Mitsubishi wprowadziło wersję kabrioletu swojego małego modelu Colt w 2005 roku, skierowaną do klientów poszukujących Peugeot 206 CC.
Mitsubishi zrealizowało swój pierwszy coupe-kabriolet oparty na modelu Colt i wprowadziło go na rynek pod koniec 2005 roku. Mimo że producent twierdził, że pojazd został zaprojektowany wspólnie z włoskimi inżynierami z biura projektowego Pininfarina, ostateczny efekt nie był jednym z najlepszych na rynku. Aby sprawy były jeszcze bardziej skomplikowane, części były tłoczone w Holandii, a następnie transportowane do Włoch na finalny montaż.
Kiedy Peugeot tworzył linię 206, od początku rozważał wersję z otwartym dachem, co zaowocowało dobrze przyjętym produktem. Natomiast Mitsubishi rozpoczęło produkcję modelu Colt w 2002 roku, a później stworzyło wersję coupe-kabriolet. Z przodu, trójkątne reflektory i smukła atrapa chłodnicy wyglądały podobnie do tych z regularnego Colta. Profil, z drugiej strony, był zupełnie inną sprawą. Przy opuszczonym dachu prezentował się dobrze, mimo że przednia szyba była wydłużona nad przednią częścią kabiny. Gdy dach był podniesiony, samochód tracił na atrakcyjności. Ze względu na krótki kształt, projektanci musieli stworzyć mniejsze tylne okno i panel dachu, aby mogły zmieścić się w bagażniku. Co więcej, klapa bagażnika była bardzo krótka. Na koniec, z tyłu, światła tylne jakoś złagodziły design.
W kabinie znajdowały się dwa kubełkowe fotele z przodu i ławka z tyłu. Niemniej jednak, dla pasażerów z tyłu prawie nie było miejsca na nogi. Mimo to, deska rozdzielcza była w porządku, przeniesiona z regularnego Colta i ozdobiona srebrnymi detalami oraz przyciskami.
Pod maską Mitsubishi zamontowało wybór silników benzynowych, które połączono z pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Niedługo po roku od ogłoszenia przez Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) oraz Pininfarina S.p.A. umowy dotyczącej projektowania, rozwoju i produkcji wersji kabriolet Mitsubishi Colt, obie firmy świętują rozpoczęcie produkcji tego pojazdu, Mitsubishi Colt CZC.
To istotne przedsięwzięcie dla obu partnerów, Mitsubishi Colt CZC będzie montowane w Bairo, w pobliżu Turynu (Włochy). Decyzja o wejściu na ten rynek była uzasadniona zarówno sukcesem modelu Colt (sprzedano 72,305 egzemplarzy w 2005 roku), jak i znacznym wzrostem sprzedaży kabrioletów w segmencie B w Europie (z 106,000 jednostek w 2002 roku do 150,000 w 2005 roku, co daje wzrost o 41,5%).
Od Holandii do Włoch
Mitsubishi Colt CZC jest wynikiem paneuropejskiego przedsięwzięcia, ponieważ wszystkie komponenty, które nie są produkowane przez Pininfarina, będą transportowane do Włoch na finalny montaż.
Szczególne znaczenie ma fakt, że zakład MMC NedCar w Born (Holandia) nie tylko dostarczy komponenty nadwozia, ale również wiedzę inżynieryjną w zakresie produkcji.
Międzynarodowa współpraca będzie wyglądać następująco:
NedCar wyprodukuje elementy nadwozia w swoim zakładzie prasowym i przekaże je razem z małymi podzespołami (takimi jak kompletny pokryw silnika) do Włoch. Większość z tych części będzie wspólna z modelem Colt 3-drzwiowym lub 5-drzwiowym (tylna podłoga dla tego drugiego). Niektóre z nich są również elementami modelu Colt 3-drzwiowego, odpowiednio zmodyfikowanymi dla Mitsubishi Colt CZC (jak panele drzwiowe) lub całkowicie specyficznymi (jak słupki A).
Pininfarina wykorzysta inne komponenty rodziny Colt od dostawców NedCar. Silniki będą pochodzić z Kölledy (Niemcy) i MMC (Japonia), fotele z Faurecia w Sittard (Holandia), zespół przedniego zderzaka z Peguform (Niemcy), a elementy wnętrza z Johnson Controls (Holandia). Te komponenty będą wysyłane bezpośrednio do Włoch, bez udziału NedCar.
Posiadając bogate doświadczenie w podobnych projektach, włoski producent skupi się na wytwarzaniu konkretnych wzmocnień konstrukcyjnych do konwersji coupe-kabriolet, a także innych specyficznych części (jak tylni zderzak, tylne lampy, pokrywa bagażnika itp.) oraz montażu nadwozia, malowaniu nadwozia i dalszym wyposażaniu oraz finalnym montażu z unikalnymi częściami i wymienionymi wcześniej komponentami.
Na koniec, OASys (Webasto) zmontuje składany twardy dach w zakładzie w tej samej fabryce Pininfarina w Bairo, gdzie produkowany jest CZC.
Podsumowując, 65% części Mitsubishi Colt CZC będzie pochodzić z rodziny Colt, zarówno 3-drzwiowej, jak i 5-drzwiowej.
Z tej okazji Tim Tozer powiedział: „Jesteśmy bardzo zaszczyceni, że możemy współpracować z Pininfarina przy tym projekcie. Choć pomysł początkowo wyszedł od naszych projektantów przy koncepcji kabrioletu CZ2 z 2003 roku, stał się rzeczywistością dzięki zaangażowaniu Pininfarina.”
Dodał: „Nasz wierny partner od 1997 roku, Pininfarina, wprowadził swoją nienaganną wiedzę w zakresie inżynierii systemów dachowych i produkcji, a także swoją prestiżową sygnaturę do tego trzeciego rozdziału historii Colt w Europie.”