Ralliart był dla Mitsubishi Colta tym, czym GTI dla Volkswagena Polo: specjalną wersją przeznaczoną dla tych, którzy oczekują więcej od małego auta.
W momencie, gdy światowa gospodarka zaczynała się załamywać z powodu kryzysu finansowego, Mitsubishi odświeżyło swojego małego MPV Colt z 2003 roku. Pojazd był dostępny w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Nowy pakiet Ralliart to więcej niż tylko naklejka na klapie bagażnika i kilka dekoracyjnych elementów na bokach.
Mitsubishi oferowało 150-konną wersję Colta tylko w modelu trzydrzwiowym przed liftingiem. To zmieniło się po 2008 roku, kiedy to ten silnik stał się dostępny także w wersji pięciodrzwiowej. Oba modele zyskały nową przednią atrapę, z grillem w stylu „Jet Fighter”. Szerokie otwarcie kontynuowało się od maski do dolnego zderzaka w kształcie litery A. Inspirację czerpano z flagowego modelu Lancer Evolution X. Z boków, słupki B i C pokryte zostały czarną folią, aby stworzyć efekt unoszącego się dachu. W pięciodrzwiowej wersji, słupek D otrzymał to samo wykończenie. Z tyłu, na klapie bagażnika, dodatkowy spojler podkreślał sportowy charakter auta.
Wewnątrz, samochód miał więcej twardych plastikowych powierzchni na panelach drzwi, desce rozdzielczej oraz absurdalnie małej konsoli centralnej. Na szczęście, oferował dwa uchwyty na kubki dla pasażerów z przodu. Plastik miał wzór, który poprawiał jego wygląd. Zestaw wskaźników nie wyglądał na zbyt wysokiej jakości, ale dostarczał wszystkich niezbędnych informacji na temat obrotów, prędkości, temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa. W wersji trzydrzwiowej, krótszy rozstaw osi ograniczał przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu.
Mitsubishi zainstalowało pod maską silnik turbo o pojemności 1,5 litra, który generował 150 KM. Połączony był z 5-biegową manualną skrzynią biegów jako standard.
W wyniku sprzedaży 267 000 sztuk pierwszej generacji, Mitsubishi Motors pragnie wykorzystać ten sukces i wprowadzić na rynek bardziej dojrzały (zaledwie ± 35% wspólnych części) ale wciąż charakterystyczny produkt:
bardziej zgodny z tożsamością marki (ostrzejszy nowy design i charakterystyczny grill „Jet Fighter”)
bardziej dopasowany do swojego pozycjonowania (nowe sportowe modele Ralliart w wersji z 3 i 5 drzwiami)
bardziej zgodny z najnowszymi trendami rynkowymi (niedługo dostępne warianty 1.1 i 1.3 Clear Tec)
bardziej spójny (mniejsze różnice między wariantami 3- i 5-drzwiowymi niż wcześniej)
bardziej dojrzały (percepcja jakości, elastyczność bagażowa, funkcje komfortu, poziom hałasu i wibracji, dynamika jazdy)
Junior Lancer
W tym sensie, nowa generacja Mitsubishi Colt Ralliart zbliża się do ostrych modeli Mitsubishi Lancer, wprowadzając nowy, gruntownie odświeżony design nadwozia zaprojektowany przez Mitsubishi Design Europe.
Zmieniając wysoką sylwetkę przypominającą MPV swojego poprzednika na niższą i szerszą, nowy model od razu rzuca się w oczy dzięki pełnemu „Jet Fighter” grillowi oraz nowym panelom nadwozia od słupka A, co przyczynia się do mocniejszej obecności na drodze oraz poprawy bezpieczeństwa pieszych.
Widok z boku oferuje bardziej wydłużoną linię okien dzięki czarnym naklejkom na słupkach C i D (słup D tylko dla 5-drzwiowego Mitsubishi Colt Ralliart) oraz przyciemnionym progom.
Z tyłu, opływowe i cieńsze tylne lampy, niższe tylne lampy zespolone, nowy wzór tylnej klapy oraz bardziej rozbudowany design zderzaka dodają charakteru, jednocześnie wizualnie obniżając i poszerzając samochód (tylko 5-drzwiowy).
Podpis
W zgodzie z dziedzictwem i pozycjonowaniem marki Mitsubishi, wprowadzony zostaje nowy Mitsubishi Colt Ralliart (150 KM 1.5 turbo), dostępny po raz pierwszy w wersji 5-drzwiowej.
W porównaniu do poprzedniego Mitsubishi Colt CZT oraz w wyniku wzmocnienia konstrukcji, zawieszenie Mitsubishi Colt Ralliart zostało zmodyfikowane w ośmiu punktach, aby zapewnić lepszą dynamikę jazdy, w tym zmniejszenie przechyłów nadwozia dzięki grubszej przedniej belce stabilizatora.
Clear Tec
Równolegle do istniejących silników benzynowych (1.1 / 75 KM, 1.3 / 95 KM, 1.5 / 109 KM), Mitsubishi wprowadzi nowe warianty „niski CO2” nowej generacji Mitsubishi Colt Ralliart, pod wspólną nazwą „Clear Tec”.
Będą one wyposażone m.in. w technologię „Automatycznego zatrzymywania i uruchamiania” (AS&G) oraz technologie hamowania regeneracyjnego, co prowadzi do poprawy emisji CO2 o ponad 10% (w zależności od wariantu/silnika – wartość podlega ostatecznej homologacji).
Dedykowany wariant „Flex Fuel” (FFV) również będzie częścią programu Clear Tec dla Mitsubishi Colt Ralliart.
Biorąc pod uwagę stosunkowo niską sprzedaż modeli Diesel Colt od 2004 roku (tylko 13% całej sprzedaży) oraz stale rosnącą cenę paliwa Diesel, która w dużej mierze niweluje korzyści kosztowe dla klientów, pakiety Clear Tec zastąpią dotychczasowy napęd Diesla w gamie Mitsubishi Colt.
Dojrzały