Mitsubishi Lancer Evolution X

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mitsubishi Lancer Evolution X

Przejdź do galerii zdjęćMitsubishi Lancer Evolution X

Mitsubishi wprowadziło na rynek kolejny model po słynnych wersjach Lancer Evolution w 2008 roku, a zmiany w porównaniu z poprzednikami były ogromne.

Kiedy japoński producent samochodów zaprezentował wersję rajdową Lancer w 1992 roku, auto od razu zdobyło uznanie dzięki swoim osiągom. Było zwinne, mocne, lekkie i dla wielu przystępne cenowo. Co więcej, Mitsubishi nieustannie pracowało nad Lancerem Evolution, modernizując go niemal każdego roku. Te samochody wygrywały liczne rajdy na całym świecie i zdobyły tytuł Mistrza Świata w Rajdach. Jednak rynek się zmienił, a klienci zaczęli szukać większego komfortu i lepszych funkcji w swoich sportowych samochodach. W rezultacie w 2007 roku na japoński rynek trafiła produkcyjna wersja Lancer.

Choć była związana z modelem Evo IX, dziesiąta wersja tego pojazdu przeszła ogromne zmiany. Z przodu auto miało wysoką, trapezoidalną kratkę chłodnicy, poziomo przeciętą belką. Kanciaste reflektory przypominały parę złowrogich oczu, podczas gdy dolny zderzak był wyposażony w lampy przeciwmgielne po bokach. Jak w przypadku wszystkich wcześniejszych wersji Lancer Evolution, producent dodał funkcjonalne wloty wentylacyjne na masce. Miały one na celu ułatwienie odprowadzania ciepła z komory silnikowej, co poprawiało chłodzenie silnika podczas jazdy w wysokowydajnych warunkach.

Z profilu samochód sprawiał wrażenie, jakby się pochylał do przodu dzięki wznoszącej się linii okien i wąskiemu przodowi. Dodatkowo, za przednimi kołami Mitsubishi zamontowało wloty wentylacyjne, które uwalniały powietrze uwięzione w nadkolach, zmniejszając w ten sposób aerodynamiczny opór. Zestaw progów bocznych sprawiał, że auto wyglądało na niższe, a z tyłu producent dodał skrzydło na krótkim tylni boku. Z tyłu, diodowe światła tylne rozciągały się od błotników do klapy bagażnika, a ich kształt nawiązywał do designu reflektorów. Na koniec, pod zderzakiem, producent umieścił dwa owalne rury wydechowe zintegrowane z tylnym dyfuzorem.

Mitsubishi sprzedawało Lancer Evolution X w kilku wersjach wyposażeniowych, w zależności od rynku i roku modelowego. Podstawowa wersja miała skromne fotele i tylko kilka opcji. Tymczasem wersja najwyższa wyposażona była w sportowe fotele Recaro z wysokimi oparciami i zintegrowanymi zagłówkami. Ich mocno wyprofilowane boki trzymały pasażerów w miejscu podczas szybkich zakrętów. Kierowca miał przed sobą deskę rozdzielczą z dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, które flankiwały mały wyświetlacz LCD pokazujący dane z komputera pokładowego. Na górze centralnej konsoli, pomiędzy nawiewami, Mitsubishi zainstalowało ekran dotykowy do systemu multimedialnego, który w opcji oferował nawigację oraz system audio Rockford Fosgate. Kanapa z tyłu była płaska i nie zapewniała zbyt wiele miejsca na nogi dla pasażerów, choć wystarczała na krótkie przejażdżki.

Jednak większość klientów kupowała Evo ze względu na to, co kryło się pod jego skórą: silnik i skrzynia biegów. Wszystkie modele były wyposażone w nowy całkowicie aluminiowy silnik 4B11T4 Turbo MIVEC, który zastąpił wcześniej stosowany silnik 4G63, napędzający poprzednie generacje Lancerów. Producent połączył nową jednostkę z pięciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegową automatyczną (podwójne sprzęgło), która przesyłała moc na wszystkie koła za pomocą jednego z najbardziej zaawansowanych systemów napędu na cztery koła na rynku, nazwanego S-AWD (Super All Wheel Control).

