W 2005 roku zadebiutowała czwarta generacja modelu Eclipse, a producent czekał kolejne dwa lata na wprowadzenie wersji z otwartym dachem, a cztery lata później odświeżył całą gamę modeli.
Po ustąpieniu kryzysu finansowego światowego rynek zaczął się znów rozwijać, a Mitsubishi było chętne do odzyskania utraconych pieniędzy. Wersja Spyder była jednym z pojazdów stworzonych z myślą o generowaniu zysków, ponieważ korzystała ze sprawdzonej już platformy.
W modelu Eclipse Spyder z 2009 roku wprowadzono kilka znaczących ulepszeń. Z przodu dużą kratkę dzielił czarny element zderzaka, co przypominało tunel aerodynamiczny z srebrnym znaczkiem. Otwarta siatka tylko podkreślała ten efekt, podczas gdy większe reflektory próbowały przekonać, że zasługują na miejsce w sportowym roadsterze. Z boku tylne błotniki zostały lekko powiększone, co nadawało muskularny wygląd. Dla wersji z materiałowym dachem Mitsubishi opracowało system elektryczny, który potrafił otworzyć lub zamknąć kabinę w 19 sekund. W wyposażeniu znalazła się również szklana tylna szyba z funkcją odszraniania.
W środku sportowe fotele zintegrowane z zagłówkami miały wysokie boki, które pozwalały na stabilne trzymanie pasażerów podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Z tyłu było wystarczająco miejsca na bardzo małe dzieci lub kilka siatek zakupów. Spyder nie był już samochodem sportowym. To bardziej przystępny cenowo sportowy pojazd z otwartym dachem.
Pod maską producent zainstalował napęd na przednie koła z dwiema opcjami silnikowymi. W wersji podstawowej znajdował się silnik 2.4 o czterech cylindrach w układzie liniowym, natomiast drugą opcją był silnik V-6 o pojemności 3.8 litra, zbyt ciężki jak na przód pojazdu, ale wystarczająco mocny, aby osiągnąć prędkość 209 km/h (130 mph). Obie wersje były połączone z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Po wprowadzeniu kilku drobnych zmian na rok modelowy 2009, Mitsubishi Spyder wciąż się rozwija na rok 2010: czterocylindrowy Eclipse Spyder GS przyjmuje stylistykę GT, w tym dwukolorowe zderzaki przednie i tylne oraz podwójne wyloty wydechu. W 2010 roku cena wersji GS wynosi 27 799 dolarów, a wersji GT 32 599 dolarów.
Eclipse Spyder GS wyposażony jest w silnik 2.4-litra 4-cylindrowy o mocy 162 koni mechanicznych i 162 funtów stopy momentu obrotowego, połączony z 4-biegową skrzynią automatyczną Sportronic. Wersja GT dysponuje silnikiem V-6 o mocy 265 koni mechanicznych i pojemności 3.8-litra, współpracującym z 5-biegową skrzynią automatyczną Sportronic.
W 2010 roku model Eclipse GS otrzyma system Aktywnej Kontroli Stabilności (ASC) jako standardowe wyposażenie, podczas gdy obie wersje mają kamerę cofania, kontrolę stabilności, Bluetooth oraz system rozpoznawania głosu.
Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) wprowadza dodatkowe elementy stylizacji w modelu „osiągalnym egzotycznym” Eclipse Spyder GS, a wszystkie modele zyskują nowe funkcje technologiczne na rok 2010. Model GS będzie teraz wyposażony w przeprojektowane, dwukolorowe zderzaki przednie i tylne podobne do modelu GT. Odświeżona stylistyka obejmuje również głębszy „dźwięk” dzięki dodanemu podwójnemu układowi wydechowemu. Już wyposażony w pełen zestaw sprawdzonych technologii bezpieczeństwa, model Eclipse GS w 2010 roku zyskuje Aktywną Kontrolę Stabilności (ASC) jako standardowe wyposażenie. Eclipse Spyder wciąż zdobywa serca klientów dzięki unikalnemu połączeniu efektownego designu, ekscytujących osiągów, wysokiej jakości dachu kabrioletu i doskonałej wartości.
Mitsubishi Eclipse Spyder
Eclipse Spyder odzwierciedla projekt koncepcyjny swojego coupe z gładkimi, napiętymi i muskularnymi liniami oraz angażującymi detalami. Stylistyka „osiągalnego egzotycznego” czwartej generacji Eclipse jest w 2010 roku dodatkowo podkreślona nowym kolorem, węglem. W środku wszystkie modele Eclipse mają teraz system Bluetooth® bezprzewodowy z rozpoznawaniem głosu oraz system kamerą cofania, który wyświetlany jest w lusterku wstecznym dla zwiększenia bezpieczeństwa.
