MITSUBISHI Galant (US) 2004-2008

MITSUBISHI Galant (US) 2004-2008

Przejdź do galerii zdjęćMITSUBISHI Galant (US) 2004-2008

Mitsubishi wprowadziło na rynek północnoamerykański dziewiątą generację modelu Galant, która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem klientów, mimo swojego nietypowego języka designu.

W 2004 roku Mitsubishi próbowało zdobyć serca amerykańskich klientów, produkując swoją flagową limuzynę w Normal, Illinois. Co więcej, samochód był stamtąd eksportowany do wielu rynków na całym świecie. Choć w pierwszych latach produkcji auto nie spełniało oczekiwań klientów, w kolejnych zaktualizowano ofertę, a od 2007 roku stało się znacznie lepszym pojazdem.

Departament projektowy Mitsubishi nie zasługuje na nagrodę za stworzenie tak mdłego wyglądu auta, mimo starań. Reflektory były dość kwadratowe, ale miały zakrzywioną wewnętrzną część. Grille podzielono na dwie części, z szerokim, pionowym paskiem pośrodku, na którym znajdowało się logo. Po faceliftingu w 2007 roku, ten pasek zniknął, co nadało samochodowi znacznie czystszy wygląd. Profil limuzyny charakteryzował się lekko wznoszącą się linią dachu. Z tyłu producent zamontował małe lampy tylne w porównaniu do reszty tylnej części.

Podczas gdy projektanci zewnętrzni wydawali się, jakby zostali opłaceni w drobnych, projektanci wnętrz wyglądali na tych, którzy dostali znacznie lepsze wynagrodzenie. Czysty, dwukolorowy design z wyświetlaczem dotykowym infotainment umieszczonym na górze centralnej konsoli, ozdobionym ładnie wykonanymi wskaźnikami. Co więcej, fotele kubełkowe miały wystarczające wzmocnienie, aby zapewnić komfortową jazdę, ale także odpowiednie wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Z tyłu trzech pasażerów mogło usiąść na ławce, ale pasażer na środkowym miejscu musiał radzić sobie z twardszą częścią środkową.

Pod maską Mitsubishi zamontowało wybór dwóch silników: 2,4-litrowy rzędowy czterocylindrowy oraz 3,8-litrowy V6. Ten drugi został później zmodernizowany w wersjach Ralliart i zapewniał osiągi, których Galant potrzebował, aby utrzymać się na tle innych japońskich producentów samochodów.

 Z roku na rok, samochody klasy średniej są najchętniej kupowanym segmentem pojazdów w Ameryce, stanowiąc co piąty samochód na drogach. Dzięki swojej wszechstronności i praktyczności, czterodrzwiowy sedan klasy średniej stał się tak niezbędny, że często nazywa się go „rodzinnym” sedanem. Jednak poza praktycznością związana z przestronniejszym wnętrzem, 2004 Mitsubishi Galant oferuje także poprawiony styl i osiągi, tworząc idealny rodzinny sedan dla aktywnej rodziny.

Aby odnieść sukces w tak silnie konkurencyjnym segmencie, Mitsubishi Motors wiedziało, że najnowsza wersja sedana klasy średniej musi być wyjątkowa i znacząco zwiększyć przestronność wnętrza, ogólną jakość i moc silnika. Całkowicie nowy model 2004 Galant musiał być większy, lepszy i bardziej wydajny niż kiedykolwiek wcześniej.

„2004 Mitsubishi Galant to wyjątkowa propozycja w segmencie sedanów klasy średniej, oferująca konsumentom stylową alternatywę w niezrównanej cenie, nie rezygnując z jakości, komfortu i wygody jazdy” – powiedział Finbarr O’Neill, współprzewodniczący i dyrektor generalny Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA). „Niezawodność to kluczowa wartość Galanta, a ta najnowsza edycja – nasza piąta w Ameryce Północnej – daje nam wyraźną przewagę wśród nabywców poszukujących czegoś bardziej charakterystycznego w tej klasie – samochodu, który łączy w sobie osiągi i emocje.”

