Mitsubishi stworzyło model L-200/Triton w wersji z pojedynczą kabiną jako roboczego konia. Dzięki temu mógł przewozić największe ładunki oraz sprawdzać się w terenie.
Druga generacja L200 (znana jako Triton na niektórych rynkach) została zaprezentowana w 2005 roku. Podobnie jak jego poprzednik, występowała w trzech wersjach: z pojedynczą kabiną, z kabiną załogową oraz z podwójną kabiną. Wersja z pojedynczą kabiną została zaprojektowana głównie jako pojazd roboczy, wyposażona w największą skrzynię ładunkową w ofercie i oferująca najniższą cenę wyjściową. Jednak w przeciwieństwie do swojego poprzednika, model z 2005 roku starał się zdobyć więcej punktów za swój design.
Mitsubishi oferowało podstawową wersję L200 z pojedynczą kabiną z niepomalowanym plastikowym zderzakiem, stalowymi felgami oraz czarnymi klamkami i lusterkami. W przeciwieństwie do większości innych pickupów na rynku, L200 charakteryzował się zaokrąglonym kształtem kabiny, z liniami inspirowanymi SUV-ami i crossoverami.
Wewnątrz znajdowały się tylko dwa fotele kubełkowe oddzielone niską konsolą środkową. Jako opcję Mitsubishi oferowało szersze siedzenie dla pasażera z boku, co pozwalało na wygospodarowanie wąskiego miejsca dla trzeciego pasażera. Dla tych, którzy korzystali z wersji L200 jako pojazdu rekreacyjnego, producent oferował dodatkowe funkcje, takie jak elektryczne szyby i zamki, elektryczne lusterka, klimatyzację oraz jednostkę multimedialną umieszczoną na szczycie centralnej konsoli.