MITSUBISHI Colt CZT 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MITSUBISHI Colt CZT 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćMITSUBISHI Colt CZT 2005-2008

Mitsubishi zaprezentował nową wersję swojego europejskiego superminia, wprowadzając pod maskę Colt’a silnik turbodoładowany.

W Europie segment supermini jest zdominowany przez większość włoskich, francuskich i niemieckich producentów samochodów. Inne japońskie marki również oferują swoje produkty na tym rynku. Mitsubishi postanowiło, że może zyskać przewagę dzięki mocniejszej wersji i wprowadziło sportową wersję Colt’a.

W wersji CZT, trzydrzwiowy Colt zyskał bardziej agresywny wygląd. Z przodu zderzak wyposażony był w potrójny wlot powietrza w przedniej części, w porównaniu do szerokiego, żaluzjowego z regularnej wersji CZ3. Jego atrapa chłodnicy miała rombową siatkę, inspirowaną większym bratem Lancerem Evolution. Z bocznej strony, lusterka w kolorze nadwozia i unikalne felgi aluminiowe były charakterystyczne dla wersji CZT, natomiast z tyłu, spojler dachowy zdobił górną część tylnej klapy.

W środku, Mitsubishi wprowadziło białe tarcze z czerwonymi wskazówkami na desce rozdzielczej, z szerokim prędkościomierzem na środku oznaczonym do 240 km/h (149,1 mph) zamiast 220 km/h (136,7 mph) z regularnej wersji CZ3. Zestaw sportowych foteli kubełkowych zastąpił standardowe siedzenia z pozostałych modeli.

Pod maską, producent poprosił swoje działy motorsportowe o wzmocnienie supermini hatchback. Oprócz 150-konnego turbodoładowanego silnika 1.5, inżynierowie dostosowali zawieszenie i zainstalowali hamulce tarczowe z tyłu zamiast bębnów.

Sprzedawany w Azji i Europie, Mitsubishi Colt jest dziełem Mitsubishi Design Europe, pod kierownictwem Akinoriego Nakanishi.

Sam będąc ojcem projektu jednego z najudanych japońskich samochodów ostatnich 20 lat: smukłego i owalnego Colta / Miraga Mk IV z 1991 roku, zdobył nagrodę w konkursie na projekt, wygrywając z kolegami z Japonii.

Wkład Mitsubishi Design Europe nie zakończył się na oryginalnym kształcie. Studio w Trebur, niedaleko Frankfurtu, stworzyło europejską wersję, opartą na uznawanym koncepcie CZ2 z 2001 roku, oraz zupełnie nowy wystrój wnętrza (deska rozdzielcza, fotele, kolory i wykończenie), zgodnie z europejskimi gustami i wymaganiami.

Tożsamość

Zidentyfikowany przez swój przód, Mitsubishi Colt sportretuje wizualną tożsamość marki stworzoną przez Oliviera Boulay, szefa projektowania MMC: „Centralnym punktem jest nasze logo w kształcie Trzech Diamentów. Jest to bardzo znany i szanowany znak towarowy, który chcieliśmy wyeksponować. Ta trójkątna kompozycja jest narzucona przez samo logo, jak w pierwszych nowoczesnych Mitsubishi z początku lat 60. To bardzo uczciwy kształt, który wywołuje efekt 'odblaskowego’ diamentu między kratkami.”

Dodaje: „Zdecydowaliśmy się także przedłużyć go na maskę z wybraniem, tworząc wrażenie ruchu, co jest 'musimy’ dla sportowej marki jak nasza.”

Całkowicie nowy przód to główna różnica w projekcie w porównaniu do japońskiej wersji Colta i został bezpośrednio zainspirowany koncepcyjnym modelem CZ2 z 2001 roku, który Olivier Boulay zaprojektował na Tokyo Motor Show 2001, po dołączeniu do zespołu Mitsubishi Motors Design. Bardziej ekspresyjny, został wkomponowany w oryginalny projekt, nadając mu ostateczny szlif w czystej i sportowej formie.

CZ2

Bez żadnych wspólnych paneli, Mitsubishi Colt i CZ2 dzielą ten sam słownik projektowy, z naciskiem na wyrazistość i charakter. Stąd:

ten sam przód,
ta sama, bardzo nietypowa maska, fazowana po obu stronach,
długi rozstaw osi (250 cm) oraz szerokie tory (146 cm z przodu/144,5 cm z tyłu) dla pewnej postury.
ogólna klarowność linii,
ogromna szyba przednia (1,06 m²),
finezyjne szczegóły lamp i biżuteryjne boczne powtarzacze w kształcie strzały,
nietypowy sposób, w jaki te szerokie lampy łączą fazowaną maskę i przednie błotniki,
elegancka prostota piątych drzwi.

