Druga generacja modelu Eclipse była wspólnym projektem stworzonym przez Mitsubishi i Chryslera, co okazało się korzystne dla obu firm.
Eclipse zadebiutował w pierwszym filmie z serii „Szybcy i wściekli” i był mocno stuningowanym samochodem, ale nawet standardowy model nie był żartem na rynku sportowych kompaktów. Był jedynym coupe z turbodoładowanym napędem na wszystkie koła dostępnym na amerykańskim rynku. Jego układ napędowy opracowało Mitsubishi, które miało ogromne doświadczenie w rajdach. Japoński producent oferował ten model w czterech wersjach wyposażeniowych, w zależności od opcji i osiągów. Podstawowe modele napędzały silniki z modelu Dodge Neon, natomiast wersje z turbodoładowaniem były zasilane znakomitym silnikiem 4G63, używanym w Mitsubishi Lancer Evolution.
W 1995 roku, trend bio-designu osiągnął swoje apogeum, a Eclipse był jednym z najlepszych jego przykładów. Wąskie, zaokrąglone reflektory, które zastąpiły podnoszone światła z poprzednika, opływowe linie nadwozia oraz skośna klapa bagażnika wpasowały się w ten trend. Samochód zapowiadał nowy kierunek designu, nową ostrość, poprzez ostre kątowe linie na tylnych szybach i światłach tylnych.
Wnętrze samochodu wypełniały sportowe fotele kubełkowe w całej gamie modeli. Zaokrąglona deska rozdzielcza miała środkowy panel lekko pochylony w stronę kierowcy. Zestaw wskaźników był bardzo czytelny, z dużymi wskazówkami prędkościomierza i obrotomierza oraz mniejszymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Choć Mitsubishi zainstalowało tylne siedzenia, były one przeznaczone jedynie dla małych psów i fotelików dziecięcych bez dzieci wewnątrz.