MITSUBISHI Colt Ralliart 5 drzwiowe 2008-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MITSUBISHI Colt Ralliart 5 drzwiowe 2008-2012

Przejdź do galerii zdjęćMITSUBISHI Colt Ralliart 5 drzwiowe 2008-2012

Mitsubishi poprosiło swoją dywizję sportów motorowych, Ralliart, o przekształcenie pięciodrzwiowego modelu Colt w „pocket-rocket”, a zrobili to doskonale.

Japoński producent samochodów opracował pięciodrzwiowego Colta oraz Mercedesa, który w 2002 roku wykorzystał tę samą platformę do modelu SMART FourFour. Mitsubishi produkowało Colta w trzech wersjach: coupe-kabriolet, hatchback trzy- i pięciodrzwiowy. Do 2008 roku tylko model trzydrzwiowy otrzymał pakiet Ralliart, ale rosnące zainteresowanie „pocket-rocketami” skłoniło producenta do poprawy wersji pięciodrzwiowej.

Ralliart ulepszył pięciodrzwiowego Colta, wyposażając go w inspirowany Lancerem przedni grill, który był wydłużony na dolnej części zderzaka. Nowe reflektory miały kanciasty kształt z dolnym wybrzuszeniem dla głównej lampy. Z boku, samochód prezentował unikalny design 16-calowych kół z lekkich stopów, natomiast z tyłu posiadał spojler dachowy zamontowany na górze klapy bagażnika.

Wewnątrz, producent zamontował sportowe fotele kubełkowe z wysokimi boczkami. Deska rozdzielcza miała czarno-białe wskaźniki z czerwonymi wskazówkami oraz wyświetlacz LCD pomiędzy nimi dla komputera pokładowego. Podobnie jak jego „rodzeństwo”, Colt Ralliart miał centralny panel z radiem na górze i pokrętłami klimatyzacji na dolnej części.

Główna różnica dotyczyła układu napędowego. Ralliart dostroił zawieszenie, aby poprawić prowadzenie samochodu. Pod maską zamontowano silnik turbo o pojemności 1,5 litra, który generował moc 150 KM.

Po sprzedaży 267 000 jednostek pierwszej generacji, firma Mitsubishi Motors postanowiła wykorzystać ten sukces i wprowadzić na rynek bardziej dojrzały (zaledwie ± 35% części z poprzednika), a jednocześnie charakterystyczny produkt:

lepiej odpowiadający tożsamości marki (ostrożniejszy nowy design i charakterystyczny grill „Jet Fighter”)
lepiej dopasowany do swojego pozycjonowania (nowe sportowe modele Ralliart w wersji 3- i 5-drzwiowej)
lepiej wpisujący się w najnowsze trendy rynkowe (niedługo dostępne warianty 1.1 i 1.3 Clear Tec)
bardziej spójny (mniejsze różnice między wersjami 3- i 5-drzwiowymi niż wcześniej)
bardziej dojrzały (postrzegana jakość, elastyczność bagażowa, komfortowe funkcje, NVH, dynamika jazdy)

Junior Lancer

W tym sensie, kolejna generacja Mitsubishi Colt zbliża się do swoich ostrych braci Mitsubishi Lancer, wprowadzając na zewnątrz całkowicie odświeżony design od Mitsubishi Design Europe.

Zmieniono wysoką sylwetkę na styl bardziej obniżony i szerszy, co początkowo uderza przyjęciem pełnego grilla „Jet Fighter”, a także nowymi panelami nadwozia przed słupkiem A, co zwiększa obecność na drodze, a także poprawia bezpieczeństwo pieszych.

Widok z boku oferuje bardziej wydłużoną linię okien dzięki czarnym foliom na słupkach C i D (słup D tylko dla 5-drzwiowego modelu Mitsubishi Colt Ralliart) oraz czarnym progom.

Z tyłu, opływowy i smuklejszy tylny reflektor, niższe tylne lampy zespolone, nowe tłoczenie klapy bagażnika oraz bardziej rozbudowany design zderzaka dodają charakteru, jednocześnie wizualnie obniżając i poszerzając samochód (tylko wersja 5-drzwiowa).

Podpis

W związku z dziedzictwem i pozycjonowaniem marki Mitsubishi, wprowadzono nowego Mitsubishi Colt Ralliart (150 KM 1.5 turbo), dostępnego po raz pierwszy również w wersji 5-drzwiowej.

W porównaniu do poprzedniego Mitsubishi Colt Ralliart oraz w dodatku do mocniejszej konstrukcji, zawieszenie Mitsubishi Colt Ralliart zostało zmodyfikowane w ośmiu różnych punktach dla lepszej dynamiki jazdy, w tym zmniejszonego przechyłu nadwozia dzięki grubszej przedniej stabilizatorowi.

Clear Tec

Równolegle do istniejących silników benzynowych (1.1 / 75 KM, 1.3 / 95 KM, 1.5 / 109 KM), Mitsubishi wprowadzi nowe warianty „niski CO2” następnej generacji Mitsubishi Colt Ralliart, pod wspólną nazwą „Clear Tec”.

Będą one charakteryzować się – między innymi – technologiami „Automatic Stop & Go” (AS&G) i regeneracyjnym hamowaniem, co prowadzi do poprawy o ponad 10% w zakresie emisji CO2 (w zależności od wariantu/silnika – wartość podlega ostatecznej homologacji).

Specjalny wariant „Flex Fuel” (FFV) również będzie częścią programu Clear Tec dla Mitsubishi Colt.

Biorąc pod uwagę dość niską sprzedaż modeli Diesel Colt od 2004 roku (zaledwie 13% całkowitej sprzedaży) oraz ciągłe rosnące ceny detaliczne oleju napędowego, które pochłaniają większość korzyści kosztowych dla klienta, pakiety Clear Tec zastąpią poprzedni napęd Diesel w gamie Mitsubishi Colt.

Dorośnięty

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.