Rynek kompaktowych crossoverów był zatłoczony w 2017 roku, kiedy Mitsubishi zaprezentowało nowy model Eclipse Cross. Postanowiono zbudować go jako crossover w stylu kompaktowego coupe.
W 2017 roku Mitsubishi Motors zmagało się z trudnościami na rynku. Większość ich oferty była już przestarzała, a jedynymi modelami, które cieszyły się popytem, były Outlander Plug-in Hybrid i L200. Jednak te dwa modele nie osiągały dużych wolumenów sprzedaży, a mały Space Star nie okazał się takim hitem, jakiego producent się spodziewał.
Sektor SUV-ów w stylu coupe był mocno konkurencyjny, zwłaszcza wśród producentów samochodów premium. Jednak w segmencie przystępnych cenowo modeli nie było niczego interesującego. Z wyrazistym przodem przypominającym sportowy samochód i wysokim prześwitem typowym dla SUV-a, Eclipse Cross zdawał się łączyć cechy obu światów. Opadająca linia dachu i skośny tył potwierdzały sylwetkę przypominającą coupe. Z tyłu, spoiler na dachu oraz niewielki zderzak na klapie bagażnika podkreślały sportowy charakter auta.
Wewnątrz, jednostka infotainment była starannie umiejscowiona na górze deski rozdzielczej, a dostęp do niej zapewniał 7-calowy monitor dotykowy lub touchpad między przednimi siedzeniami. Była kompatybilna z Android Auto i Apple CarPlay. Z tyłu siedzenia były przesuwane i składane, co pozwalało na zwiększenie przestrzeni na nogi lub w bagażniku. Tylna kanapa składała się w proporcjach 60:40.
Podstawowa wersja była dostępna z napędem na przednie koła, natomiast wszystkie inne miały napęd na wszystkie koła. W zależności od rynku oferowano dwa silniki. Manualna sześciobiegowa skrzynia biegów była standardem, a jako opcję dostępna była skrzynia CVT.
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentowało światu kompaktowego SUV-a Mitsubishi Eclipse Cross podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2017 roku. Mitsubishi Eclipse Cross to model strategiczny na rynku globalnym, który najpierw trafi do Europy jesienią 2017 roku, a następnie zostanie wprowadzony do Japonii, Ameryki Północnej, Australii i innych regionów.
Całkowicie nowy Mitsubishi Eclipse Cross dołączy do globalnej gamy crossoverów MMC: kompaktowego SUV-a ASX oraz średniej wielkości SUV-ów Outlander i Outlander PHEV.
Mitsubishi Eclipse Cross to połączenie ostrych linii nadwozia coupe oraz dynamicznych możliwości SUV-a z charakterystycznym stylem i osiągami, typowymi dla Mitsubishi.
Inne cechy wyróżniające to projekt, który zachęca kierowcę do działania, łączność, która inspiruje do nowych, ekscytujących przygód, oraz technologia napędu na wszystkie koła, która zapewnia przyjemne i pewne doznania, podnosząc komfort jazdy.
Charakteryzujący się dynamicznym designem
Wyraźnie ostre i dynamiczne kształty SUV-a Mitsubishi Coupe wyróżniają się: profilowaniem w kształcie klinu z charakterystyczną linią dachu oraz mocną linią konturową; nachyloną do przodu tylną szybą; wyraźnie ściętą tylną klapą i krótkim zwisem; oraz masywnymi błotnikami, które nadają mu wizerunek potężnego sportowca.
Koncepcja przedniego designu DYNAMIC SHIELD MMC odnosi się do kształtu ochronnej osłony, której wizualny kształt tworzy czarny centralny obszar, reprezentowany przez czarną atrapę chłodnicy symbolizującą osiągi samochodu. Czarna powierzchnia jest otoczona z trzech stron – z lewej, prawej i od dołu. DYNAMIC SHIELD podkreśla funkcjonalności przedniej części pojazdu, mające na celu ochronę zarówno ludzi, jak i samego samochodu.