Cel rozwoju Mitsubishi Lancer Evolution X polegał na stworzeniu jak najszybszego samochodu, jednocześnie dbając o jego bezpieczeństwo. W tym celu Mitsubishi Lancer Evolution X został wyposażony w najnowsze technologie inżynieryjne, w tym system kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control) oraz nowo opracowaną, energooszczędną przekładnię Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission). Mitsubishi Lancer Evolution X to nowej generacji sedan o wysokich osiągach z napędem na cztery koła, który umożliwia nowej kategorii kierowców doświadczyć dynamicznej jazdy Mitsubishi, łącząc prędkość z kontrolą, pewnością i bezpieczeństwem.

Atrakcyjny i agresywny design Mitsubishi Lancer Evolution X prezentuje imponujący aerodynamiczny wygląd sugerujący jego doskonałe osiągi na drodze. Wnętrze samochodu sprzyja pełnemu skupieniu kierowcy na prowadzeniu pojazdu. Mitsubishi Lancer Evolution X wykorzystuje identyfikację wizualną przedniej części, typową dla wszystkich nowych sedanów Mitsubishi Motors (odwrócony spłaszczony nos z trapezoidalnym grillem), po raz pierwszy zaprezentowaną w nowym modelu Galant Fortis (Mitsubishi Lancer / Lancer EX na rynkach zagranicznych). Przód pojazdu nie tylko wyraża agresywne cechy, które charakteryzują sportowe sedany o wysokich osiągach, ale również został zaprojektowany z myślą o optymalnej aerodynamice.

Mitsubishi Lancer Evolution X osiąga bardzo wysokie poziomy wydajności napędu i jazdy dzięki nowemu silnikowi 2.0-litrowemu DOHC MIVEC z turbodoładowaniem, który jest lekki i ma aluminiowy blok, nowej karoserii i sztywniejszemu zawieszeniu. Mimo że nowy model ma turbodoładowany silnik, zdobył ocenę 3 gwiazdek pod względem emisji, które są o 50% niższe od wymagań japońskich standardów z 2005 roku. Jego mocne i czyste osiągi na drodze uzupełniają standardowe elementy bezpieczeństwa, które można oczekiwać po nowej generacji modelu o wysokich osiągach: poduszki powietrzne SRS dwuetapowe dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka powietrzna SRS na kolana kierowcy oraz adaptacyjny system oświetlenia przedniego (AFS) znajdują się w standardzie w wersji GSR.

Twin Clutch SST to 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów, która wykorzystuje podwójny automatyczny system sprzęgła, aby zapewnić błyskawiczne i płynne zmiany biegów, co przekłada się na przyjemne przyspieszenie. Dzięki zastosowaniu wyższego momentu obrotowego opracowanego przez nowy silnik, Mitsubishi Lancer Evolution X oferuje nową 5-biegową skrzynię manualną, która zapewnia płynniejsze zmiany biegów i lepsze odczucia przy zmianie dla tych, którzy preferują radość z manualnego prowadzenia.

Wszystkie modele Mitsubishi Lancer Evolution X GSR są wyposażone w system kontroli dynamiki pojazdu S-AWC. System inteligentnie zarządza różnymi komponentami, aby regulować moment obrotowy i siłę hamowania na każdym kole, odzwierciedlając zamiary kierowcy w czasie rzeczywistym w szerokim zakresie sytuacji. Umożliwia to kierowcom o różnych umiejętnościach cieszenie się sportowym stylem jazdy z poczuciem bezpieczeństwa.

Silnik

Mitsubishi Lancer Evolution X napędzany jest nowym silnikiem turbodoładowanym, który dodaje wysokowydajną turbosprężarkę do jednostki 2.0-litrowej 4B11 typu DOHC MIVEC, używanej w modelu Galant Fortis. Opracowując więcej mocy w pełnym zakresie obrotów, ten silnik generuje większy moment obrotowy wynoszący 422 Nm (43.0 kg-m)/3500 rpm i zapewnia lepszą reakcję niż jego poprzednik 4G63. Nowy silnik jest również lżejszy i charakteryzuje się lepszymi wynikami pod względem ochrony środowiska.

