W 2008 roku Mitsubishi odświeżyło swój najmniejszy model w ofercie, Colta. Bazując na sukcesie Lancer Evo, japoński producent przyjął ten sam design przedniej części dla Colta. Kolejną istotną poprawą w samochodzie było wprowadzenie silnika benzynowego turbo o pojemności 1,5 litra w wersji „Ralliart”. Do 2008 roku ten silnik był dostępny tylko w wersji trzydrzwiowej.
Oprócz istniejącej gamy silników, o mocach od 75 KM do 109 KM, Mitsubishi wprowadziło specjalną wersję o nazwie „Cleartec”, która miała automatyczną funkcję „Stop&Go” oraz hamowanie regeneracyjne do ładowania akumulatora, co poprawiło efektywność paliwową o rzekome 10%.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, które zaczęło być brane pod uwagę przy ocenie pięciogwiazdkowej EuroNCAP, Mitsubishi zainstalowało nowe przednie błotniki, grill oraz maskę, aby zdobyć więcej punktów w tej kategorii. Wprowadzono także nowy przedni zderzak. Z tyłu, smuklejsze tylne światła, niższe lampy kombinowane, nowy odcisk klapy bagażnika oraz bardziej dopracowany design zderzaka wizualnie obniżyły i poszerzyły samochód (tylko w wersji pięciodrzwiowej).
Wnętrze pozostało w większości niezmienione pod względem materiałów i designu. Niemniej jednak, układ tylnych siedzeń i ich modułowość zostały zmodyfikowane, aby uzyskać większą maksymalną przestrzeń bagażową, z 854 l (30,1 cu-ft) w poprzednim Mitsubishi Colt do 1032 l (36,4 cu-ft) w Colcie z 2008 roku.
Po wyprodukowaniu 267 000 sztuk pierwszej generacji, Mitsubishi Motors postanowiło wykorzystać ten sukces i wprowadzić na rynek produkt bardziej dopracowany (zaledwie ± 35% części powiązanych), ale wciąż charakterystyczny:
- lepiej dopasowany do tożsamości marki (ostrzejszy nowy design i charakterystyczny grill „Jet Fighter”)
- lepiej odpowiadający pozycjonowaniu (nowe sportowe modele Ralliart w wersji 3- i 5-drzwiowej)
- lepiej zgodny z najnowszymi trendami rynkowymi (nadchodzące wersje Clear Tec 1.1 i 1.3)
- bardziej spójny (mniejsza różnica między wersjami 3- i 5-drzwiowymi Mitsubishi Colt niż wcześniej)
- bardziej dojrzały (postrzegana jakość, elastyczność ładunkowa, komfort, NVH, dynamika jazdy)
Mitsubishi Colt 5-drzwiowy
W tym sensie, następna generacja Mitsubishi Colt zbliża się do ostrych modeli Mitsubishi Lancer, wprowadzając całkowicie odświeżony wygląd zewnętrzny zaprojektowany przez Mitsubishi Design Europe.
Zamieniając wysoką, przypominającą MPV sylwetkę poprzednika na niższy i szerszy kształt, wyróżnia się odważnym pełnym grillem „Jet Fighter” oraz nowymi panelami nadwozia przed słupkiem A, co przyczynia się do silniejszej obecności na drodze oraz poprawy bezpieczeństwa pieszych.
Mitsubishi Colt 5-drzwiowy (2009)
2009 Mitsubishi Colt 5-drzwiowy
Widok z boku oferuje bardziej wydłużoną linię okien dzięki czarnym nakładkom na słupkach C i D (słupek D dotyczy tylko nadwozia 5-drzwiowego) oraz czarnym progom.
Z tyłu, obła i smuklejsza tylna lampa, niższe tylne lampy kombinowane, nowe tłoczenie klapy bagażnika oraz bardziej dopracowany design zderzaka dodają charakteru, wizualnie obniżając i poszerzając samochód (tylko wersja 5-drzwiowa).
Podpis
Zgodnie z dziedzictwem i pozycjonowaniem marki Mitsubishi, wprowadzono nowego Mitsubishi Colt Ralliart (150 PS 1.5 turbo), który po raz pierwszy dostępny jest również w wersji 5-drzwiowej.
W porównaniu do poprzedniego Mitsubishi Colt CZT i oprócz mocniejszej konstrukcji, zawieszenie Mitsubishi Colt Ralliart zostało zmodyfikowane w ośmiu różnych punktach, aby zapewnić lepszą dynamikę jazdy, w tym zmniejszenie przechyłu nadwozia dzięki grubszemu stabilizatorowi z przodu.
Clear Tec
Równolegle do istniejących silników benzynowych (1.1 / 75 PS, 1.3 / 95 PS, 1.5 / 109 PS), Mitsubishi wprowadzi nowe wersje „niskiej emisji CO2” nowej generacji Mitsubishi Colt, pod wspólną nazwą „Clear Tec”.
Będą one wyposażone – między innymi – w technologie „Automatyczne zatrzymanie i ruszanie” (AS&G) oraz hamowanie regeneracyjne, co prowadzi do poprawy emisji CO2 o ponad 10% (w zależności od wariantu/silnika – liczby podlegają ostatecznej homologacji).
Dedykowana wersja „Flex Fuel” (FFV) również będzie częścią programu Clear Tec dla Mitsubishi Colt.
Biorąc pod uwagę stosunkowo małą liczbę sprzedawanych modeli Diesel Colt od 2004 roku (tylko 13% całkowitej sprzedaży) oraz stale rosnącą cenę detaliczną paliw Dieslowych, która pochłania większość korzyści kosztowych dla klienta, pakiety Clear Tec zastąpią wcześniejszy napęd Diesla w gamie Mitsubishi Colt.
Dojrzały