Mitsubishi podjęło nowe podejście na rynku małych samochodów, wprowadzając w 2004 roku 3-drzwiową wersję modelu Colt. Cztery lata później zaprezentowano odświeżoną wersję.
W Europie segment małych samochodów był bardzo ważny dla większości producentów. Poza markami premium, wszyscy pozostali gracze mieli na rynku swoje modele. Mitsubishi było jedyną firmą, która oferowała 3-drzwiowego, jajowatego, małego MPV.
W 2008 roku 3-drzwiowy Colt zyskał nowy przód, z grillem w stylu „Jet Fighter”, inspirowanym modelem Lancer. Szerokie otwarcie sięgało od maski po dolną część zderzaka w kształcie litery A. Po bokach, słupki B pokryto czarną folią, aby stworzyć efekt unoszącego się dachu. W wersji pięciodrzwiowej słupek D również otrzymał podobne wykończenie. Przekształcone lampy tylne wizualnie łączyły tylne ćwierćboki z klapą bagażnika. W podstawowej wersji samochód wyposażono w stalowe felgi z plastikowymi nakładkami, natomiast Mitsubishi oferowało Colta z felgami ze stopów lekkich od średniego poziomu wyposażenia wzwyż.
Wnętrze samochodu zawierało więcej twardych plastików na panelach drzwi, desce rozdzielczej oraz absurdalnie małym konsoli centralnej. Przynajmniej oferowano dwa uchwyty na kubki dla pasażerów z przodu. Na tym plastiku znajdował się wzór, który poprawiał jego wygląd. Wersja 3-drzwiowa miała krótszy rozstaw osi, co skutkowało ograniczoną przestrzenią na nogi dla pasażerów z tyłu.
Mitsubishi oferowało Colta z wyborem trzech silników benzynowych, od 1.1-litra do turbodoładowanego 1.5-litra, które oferowały odpowiednio od 75 do 150 koni mechanicznych. Wszystkie wersje były połączone z 5-biegową manualną skrzynią biegów, a automatyczna skrzynia biegów nie była dostępna w opcjach.
Po wyprodukowaniu 267 000 jednostek pierwszej generacji, firma Mitsubishi Motors postanowiła wykorzystać ten sukces i stworzyć bardziej dojrzały produkt (tylko ± 35% części z poprzedniej wersji), który jednocześnie pozostanie charakterystyczny:
- lepiej dopasowany do tożsamości marki (ostre nowe wzornictwo i charakterystyczny grill „Jet Fighter”)
- bardziej zgodny z jej pozycjonowaniem (nowe sportowe modele Ralliart w wersjach 3- i 5-drzwiowych)
- lepiej odpowiadający najnowszym trendom rynkowym (nadchodzące warianty Clear Tec 1.1 i 1.3)
- bardziej spójny (mniejsze różnice między wersjami 3- i 5-drzwiowymi niż wcześniej)
- bardziej dojrzały (postrzegana jakość, elastyczność przestrzeni ładunkowej, komfort, parametry NVH, dynamika jazdy)
Junior Lancer
W tym kontekście, nowa generacja Mitsubishi Colt zbliża się do swojego ostrego rodzeństwa Mitsubishi Lancer, wprowadzając całkowicie odświeżony design z Mitsubishi Design Europe.
Zastępując MPV-ową wysoką sylwetkę swojego poprzednika niższym i szerszym wyglądem, nowy model wyróżnia się wyrazistym grillem „Jet Fighter” oraz nowymi panelami nadwozia przed słupkiem A, co przyczynia się do mocniejszej obecności na drodze, a także do lepszego poziomu bezpieczeństwa pieszych.
Widok z boku oferuje bardziej wydłużoną linię okien dzięki czarnym foliowym wzmocnieniom zastosowanym na słupkach C i D (słupek D tylko dla nadwozia Mitsubishi Colt 5-drzwiowego) oraz przyciemnionym progom.
Z tyłu, otaczające światła tylne o smuklejszym kształcie, niższe lampy tylne, nowa konstrukcja klapy bagażnika i bardziej rozbudowany design zderzaka dodają charakteru, a jednocześnie wizualnie obniżają i poszerzają samochód w znacznym stopniu (tylko 5-drzwiowa wersja).
Podpis
W zgodzie z dziedzictwem i pozycjonowaniem marki Mitsubishi, wprowadzono nowego Mitsubishi Colt Ralliart (150 KM 1.5 turbo), dostępnego po raz pierwszy w wersji 5-drzwiowej.
W porównaniu do poprzedniego modelu Mitsubishi Colt CZT oraz w dodatku do silniejszej struktury, zawieszenie Mitsubishi Colt Ralliart zostało zmodyfikowane w ośmiu różnych punktach dla lepszej dynamiki jazdy, w tym zredukowanego przechyłu nadwozia dzięki grubszemu stabilizatorowi przedniemu.
Clear Tec
Równolegle do istniejących silników benzynowych (1.1 / 75 KM, 1.3 / 95 KM, 1.5 / 109 KM), Mitsubishi wprowadzi nowe warianty „niska emisja CO2” nowej generacji Mitsubishi Colt, pod nazwą „Clear Tec”.
Wśród innych funkcji będą miały „Automatyczne zatrzymywanie i ruszanie” (AS&G) oraz technologie hamowania regeneracyjnego, co prowadzi do poprawy o ponad 10% w zakresie emisji CO2 (w zależności od wariantu/silnika – wartość do ostatecznej homologacji).
Dedykowany wariant „Flex Fuel” (FFV) również będzie częścią programu Clear Tec dla Mitsubishi Colt.
Biorąc pod uwagę stosunkowo niską sprzedaż modeli Diesel od 2004 roku (tylko 13% udziału), oraz coraz wyższe ceny paliwa Diesel, które pochłaniają większość korzyści kosztowych dla klienta, pakiety Clear Tec zastąpią poprzedni napęd Diesel w ofercie Mitsubishi Colt.
Dojrzałość