Tylny design „Dynamiczny i Charakterystyczny” wyróżnia się niemal kubistycznym stylem stworzonym wokół wysoko zamontowanych, wydłużonych lamp tylnych oraz tym, jak poziomo dzieli tylną szybę na dwie części. Kiedy są podświetlone, tubularne światła hamowania LED oraz centralne światło stopu LED tworzą jednolitą linię światła biegnącą przez tył pojazdu, nadając Mitsubishi Eclipse Cross szeroki i stabilny wygląd od tyłu.
Nowy kolor nadwozia w odcieniu czerwieni dołącza do palety. Standardowe wykończenie jest pokryte półprzezroczystą warstwą czerwieni oraz przezroczystą powłoką, co tworzy wysoką saturację i intensywność koloru, dając wyjątkowy efekt wykończenia.
Poziomy kokpit, metalowe ramki w kolorze srebrnym oraz monochromatyczna kolorystyka w odcieniach czerni i srebra tworzą eleganckie wnętrze, które jest jednocześnie dynamiczne i sportowe. Dzięki cienkiemu wyświetlaczowi audio oraz Head Up Display, futurystyczny kokpit inspiruje kierowcę poczuciem ekscytacji w trakcie jazdy.
Maksymalizacja funkcjonalności przestrzeni bagażowej bez psucia stylowego kształtu coupe-SUV, tylne siedzenie ma dzielenie 60:40 z długimi możliwościami przesuwania i odchylania. Oprócz zapewnienia pasażerom z tyłu dużej przestrzeni na nogi, pozwala im również na przyjęcie ulubionej pozycji siedzącej i cieszenie się długimi podróżami, mimo iż dach opada ku tyłowi.
Łączność inspiruje do nowych przygód
Mitsubishi Eclipse Cross wyposażono w system Smartphone Link Display Audio, kontroler Touchpad oraz Head Up Display, które umożliwiają kierowcy łatwiejsze i bezpieczniejsze przetwarzanie różnych informacji.
Smartphone Link Display Audio obsługuje Apple CarPlay, inteligentny i bezpieczny sposób korzystania z iPhone’a w samochodzie. Kierowca może wykorzystać Siri lub ekran dotykowy Smartphone Link Display Audio do uzyskiwania wskazówek dostosowanych do warunków drogowych, wykonywania i odbierania połączeń, dostępu do wiadomości tekstowych oraz słuchania muzyki, wszystko w sposób pozwalający mu skupić się na drodze. Smartphone Link Display Audio obsługuje również Android AutoTM, co umożliwia sterowanie głosowe aplikacjami takimi jak Google MapsTM, Google PlayTM music i innymi. Kontroler Touchpad umożliwia obsługę funkcji audio, takich jak radio, jak również Apple CarPlay.
Umiejscowienie kontrolera Touchpad w konsoli centralnej pozwala kierowcy na łatwą obsługę Smartphone Link Display Audio bez konieczności zmiany pozycji.
Jednostka Head Up Display zwiększa bezpieczeństwo jazdy, prezentując prędkość pojazdu, dane z aktywnych systemów bezpieczeństwa oraz inne niezbędne informacje, co minimalizuje ruchy oczu i zapewnia natychmiastową czytelność.
Przyjemna i stabilna jazda dzięki technologii kontroli na wszystkie koła
Mitsubishi Eclipse Cross wykorzystuje elektronicznie sterowany system 4WD, który dostosowuje optymalną ilość momentu obrotowego do tylnych kół w zależności od sytuacji na drodze i warunków nawierzchni. Integrated Vehicle Dynamics Control System MMC z systemem Super All-Wheel Control (S-AWC) obejmuje aktywowane przez hamulec AYC.
Dodatkowe wzmocnienie w postaci zacisku tylnego mostu oraz strategiczne stosowanie łączeń strukturalnych w tylnej części pojazdu zwiększyły sztywność karoserii. Wytrzymalsza konstrukcja oraz optymalizacja detali zawieszenia oferują precyzyjne prowadzenie i doskonałą stabilność pojazdu.