Mitsubishi wprowadziło ostatnią aktualizację czwartej generacji modelu Eclipse w 2009 roku, ale wyraźnie brakowało im funduszy, aby zrobić to tak, jak mogliby.
Linia Eclipse kiedyś miała poważne wersje sportowe, takie jak wersja z turbodoładowaniem i napędem na wszystkie koła w pierwszych dwóch generacjach. Tymczasem czwarta generacja, która pojawiła się na rynku w 2005 roku, miała wyglądać jak samochód sportowy, ale w rzeczywistości była głównie pojazdem do komfortowej jazdy.
W 2009 roku, podczas aktualizacji, Eclipse zyskało kilka funkcji, które przyciągały tych, którzy chcieli po prostu pokazać się w sportowo wyglądającym samochodzie, a nie w prawdziwym coupe sportowym. Z przodu zderzak wyglądał bardziej agresywnie, z czarnym wykończeniem w środkowej części, przypominającym przednią stronę Mitsubishi Evolution. Dodatkowo, okrągłe reflektory przeciwmgielne umieszczono w bocznych wlotach z przodu. Z tyłu, w zależności od wersji, producent próbował swoich sił z chromowanym tylnym spojlerem.
W środku Mitsubishi pozostawiło te same twarde plastikowe elementy, które dobrze wyglądały tylko na zdjęciach, ale nie w rzeczywistości. Standardowe fotele były wygodne, ale niewiele robiły, aby zapobiec przesuwaniu się pasażerów. Opcjonalnie dostępny zestaw foteli kubełkowych z wysokim wykończeniem bocznym oferował pożądaną podporę boczną podczas szybkiego pokonywania zakrętów. W zależności od poziomu wykończenia, Eclipse wyposażono w system nagłośnienia Rockford-Fosgate z dużym subwooferem w bagażniku oraz odtwarzaczem płyt CD na sześć płyt w desce rozdzielczej.
Pod maską silnik 2.4-litra nie robił wrażenia ani na kierowcy, ani na nikim innym, zwłaszcza w połączeniu z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Z drugiej strony, silnik V6 o pojemności 3.8-litra zyskał dodatkowe dwa konie mechaniczne, ale wciąż nie był prawdziwym samochodem sportowym. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, producent dodał system Aktywnej Kontroli Stabilności (ASC), który był standardem w wersji GT.
Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) wprowadza zaktualizowaną wersję modelu Eclipse 2010, który trafi do salonów latem. Nowe przednie i tylne zderzaki pomogły wyróżnić modele Eclipse w 2009 roku, a wersja GT otrzymała także dużą tylną lotkę. Model GT zyskał również standardowe reflektory HID w 2009 roku, co poprawiło wygląd przodu oraz widoczność podczas nocnej jazdy. W roku modelowym 2010 Eclipse dodaje wersję GS Sport, która łączy agresywny wygląd z modelu GT z oszczędnością paliwa czterocylindrowego modelu GS.
Model Eclipse GT w 2010 roku bardziej podkreśla swoją obecność, dzięki nowemu podwójnemu systemowi wydechowemu wprowadzonemu w 2009 roku, który generuje mocniejszy dźwięk i zwiększa moc do 265 KM (wzrost z 263 KM). Już wyposażony w pełną gamę sprawdzonej technologii bezpieczeństwa, model Eclipse GT zyskał standardową funkcję Aktywnego Kontroli Stabilności (ASC) w 2009 roku. Dodatkowe funkcje obejmują Bluetooth oraz kamerę tylne z ekranem w lusterku wstecznym.
Nowo stylizowane zderzaki w jednolitym kolorze nadają modelowi Eclipse GS bardziej wyrazisty wygląd, podczas gdy nowe dwukolorowe zderzaki w wersji GT jeszcze bardziej podkreślają jego sportowy charakter. „Użyteczny egzotyk” w czwartej generacji modelu Eclipse jest dodatkowo podkreślany w 2010 roku możliwością wyboru nowego, intrygującego koloru nadwozia, Carbon metallic oraz Solar – nowego, żywego odcienia żółtego. Modele z standardowym materiałowym wnętrzem oferują ulepszone tkaniny.
