Wzrost zapotrzebowania w segmencie pickupów oraz duże doświadczenie w budowie pojazdów 4×4 sprawiły, że L200 Double Cab stał się idealnym połączeniem ciężarówki i samochodu rekreacyjnego dla rodziny.
Podczas gdy wcześniejsze generacje były bardziej jak laboratoria doświadczalne dla przyszłych bestsellerów, trzecia generacja była odpowiednim pickupem do noszenia znaku Mitsubishi. Był wystarczająco przestronny dla pięciu dorosłych, z odpowiedniej wielkości skrzynią ładunkową z tyłu oraz z niezawodną platformą, która poradziła sobie na każdym trudnym terenie.
Jego design charakteryzował się łagodniejszymi krawędziami i zaokrąglonymi liniami na przednim końcu i panelach drzwiowych. Nie zapomniał jednak o swoich korzeniach i starał się być również solidnym, uniwersalnym pojazdem. Wersja z czterema drzwiami miała dłuższą kabinę, wystarczającą dla pięciu dorosłych. Mimo że był pojazdem terenowym, cechowały go bardziej opływowe linie nadwozia i zaokrąglone panele. Jedynym prostokątnym kształtem, choć zaokrąglonym na rogach, były reflektory, które były dobrze chronione w głębszych klastrach. Jako opcję Mitsubishi oferowało chromowane osłony oraz solidny roll-bar zamontowany za kabiną.
Wewnątrz, podstawowa wersja oferowała skromne wnętrze, z materiałowymi fotelami, ręcznie otwieranymi oknami oraz sztywnymi plastikami o złym wykończeniu. Mógł przewieźć jedną tonę ładunku, nie narzekając na najniższą pensję czy przerwę na lunch. Jednak większość klientów decydowała się na lepiej wyposażone pojazdy, które oferowały klimatyzację oraz elektryczne szyby i lusterka. L200 zapewniał miejsce dla pięciu osób, z konsolą centralną między przednimi pasażerami i płaską podłogą z tyłu.