MITSUBISHI Eclipse 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MITSUBISHI Eclipse 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćMITSUBISHI Eclipse 2009-2012

Mitsubishi wprowadziło ostatnią aktualizację czwartej generacji modelu Eclipse w 2009 roku, ale wyraźnie brakowało im funduszy, aby zrobić to tak, jak mogliby.

Linia Eclipse kiedyś miała poważne wersje sportowe, takie jak wersja z turbodoładowaniem i napędem na wszystkie koła w pierwszych dwóch generacjach. Tymczasem czwarta generacja, która pojawiła się na rynku w 2005 roku, miała wyglądać jak samochód sportowy, ale w rzeczywistości była głównie pojazdem do komfortowej jazdy.

W 2009 roku, podczas aktualizacji, Eclipse zyskało kilka funkcji, które przyciągały tych, którzy chcieli po prostu pokazać się w sportowo wyglądającym samochodzie, a nie w prawdziwym coupe sportowym. Z przodu zderzak wyglądał bardziej agresywnie, z czarnym wykończeniem w środkowej części, przypominającym przednią stronę Mitsubishi Evolution. Dodatkowo, okrągłe reflektory przeciwmgielne umieszczono w bocznych wlotach z przodu. Z tyłu, w zależności od wersji, producent próbował swoich sił z chromowanym tylnym spojlerem.

W środku Mitsubishi pozostawiło te same twarde plastikowe elementy, które dobrze wyglądały tylko na zdjęciach, ale nie w rzeczywistości. Standardowe fotele były wygodne, ale niewiele robiły, aby zapobiec przesuwaniu się pasażerów. Opcjonalnie dostępny zestaw foteli kubełkowych z wysokim wykończeniem bocznym oferował pożądaną podporę boczną podczas szybkiego pokonywania zakrętów. W zależności od poziomu wykończenia, Eclipse wyposażono w system nagłośnienia Rockford-Fosgate z dużym subwooferem w bagażniku oraz odtwarzaczem płyt CD na sześć płyt w desce rozdzielczej.

Pod maską silnik 2.4-litra nie robił wrażenia ani na kierowcy, ani na nikim innym, zwłaszcza w połączeniu z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Z drugiej strony, silnik V6 o pojemności 3.8-litra zyskał dodatkowe dwa konie mechaniczne, ale wciąż nie był prawdziwym samochodem sportowym. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, producent dodał system Aktywnej Kontroli Stabilności (ASC), który był standardem w wersji GT.

Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) wprowadza zaktualizowaną wersję modelu Eclipse 2010, który trafi do salonów latem. Nowe przednie i tylne zderzaki pomogły wyróżnić modele Eclipse w 2009 roku, a wersja GT otrzymała także dużą tylną lotkę. Model GT zyskał również standardowe reflektory HID w 2009 roku, co poprawiło wygląd przodu oraz widoczność podczas nocnej jazdy. W roku modelowym 2010 Eclipse dodaje wersję GS Sport, która łączy agresywny wygląd z modelu GT z oszczędnością paliwa czterocylindrowego modelu GS.

Model Eclipse GT w 2010 roku bardziej podkreśla swoją obecność, dzięki nowemu podwójnemu systemowi wydechowemu wprowadzonemu w 2009 roku, który generuje mocniejszy dźwięk i zwiększa moc do 265 KM (wzrost z 263 KM). Już wyposażony w pełną gamę sprawdzonej technologii bezpieczeństwa, model Eclipse GT zyskał standardową funkcję Aktywnego Kontroli Stabilności (ASC) w 2009 roku. Dodatkowe funkcje obejmują Bluetooth oraz kamerę tylne z ekranem w lusterku wstecznym.

Nowo stylizowane zderzaki w jednolitym kolorze nadają modelowi Eclipse GS bardziej wyrazisty wygląd, podczas gdy nowe dwukolorowe zderzaki w wersji GT jeszcze bardziej podkreślają jego sportowy charakter. „Użyteczny egzotyk” w czwartej generacji modelu Eclipse jest dodatkowo podkreślany w 2010 roku możliwością wyboru nowego, intrygującego koloru nadwozia, Carbon metallic oraz Solar – nowego, żywego odcienia żółtego. Modele z standardowym materiałowym wnętrzem oferują ulepszone tkaniny.

Superaudio

System audio Rockford-Fosgate o mocy 650 watów (maks.) stanowiący część opcjonalnego pakietu Sun & Sound dostępnego dla modeli GS i GT należy do jednych z najpotężniejszych fabrycznych systemów audio w samochodach na rynku. Opcja ta obejmuje 6-płytowy odtwarzacz CD montowany w desce rozdzielczej, który obsługuje płyty MP3 oraz SATELITARNĄ RADIO SIRIUS® z 3-miesięczną subskrypcją. Radio SIRIUS oferuje jakość dźwięku cyfrowego, płynne pokrycie całego kraju oraz prawie 200 kanałów programowych, z których wiele jest wolnych od reklam.

