MITSUBISHI Endeavor 2002-2007

MITSUBISHI Endeavor 2002-2007

Przejdź do galerii zdjęćMITSUBISHI Endeavor 2002-2007

Dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu na rynku SUV-ów, Mitsubishi wprowadziło model Endeavor w 2003 roku, aby zastąpić wcześniejszy model Mitsubishi Montero Sport na rynku amerykańskim.

Japoński producent samochodów zrozumiał, że najbardziej udane SUV-y na rynku opierają się na platformach samochodowych, dlatego zbudował Endeavor na platformie Galant. Jego rozmiar i funkcje czyniły go potencjalnie dobrym konkurentem, jednak sprzedaż nie potwierdziła tych oczekiwań. Producent liczył na sprzedaż ponad 60.000 sztuk rocznie, ale nigdy nie osiągnął 40.000 sztuk. Co więcej, podczas światowego kryzysu gospodarczego sprzedaż spadła poniżej 5000 sztuk przez trzy kolejne lata. W 2011 roku model został usunięty z linii produkcyjnej po zmaganiach przez 9 lat na rynku, po sprzedaży około 125.000 sztuk.

Design był odważny, z reflektorami umieszczonymi wyżej niż grillem oraz płaską maską. Z boku przypominał wcześniejszy model Montero Sport, ale w pewien sposób wyglądał jak kombi na wysokich podwoziu. Może to był problem, który doprowadził do jego powolnego startu i niskiej sprzedaży.

Wnętrze Endeavor posiadało deskę rozdzielczą przypominającą tę w samochodach osobowych, ale z dodatkowymi elementami na dolnej części, aby zasłonić wysoką stronę kabiny. Na konsoli centralnej znajdował się wybierak biegów. Jak zwykle, Mitsubishi nie przywiązywało zbyt dużej uwagi do stylizacji wnętrza. Centralny panel wyglądał, jakby został zamontowany po wyjeździe samochodu z linii produkcyjnej.

Dostępny był tylko z jednym silnikiem, a transwersalny silnik V6 o pojemności 3,8 litra był jedyną opcją, współpracującą z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów z napędem na przednie lub na wszystkie koła.

 Nowy Mitsubishi Endeavor na rok 2004 to crossover, który oferuje wyjątkową wartość, łącząc użyteczny design i inteligentne pakowanie SUV-a z dynamicznymi osiągami przypominającymi samochód, których dzisiejsi konsumenci oczekują. Salony Mitsubishi zaczęły prezentować model Endeavor 2004 na początku 2003 roku, a zainteresowanie tym pięcioosobowym crossoverem w średniej wielkości systematycznie rosło.

Endeavor napędza responsywny silnik V6 o pojemności 3,8 litra i kącie 60 stopni, zaprojektowany tak, aby generować większość momentu obrotowego przy niższych obrotach silnika. Napęd Endeavor można skonfigurować jako zarówno przednią oś napędową, jak i pełnoetatowy napęd na wszystkie koła, co zapewnia lepszą kontrolę podczas jazdy w deszczu i lekkie możliwości off-road. Wszystkie modele Endeavor są wyposażone w czterobiegową automatyczną skrzynię biegów z trybem Sportronic(TM), umożliwiającą kierowcom ręczne włączanie pożądanych biegów.

„Rozszerzając atrakcyjność naszej bogatej w wartości linii SUV-ów, Mitsubishi Endeavor 2004 łączy 'sport’ sedana z rodzinną 'użytecznością’ SUV-a – wszystko to z takim stylem, który przyciąga wzrok,” powiedział Finbarr O’Neill, współprzewodniczący i dyrektor generalny Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA). „To pojazd, który emanuje komfortem dzięki przestronności wnętrza i gładkim, przypominającym samochód właściwościom prowadzenia.”

Rodzina SUV-ów Mitsubishi

Nowy Endeavor to czwarty SUV w północnoamerykańskiej ofercie Mitsubishi. Dołącza do podstawowego crossovera Outlander, niezawodnego, wytrzymałego Montero Sport oraz technicznego flagowca, Montero. Biorąc pod uwagę jego rozmiar, zaawansowanie, wyposażenie, konfiguracje i strukturę cenową, Endeavor ma na celu przyciągnięcie konsumentów SUV-ów, którzy szukają więcej przestrzeni wewnętrznej niż w Outlanderze, ale nie martwią się o wytrzymałe osiągi off-road Montero czy Montero Sport.

