Szósta generacja Mitsubishi Galant była zaskakującym ulepszeniem w porównaniu do swojego poprzednika i stała się prawdziwym sportowym sedanem, szczególnie po modyfikacjach wprowadzonych przez AMG.
Mitsubishi zbudowało Galanta z 1988 roku na tej samej platformie co jego poprzednik, ale całkowicie zmieniło jego wygląd. Wprowadzono również nowe jednostki napędowe, a model ten stał się oficjalnym samochodem rajdowym japońskiego producenta, począwszy od 1988 roku w wersji VR4, która zawierała napęd na wszystkie koła i silnik turbodoładowany.
Na zewnątrz, producent zrezygnował z czterech reflektorów na rzecz dwóch i dodał pomarańczowe kierunkowskazy zamontowane w narożnikach. Zderzak w kolorze nadwozia miał dolną część zaprojektowaną bardziej z myślą o estetyce niż o zwiększeniu siły docisku z przodu. Mitsubishi zaprojektowało wznoszącą się linię okien, która została przejęta od poprzednika, ale nowe były zaokrąglone panele nadwozia i wygładzone krawędzie. W oknie dachowym znalazło się trzecie smukłe szklane okno za tylnymi drzwiami, co zapewniało więcej naturalnego światła dla pasażerów z tyłu.
Wnętrze samochodu wyposażono w płaską deskę rozdzielczą z podwyższonym obszarem, w którym zamontowano zestaw wentylacji, cyfrowy zegar oraz osłonę przeciwsłoneczną dla zestawu wskaźników. Ponieważ producent zmagał się z pozyskaniem większego udziału w rynku, oferował więcej standardowych funkcji niż jego konkurenci, w tym cztery elektryczne szyby oraz jednostkę klimatyzacyjną. Na dole centralnej konsoli Mitsubishi zainstalowało odtwarzacz kasetowy radiowy.