System Rockford-Fosgate odtwarza dźwięk przez dziewięć głośników, w tym 10-calowy subwoofer. Kontroler PUNCH® oraz Procesor Sygnalizacji Cyfrowej (DSP) dają użytkownikowi całkowitą kontrolę nad poziomem „uderzenia” subwoofera oraz umożliwiają dostosowanie equalizacji muzycznej oraz ustawień obrazu dźwiękowego, obejmujących: Normal, Stage, Live i Hall. Funkcja pamięci ustawień dźwięku DSP pozwala użytkownikom skonfigurować wszystkie osiem ustawień DSP i zapisać je w sześciu prefiksach dla ulubionych płyt CD, artystów czy gatunków muzycznych.

Pakiet Sun & Sound, jak sugeruje nazwa, dodaje także elektrycznie otwierany dach z roletą. Dodatkowo pakiet ten zawiera szereg funkcji komfortu i wygody, w tym przyciski audio na kole kierownicy, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne. W modelu GS pakiet ten dodaje również schowek z amortyzatorem, podświetlany cylinder zapłonowy oraz osłonę szyby, które są już standardem w modelu GT.

Opcjonalny pakiet Premium Sport dla modelu Eclipse GT łączy wszystkie cechy pakietu Sun & Sound z automatyczną klimatyzacją, skórzanym wnętrzem, elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy, podgrzewanymi przednimi fotelami oraz podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi. W tym pakiecie obręcze kół aluminiowych o średnicy 18 cali mają charakterystyczne wykończenie maszynowe z jasnym tłem.

Przewaga nad konkurencją

Eclipse jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia i osiągów. Model GS zasilany jest silnikiem 4-cylindrowym o mocy 162 KM i pojemności 2.4 litra. Z silnikiem V-6 o pojemności 3.8 litra i mocy 265 KM, Eclipse GT plasuje się w poważnej lidze samochodów sportowych. Oba silniki Eclipse korzystają z innowacyjnego systemu Mitsubishi MIVEC, który pomaga optymalizować wydajność silnika i moc w szerokim zakresie obrotów. Moment obrotowy wynoszący 262 lb-ft przy 4,500 obr/min zapewnia mocne przyspieszenie. Z manualną skrzynią biegów o sześciu biegach Eclipse GT przyspiesza od zera do 60 mph w około sześć sekund.

Eclipse GS wyposażony jest w standardową 5-biegową manualną skrzynię biegów, oferując opcjonalną 4-biegową automatyczną. Model GT oferuje opcjonalną 5-biegową automatyczną. W obu modelach Eclipse, dźwignie sportroniczne™ pozwalają na ręczną zmianę biegów.

Zestrojenie podwozia dla zakrętów

Sztywna platforma umożliwia niezależne zawieszenie na cztery koła, co zapewnia Eclipse sportowe właściwości jezdne oraz komfort jazdy. Z przodu zastosowano sprawdzony system MacPherson z 22-mm stabilizatorem.

W modelu Eclipse GT dodatkowy stabilizator na wieży amortyzatora zwiększa sztywność podwozia. Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, zamontowane nisko, wyposażone jest w stabilizator o średnicy 20 mm (GS) lub 21 mm (GT). Wszystkie modele Eclipse wyposażone są w standardowe czterotłoczkowe hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami przednimi o średnicy 11.6 cala, system ABS oraz elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD). Tylne hamulce to solidne tarcze o średnicy 10.3 cala w GS oraz wentylowane tarcze o średnicy 11.2 cala w GT.

Eclipse GS porusza się na standardowych 17-calowych alufelgach z oponami o rozmiarze 225/50R17 V-rated (18 cali w wersji SE). Model GT ma standardowe 18-calowe alufelgi z oponami o rozmiarze 235/45R18 V-rated. Standardowy system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) we wszystkich modelach może ostrzegać kierowcę o potencjalnie niebezpiecznym stanie zbyt niskiego ciśnienia w jednej lub więcej opon.

Kompletne bezpieczeństwo

Wszystkie modele coupe Eclipse są wyposażone w zaawansowane poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne w oparciach przednich siedzeń oraz poduszki powietrzne zasłonowe. Pas bezpieczeństwa z przodu integruje napinacze z ogranicznikami siły. Materiały absorbujące energię pokrywają wnętrze przednich słupków, słupków centralnych i C, co pomaga zredukować ryzyko obrażeń w trakcie kolizji.

Struktura nadwozia Eclipse charakteryzuje się bardzo dużym wzmocnieniem, w tym strefami zgniotu z przodu i z tyłu, dla ochrony pasażerów w przypadku kolizji. Solidne elementy ramy przedniej połączone są z poprzeczką panelu deski rozdzielczej oraz mocną przednią poprzeczką stalową, co tworzy sztywną skrzynkę w obszarze przedniej ramy. Wzmocnione elementy progów bocznych również pomagają rozpraszać energię kolizji, a stalowe poprzeczki o dużej wytrzymałości w całej podłodze pomagają absorbować energię uderzenia bocznego.