Zbudowany na solidnych podstawach

Podstawowa jakość pojazdu wynika z jego podwozia, a 2004 Galant wyróżnia się mocną, nową konstrukcją. Od podłogi po dach, Galant ma silniejszą i sztywniejszą platformę. Każde otwarcie w karoserii, w tym drzwi, bagażnik i komora silnika, zostało wzmocnione, aby lepiej opierać się siłom skrętnym i zginającym działającym na poruszający się samochód. Karoseria wykorzystuje więcej paneli ze stali o wysokiej wytrzymałości, aby zredukować wagę i zwiększyć sztywność. Solidna struktura Galanta jest kluczowa dla jakości jazdy, reakcji na prowadzenie oraz ogólnej jakości wykonania.

Dealery Mitsubishi rozpoczną prezentację 2004 Galanta pod koniec października 2003 roku. Ten pięcioosobowy, czterodrzwiowy sedan jest napędzany przez jeden z dwóch mocnych silników, które zostały zaprojektowane z myślą o uzyskaniu maksymalnego momentu obrotowego przy niższych obrotach. Wszystkie Galanty są wyposażone w automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach, a wersje LS i GTS z silnikiem V-6 dodatkowo oferują tryb Sportronic(TM), który pozwala kierowcom ręcznie zmieniać bieg.

Rodzinny sedan dla rodziny Mitsubishi

„Nowy Galant to dziewiąta generacja samochodu noszącego tę nazwę, piąta sprzedawana w Ameryce Północnej, ale pierwsza zaprojektowana i zbudowana dla rynku północnoamerykańskiego” – powiedział O’Neill. „Łączy w sobie linię sedanów, która obejmuje podstawowego Lancer’a oraz luksusowego Diamante. Galant oferuje kierowcom wyrafinowane podwozie, które prezentuje stabilne, przewidywalne zachowanie na drodze.” Biorąc pod uwagę jego rozmiar, wyrafinowanie, wyposażenie, konfiguracje i strukturę cenową, Galant jest skierowany do klientów poszukujących rodzinnych sedanów, które zaspokajają potrzeby rodzin.

Przestrzeń do poruszania się

Oprócz oferowania komfortu jazdy, udany sedan klasy średniej musi także zapewniać odpowiednią przestronność dla pasażerów i ładunku na co dzień. Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, wysokość Galanta zwiększono o ponad dwa cale, do 57,9 cala (58,1 cala w wersji GTS). Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi, przestrzeń na nogi z tyłu zwiększyła się o cały jeden cal, do 37 cali, co zapewnia komfort podczas jazdy oraz więcej miejsca do manewrowania przy wsiadaniu i wysiadaniu. Galant prowadzi swoją klasę pod względem przestrzeni na ramionach z tyłu, oferując 57,1 cala przestrzeni na ramiona dla pasażerów z tyłu. Kierowca i pasażer mają widok na drogę z wyższej pozycji, na wygodnych przednich fotelach, które są jednymi z najszerszych w klasie. Komfort pasażerów zwiększa starannie zaprojektowane i dobrze strojone podwozie, które w połączeniu z efektywną ekonomiką paliwową sprawia, że Galant jest idealnym pojazdem na długie podróże.

Inteligentnie zaprojektowane tylne zawieszenie korzysta z nisko umieszczonej konfiguracji wielowahaczowej, która nie tylko zapewnia doskonałą jakość jazdy i stabilne prowadzenie, ale także pomaga zredukować hałas drogowy, poprawiając ciszę dzięki elastycznemu połączeniu. Łatwo otwierająca się pokrywa bagażnika, z wewnętrzną rączką, unosi się, oferując dużą przestrzeń ładunkową, a zawiasy bagażnika zaprojektowano tak, aby nie ingerować w dostępną przestrzeń bagażową. Aby zminimalizować kłopoty, bagażnik ma szerokie otwarcie i niskie progi.

„Stylowy” design zewnętrzny

Zewnętrzny design Galanta wyraża odważne przesłanie o produkcie oraz o osobie, która go posiada, odróżniając się od tradycyjnego, ultra-konserwatywnego stylu większości czterodrzwiowych sedanów. Sportowe nadkola Galanta, inspirowane europejskimi rozwiązaniami przedniego pasa oraz długi, łukowaty słupek C, pomagają mu wyrwać się z tradycyjnej koncepcji nadwozia sedanów.