Superaudio
System audio Rockford-Fosgate o mocy 650 watów (maks.) stanowiący część opcjonalnego pakietu Sun & Sound dostępnego dla modeli GS i GT należy do jednych z najpotężniejszych fabrycznych systemów audio w samochodach na rynku. Opcja ta obejmuje 6-płytowy odtwarzacz CD montowany w desce rozdzielczej, który obsługuje płyty MP3 oraz SATELITARNĄ RADIO SIRIUS® z 3-miesięczną subskrypcją. Radio SIRIUS oferuje jakość dźwięku cyfrowego, płynne pokrycie całego kraju oraz prawie 200 kanałów programowych, z których wiele jest wolnych od reklam.
System Rockford-Fosgate odtwarza dźwięk przez dziewięć głośników, w tym 10-calowy subwoofer. Kontroler PUNCH® oraz Procesor Sygnalizacji Cyfrowej (DSP) dają użytkownikowi całkowitą kontrolę nad poziomem „uderzenia” subwoofera oraz umożliwiają dostosowanie equalizacji muzycznej oraz ustawień obrazu dźwiękowego, obejmujących: Normal, Stage, Live i Hall. Funkcja pamięci ustawień dźwięku DSP pozwala użytkownikom skonfigurować wszystkie osiem ustawień DSP i zapisać je w sześciu prefiksach dla ulubionych płyt CD, artystów czy gatunków muzycznych.
Pakiet Sun & Sound, jak sugeruje nazwa, dodaje także elektrycznie otwierany dach z roletą. Dodatkowo pakiet ten zawiera szereg funkcji komfortu i wygody, w tym przyciski audio na kole kierownicy, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne. W modelu GS pakiet ten dodaje również schowek z amortyzatorem, podświetlany cylinder zapłonowy oraz osłonę szyby, które są już standardem w modelu GT.
Opcjonalny pakiet Premium Sport dla modelu Eclipse GT łączy wszystkie cechy pakietu Sun & Sound z automatyczną klimatyzacją, skórzanym wnętrzem, elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy, podgrzewanymi przednimi fotelami oraz podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi. W tym pakiecie obręcze kół aluminiowych o średnicy 18 cali mają charakterystyczne wykończenie maszynowe z jasnym tłem.
Przewaga nad konkurencją
Eclipse jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia i osiągów. Model GS zasilany jest silnikiem 4-cylindrowym o mocy 162 KM i pojemności 2.4 litra. Z silnikiem V-6 o pojemności 3.8 litra i mocy 265 KM, Eclipse GT plasuje się w poważnej lidze samochodów sportowych. Oba silniki Eclipse korzystają z innowacyjnego systemu Mitsubishi MIVEC, który pomaga optymalizować wydajność silnika i moc w szerokim zakresie obrotów. Moment obrotowy wynoszący 262 lb-ft przy 4,500 obr/min zapewnia mocne przyspieszenie. Z manualną skrzynią biegów o sześciu biegach Eclipse GT przyspiesza od zera do 60 mph w około sześć sekund.
Eclipse GS wyposażony jest w standardową 5-biegową manualną skrzynię biegów, oferując opcjonalną 4-biegową automatyczną. Model GT oferuje opcjonalną 5-biegową automatyczną. W obu modelach Eclipse, dźwignie sportroniczne™ pozwalają na ręczną zmianę biegów.
Zestrojenie podwozia dla zakrętów
Sztywna platforma umożliwia niezależne zawieszenie na cztery koła, co zapewnia Eclipse sportowe właściwości jezdne oraz komfort jazdy. Z przodu zastosowano sprawdzony system MacPherson z 22-mm stabilizatorem.
W modelu Eclipse GT dodatkowy stabilizator na wieży amortyzatora zwiększa sztywność podwozia. Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, zamontowane nisko, wyposażone jest w stabilizator o średnicy 20 mm (GS) lub 21 mm (GT). Wszystkie modele Eclipse wyposażone są w standardowe czterotłoczkowe hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami przednimi o średnicy 11.6 cala, system ABS oraz elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD). Tylne hamulce to solidne tarcze o średnicy 10.3 cala w GS oraz wentylowane tarcze o średnicy 11.2 cala w GT.
Eclipse GS porusza się na standardowych 17-calowych alufelgach z oponami o rozmiarze 225/50R17 V-rated (18 cali w wersji SE). Model GT ma standardowe 18-calowe alufelgi z oponami o rozmiarze 235/45R18 V-rated. Standardowy system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) we wszystkich modelach może ostrzegać kierowcę o potencjalnie niebezpiecznym stanie zbyt niskiego ciśnienia w jednej lub więcej opon.
