Ewolucja II oparta na modelu Mirage wykazała pewne ulepszenia w porównaniu do pierwszej wersji Evo i ujawniła plany Mitsubishi dotyczące stworzenia prawdziwego konkurenta w Mistrzostwach Świata w Rajdach.
Po zakazie dotyczącego samochodów rajdowych Grupy B, arena sportów motorowych została ograniczona do pojazdów Grupy A i Grupy N. Musiały one dzielić silniki, układy napędowe i nadwozia z produkcyjnym samochodem wytwarzanym w dużych ilościach.
Druga generacja modelu Evolution (w skrócie Evo) została zaprojektowana na bazie platformy technicznej. Doprowadziło to do nowego stylu z przodu, który charakteryzował się nową maską z otworami wentylacyjnymi oraz szerokim dolnym grillem w zderzaku, w którym umieszczony był intercooler. Dodatkowo, para wlotów powietrza umożliwiała chłodzenie przednich hamulców. Dzięki sylwetce czterodrzwiowego sedana, Evo II wyróżniało się głównie unikalnymi białymi, pięcioramiennymi felgami oraz skrzydłem na bagażniku. Co więcej, auto mogło być wyposażone w tylną wycieraczkę, mimo że było to auto o nadwoziu typu trzybox!
Wnętrze pozostało dość nijakie, wzbogacone jedynie sportowymi siedzeniami dla pasażerów z przodu. Deska rozdzielcza była prosta, z falistym wskaźnikiem przed kierowcą. Centralna konsola gromadziła wszystkie przyciski od klimatyzacji i radia. Te dwa elementy były standardem w wersji GSR, podczas gdy model bazowy pozbawiony był wszelkich udogodnień i wykorzystywany był jedynie do przekształcenia w samochody rajdowe. Mimo to, mogło w nim zmieścić się pięć osób, chociaż pasażer siedzący pośrodku musiał poradzić sobie z tunelami skrzyni biegów.