Mitsubishi postanowiło zaktualizować swoje średniej wielkości SUV-y Endeavor w 2008 roku, po sześciu latach obecności na rynku. Niestety, był to zły czas dla przemysłu motoryzacyjnego.
Gdy światowa kryzys finansowy uderzył, niektórzy producenci samochodów opóźnili swoje programy rozwoju, podczas gdy inni odważyli się wprowadzić zmiany w swoich ofertach. Niektórzy mieli rację, a inni się mylili w obu przypadkach. Mitsubishi znalazło się w tej drugiej grupie i poprawiło niektóre ze swoich pojazdów, takie jak średniej wielkości Endeavor.
Mitsubishi zachowało model Outlander na rynek europejski, oferując Endeavor tylko na rynek północnoamerykański. Pojazd był produkowany w Illinois, co ułatwiło utrzymanie sprzedaży w bliskiej odległości od fabryki. Design był ukierunkowany na Amerykę, ale z japońskimi akcentami. Jego unikalny przód z pionowymi żebrami, na których w centralnej części umieszczono logo, oraz kwadratowe, opadające reflektory były częścią tego miksu. Nadwozie przypominające kombi sprawiało, że auto wyglądało bardziej znajomo dla tych, którzy nie chcieli dużego SUV-a spalającego dużo paliwa.
Wewnątrz Endeavor oferował miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów. Producent ponownie poprawił pojazd w 2010 roku, instalując system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym na centralnej konsoli. Jednak było już za późno, aby ocalić ten model, który w 2012 roku został zastąpiony amerykańską wersją Outlandera.