sportowe ustawienie obniżonego zawieszenia, chociaż pojazd można również zamówić z regulowanym zawieszeniem jako opcję bez dodatkowych kosztów. Precyzyjne i efektywne elektryczne wspomaganie kierownicy również wzmacnia obecne zawsze uczucie jazdy go-kartem na pokładzie MINI Paceman. Zainstalowana standardowo funkcja Servotronic systemu kierowniczego zapewnia wspomaganie zależne od prędkości.
Standardowe wyposażenie obejmuje również system DSC (Dynamic Stability Control), który składa się z ABS, elektronicznego rozkładu siły hamowania (EBD), kontroli hamowania w zakrętach (CBC), asystenta hamowania i asystenta wzniesień. MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman i MINI Cooper D Paceman z ALL4 także mają tryb DTC (Dynamic Traction Control), który pozwala na kontrolowane poślizgi przez napędzane koła, ułatwiając ruszanie na luźnym piasku lub głębokim śniegu. Gdy system stabilizacyjny jest dezaktywowany (w trybie DSC Off), aktywuje się elektroniczna funkcja blokady dla przedniego dyferencjału. W ciasnych zakrętach hamuje wirujące koło w razie potrzeby, by poprawić prowadzenie. Znana jako Electronic Differential Lock Control (EDLC), ta funkcja poprawia przyczepność pojazdu, nie wpływając negatywnie na właściwości sterowania. DTC i EDLC są również dostępne dla MINI Cooper Paceman i MINI Cooper D Paceman jako opcja.
Standardowe wyposażenie obejmuje również lekkie felgi aluminiowe – w formacie 16 cali dla MINI Cooper Paceman i MINI Cooper D Paceman oraz 17 cali dla MINI Cooper S Paceman i MINI Cooper SD Paceman. Felgi aluminiowe 18-calowe i 19-calowe można zamówić jako opcje dla wszystkich wariantów modelowych.
Wszechstronność i bezpieczeństwo, kiedy tylko ich potrzebujesz. Nadwozie i ochrona pasażerów.
Sportowy styl, funkcjonalność i wytrzymała wszechstronność to centralne cechy charakteru MINI Paceman. Nadwozie kompaktowego Sport Activity Coupé stanowi natychmiastowy pokaz tych kluczowych cech i wspiera je atrybutami, takimi jak doskonała aerodynamika, godna pozazdroszczenia stabilność i przestronność wnętrza. Koncepcja bezpieczeństwa MINI Paceman opiera się na zasadach, które obowiązują w wszystkich modelach marki i, podobnie jak w MINI Countryman, zapewnia imponującą i dalekosiężną ochronę pasażerów.
MINI Paceman po raz kolejny wskazuje drogę do nowego segmentu pojazdów. To drugi model MINI (po Countryman), którego długość zewnętrzna przekracza cztery metry. Jego sportowe, ale eleganckie proporcje są wynikiem długości nadwozia 4,109 milimetra (MINI Cooper S Paceman i MINI Cooper SD Paceman: 4,115 milimetra), szerokości 1,786 milimetra oraz wysokości 1,518 milimetra (MINI Cooper S Paceman i MINI Cooper SD Paceman: 1,522 milimetra). Rozstaw osi wynoszący 2,595 milimetra stanowi idealną podstawę dla przestronnego wnętrza pozwalającego na różnorodne zastosowania.
Wnętrze: atmosferę lounge dla czterech osób i przestrzeń do przechowywania, dokładnie tak, jak potrzebujesz.
Ta wszechstronność, wraz z wysokiej jakości atmosferą wnętrza, definiuje charakter MINI Paceman. Lekko podniesiona pozycja siedzenia zapewnia kierowcy i pasażerowi z przodu znakomitą widoczność nad drogą, podczas gdy długie drzwi zapewniają szczególnie łatwe wsiadanie i wysiadanie. Dwa tylne fotele są łatwo dostępne, a po zajęciu miejsca pasażerowie z tyłu cieszą się obszerną przestrzenią, znakomitym wsparciem bocznym i komfortem, który wykracza poza normę.
Fotele sportowe dla kierowcy i pasażera z przodu mają standardowo regulację wysokości, podczas gdy układ indywidualnych siedzeń z tyłu pozwala na dostosowanie ich do zapewnienia spersonalizowanego komfortu. Oparcia tylnych siedzeń można składać oddzielnie, co pozwala na zwiększenie pojemności bagażnika z 330 do nawet 1,080 litrów. A wysoko otwierająca się klapa bagażnika MINI Paceman – której zamek wbudowano w logo MINI – oraz niska krawędź bagażnika umożliwiają wygodne dostanie się do przestrzeni bagażowej. Przygotowanie do transportu tylnych części i holowanie z odłączanym zawiasem podnoszą funkcjonalność samochodu oraz jego zdolności ładunkowe na wyższy poziom. Oferowany jest również pakiet przechowywania, który zawiera takie elementy jak uchwyt na kubki, gniazda zasilania 12V dla tylnego przedziału i przestrzeni bagażowej, uchwyty na kubki z tyłu, uchwyty na torby w bagażniku oraz dodatkowe elementy funkcjonalne w standardowym wyposażeniu Center Rail.