Jak wszystkie samochody Mitsubishi Motors nowej generacji, Mitsubishi Colt nie jest przeładowany. Nie jest ani zbyt skomplikowany, ani uroczy, jak to zwykle bywa w tej klasie, jest ponadczasowy, sportowy, elegancki i stonowany.

O współczynniku oporu powietrza 0,32, Mitsubishi Colt ma kształt w ruchu, co widać w:

grzbiecie, który przedłuża przód od grilla do maski,
linii charakteru przebiegającej po obu stronach szyby przedniej, przechodzącej do przednich błotników, a następnie otaczającej zderzak,
szybkim kącie 27° szyby przedniej, kontrastującym z pionowym tyłem, dla efektu pędu,
dachu, zwężającym się z tyłu,
otwartych i obejmujących nadkolach,
wzrastającej linii okiennej,
smukłych lamp tylnych w kształcie rombu po bokach i pochylonych do przodu,
bocznych powtarzaczach w kształcie strzały,
16-calowych kołach.

To część słownika projektowego, który odzwierciedla różnice między czystą funkcjonalnością minivanów a koncepcją „Jednego Ruchu” w Mitsubishi Colt.

Dobry gust

Mitsubishi Design Europe poproszono również o stworzenie zupełnie nowego wnętrza dla europejskiej wersji Mitsubishi Colt.

Był to dość niezwykły krok, gdyż takie przetłumaczenie zazwyczaj ogranicza się do kolorów i wykończeń, ale uznano to za potrzebne, aby stworzyć odpowiedni wizerunek w Europie i zaspokoić potrzeby lokalnych klientów.

Odeszły jasnobeżowe tkaniny, drewniane akcenty i przednie ławki (CVT w Japonii) z japońskiego Colta, na rzecz ciemniejszych tonów i przezroczystych materiałów. Fotele kubełkowe zapewniające lepsze wsparcie podczas jazdy w europejskich warunkach również były wymagane, w zależności od wyboru manualnej skrzyni biegów lub AMT dla Europy. W tym przypadku krótka dźwignia biegów jest mocno umieszczona na podłodze, co jest odpowiednie dla samochodu dla kierowcy.

Projektanci Mitsubishi Design Europe stworzyli wrażenie stonowanej elegancji, wykorzystując nowe materiały i tekstury, które nigdy wcześniej nie były widziane w branży, takie jak:

Części przezroczyste: szeroko stosowane w samochodach koncepcyjnych czy komputerach, nigdy wcześniej nie były używane w samochodzie produkcyjnym. Użyto ich tutaj w kontrolach audio i klimatyzacji (okrągłe pokrętła), a także w nietypowej „wieży” łączącej deskę rozdzielczą i konsolę środkową. Podświetlane, tak jak inne kontrolki, tworzy kojące otoczenie w nocy.
„Wykończenie techniczne”: Zamiast próbować odtworzyć naturalną skórę, jak to robiono w branży przez lata, Mitsubishi Design Europe stworzyło nowy rodzaj wykończenia, odpowiedni dla sztucznego materiału używanego w samochodach. Pokrywa „podkład” na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, składająca się z małych kwadratów, nadaje nowoczesny i wyrafinowany wygląd.

Projekt wnętrza Mitsubishi Colta będzie spójny z stonowaną elegancją jego zewnętrznego designu, z włoskimi zegarami w kapturze, sportowym trójramiennym kołem kierownicy oraz srebrnymi przełącznikami i pokrętłami zaprojektowanymi specjalnie dla tego samochodu.

Klienci odkryją również wysoki poziom postrzeganej jakości, wyższy niż standardy segmentu, dzięki zastosowaniu materiałów wysokiej jakości, oraz farby o miękkim wykończeniu na wykończeniach. Samochód wysokiej jakości, Mitsubishi Colt zaoferuje również w pełni wykończone wnętrze, bez widocznych elementów w kolorze nadwozia, które mogłyby go zdewaluować.

Dostępne będą cztery różne aranżacje wnętrza, takie jak „elegancki sport” z ciepłym czerwonym wykończeniem i szarym przezroczystym obszyciem, używane jako harmonijne wnętrze przy wprowadzeniu na rynek, w połączeniu z „Iluzjonistycznym Niebieskim” zewnętrzem w jasnym niebiesko-szarym kolorze, związanym z modelem CZ2. Skórzane wykończenie będzie dostępne jako opcja (dostępność w zależności od rynku).

