Mitsubishi wprowadził trzecią generację modelu Lancer, która była również ostatnia zbudowana na tej samej platformie co mały model Mirage.
Do 1988 roku mały hatchback Mirage znany był w Stanach Zjednoczonych jako Colt, a pod amerykańskimi markami jako Eagle Summit czy Plymouth Colt. Był to pojazd przeznaczony dla masowego odbiorcy, który dobrze służył wielu kierowcom. Jednak wersja sedan, Lancer, miała wkrótce stać się jeszcze bardziej popularna. Na razie jednak tak nie było.
Przód samochodu przypominał wygląd jego hatchbackowego brata, z wąską kratką chłodnicy flankowaną szerokimi reflektorami i podkreśloną czarną listwą zderzaka. Jednak sygnalizatory kierunkowskazów zamontowane w narożnikach miały unikalny design, z wznoszącym się kształtem krawędzi tylnych. Na zderzaku Mitsubishi znalazło miejsce na parę małych wlotów powietrza oraz większą, dolną kratkę. Niemniej jednak, mało atrakcyjny styl samochodu został jakoś uratowany przez kształt szyby, która kończyła się nagle, niemal pionową tylną szybą. Co więcej, wbudowane klamki były rzadkością w tej klasie cenowej i wielkości pojazdu.
Mitsubishi starało się zaoferować przyzwoite wnętrze dla tego ekonomicznego modelu i zainstalowało regulowaną w wysokości i zasięgu kolumnę kierowniczą, co było nietypowe w tamtych czasach, nawet w większych pojazdach. Krótki rozstaw osi prowadził do ograniczonej przestrzeni na nogi dla pasażerów z tyłu, jednak nadal mogło tam zasiąść dwóch dorosłych. Co więcej, ten sedan miał dzielone tylne siedzenie!