System przechowywania i mocowania uzupełnia rozległe przestrzenie do przechowywania w panelach drzwi i konsoli centralnej. Biegnie od tyłu dźwigni zmiany biegów w konsoli centralnej aż do punktu wyjścia między przednimi siedzeniami. Druga część Center Rail znajduje się między tylnymi siedzeniami i sięga do przegrody między tylnym przedziałem a przestrzenią bagażową. Dzięki temu łatwiej jest przemieszczać się z jednej z dwóch siedzeń na drugie. Można zamówić jednostkowy Center Rail, który rozciąga się między obiema rzędami siedzeń, oferując jeszcze większą elastyczność w zakresie umiejscowienia standardowych i opcjonalnych elementów funkcjonalnych.
Mocna struktura nadwozia i kompleksowe wyposażenie bezpieczeństwa.
Wysoka sztywność skrętna nadwozia MINI Paceman odgrywa ważną rolę zarówno w jego zwinności, jak i imponującym bezpieczeństwie biernym. W razie wypadku, niezwykle wytrzymałe struktury drogi obciążenia, precyzyjnie określone strefy deformacji oraz wyjątkowo mocna kabina pasażerska chronią pasażerów i zapewniają maksymalną ochronę wszystkim znajdującym się na pokładzie. Wysoko wznoszący się przód nadaje MINI Pacemanowi nie tylko wyjątkowo mocną postawę, ale również spełnia wymogi aktualnego prawa dotyczącego ochrony pieszych. Duże strefy deformacji mają na celu ograniczenie ryzyka urazu w przypadku zderzenia z pieszym lub rowerzystą.
Podobnie jak MINI Countryman, który przeszedł test zderzeniowy Euro NCAP z maksymalną pięciogwiazdkową oceną, MINI Paceman standardowo wyposażone jest w arsenał bezpieczeństwa obejmujący przednie i boczne poduszki powietrzne, a także kurtyny boczne dla obu rzędów siedzeń. Wszystkie fotele są wyposażone w trzypunkowe pasy bezpieczeństwa. Pasażerowie z przodu znajdą również napinacze pasów i ograniczniki siły pasów, podczas gdy z tyłu znajdują się mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wszystkie systemy zabezpieczeń są kontrolowane przez centralną elektronikę bezpieczeństwa, aby upewnić się, że są aktywowane w razie potrzeby w różnych rodzajach zderzeń. W standardzie zainstalowany jest wskaźnik niskiego ciśnienia w oponach, podczas gdy opony run-flat mogą być zamawiane jako opcja.
Indywidualność na żądanie. Wyposażenie i akcesoria.
Obszerne wyposażenie standardowe MINI Paceman również przyczynia się do dostarczenia zniewalającej radości z jazdy, jaką oferuje ten kompaktowy premium Sport Activity Coupé, a gama opcjonalnych dodatków i specjalnych akcesoriów daje klientom szeroki wybór możliwości w zakresie detali personalizacji ich pojazdów.
MINI Paceman wyznacza standardy w zakresie komunikacji i funkcji rozrywkowych w swoim segmencie. Zaawansowana technologia interfejsu pozwala na rozległą integrację smartfonów i odtwarzaczy muzycznych w pojeździe. Nowy członek rodziny MINI można również zamówić z pełnym zakresem funkcji MINI Connected, który regularnie wzbogacany jest o nowe innowacje.
Wysokiej jakości i indywidualne: obszerne wyposażenie standardowe, innowacyjne opcje.
Wysokiej jakości wyposażenie standardowe MINI Paceman odzwierciedla charakter premium marki w zakresie komfortu i funkcjonalności. Oferuje takie funkcje, jak elektrycznie sterowane okna, centralny zamek zdalny, klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, system Center Rail oraz unikalne napisy na progach drzwi.
Komfort onboard jest dodatkowo wzbogacony o opcje takie jak automatyczna kontrola klimatu, podgrzewane fotele i podłokietnik dla kierowcy i pasażera z przodu. Opcjonalnie dostępny jest również system Comfort Access, który pozwala właścicielom otworzyć drzwi kierowcy i uruchomić silnik bez wyciągania klucza z kieszeni. MINI Paceman można również zamówić z systemem Park Distance Control, który ułatwia manewrowanie podczas parkowania. Czujniki zintegrowane w zderzaku tylnym obliczają odległość do najbliższej przeszkody, a system wykorzystuje te dane, aby odpowiednio ostrzec kierowcę za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych.
