Mitsubishi stworzył model Lancer jako wersję Colt, która ewoluowała w odrębną gamę pojazdów, obejmującą coupe oraz kombi.
Do 1991 roku Lancer był już znaną nazwą na kilku rynkach. Japoński producent samochodów wprowadził wersję kombi w 1992 roku, wykorzystując tę samą platformę co Colt, ale z zupełnie innym nadwoziem. Nie był już superminimalistycznym hatchbackiem, ale przekształcił się w samochód rodzinny.
Z wąską przednią częścią i poziomymi reflektorami, Lancer Wagon/Combi miał cienką atrapę chłodnicy z znakiem Mitsubishi pośrodku oraz plastikowy zderzak otaczający nadwozie. Na przednim pasie producent umieścił wyższą i szerszą kratkę, aby poprawić chłodzenie silnika. Jako kombi, samochód charakteryzował się prostym, przedłużonym dachem. Opadająca ku przodowi tylna klapa zmniejszała bagażnik, ale poprawiała wygląd pojazdu.
W środku, Lancer z 1992 roku był pierwszym modelem, który pokazał zaokrąglone kształty i krzywe linie. Jego poprzednik miał bardziej kanciasty styl. Tablica rozdzielcza miała duży prędkościomierz na środku i obrotomierz po lewej stronie. Na prawej tarczy znajdowały się wskaźniki temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa. W centralnej części umieszczono przyciski wentylacji oraz odtwarzacz kasetowy. W kabinie było miejsce dla pięciu dorosłych pasażerów, z dzieloną tylną kanapą. Przy podniesionych siedzeniach bagażnik mógł pomieścić do 470 litrów (16,6 stóp sześciennych) bagażu, a po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrastała do 1,399 litrów (49,4 stóp sześciennych).