Kompletne bezpieczeństwo
Wszystkie modele coupe Eclipse są wyposażone w zaawansowane poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne w oparciach przednich siedzeń oraz poduszki powietrzne zasłonowe. Pas bezpieczeństwa z przodu integruje napinacze z ogranicznikami siły. Materiały absorbujące energię pokrywają wnętrze przednich słupków, słupków centralnych i C, co pomaga zredukować ryzyko obrażeń w trakcie kolizji.
Struktura nadwozia Eclipse charakteryzuje się bardzo dużym wzmocnieniem, w tym strefami zgniotu z przodu i z tyłu, dla ochrony pasażerów w przypadku kolizji. Solidne elementy ramy przedniej połączone są z poprzeczką panelu deski rozdzielczej oraz mocną przednią poprzeczką stalową, co tworzy sztywną skrzynkę w obszarze przedniej ramy. Wzmocnione elementy progów bocznych również pomagają rozpraszać energię kolizji, a stalowe poprzeczki o dużej wytrzymałości w całej podłodze pomagają absorbować energię uderzenia bocznego.
Egzotyczny styl z codziennym komfortem
Eclipse łączy inspirowany egzotyką design wnętrza z komfortem na długie trasy. Deska rozdzielcza i panele drzwiowe pokryte są wysokiej jakości, nowoczesnymi, miękkimi i teksturowanymi materiałami, które pasują do pokryć siedzeń. Centrum deski rozdzielczej wyróżnia się wyraźnym zestawem sterującym klimatyzacją i audio z dużymi pokrętłami i wentylami. Na górze panelu centralnego znajduje się charakterystyczny wyświetlacz LCD Mitsubishi, który pokazuje informacje o radiu, zegarze, kompasie oraz temperaturze otoczenia w niektórych modelach. W nocy wskaźniki, pokrętła kontrolne wnętrza i przełączniki są podświetlane efektownymi lampkami LED w kolorze lodowym niebieskim.
Fotele przednie z wysokim oparciem w modelu Eclipse mają zintegrowane, otwarte poduszki zagłówka dla sportowego wyglądu i lepszej widoczności z tyłu. Duży schowek oraz liczne kieszenie i przegródki podkreślają codzienną użyteczność. Po złożeniu tylnych oparć siedzeń w proporcji 50:50, Eclipse oferuje pojemność bagażową wynoszącą 15.7 stóp sześciennych, a hatchback ma szerokie otwarcie i niski próg załadunkowy.
Wartość Mitsubishi
We wszystkich modelach Eclipse długa lista standardowego wyposażenia obejmuje klimatyzację, automatycznie wyłączające się reflektory, tempomat, immobilizer silnika, zdalny dostęp oraz elektryczne szyby, zamki i lusterka. Oprócz wyposażenia na poziomie GS, model GT dodaje Aktywną Kontrolę Stabilności (ASC), reflektory HID, elektroniczną kontrolę trakcji, lampy przeciwmgielne oraz standardowy wyświetlacz zewnętrznej temperatury i kompasu (ostatni element również w opcjonalnym pakiecie GS Sun & Sound).
Modele coupe Eclipse oraz sportowe modele Eclipse Spyder, razem z sedanami Galant i crossoverem Endeavor, są produkowane w zakładzie produkcyjnym Mitsubishi w Normal, Illinois. Jeden z najbardziej elastycznych zakładów montażowych w branży, zakład Mitsubishi z dumą obchodzi 20-lecie produkcji pojazdów w 2008 roku.
Gwarancja Premium
Samochody Mitsubishi, SUV-y i pick-upy są objęte kompleksowymi ograniczonymi gwarancjami na nowe pojazdy. Pojazdy Mitsubishi Eclipse, Lancer, Galant, Endeavor i Outlander mają 10-letnią gwarancję na układ napędowy/100 000 mil; oraz 5-letnią gwarancję na nowy pojazd bez ograniczenia przebiegu. Modele wysokowydajne Lancer Evolution i Ralliart są objęte 5-letnią gwarancją na układ napędowy/60 000 mil, wraz z 3-letnią gwarancją na nowy pojazd bez ograniczenia przebiegu.
Wszystkie pojazdy Mitsubishi mają 7-letnią/100 000 mil gwarancję antykorozyjną/na perforację, a także 5-letnią/usługę pomocy drogowej bez ograniczeń w przebiegu, która obejmuje darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego dealera Mitsubishi.