2004 Mitsubishi Endeavor
Dzięki konstrukcji na ramie i dostępnemu systemowi A4WD (napęd na wszystkie koła), Montero Sport efektywnie konkuruje w segmencie SUV-ów, które są przystosowane do wszelkich przygód na świeżym powietrzu. Endeavor oferuje kierowcom doskonale wyważoną karoserię samochodu osobowego, która zapewnia stabilne i przewidywalne zachowanie na drodze, gdy porusza się w obszarach miejskich, gdzie SUV-y spędzają większość czasu. Endeavor i Outlander, które są mechanicznie powiązane z samochodami osobowymi, są także jedynymi SUV-ami Mitsubishi dostępnych w wersji z napędem na przednie koła. Outlander to SUV z podstawowej oferty, który jest idealnie wyceniony, aby przyciągnąć konsumentów szukających bardziej wydajnej alternatywy dla podobnie wycenionych pięcioosobowych sedanów.

Dzięki dziedzictwu związanym z wygranym Rajdem Dakar, Mitsubishi Montero nadal pełni funkcję technologicznego, luksusowego SUV-a, zdolnego do jazdy w terenie, który wykorzystuje specyficzną dla Montero konstrukcję nadwozia i długodystansowy projekt zawieszenia, który nie jest dzielony z żadnym innym produktem w Ameryce Północnej.

Funkcjonalność i Użyteczność

Udany crossover SUV musi oferować właścicielowi poziom funkcjonalności i zdolności, który znacznie przewyższa to, co oferuje pięcioosobowy samochód, a Endeavor doskonale wypełnia tę rolę dzięki inteligentnemu wykonaniu. Idealna wysokość prześwitu Endeavor ułatwia wsiadanie i wysiadanie pięciu dorosłym pasażerom oraz zapewnia odpowiednią przestrzeń na nogi z tyłu, co sprawia, że podróż jest komfortowa. Kierowca i pasażer widzą drogę z podwyższonej „komandorskiej pozycji”, siedząc na wygodnych przednich siedzeniach, które są jednymi z najszerszych w tej klasie. Komfort siedzeń zwiększa dobrze zaprojektowane podwozie samochodu, dostosowane do jakości jazdy, która czyni Endeavor idealnym do długich przejazdów.

Inteligentnie zaprojektowane tylne zawieszenie obejmuje punkty mocowania amortyzatorów na tyle nisko, aby zapewnić dużą, szeroką i płaską przestrzeń ładunkową, co ułatwia załadunek i wyładunek towarów. Łatwe w obsłudze tylne drzwi otwierają się wystarczająco wysoko, by pomieścić wyższe osoby i odsłaniają przestrzeń ładunkową, która może pomieścić arkusz sklejki o szerokości czterech stóp. Dodatkowo, zakrzywione tylne szkło można otworzyć niezależnie od tylnej klapy, aby załadować mniejsze przedmioty. Funkcjonalne belki dachowe są dostępne we wszystkich wersjach Endeavor; wykończenia XLS i Limited zawierają poprzeczki bagażnika, które umożliwiają montaż akcesoriów, takich jak bagażnik narciarski.

„Wysoki Styl” Eksterior

Eksterior Endeavor tworzy odważne, emocjonalne wrażenie wizualne o produkcie oraz osobie, która go posiada, wyróżniając się na tle innych SUV-ów crossover dzięki mocnym mechanicznym detalom stylu. Sportowe nadkola Endeavor, agresywne wykończenie przedniego zderzaka oraz zaokrąglone tylne szkło nadają pojazdowi charakterystyczny design, który nie ma sobie równych na drogach.

Odważne, funkcjonalne przednie i tylne zderzaki Endeavor pomagają przekazać wizerunek siły i bezpieczeństwa. Silna sylwetka cechuje się charakterystycznymi nadkolami, które rozciągają się w linię charakterystyczną otaczającą obrys pojazdu. Z przodu, większe nadkola mieszczą szeroki rozstaw kół wynoszący 63 cale (1600 mm) i wzmacniają poczucie stabilności i siły, które można odczuć także za kierownicą. Duże, dolne wloty powietrza w przednim zderzaku również pomagają przekazać obraz agresywności i celu. Tymczasem bagażniki dachowe doskonale pasują do konturów nadwozia Endeavor, zapewniając ciasne, dopasowane wykończenie, które dopełnia surowy styl pojazdu. Endeavor oferuje atrakcyjne wykończenia lakiernicze z dodatkowym naciskiem, które dodają głębi i atrakcyjności blachowni.