Zastosowanie technologii zmiennego czasowania zaworów (MIVEC) zarówno dla wałków rozrządu dolotowego, jak i wydechowego zapewnia optymalne dopasowanie czasowania zaworów do prędkości silnika i obciążenia, stabilizując charakterystyki spalania i umożliwiając silnikowi rozwój większej mocy w całym zakresie obrotów. Poprawia to również wyniki emisji. Mitsubishi Lancer Evolution X uzyskuje ocenę 3 gwiazdek za emisje, które są o 50% niższe od japońskich norm emisji z 2005 roku.

Nowy silnik, z wyłączeniem wyposażenia pomocniczego, jest lżejszy o 12 kg od 4G63 dzięki zastosowaniu odlewanego bloku silnika aluminiowego, pokrywy głowicy i obudowy łańcucha.

Dzięki zastosowaniu wirnika turbiny z stopu tytanowo-aluminiowego oraz wirnika sprężarki z stopu aluminiowego, turbosprężarka ma zoptymalizowany kształt wirnika sprężarki, który poprawia reakcję na doładowanie i zwiększa moment obrotowy w niskich i średnich zakresach.

Przyjęcie układu kolektora wydechowego skierowanego do tyłu poprawiło efektywność wydechu oraz pozwoliło na obniżenie silnika, co zredukowało środek ciężkości. Inne innowacje zmniejszyły straty w systemie dolotowym/wydechowym oraz tarcie w układzie zaworowym, co przyczyniło się do poprawy wydajności silnika.

Skrzynie biegów

GSR dostępny jest z nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Twin Clutch SST, która eliminuje potrzebę pedału sprzęgła i zapewnia płynne zmiany biegów. Twin Clutch SST umieszcza nieparzyste (1., 3., 5.) i parzyste (2., 4. i 6.) biegi na osobnych wałkach wejściowych, z własnym sprzęgłem, a także poprzez ścisłą współpracę z silnikiem, przełącza się między tymi sprzęgłami, aby uzyskać bezszwowe i błyskawiczne zmiany biegów dla przyjemnego przyspieszenia. Ponieważ wykorzystuje sprzęgła zamiast konwertera momentu obrotowego do przenoszenia mocy, Twin Clutch SST pozwala na lepszą efektywność przenoszenia mocy z minimalnymi stratami mocy i zapewnia doskonałą oszczędność paliwa. Twin Clutch SST pozwala kierowcy wybierać między w pełni automatycznym trybem Autoshift oraz trybem Manual Shift, w którym kierowca może zmieniać biegi jak w skrzyni manualnej. Przełącznik umieszczony u podstawy selektora biegów pozwala kierowcy wybierać pomiędzy trybami Normal, Sport i Super Sport, aby uzyskać optymalne harmonogramowanie zmian biegów w szerokim zakresie sytuacji, od jazdy po mieście po ścisłe prowadzenie na krętej drodze.

Modele Twin Clutch SST są standardowo wyposażone w lekkie, zamontowane na kolumnie kierownicy łopatki do zmiany biegów, które umożliwiają kierowcy ręczne zmiany biegów bez odrywania rąk od kierownicy.

Dla tych kierowców, którzy preferują większą kontrolę nad swoim pojazdem, GSR jest dostępny z nową 5-biegową skrzynią manualną. (RS jest dostępna tylko z tą skrzynią manualną.) Korzystając z wiedzy, jaką Mitsubishi Motors zdobyło w motorsporcie, nowa skrzynia manualna ma większą zdolność przenoszenia momentu obrotowego, aby poradzić sobie z wyższym momentem wygenerowanym przez nowy turbodoładowany silnik, bez zwiększania rozmiaru. Biegi od pierwszeństwa do czwartego korzystają z bliskich przełożeń. 1. bieg ma niższe przełożenie niż wcześniej, co poprawia przyspieszenie ze stanu spoczynku, podczas gdy 5. bieg ma wyższe przełożenie, co zapewnia większy komfort jazdy przy dużych prędkościach. Nowa skrzynia biegów wykorzystuje pierścienie synchronizujące o wielu stożkach na wszystkich biegach, co zapewnia płynniejsze zmiany biegów oraz bardziej wyczuwalne doznania przy zmianie biegów, a także poprawia trwałość.

