MITSUBISHI Lancer Evolution I 1992-1994
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

MistrzEvo92 - ocena: 4/5

"Mitsubishi Lancer Evolution I to klasyk wśród rajdówek. Świetne osiągi, a do tego charakterystyczny styl. Trochę mało komfortowy na co dzień, ale dla fanów motoryzacji to naprawdę świetny wybór."

MITSUBISHI Lancer Evolution I 1992-1994

Przejdź do galerii zdjęćMITSUBISHI Lancer Evolution I 1992-1994

Mitsubishi był bardzo aktywny w świecie rajdów z modelem Gallant VR4, ale ten niesamowity samochód miał dużą wadę: był za duży, więc ostatecznie powstał Lancer RS.

Kiedy Japończycy wprowadzili Lancer RS, nikt nie nazywał go Evo, ale po pojawieniu się drugiej wersji, która go zastąpiła, ludzie zaczęli nazywać ten model z 1992 roku Evo I. W zasadzie nazwę zmieniono dopiero po jego wycofaniu z rynku.

Samochód oparty był na mniejszej platformie, wykorzystywanej również w modelu Colt, a jego długość była krótsza niż Gallanta VR4. Dlatego nie potrzebował układu kierowniczego na wszystkie koła, jak jego większy brat, i mógł radzić sobie na odcinkach rajdowych tak samo dobrze jak jego główni konkurenci z Forda, Lanci, Subaru czy Toyoty.

W czasach po erze Grupy B, FIA (międzynarodowa federacja sportów motorowych) promowała mniejszą klasę nazwaną Grupą A. Pojazdy z tej kategorii musiały zachować podstawowe cechy modelu produkcyjnego, ale z określonym zestawem modyfikacji. Samochody z tej kategorii musiały mieć zachowany silnik i układ przeniesienia napędu. Gallant VR4 również przestrzegał tych zasad, ale okazał się za duży na wąskie odcinki rajdowe, więc Mitsubishi przeniosło większość technologii z tego samochodu do Lancera, co doprowadziło do powstania Lancer RS lub jego lepiej wyposażonej wersji, Lancer GSR.

RS oznacza Rally Special, i dokładnie tym był ten samochód. Podstawowy model rajdowy wyposażony w tanie fotele gotowe do wyrzucenia, stalowe felgi i brak wygód wewnątrz. Z kolei GSR miał elektryczne szyby i zamki, klimatyzację oraz radio.

2.0L 16V Turbo 5MT (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc184 Kw @ 6000 Rpm
250 Hp @ 6000 Rpm
247 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy228 Lb-Ft @ 3000 Rpm
309 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość169.7 In (4310 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.1/57.5 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Masa własna2734 Lbs (1240 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.