DYNAMIKA

Doświadczenie w projektowaniu Mitsubishi Colta i jego dynamiczne obietnice będą przekładane na jazdę, jak to ma miejsce w innych nowych produktach Mitsubishi Motors: Grandis, Outlander czy Lancer Station Wagon Sport. Kierowcy Mitsubishi Colta będą cieszyć się wysokim poziomem aktywnego bezpieczeństwa, które może zaoferować ten samochód:

Elektryczne wspomaganie kierownicy

Mitsubishi Colt jest wyposażony w jedno z najlepszych elektrycznych wspomagań kierownicy dostępnych na rynku (standardowe wyposażenie). W pełni elektryczny system oferuje wiele korzyści w porównaniu z bardziej tradycyjnymi rozwiązaniami:

Niższe zużycie paliwa (o 2,5% mniej niż w przypadku hydraulicznego wspomagania kierownicy).
Lepsze wrażenie prowadzenia dzięki zoptymalizowanemu oprogramowaniu z czujnikiem prędkości pojazdu, dzięki szerszym możliwościom regulacji z silnikiem o większym momencie obrotowym.
Lepsza możliwość serwisowania bez pompy i rur niż w przypadku hydraulicznego wspomagania kierownicy.

ABS + EBD + TCL = MASC

Kierowcy docenią układ hamulcowy (tarcze bębnowe z tyłu w wersji 1.5), co pozwala na doskonałą odległość hamowania 38 m przy rygorystycznym teście Auto Motor und Sport. ABS i EBD będą standardowym wyposażeniem, a ABS będzie wyposażony w nowy, nowoczesny czujnik prędkości kół.

Co więcej, system kontroli stabilności aktywnej Mitsubishi, znany jako „MASC”, będzie dostępny jako opcja. W tym przypadku ABS, EBD i kontrola trakcji (TCL) są również włączone w system.

Używając czujników kątów skrętu i przyspieszenia bocznego, kąta kierownicy i prędkości kół (informacje z przełącznika pedału hamulca, przełącznika dźwigni hamulca ręcznego i przełącznika zbiornika płynu hamulcowego są również przekazywane do elektronicznego modułu sterującego), MASC aktywnie poprawia stabilność pojazdu:

Poprzez interwencje w systemie hamulcowym lub zarządzaniu silnikiem.
Aby zapobiegać krytycznym sytuacjom (np. poślizgom), które mogą prowadzić do wypadku.
Aby zminimalizować ryzyko zderzeń bocznych lub przewrotu podczas zmiany pasa.

Należy jednak zauważyć, że MASC nie może być dezaktywowana (brak „przełącznika OFF”), ponieważ Mitsubishi Motors traktuje ją jako urządzenie bezpieczeństwa dla wszystkich kierowców. Wyjazd z trudnego terenu lub głębokiego śniegu jest objęty specjalną logiką w systemie kontroli trakcji.

Kontrola trakcji działa wtedy w następujący sposób:

Szybkie interwencje w zarządzaniu silnikiem i hamulcami zapobiegają obracaniu się napędzanych kół (skuteczne również podczas jazdy pod górę na niskoprzylepnej nawierzchni).
Bezpieczne ruszanie jest możliwe nawet na jednostronnie śliskiej drodze.
Zapobiega poślizgowi pojazdu podczas zbyt dużego przyspieszania w zakręcie.
System pozwala na obracanie się napędzanych kół, gdy ruszamy z trudnych warunków, takich jak nierówna droga lub głęboki śnieg.

2500 x 1460 x 1445 mm

Ponadto standardowe sportowo zestrojone zawieszenie (niezależne + sprężyny śrubowe + stabilizator z przodu / oś belki skrętnej + sprężyny śrubowe z tyłu) w połączeniu z długim rozstawem osi (2500 mm) i szerokimi torami (1,460 mm z przodu / 1,445 mm z tyłu), zapewni im doskonałą stabilność, zwrotność i komfort jazdy.

W szczególności, te sprawdzone rozwiązania były starannie dostosowywane na niektórych z najbardziej wymagających europejskich dróg:

Z przodu:
Lepsze prowadzenie dzięki wyższej sztywności zawieszenia z usztywnionym wspornikiem.
Lepszy komfort jazdy dzięki mniejszym oporom z zoptymalizowanym układem sprężyn.
Mniejsza waga dzięki dolnemu ramieniu o otwartym przekroju.
Z tyłu:
Lepsza stabilność i prowadzenie dzięki tulei kontrolnej, gdyż przesuwa się w kierunku zbieżności pod wpływem siły bocznej.
Lepsza stabilność i prowadzenie dzięki wysokiej sztywności łożysk jednostkowych.
Lepszy komfort jazdy dzięki odpowiedniemu położeniu amortyzatora.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.