Karoseria

Nowa platforma Mitsubishi Lancer Evolution X osiąga znaczące zwiększenie sztywności nadwozia, z przyrostami sztywności skrętnej i zginającej wynoszącymi odpowiednio 40% i 60% w porównaniu do Lancer Evolution IX MR. Przekłada się to na lepszą stabilność prowadzenia oraz wytrzymałość na zderzenia, a także poprawia komfort jazdy oraz redukuje wibracje i hałas, aby osiągnąć poziomy jakości i komfortu, które odpowiadają nowej generacji sportowego sedana.

Szerszy rozstaw kół i dłuższy rozstaw osi w Mitsubishi Lancer Evolution X nie tylko tworzy bardziej przestronną przestrzeń, ale także poprawia stabilność i komfort jazdy. Inne czynniki przyczyniające się do poprawy prowadzenia nowego modelu to obniżony środek ciężkości wynikający z niższego układu napędowego oraz lepszy rozkład masy z przodu i tyłu, wynikający z niższej masy silnika, krótszego o 20 mm zwisu przedniego niż w Lancerze Evolution IX MR oraz przeniesienia akumulatora do bagażnika.

Aby zredukować wagę i obniżyć środek ciężkości, w dachu, przednich błotnikach i konstrukcji tylnego spojlera użyto aluminium.

Zawieszenie i opony

Choć opiera się na układzie zawieszenia przedniego MacPhersona i tylnym wielowahaczowym stosowanym w poprzednich modelach, Mitsubishi Lancer Evolution X charakteryzuje się nowym układem zawieszenia z szerszymi torami i oponami 18-calowymi. Optymalizacja geometrii i większa sztywność mocowań maksymalizują powierzchnię kontaktu i pozwalają S-AWC osiągnąć pełny potencjał, a także poprawiają stabilność w prostoliniowym ruchu, pokonywaniu zakrętów i komfort jazdy.

GSR jest standardowo wyposażony w szerokie opony o niskim profilu 245/40R18 na 18-calowych kołach odlewniczych Enkei 12-ramiennych o wysokiej sztywności. 18-calowe lekkie koła BBS są również dostępne jako opcja fabryczna dla GSR, co dodaje charakterystycznego, indywidualnego wyglądu z lustrzanym wykończeniem.

GSR wyposażony jest standardowo w wentylowane hamulce tarczowe Brembo o średnicy 18 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Zwiększona średnica tarcz poprawia siłę hamowania oraz odporność na blednięcie, a także poprawia odczucia z pedału hamulca.

Fabryczny Zestaw Wysokich Wydajności składa się z jednostrzałowych amortyzatorów Bilstein i sprężyn Eibach, które były stosowane w Lancerze Evolution IX MR. Obejmuje także hamulce tarczowe Brembo typu 2, które pozwalają zaoszczędzić 1,3 kg na każdym kole oraz opony wysokiej wydajności o sztywniejszych ściankach i lepszej przyczepności. Ten pakiet przynosi dalsze poprawy w zakresie przyczepności, reakcji na kierownicę, stabilności i pokonywania zakrętów.