Zdecydowane przednie i tylne zderzaki Galanta pomagają komunikować obraz siły i bezpieczeństwa. Mocna wizualna sylwetka pojazdu ma kształt klinu, podkreślona linią, która wznosi się ku klapie bagażnika. Z przodu, większe nadkola pomagają pomieścić szeroki rozstaw kół 61,8 cala i wzmacniają odważną, niską postawę Galanta. Duże dolne wloty powietrza w przednim pasie również przyczyniają się do agresywnego i zdecydowanego wyglądu. Galant oferuje atrakcyjne wykończenia lakieru zewnętrznego, które dodają głębi i atrakcyjności nadwoziu. Smukły styl zewnętrzny Galanta skutkuje niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,31.

Wnętrze

Wnętrze Galanta ilustruje dynamiczne cechy produktów marki Mitsubishi, oferując stylową, elegancką atmosferę. Deska rozdzielcza Galanta jest zdominowana przez rzeźbioną, nowoczesną formę architektoniczną, w której mieszczą się intuicyjne, przyjazne dla użytkownika elementy sterujące zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu. Centralna część deski rozdzielczej zawiera wyraźny panel sterowania klimatyzacją i systemem audio, zaprojektowany w stylu nowoczesnego, wysokotechnologicznego interfejsu audio ze dużymi pokrętłami i wentylami z zamknięciem finowym. Na tym centralnym panelu znajduje się dostępny 4,9-calowy kolorowy wyświetlacz LCD, który dostarcza informacji o klimacie i kierunku jazdy, a także może pełnić funkcję interfejsu komputerowego, pozwalając właścicielom dostosować wiele wewnętrznych funkcji pojazdu. W nocy wskaźniki, pokrętła sterujące i przełączniki są podświetlane uderzającymi lampkami LED w kolorze lodu, co tworzy wyrafinowaną atmosferę wewnętrzną.

Pojemność bagażnika była priorytetem w projekcie wnętrza Galanta, co widać w dużym schowku oraz licznych dodatkowych mini schowkach i przestrzeniach do przechowywania. Inteligentnie zaprojektowana konsola centralna, która zawiera parę dużych uchwytów na napoje, ma składany schowek wystarczający, aby pomieścić torebkę pod przykrywką podłokietnika. Inne miejsca do przechowywania mogą pomieścić telefony komórkowe i okulary przeciwsłoneczne. Panele drzwiowe Galanta pokryte są nowoczesnymi, miękkimi i teksturowanymi materiałami, które pasują do pokrycia siedzeń i deski rozdzielczej.

Przednie panele drzwiowe zawierają duże kieszenie, które idealnie nadają się na duże mapy lub czasopisma, a tylne panele drzwiowe mają miejsce wystarczające, aby pomieścić Game Boye, sok w kartoniku lub inne drobne przedmioty.

Luksusowe fotele Galanta oferują dużo przestrzeni na ramionach i biodrach dla maksymalnego komfortu. Fotele, w zależności od poziomu wyposażenia, mogą być pokryte tkaniną, tkaniną premium lub skórą, a także mają głębokie akcenty podkreślające ich szerokość. Skórzane pokrycia foteli, standardowe w wersji Galant GTS, są dostępne w pakiecie opcyjnym dla Galanta ES i LS. Aby zredukować zmęczenie i zwiększyć komfort podczas jazdy, Galant wyposażony jest w odpowiednio umiejscowione podłokietniki w panelach drzwiowych, podłokietnik w konsoli centralnej oraz składany podłokietnik z tyłu, z uchwytami na napoje. Fotel kierowcy Galanta ma kieszeń w oparciu, idealną do przechowywania czasopism lub książek do kolorowania.

Napęd i podwozie

Galant napędzany jest przez jeden z dwóch silników. Reagujący silnik czterocylindrowy o pojemności 2,4 litra, standardowy w wersjach DE i ES, rozwija 160 koni mechanicznych i 157 funtów stopy momentu obrotowego, dzięki innowacyjnemu systemowi zarządzania zaworami i ich podnoszeniem (MIVEC). Dzięki temu systemowi, który wykorzystuje różne rozmiary krzywek do zwiększenia podnoszenia i ciągłej mocy, nawet podstawowy Galant osiąga wysoki poziom wydajności. Jednak dla tych, którzy utożsamiają dużą moc z luksusem, wersje LS i GTS oferują prawdziwy luksus. Obydwie wersje mają standardowy silnik V6 SOHC o pojemności 3,8 litra, idealny do zapewnienia żwawego przyspieszenia podczas dynamicznej jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu efektywności zużycia paliwa. Oceniany na 230 koni mechanicznych przy 5250 obr./min, z maksymalnym momentem obrotowym 250 funtów stopy przy 4000 obr./min, silnik V6 Galanta dostarcza dużo mocy oraz znakomity moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Wydarzenia związane z dolotem i wydechem są dostosowane, aby osiągnąć maksymalny moment obrotowy wczesnym w zakresie obrotów, w którym silnik spędza najwięcej czasu.

