Mitsubishi zaprezentowało siódmą generację modelu Galant podczas Tokyo Motor Show w 1992 roku w Japonii, a zmiany były widoczne na pierwszy rzut oka.
Kiedy Mitsubishi zaczęło projektować nowy model, zaczęło od czystej kartki papieru, co nie jest przesadą. Odeszły nietypowe proporcje swojego poprzednika, a nowy model rzeczywiście wyglądał jak dojrzałe auto.
Z przodu, samochód miał podzielony pas przedni ozdobiony w środku węższą sekcją oraz pionowym wlotem, który wspierał trzy diamenty w logo. Jego smukłe i szerokie reflektory sprawiały, że kratka przypominała przede wszystkim nozdrza. Główna strefa chłodzenia znajdowała się na dolnej części zderzaka, gdzie producent zamontował szeroki wlot powietrza z dwoma wlotami. Z boku sedan wyglądał bardziej jak pojazd bez słupków, ponieważ słupek B był ukryty za większymi oknami i czarnymi detalami. Z tyłu, klapa bagażnika miała część świateł tylnych, co tworzyło wizualny obraz szerszego pojazdu.
Wewnątrz Mitsubishi zaoferowało przestronną kabinę dla segmentu średniej wielkości. Pasażerowie z tyłu mieli wystarczająco miejsca na nogi dzięki dłuższemu rozstawowi osi w porównaniu do poprzednika. Jednak ławka była głównie przystosowana dla dwóch osób ze względu na wysoki tunel środkowy. Dodatkowo, kierowca był rozpieszczony dużą przestrzenią i przejrzystym układem centralnego panelu. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, siódma generacja Galanta była również dostępna z poduszkami bocznymi.