Egzotyczny styl z codziennym komfortem

Eclipse łączy inspirowany egzotyką design wnętrza z komfortem na długie trasy. Deska rozdzielcza i panele drzwiowe pokryte są wysokiej jakości, nowoczesnymi, miękkimi i teksturowanymi materiałami, które pasują do pokryć siedzeń. Centrum deski rozdzielczej wyróżnia się wyraźnym zestawem sterującym klimatyzacją i audio z dużymi pokrętłami i wentylami. Na górze panelu centralnego znajduje się charakterystyczny wyświetlacz LCD Mitsubishi, który pokazuje informacje o radiu, zegarze, kompasie oraz temperaturze otoczenia w niektórych modelach. W nocy wskaźniki, pokrętła kontrolne wnętrza i przełączniki są podświetlane efektownymi lampkami LED w kolorze lodowym niebieskim.

Fotele przednie z wysokim oparciem w modelu Eclipse mają zintegrowane, otwarte poduszki zagłówka dla sportowego wyglądu i lepszej widoczności z tyłu. Duży schowek oraz liczne kieszenie i przegródki podkreślają codzienną użyteczność. Po złożeniu tylnych oparć siedzeń w proporcji 50:50, Eclipse oferuje pojemność bagażową wynoszącą 15.7 stóp sześciennych, a hatchback ma szerokie otwarcie i niski próg załadunkowy.

Wartość Mitsubishi

We wszystkich modelach Eclipse długa lista standardowego wyposażenia obejmuje klimatyzację, automatycznie wyłączające się reflektory, tempomat, immobilizer silnika, zdalny dostęp oraz elektryczne szyby, zamki i lusterka. Oprócz wyposażenia na poziomie GS, model GT dodaje Aktywną Kontrolę Stabilności (ASC), reflektory HID, elektroniczną kontrolę trakcji, lampy przeciwmgielne oraz standardowy wyświetlacz zewnętrznej temperatury i kompasu (ostatni element również w opcjonalnym pakiecie GS Sun & Sound).

Modele coupe Eclipse oraz sportowe modele Eclipse Spyder, razem z sedanami Galant i crossoverem Endeavor, są produkowane w zakładzie produkcyjnym Mitsubishi w Normal, Illinois. Jeden z najbardziej elastycznych zakładów montażowych w branży, zakład Mitsubishi z dumą obchodzi 20-lecie produkcji pojazdów w 2008 roku.

Gwarancja Premium

Samochody Mitsubishi, SUV-y i pick-upy są objęte kompleksowymi ograniczonymi gwarancjami na nowe pojazdy. Pojazdy Mitsubishi Eclipse, Lancer, Galant, Endeavor i Outlander mają 10-letnią gwarancję na układ napędowy/100 000 mil; oraz 5-letnią gwarancję na nowy pojazd bez ograniczenia przebiegu. Modele wysokowydajne Lancer Evolution i Ralliart są objęte 5-letnią gwarancją na układ napędowy/60 000 mil, wraz z 3-letnią gwarancją na nowy pojazd bez ograniczenia przebiegu.

Wszystkie pojazdy Mitsubishi mają 7-letnią/100 000 mil gwarancję antykorozyjną/na perforację, a także 5-letnią/usługę pomocy drogowej bez ograniczeń w przebiegu, która obejmuje darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego dealera Mitsubishi.

2.4L 4AT (162 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2378 Cm3
Moc121 Kw @ 6000 Rpm
165 Hp @ 6000 Rpm
162 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 4000 Rpm
220 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna (Sportronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17 93V
Długość180.4 In (4582 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość53.5 In (1359 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Pojemność bagażnika15.7 Cuft (445 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna3305 Lbs (1499 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4090 Lbs (1855 Kg)
Spalanie miasto19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)

2.4L 5MT (162 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2378 Cm3
Moc121 Kw @ 6000 Rpm
165 Hp @ 6000 Rpm
162 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 4000 Rpm
220 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17 93V
Długość180.4 In (4582 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość53.5 In (1359 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Pojemność bagażnika15.7 Cuft (445 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna3269 Lbs (1483 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4090 Lbs (1855 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)

3.8L V6 5AT (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3828 Cm3
Moc197 Kw @ 5750 Rpm
268 Hp @ 5750 Rpm
264 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy262 Lb-Ft @ 4500 Rpm
355 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna (Sportronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/45 R18 94V
Długość180.4 In (4582 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość53.5 In (1359 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Pojemność bagażnika15.7 Cuft (445 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna3609 Lbs (1637 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332 Lbs (1965 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Średnie spalanie19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)

3.8L V6 6MT (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3828 Cm3
Moc197 Kw @ 5750 Rpm
268 Hp @ 5750 Rpm
264 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy262 Lb-Ft @ 4500 Rpm
355 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/45 R18 94V
Długość180.4 In (4582 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość53.5 In (1359 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Pojemność bagażnika15.7 Cuft (445 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna3609 Lbs (1637 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332 Lbs (1965 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Średnie spalanie19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.