Zmienione zapłonowanie oraz poprawiona wydajność recyklingu spalin (EGR) poprawiają efektywność paliwową w porównaniu do poprzedniego silnika V6. Dodatkowa sztywność wprowadzona do bloku silnika 3,8-litrowego oraz w obszarach montażowych silnika przyczyniła się również do redukcji hałasu, wibracji i szorstkości (NVH).

Silnik V6 Galanta jest połączony z zaawansowaną automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach z przęskokowym przełączaniem Sportronic(TM). Skrzynia biegów dysponuje w pełni adaptacyjną kontrolą zmiany biegów, która „uczy się” z zachowań kierowcy i dostosowuje działanie przekładni do ich nawyków. Oba silniki są połączone z przekładniami wyposażonymi w optymalne przełożenia, które poprawiają przyspieszenie pojazdu na starcie, a także przełożenia, które są dobrze dostosowane do jazdy autostradą.

Zawieszenie

Czterokołowe niezależne zawieszenie Galanta zostało zaprojektowane w celu zapewnienia wyjątkowej stabilności, doskonałej jakości jazdy oraz zwinnego prowadzenia. Galant korzysta z sprawdzonego projektu przedniego zawieszenia z McPhersonem. Duży, sztywny krzyżak minimalizuje siły skrętne podwozia przedniego, poprawiając jego wydajność, jednocześnie redukując hałas i wibracje.

Tylne zawieszenie Galanta wykorzystuje nisko umieszczoną, wielowahaczową konfigurację z wahaczami wstecznymi. Sztywne krzyżaki hydroformowane również pomagają zredukować hałas drogowy i poprawić wydajność zawieszenia poprzez wzmocnienie mocowań tylnego zawieszenia, aby zmniejszyć ich elastyczność. Szeroki rozstaw kół wynoszący 61,8 cala (1570 mm) z przodu i z tyłu nadaje pojazdowi doskonałą stabilność i kontrolę. A dla lepszego prowadzenia, jakości jazdy i stylu, Galant jest wyposażony w atrakcyjne 16-calowe koła z oponami 215/60R16 lub pięcio-ramienne, odlane aluminiowe 17-calowe koła z szerokimi oponami 215/55R17.

Galant korzysta z sprawdzonego systemu kierowniczego z przekładnią zębatą typu rack-and-pinion, zaprojektowanego w celu zapewnienia bezpośredniego odczucia i reakcji typowego dla samochodów sportowych, podczas gdy mnożnik wysiłku tego systemu zapewnia kontrolę nad kierowaniem przy niskich prędkościach, co ułatwia parkowanie i manewrowanie w wolnym tempie.

Hamulce i bezpieczeństwo

Struktura nadwozia Galanta charakteryzuje się znaczającym wzmocnieniem w celu zwiększenia ochrony pasażerów w przypadku kolizji. Solidne elementy podwozia są połączone z krzyżakiem deski rozdzielczej oraz mocnym stalowym krzyżakiem przednim, aby utworzyć sztywną, zamkniętą sekcję przedniego podwozia.

Wzmocnione człony boczne również pomagają rozpraszać energię w przypadku kolizji. Krzyżaki ze stali o wysokiej wytrzymałości przez podłogę również pomagają pochłaniać energię podczas uderzenia bocznego i chronić pasażerów. W trosce o bezpieczeństwo pasażera z przodu, Galant wyposażony jest w poduszki powietrzne z przodu, a poduszki powietrzne boczne są dostępne w niektórych wersjach (opcjonalnie w ES i LS, standardowo w GTS).

Zapięcia pasów z napinaczami z ogranicznikami siły są standardowym wyposażeniem wszystkich Galantów. Szerokie zastosowanie materiałów absorbujących energię widoczne jest w wnętrzu oraz podsufitce i wykorzystywane są do pokrycia wnętrza przedniego środka oraz słupków C, co pomaga zredukować ryzyko obrażeń podczas kolizji.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.