Dwie Poziomy Wydajności Spyder
Silnik 2.4-litra 4-cylindrowy; 162 KM @ 6000 obr/min i 162 lb-ft @ 4000 obr/min; 3.8-litra V-6 265 KM @ 5750 obr/min i 262 lb-ft @ 4500 obr/min
Eclipse Spyder jest dostępny w dwóch poziomach wyposażenia. Model GS napędzany jest silnikiem 162-konnym 2.4-litra 4-cylindrowym, połączonym z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów, a Eclipse Spyder GT stawia czoła droższym samochodom sportowym dzięki silnikowi V-6 o mocy 265 koni mechanicznych i pojemności 3.8-litra, połączonemu z 5-biegową automatyczną skrzynią. Maksymalny moment obrotowy 260 lb-ft zapewnia temu modelowi natychmiastową i silną reakcję z miejsca. Oba automatyczne skrzynie biegów w modelu Eclipse mają dźwignie zmiany biegów Sportronic™, umożliwiające manualne sterowanie biegami dla bardziej angażującego doświadczenia z jazdy. Silniki 4-cylindrowe i V-6 w modelach Eclipse Spyder są wyposażone w system Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control (MIVEC), który pomaga optymalizować wydajność silnika i moc w szerokim zakresie prędkości obrotowej.
Sztywna Struktura Nadwozia, Sportowe Podwozie
Mitsubishi zaprojektowało platformę Eclipse, aby mogła być budowana jako coupe lub kabriolet. Sztywna konstrukcja umożliwia czterokołowe niezależne zawieszenie, które zapewnia Eclipse Spyder zarówno sportowe zachowanie na drodze, jak i komfortową jazdę.
Mitsubishi Eclipse Spyder
Tylne zawieszenie wielowahaczowe korzysta z stabilizatora o średnicy 20 mm (GS) lub 21 mm (GT). Na równi z wyższym potencjałem wydajności, Spyder GT wykorzystuje również większe wentylowane tylne hamulce tarczowe zamiast stałych tarcz hamulcowych modelu GS. Model GS wyposażony jest w standardzie w 17-calowe felgi aluminiowe oraz opony całoroczne 225/50R17 klasy V; model GT ma w standardzie 18-calowe felgi aluminiowe, na których zamontowane są opony całoroczne 235/45R18 klasy V.
Inspirujący Egzotyką, Międzynarodowo Doceniany Design
Eclipse Spyder wyraźnie odróżnia się od tradycyjnych, konserwatywnych lub retro stylizacji widocznych w niektórych modelach kabrioletów sportowych. Z atletycznymi nadkolami, przednim pasem inspirowanym tunelami aerodynamicznymi oraz zintegrowanym tylnym spojlerem, Eclipse Spyder wykreśla swój unikalny styl.
Tam, gdzie projekty innych coupe sportowych i kabrioletów mogą przyciągać uwagę przez krótki czas, a potem znikać, design Eclipse został doceniony za swoje potencjalne długowieczność. Eclipse Spyder był jednym z dwóch samochodów produkcyjnych, które otrzymały nagrodę GOOD DESIGN od renomowanego Chicago Athenaeum: Muzeum Architektury i Designu w 2006 roku, roku jego premiery. (Drugim był BMW Z4 coupe.) Międzynarodowe jury oceniło zgłoszenia w 18 kategoriach z 25 krajów.
Może najbardziej imponującą cechą automatycznego dachu modelu Eclipse Spyder jest to, że składa się on całkowicie w niewidocznym miejscu pod dopasowanym zasilanym pokryciem, w czasie około 19 sekund. Po podniesieniu, dach nadaje Eclipse charakterystyczny wygląd „przyciętego” speedstera. Dach Spydera wykonany jest z tkaniny, w przeciwieństwie do winylu używanego w niektórych samochodach w tym przedziale cenowym. Jego zaawansowana konstrukcja wielowarstwowa zawiera pełne podsufitki, aby zapewnić ciche, przytulne odczucie wnętrza coupe, gdy jest podniesiony. Dach zaprojektowano w celu zminimalizowania „balonowania” przy prędkości autostradowej, a szklane tylne okno ma ogrzewanie.
Wnętrze Zaprojektowane, Aby Było Widoczne
Właściciele kabrioletów oczekują, że stylizacja wnętrza będzie atrakcyjna sama w sobie – coś, co zwiększa dumę z posiadania podczas jazdy z opuszczonym dachem. W tym celu temat projektowy „osiągalnego egzotycznego” Eclipse Spyder kontynuuje również wewnątrz. Fala instrumentów zawiera łatwo dostępne elementy sterujące i charakteryzuje się unikalnymi wskaźnikami inspirowanymi motocyklami oraz niebieskim podświetleniem nocnym. Klient może wybierać spośród trzech dostępnych schematów kolorystycznych: Techno-Sport (węgiel), Hi-Q Sport (średni szary) i Avante Garde (terra cotta). Skórzana kierownica w stylu wysokim z zawartymi w niej przyciskami sterującymi systemem audio. Fotele przednie mają otwarte zagłówki, co nadaje sportowego wyglądu i zwiększa widoczność z tyłu.
Muzyczna Maszyna o Wysokiej Mocy
Oba modele Eclipse Spyder standardowo wyposażone są w system audio Rockford-Fosgate Premium o mocy 650 watów (max.), z 6-zmianowym odtwarzaczem CD umieszczonym w desce rozdzielczej, który może odtwarzać płyty MP3, plus SIRIUS® Satellite Radio z 3-miesięcznym subskrypcją prepaid, a nowością na rok 2010 jest gniazdo AUX do podłączeń iPod i MP3. System audio jest specjalnie dostrojony do modelu Eclipse Spyder i zapewnia automatyczną equalizację dźwięku do jazdy z dachem podniesionym lub opuszczonym. Ośmiocalowy głośnik niskotonowy jest zintegrowany w obszarze tylnej kanapy jako element designu.
Mitsubishi Eclipse Spyder