Mitsubishi wprowadziło ósmą generację swojego modelu średniej wielkości Galant w 1997 roku, próbując dogonić innych japońskich producentów samochodów.
Począwszy od czwartej generacji, ten japoński pojazd średniej wielkości był dostępny wyłącznie jako hatchback lub sedan. Jednak ósma generacja była zaprojektowana tylko jako czterodrzwiowy sedan lub kombi. W ten sposób japoński producent starał się zdobyć część rynku w tym segmencie po obu stronach Atlantyku.
Z przodu, projekt z charakterystycznym kształtem przypominającym pysk rekina, stworzony przez japońskiego projektanta Akinoriego Nakanishiego, miał trapezoidalny grill otoczony chromowanym wykończeniem. Wąskie reflektory z sygnalizatorami zamontowanymi w rogach oraz wysoki, otaczający z przodu zderzak nadawali mu agresywny wygląd. Z boku Galant ukazywał sportową sylwetkę, z lekko wznoszącą się linią okien i płaską klapą bagażnika z tyłu.
Wewnątrz Galant oferował miejsce dla pięciu osób z wystarczającą ilością miejsca na nogi dla tylnych pasażerów siedzących na zewnętrznych miejscach oraz ograniczonym dla osoby siedzącej pośrodku z powodu tunelu skrzyni biegów. Mitsubishi wykorzystało tę samą podłogę w całej gamie modelowej, bez względu na systemy napędu na przednie lub na wszystkie koła. Przejrzysty układ deski rozdzielczej zawierał centralny panel, w którym producent zamontował sterowanie klimatyzacją.