Wnętrze

Wnętrze Endeavor odzwierciedla żywe cechy produktów Mitsubishi, oferując stylową, luksusową i nowoczesną kabinę, która jest rzadkością w tej klasie. Deska rozdzielcza Endeavor jest zdominowana przez rzeźbione, nowoczesne formy architektoniczne mieszczące kontrolki, które zachęcają do interakcji z kierowcą i pasażerem. W centrum deski rozdzielczej Endeavor znajduje się wyraźny, metalicznie wykończony panel z kontrolkami klimatyzacji i audio, sugerujący nowoczesny, zaawansowany technicznie wygląd, który obejmuje duże, żłobione pokrętła sterujące i żaluzje wentylacyjne. Na tym środkowym panelu znajduje się dostępny kolorowy wyświetlacz LCD, który zapewnia informacje o klimacie i kierunku, a nawet pełni funkcję interfejsu komputerowego, który pozwala właścicielom dostosować wiele funkcji wewnętrznych pojazdu. W nocy wskaźniki, pokrętła sterujące i przełączniki są podświetlane jaskrawymi, niebieskimi lampkami LED, które pomagają stworzyć elegancki nastrój wnętrza.

Pojemność bagażnika była jednym z priorytetów projektowania wnętrza Endeavor, co widać po dużej, pojemnej skrytce w desce rozdzielczej. Sprytnie zaprojektowana konsola centralna, która zawiera parę myjących w zmywarce uchwytów na napoje, ma składany, podwójny schowek z wystarczającą ilością miejsca na torebkę lub laptopa pod pokrywą podłokietnika, która zawiera miejsce na długopis. Inne kieszenie są zaprojektowane do przechowywania telefonów komórkowych i okularów przeciwsłonecznych. Konsola środkowa w wersji Limited Endeavor zawiera również kontrolki klimatyzacji, które mogą być obsługiwane przez pasażerów tylnej kanapy. Panele drzwiowe Endeavor są pokryte nowoczesnymi, wyściełanymi i teksturowanymi materiałami, które pasują do pokrycia siedzeń i panelu instrumentów. Panele drzwiowe przednie zawierają duże kieszenie, które są idealnie dopasowane do dużych map lub magazynów.

Luksusowe siedzenia Endeavor oferują dużą szerokość ramion i bioder dla doskonałego komfortu. W zależności od wersji wykończenia, siedzenia są pokryte tkaniną, materiałem premium lub skórą i cechują się głębokimi liniami akcentującymi, które podkreślają ich szerokość. Skórzane pokrowce na fotele są standardowym wyposażeniem modelu Endeavor Limited i są również dostępne w pakiecie opcjonalnym dla Endeavor XLS. W trosce o zmniejszenie zmęczenia i zwiększenie komfortu podczas długich podróży, Endeavor wyposażony jest w idealnie umieszczone podłokietniki paneli drzwiowych, podłokietnik konsoli centralnej oraz składany tylny podłokietnik z uchwytami na napoje. Przednie siedzenia Endeavor mają kieszenie w oparciach, które są przydatne do przechowywania magazynów lub kolorowanek, a tylne siedzenia mają łatwą do obsługi funkcję składania 60/40, co zwiększa elastyczność ładunkową z tyłu. Rękojeści pomocnicze w całym pojeździe mają na celu pomoc pasażerom w wsiadaniu i wysiadaniu oraz do zawieszania odzieży po praniu.

Inteligentny i pomocny design Endeavor jest również widoczny w szerokiej przestrzeni ładunkowej z tyłu, która zawiera słupek D wyposażony w praktyczne górne i dolne haki do zawieszania toreb oraz pomoc w utrzymaniu porządku w bagażniku. Tylne panele wewnętrzne ładunkowe również zawierają zderzaki, które chronią przed nieuniknionymi zarysowaniami podczas załadunku i wyładunku towarów. Oświetlenie tylnej klapy i sufitowe jasno oświetlają przestrzeń bagażową w nocy.

Dla komfortu pasażerów tylnych siedzeń dostępny jest opcjonalny system rozrywki wideo, składający się z odtwarzacza DVD i kolorowego wyświetlacza, w wersji Limited.

