Mitsubishi wprowadziło wersję kombi ósmej generacji Galanta w 1997 roku, rezygnując z oferty hatchbacka.
Między czwartą a ósmą generacją japoński samochód klasy średniej był dostępny tylko jako hatchback lub sedan. Jednak rosnące zapotrzebowanie na pojazdy rodzinne zmusiło Mitsubishi do wprowadzenia wersji kombi. Był to także ostatni model Galanta w klasie średniej produkowany przez Mitsubishi w tej wersji.
Na przodzie, projekt w stylu „shark-nose” stworzony przez japońskiego projektanta Akinoriego Nakanishiego charakteryzował się trapezoidalnym grillem otoczonym chromowanym wykończeniem. Wąskie reflektory z zamontowanymi z boku kierunkowskazami oraz wysoki, otaczający przedni zderzak nadawały kombi agresywny wygląd. Mitsubishi dodało również okna nachylone do przodu za słupkami C oraz pochyloną klapę bagażnika.
W środku, Galant oferował miejsce dla pięciu pasażerów, zapewniając wystarczającą ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu, ale ograniczoną dla siedzącego na środkowym miejscu z powodu tunelu skrzyni biegów. Mitsubishi użyło tej samej podłogi dla całej gamy, niezależnie od systemów napędu na przednie lub wszystkie koła. Składana tylna kanapa zwiększała pojemność bagażnika z 420 litrów (18,8 cu-ft) do 1,400 litrów (49,4 cu-ft).