MITSUBISHI Lancer Evolution V 1998-1999

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MITSUBISHI Lancer Evolution V 1998-1999

Przejdź do galerii zdjęćMITSUBISHI Lancer Evolution V 1998-1999

Piąta generacja Lancer Evolution miała miejsce w 1998 roku, kiedy japoński producent samochodów wprowadził istotne ulepszenia do tego rajdowego auta drogowego.

Pod koniec lat 90. Mitsubishi musiało dostosować się do nowych regulacji FIA dotyczących samochodów rajdowych. Jednak producent już przygotował następcę Lancera, więc Evo V pojawiło się nie tylko z ulepszonymi rozwiązaniami technicznymi, ale również z innym, bardziej agresywnym wyglądem. Co więcej, ponieważ Evo V było modelem produkowanym seryjnie, wytwarzanym na liniach montażowych i dzielącym wiele części z standardowym Lancerem, Mitsubishi mogło je sprzedawać w niższej cenie niż inne supersamochody z tamtej epoki.

Pr redesigned Lancer Evo V miał większe reflektory niż jego poprzednik. Ponadto, konstruktor zaprojektował samochód mając na uwadze specyfikacje rajdowe. W związku z tym przedni zderzak otrzymał większe niż zwykle lampy przeciwmgielne. Flankowały one szeroki dolny grill, który zdobił zderzak i pozwalał przechodniom zobaczyć duże chłodnice za nim. Aby jeszcze bardziej podkreślić rajdowe pochodzenie auta, maska miała dwa wloty, które pomagały w chłodzeniu komory silnika. Z boku, samochód o kształcie klinu miał poszerzone nadkola, aerodynamiczne progi i duży spojler na bagażniku. To nie było tylko ozdoba, lecz rzeczywiście dociskało tył auta do drogi.

W środku był to cywilizowany pojazd z klimatyzacją, systemem audio oraz zestawem wskaźników pokazującym prędkość powyżej 150 mph. To oraz sportowe fotele były innymi wskazówkami dotyczącymi osiągów pojazdu. Ale nadal można było go używać jako codziennego środka transportu, o ile kierowca nie miał zastrzeżeń do opcji wyłącznie z manualną skrzynią biegów oraz przyspieszeń, które mogły powodować ból szyi. Dodatkowo, pasażerowie siedzący z tyłu musieli trzymać się mocno, aby pozostać na miejscu podczas szybkich zakrętów.

2.0L 16V Turbo 5MT (280 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc206 Kw @ 6500 Rpm
280 Hp @ 6500 Rpm
276 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy275 Lb-Ft @ 3000 Rpm
373 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość171.3 In (4351 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.4/59.3 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Masa własna2998 Lbs (1360 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.