Mitsubishi Eclipse zadebiutował w 1990 roku jako sportowe coupé oferujące mocne silniki, a nawet system napędu na wszystkie koła.
W 2005 roku, wchodząc w swoją czwartą generację, nowy Eclipse zyskał przeprojektowany, bardziej sportowy wygląd oraz wybór tylko dwóch silników. 2-drzwiowy, 4-osobowy model był produkowany wyłącznie na rynek amerykański i kanadyjski.
Modele były dostępne w trzech wersjach wyposażeniowych: GS, GT i GTS. Każda wersja miała w standardzie elektryczne szyby, lusterka i zamki, klimatyzację, aluminiowe felgi, tylny spojler oraz tempomat.
W wersji GT Mitsubishi Eclipse miał większe 17-calowe felgi, chromowany końcówkę wydechu i światła przeciwmgielne.
Najwyższa wersja GTS była wyposażona w panoramiczny dach, skórzaną tapicerkę, elektryczne siedzenie kierowcy oraz premium system audio Infiniti z 7 głośnikami.
Wiele opcji dostępnych w wyższych wersjach można było dodać do podstawowego modelu GS za pomocą pakietu REMIX. Ponadto, edycja Remix wzbogacała wnętrze o charakterystyczny gałkę zmiany biegów i kierownicę.
Wewnątrz, Eclipse miał symetryczną deskę rozdzielczą. Choć funkcjonalne, wnętrze było dość nudne i wykonane z materiałów niskiej jakości.
Przednie siedzenia były wygodne i odpowiednie na długie podróże, jednak nie oferowały wystarczającego wsparcia bocznego do sportowej jazdy.
Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmowały system ABS, poduszki powietrzne boczne oraz kontrolę trakcji.
Mitsubishi Eclipse to sportowy samochód z dwoma drzwiami i czterema miejscami, produkowany od 1989 roku. Eclipse jest wytwarzany wyłącznie na rynek amerykański i kanadyjski, gdzie powstał także jako Eagle Talon i Plymouth Laser dzięki bliskiej współpracy Mitsubishi Motors z Chrysler Corporation (obecnie DaimlerChrysler). Ich partnerstwo znane było jako Diamond Star Motors, lub w skrócie DSM. Eclipsem interesują się zarówno wyścigowcy, jak i pasjonaci motoryzacji, częściowo ze względu na niską cenę i bogaty rynek części zamiennych.