System 4WD (S-AWC)

Wersja GSR wyposażona jest w system kontroli dynamiki pojazdu 4WD S-AWC (Super All Wheel Control) stworzony przez Mitsubishi Motors jako standard. W Mitsubishi Lancer Evolution X do systemów ACD, AYC i Sport ABS dodano Aktywną Kontrolę Stabilności (ASC). S-AWC wykorzystuje zintegrowane zarządzanie tymi systemami, aby wywierać precyzyjną kontrolę nad momentem obrotowym napędu i siłą hamowania na każdym kole, aby poprawić pokonywanie zakrętów i stabilność w każdych warunkach, od codziennej jazdy po nagłe uniki; w ten sposób generując zachowanie pojazdu, które wiernie odzwierciedla zamiary kierowcy. S-AWC oferuje trzy tryby pracy – TARMAC dla suchych, asfaltowych nawierzchni; GRAVEL dla mokrych lub nieutwardzonych nawierzchni oraz SNOW dla nawierzchni pokrytych śniegiem – pozwalając kierowcy wybrać tryb najlepiej dopasowany do aktualnych warunków nawierzchni i zapewniając większą stabilność.

ACD (Aktywny Dyferencjał Centralny)

Aktywny Dyferencjał Centralny wykorzystuje elektronicznie sterowane hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe do optymalizacji podziału momentu obrotowego na przednie i tylne koła, aby zapewnić najlepszą równowagę między przyczepnością a reakcją na kierownicę.

AYC (Aktywna Kontrola Yaw)

AYC wykorzystuje mechanizm przeniesienia momentu w tylnym dyferencjale do kontrolowania rozkładu momentu obrotowego na tylnych kołach w różnych warunkach jazdy, aby ograniczyć moment obrotowy działający na nadwozie pojazdu i w ten sposób poprawić osiągi podczas pokonywania zakrętów. AYC teraz korzysta z kontroli sprzężenia zwrotnego w zakresie prędkości yaw, używając czujnika prędkości yaw, aby dokładniej określić dynamikę zakrętów w czasie rzeczywistym. Dodatkowo kontrola siły hamowania pozwala systemowi uzyskać takie zachowanie pojazdu, które bliżej odzwierciedla zamiary kierowcy.

Sport ABS (Sportowy System Antyblokujący Hamulców)

ABS pozwala kierowcy utrzymać kontrolę kierunkową i stabilność pojazdu, zapobiegając blokowaniu kół podczas intensywnego hamowania lub hamowania na śliskich nawierzchniach. Dodanie czujników prędkości yaw oraz czujników ciśnienia hamulca do systemu Sport ABS poprawiło osiągi hamowania w zakrętach.

Aktywna Kontrola Stabilności (ASC)

System ASC stabilizuje postawę pojazdu, jednocześnie utrzymując optymalną przyczepność poprzez regulację mocy silnika oraz siły hamowania na każdym kole. ASC zwiększa stabilność pojazdu, tłumiąc poślizgi podczas nagłych manewrów unikania lub w wyniku innych nagłych ruchów kierownicą. Poprawia również przyczepność podczas przyspieszania, zapobiegając kręceniu się kół napędowych na śliskich nawierzchniach.

######################################################################################

Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition

W swojej 10. i ostatniej generacji Lancer Evolution to samochód, który jest ukochany przez wielu i można powiedzieć, że jest prekursorem kategorii czterodrzwiowych samochodów sportowych. Aby pożegnać go w stylu, Mitsubishi zaoferuje limitowaną edycję modelu Final Edition; wyprodukuje się tylko 1,600 numerowanych egzemplarzy Final Edition.

Już znany z emocjonujących osiągów, Lancer Evolution Final Edition zwiększa moc do 303 koni mechanicznych i moment obrotowy do 305 lb-ft. Wydajność wzmacniają lekkie, dwuczęściowe tarcze hamulcowe Brembo® z przodu, towarzyszące amortyzatorom Bilstein® i sprężynom Eibach® na wszystkich czterech kołach. Podobnie jak wszystkie Lancer Evolution 2015, model Final Edition ma system Mitsubishi Super All Wheel control.

Super All-Wheel Control (S-AWC): Wysokotechnologiczny AWD zaprojektowany na Mistrzostwa Świata w Rajdach

Jednym z najbardziej zaawansowanych systemów napędu na cztery koła kiedykolwiek opracowanych dla samochodu produkcyjnego, system Super All-Wheel Control (S-AWC), w połączeniu z doskonale zaprojektowanym zawieszeniem Lancer Evolution, zapewnia niezwykły poziom osiągów i przyczepności dla Lancer Evolution 2015.