Napęd i Podwozie

Wszystkie modele Endeavor są napędzane przez responsywny silnik V6 o pojemności 3,8 litra, który jest idealnie przystosowany do zapewnienia żywego przyspieszenia przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności paliwowej. Silnik zaprojektowany jest tak, aby zapewnić wystarczający moment obrotowy i doskonałe osiągi w całym zakresie obrotów. Oferując moc 215 koni mechanicznych przy 5000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 funtów na stopę przy 3750 obr/min, silnik V6 modelu Endeavor potrafi przyspieszyć SUV-a z napędem na przednie koła do 60 mph w mniej niż 9,5 sekundy (szacunkowo dla 2WD LS). Wydarzenia ssania i wydechu silnika są dostosowane w celu osiągnięcia maksymalnego momentu obrotowego przy niskich obrotach, gdzie kierowcy mogą najczęściej korzystać z mocy.

Nowy silnik o pojemności 3,8 litra osiąga imponującą efektywność paliwową, spełniając jednocześnie rygorystyczne normy emisji spalin dla samochodów osobowych, w przeciwieństwie do klas samochodów dostawczych. Dodatkowa sztywność wprowadzona do bloku silnika 3,8 litra oraz obszary mocowania silnika również prowadzą do redukcji NVH (hałasu, wibracji i szorstkości). Wyszukany silnik 3,8 litra modelu Endeavor wprowadza również nowoczesne sterowanie przepustnicą elektroniczną, które umożliwia system kontroli trakcji i poślizgu Mitsubishi Active Skid (dostępny w wersji Limited), poprawiając kontrolę nad pojazdem na mokrych lub śliskich drogach.

Silnik V6 3,8 litra modelu Endeavor jest połączony z zaawansowaną czterobiegową automatyczną skrzynią biegów z przesunięciem Sportronic(TM). Skrzynia biegów cechuje się w pełni adaptacyjną kontrolą zmiany biegów, która „uczy się” zachowań kierowcy i dostosowuje działanie skrzyni do nawyków każdego kierowcy. Modele Endeavor z napędem na wszystkie koła polegają na skrzyni rozdzielczej, która łączy centralny dyferencjał z przekładnią stożkową z łącznikiem cieczowym, aby uzyskać podział momentu obrotowego 50/50 między przednimi a tylnymi kołami. Skrzynia rozdzielcza obejmuje precyzyjną przekładnię hipoidyczną, która pomaga zredukować hałas oraz chłodnicę oleju dyferencjału, co poprawia niezawodność jednostki. Zarówno modele 2WD, jak i AWD Endeavor są wyposażone w przełożenia końcowe, które są zoptymalizowane w celu poprawy przyspieszenia z miejsca, a także przełożenia skrzyni biegów, które są dobrze dopasowane do osiągów na autostradzie.

Zawieszenie

Niezależne zawieszenie czterokołowe Endeavor zostało zaprojektowane w celu zapewnienia doskonałej stabilności, jakości jazdy oraz zwinnego, przypominającego samochód prowadzenia. Endeavor wykorzystuje sprawdzony projekt zawieszenia MacPherson z przodu, co pomaga zmniejszyć masę konstrukcji zawieszenia w porównaniu do zawieszenia opartego na podwoziu ciężarowym. Co więcej, duży, sztywny poprzeczny człon pomaga kontrolować siły skręcające przedniego subramy, poprawiając wydajność zawieszenia, a także redukując NVH.

Tylne zawieszenie Endeavor wykorzystuje konfigurację wielowahaczową z niskim umiejscowieniem z trailing arms. Niskie umiejscowienie tylnego zawieszenia, które zmniejsza jego wychodzenie na przestrzeń ładunkową, pomaga zwiększyć pojemność przewozową tylnego bagażnika. Hydroformowane poprzeczki również pomagają zredukować hałas drogowy i poprawić wydajność zawieszenia, wzmacniając punkty mocowania tylnego zawieszenia, aby zmniejszyć jego elastyczność.

Modele Endeavor z napędem na wszystkie koła korzystają z grubego tylnego poprzecznego członu, który wspiera również tylny dyferencjał i półosie. Szeroki rozstaw kół wynoszący 63 cale (1600 mm) z przodu i z tyłu nadaje pojazdowi doskonałą stabilność i kontrolę. W trosce o prowadzenie, jakość jazdy i styl, wszystkie modele Endeavor są wyposażone w atrakcyjne 17-calowe koła aluminiowe o pięciu lub siedmiu szprychach, obute w szerokie opony 235/65R17.