Klienci mogą zaspokoić swoją chęć na więcej słońca i świeżego powietrza w MINI Paceman, zamawiając opcjonalny panoramiczny dach szklany. Ten dwuczęściowy dach szklany ma funkcję otwierania zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także jest wyposażony w przesuwaną osłonę. Automatyczna funkcja ściemniania jest dostępna dla lusterka wstecznego oraz lusterka zewnętrznego, podczas gdy skórzana kierownica lub sportowa skórzana kierownica mogą być zamawiane jako alternatywa dla standardowego elementu. Obie opcje dodają skórzaną tapicerkę do dźwigni zmiany biegów lub dźwigni sterującej. Sportowa skórzana kierownica (standard w MINI Cooper S Paceman i MINI Cooper SD Paceman) może być również wyposażona w przyciski wielofunkcyjne do obsługi telefonu i funkcji audio oraz włączania i wyłączania tempomatu.
System oświetlenia ambientowego (część opcjonalnego pakietu oświetleniowego) dodaje specjalnego uroku wnętrzu MINI Paceman. System ten wykorzystuje pośrednie oświetlenie, aby nadać kolorowy akcent centralnemu panelowi drzwi i powierzchni przechowywania w Center Rail podczas jazdy nocą. Kolor światła można zmieniać – za pomocą przełącznika – między ciepłym pomarańczowym a sportowym niebieskim, w zależności od nastroju.
Dla optymalnej widoczności i wyjątkowego wyglądu: reflektory ksenonowe, reflektory adaptacyjne, czarne reflektory.
Reflektory ksenonowe do jazdy mijania i drogowe dostępne jako opcja dla MINI Paceman zapewniają szczególnie jasne oświetlenie drogi przed sobą. Reflektory adaptacyjne są również dostępne, aby zwiększyć widoczność. Ta technologia dostosowuje kąt padania świateł do ścieżki każdego zakrętu, śledząc kąt skrętu pojazdu. Ponadto oferuje zmienną dystrybucję światła, która dostosowuje strumień światła do prędkości pojazdu. Klienci wybierający opcje reflektorów ksenonowych i reflektorów adaptacyjnych mogą również wybrać reflektory z czarnymi obudowami, co nadaje przodowi MINI Paceman jeszcze większy wizualny impakt.
MINI Paceman można dodatkowo zamówić z przednimi światłami przeciwmgielnymi, a także opcjonalnym czujnikiem deszczu, który dostosowuje częstotliwość wycieraczek do intensywności opadów na szybie. Szyba czołowa jest również podgrzewana, co stanowi dodatkowe przydatne narzędzie w walce z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
Program rozrywkowy i opcje komunikacji na żądanie.
Wybór opcji rozrywkowych i komunikacyjnych w MINI Paceman można również dostosować do indywidualnych potrzeb. Standardowy system audio radio MINI CD ma pięć głośników, odtwarzacz CD kompatybilny z MP3 oraz gniazdo AUX-IN. Wśród funkcji zawartych w opcjonalnym radio MINI Boost CD znajdują się komputer pokładowy oraz dwuliniowy wyświetlacz w centralnym prędkościomierzu.
Radio MINI Visual Boost oraz system nawigacji MINI łączą się z wyświetlaczem kolorowym o wysokiej rozdzielczości 6.5 cala w centralnym prędkościomierzu oraz funkcjonalnością Bluetooth do rozmów telefonicznych, w tym interfejsem audio USB. Mapy dla systemu nawigacji MINI są przechowywane w wbudowanej pamięci flash samochodu. Interfejs audio USB umożliwia integrację urządzeń mobilnych w pojeździe i aktywację oraz obsługę funkcji, które wspierają je, w charakterystycznym dla MINI stylu, za pomocą wyświetlacza samochodowego i joysticka na konsoli centralnej. Funkcje te obejmują strumieniowe przesyłanie dźwięku przez Bluetooth, wyświetlanie okładek albumów oraz plików wideo na monitorze pokładowym oraz innowacyjne funkcje biurowe. Klienci mogą również zamówić system sterowania głosowego do telefonicznych i nawigacyjnych funkcji. A jeszcze większe doznania dźwiękowe zapewnia system audio hi-fi Harman Kardon z 10 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 640 watów.
Wyznaczanie standardów w innowacyjnych systemach infotainment: MINI Connected.
Właściciele iPhone’a, którzy wybiorą radio MINI Visual Boost lub system nawigacji MINI, mogą również uzyskać dostęp do usług internetowych w samochodzie dzięki MINI Connected. Aplikacja oprogramowania MINI Connected umożliwia integrację funkcji infotainment, radości z jazdy oraz sieci społecznościowych do systemu i obsługę ich za pomocą joysticka w samochodzie, przycisków na kierownicy oraz monitora pokładowego. Przyjmując znaną logikę wyświetlania i obsługi MINI, MINI Connected umożliwia komfortowe, proste, bezpieczne i intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami.
iPhone jest podłączony do samochodu za pomocą dostępnego w asortymencie MINI adaptera Y lub opcjonalnego adaptera snap-in, podczas gdy regularnie aktualizowana aplikacja MINI Connected oferuje niezrównaną i nieustannie zmieniającą się gamę funkcji, takich jak radio internetowe, korzystanie z Facebooka, Twittera i foursquare, Dynamic Music, Driving Excitement, Mission Control oraz analizator MINIMALISM.