Co więcej, aby precyzyjnie zmaksymalizować osiągi systemu S-AWC, kierowca może wybierać spośród trzech ustawień trybu trakcji – „Tarmac”, „Gravel” i „Snow”, przy czym ostatnie ustawienie zapewnia maksymalną przyczepność i wydajność w złych warunkach pogodowych i/lub na nawierzchniach o niskiej przyczepności.

System S-AWC znajdujący się w czterodrzwiowym samochodzie sportowym Mitsubishi Motors obejmuje liczne komponenty/systemy technologiczne, które dostarczają tak niezwykły poziom przyczepności i zwinności: Aktywna Kontrola Yaw (AYC), Aktywny Dyferencjał Centralny (ACD), Aktywna Kontrola Stabilności (ASC) i Sportowy System Antyblokujący Hamulców (ABS).

Aktywna Kontrola Yaw (AYC)

Kontroluje rozkład momentu obrotowego na tylnych kołach pojazdu poprzez kontrolę siły hamowania z systemu Aktywnej Kontroli Stabilności (ASC), a także z planetarnego tylnego dyferencjału i czujników prędkości yaw.

Aktywny Dyferencjał Centralny (ACD)

Zarządza mocą kierowaną do kół za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego w oparciu o wiele parametrów, w tym otwarcie przepustnicy, prędkości poszczególnych kół oraz kąt skrętu kierownicy. Aktywny Dyferencjał Centralny (ACD) pozwala na podział momentu obrotowego 50:50 pomiędzy przednie a tylne koła.

Aktywna Kontrola Stabilności (ASC)

Nadzoruje systemy kontroli przyczepności i stabilności oraz pomaga zapobiegać poślizgowi kół, regulując siłę hamowania i rozdział mocy na każdym pojedynczym kole w celu poprawy przyczepności i stabilności w zakręcie.

Sportowy System Antyblokujący Hamulców (ABS)

Wykorzystuje dane z czujników prędkości yaw oraz systemu S-AWC, w połączeniu z zaawansowanym ciśnieniem hamulca, aby szybko zwolnić pojazd z wyjątkową kontrolą.

Zawieszenie Lancer Evolution Final Edition charakteryzuje się odwróconymi amortyzatorami MacPhersona z przodu oraz konstrukcją wielowahaczową z tyłu, z ramionami kontrolnymi zawieszenia wykonanymi z aluminium (klapa, dach, przednie błotniki oraz belki zderzaków z przodu i tyłu Lancer Evolution są również wykonane z mocnego, ale lekkiego stopu), sprężynami Eibach® oraz amortyzatorami Bilstein® z belką stabilizacyjną.

Wysokowydajny silnik turbodoładowany z intercoolerem

Oparty na konstrukcji, która napędzała fińskiego legendy rajdowego Tommiego Mäkinen’a do czterech kolejnych tytułów w trudnych Mistrzostwach Świata w Rajdach (WRC), turbodoładowany i schłodzony silnik DOHC 16-zaworowy 4-cylindrowy 2.0-litrowy znajdujący się pod maską każdego modelu Lancer Evolution Final Edition 2015 oferuje natychmiastową moc i moment obrotowy w praktycznie każdym zakresie obrotów silnika.

Składający się z wzmocnionego odlewanego bloku aluminiowego i aluminiowej głowicy cylindra oraz wyposażony w najnowszą wersję innowacyjnego systemu zmiennego czasowania zaworów MIVEC, architektura tego imponującego silnika charakteryzuje się „kwadratowym” kształtem, gdyż średnica i skok wnętrza wynoszą równo 86,0 mm, a stosunek sprężania wynosi 9,0:1.

Moc wyjściowa tego wirującego silnika w wersji Final Edition wynosi 303 koni mechanicznych przy 6,500 obrotów na minutę z pełnym momentem obrotowym 305 lb-ft osiąganym przy 4,000 obrotów na minutę.