Endeavor wykorzystuje sprawdzony układ kierowniczy typu zębatkowego, zaprojektowany w celu zapewnienia tego samego bezpośredniego uczucia i reakcji, które można znaleźć w samochodzie osobowym, podczas gdy mnożnik wysiłku systemu zapewnia kontrolę nad układem kierowniczym przy niskich prędkościach, co ułatwia parkowanie i manewrowanie.

Hamulce i Bezpieczeństwo

Struktura nadwozia Endeavor cechuje się szerokimi wzmocnieniami dla dodatkowej ochrony pasażerów w przypadku kolizji. Solidne człony subramy przedniej są połączone z poprzeczką deski rozdzielczej oraz mocnym, stalowym poprzecznym członem przednim, który tworzy sztywną, zamkniętą przestrzeń subramy przedniej. Wzmocnione człony boczne również pomagają rozproszyć energię w przypadku kolizji. Wysokowytrzymałe poprzeczki na podłodze również pomagają pochłaniać energię uderzenia bocznego i ochraniać pasażerów. W trosce o bezpieczeństwo pasażera z przodu, Endeavor jest wyposażony w poduszki powietrzne z przodu, a poduszki powietrzne boczne są dostępne w wersjach XLS i Limited.

Pasy bezpieczeństwa z pretensjonowaniem i ogranicznikami siły są standardowym wyposażeniem w Endeavor. Rozbudowane zastosowanie materiałów pochłaniających energię pojawia się w wnętrzu oraz na podsufitce oraz jest stosowane do pokrycia wewnętrznej strony przedniej centralnej i tylnych słupków, co pomaga zmniejszyć ryzyko urazów w przypadku kolizji.

Wszystkie modele Endeavor są wyposażone w hamulce tarczowe na wszystkie koła. Przednie wentylowane tarcze mają średnicę 11,4 cala, a tylne solidne tarcze mają średnicę 11,9 cala. Dostępne systemy ABS (standardowe w modelach AWD) oraz EBD pomagają zapewnić doskonałą kontrolę hamulców w przypadku nagłych zatrzymań oraz na mokrej nawierzchni.

Wersje wykończenia

Dostępnych jest sześć wersji wykończenia modelu Mitsubishi Endeavor 2004. Każda z trzech wersji (LS, XLS, i Limited) jest dostępna w wersji z napędem na przednie koła lub pełnoetatowym napędem na wszystkie koła. Te trzy wersje obejmują szeroki zakres standardowych funkcji i oferują najbardziej popularne kombinacje wyposażenia opcjonalnego.

Model podstawowy, Endeavor LS, bogato wyposażony, w tym belki dachowe i osłonę kamienia w kolorze nadwozia, a także tylną kanapę składającą się w stosunku 60/40, lusterko dla kierowcy oraz cztery gniazda akcesoriów. Model LS wyróżnia się sportowym czarnym wykończeniem zderzaka. Wytrzymały i sportowy Endeavor LS stanowi ogromną wartość w segmencie średniej wielkości SUV-ów, zapewniając kierowcom doskonałą elastyczność bagażową w atrakcyjnej cenie. Opcjonalne wyposażenie dla modelu LS obejmuje pakiet holowniczy z kołem zapasowym pełnowymiarowym, chłodnicą o wyższej pojemności w modelach AWD oraz niezbędnym okablowaniem do montażu holownika przez dilera.

Model XLS dodaje standardowe wyposażenie, takie jak premium tkaniny siedzeń, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, ulepszony system audio premium z siedmioma głośnikami o mocy 315 watów z kontrolkami na kierownicy i zmieniarką na sześć płyt CD, wyświetlacz kolorowy panelu centralnego z temperaturą otoczenia i kompasem, poprzeczki bagażnika oraz pokrywę przestrzeni ładunkowej.

Model XLS wyróżnia się wśród modeli Endeavor chromowanymi końcówkami zderzaków. Endeavor XLS oferuje długą listę pakietów opcjonalnych, które oferują konsumentom skórzane pokrycia siedzeń, gałkę zmiany biegów oraz kierownicę, duży, elektrycznie otwierany dach, ABS w modelach 2WD, poduszki powietrzne boczne oraz system alarmowy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.