Charakterystyczny i potężny dźwięk wydechu Lancer Evolution wynika z wolno przepływających podwójnych wydechów. Stalowy kolektor wydechowy i turbosprężarka znajdują się z tyłu poprzecznie umieszczonego silnika, blisko do słupka ogrodzenia, co pomaga poprawić rozkład masy.

Lancer Evolution Final Edition wyposażony jest standardowo w krótką, 5-biegową manualną skrzynię biegów. Klasyfikacja EPA wynosi 17 mpg w mieście/23 mpg na autostradzie.

Przykładowe funkcje bezpieczeństwa i doskonała gwarancja Mitsubishi Motors

Właściciele modelu Lancer Evolution Final Edition 2015 Mitsubishi znajdą ochronę nie tylko w postaci zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i technologii, które są standardowym wyposażeniem każdego pojazdu, ale również skorzystają z doskonałej gwarancji producenta.

Pomocą w ochronie pasażerów pojazdu w przypadku wypadku są opatentowane przez Mitsubishi Motors technologie nowej generacji związane z wzmocnioną konstrukcją bezpieczeństwa uderzeniowego (RISE), która pomaga rozpraszać energię z kabiny oraz układu paliwowego; system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS); oraz dodatkowy system zabezpieczeń (SRS) z czujnikami pasażerów, w tym siedmioma poduszkami powietrznymi: poduszką powietrzną na kolana kierowcy, dwiema poduszkami powietrznymi z przodu, dwiema poduszkami powietrznymi zamontowanymi w siedziskach oraz dwiema poduszkami powietrznymi zasłonowymi.

Każdy model Lancer Evolution Final Edition 2015 Mitsubishi obejmuje rozbudowany program ochrony pojazdu, na który składa się 3-letnia/36,000-milowa ograniczona gwarancja na nowy pojazd; 7-letnia/100,000-milowa ograniczona gwarancja na perforację antykorozyjną; 5-letnia/60,000-milowa ograniczona gwarancja na napęd; oraz 5-letni program pomocy drogowej bez limitu mil.

Model 2015 Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition jest wyposażony w następujące standardowe funkcje:

Mechanika

Turbodoładowany i schłodzony silnik MIVEC DOHC 16-zaworowy 2.0-litrowy inline 4-cylindrowy
303 konie mechaniczne i 305 lb-ft momentu obrotowego
Amortyzatory Bilstein® i sprężyny Eibach®
Tarcze hamulcowe Brembo® o dwóch częściach z przodu

Wygląd zewnętrzny

Emblemat Final Edition
Czarne malowane aluminiowe dach
Błyszczące czarne wykończenie przedniego zderzaka i kratki wentylacyjnej
Czarne, matowe obręcze aluminiowe Enkei®
Ciemne chromowane wykończenie kratki przedniej
Auto włączane/wyłączane reflektory bi-xenonowe o wysokiej intensywności z systemem regulacji wysokości
Kolory: Nowa Biała Perła, Niebieski Oktanowy, Czerwony Rajdowy, Szary Merkur

Udoskonalenia wnętrza

Czarne słupki, daszki przeciwsłoneczne, uchwyty i podsufitka
Błyszcząca czarna konsola środkowa z tabliczką z numerem seryjnym produkcji (US0001 ~ US1600)
Czerwone akcenty na sportowych siedzeniach, kierownicy, gałce zmiany biegów, pokrywie konsoli, dywanikach oraz uchwycie hamulca ręcznego
Animacja Final Edition na wyświetlaczu zegara

Bezpieczeństwo

Zaawansowany system 7 (siedem) poduszek powietrznych SRS, w tym poduszka powietrzna na kolana kierowcy, podwójne poduszki powietrzne z przodu z czujnikami położenia pasażerów, boczne poduszki powietrzne zamontowane w siedzeniach oraz poduszki powietrzne zasłonowe z przodu i z tyłu
Sportowy system hamulców antyblokujących (ABS) z elektroniczną dystrybucją sił hamowania (EBD)
Aktywna kontrola stabilności (ASC) z logiką kontroli przyczepności (TCL)
System monitorowania ciśnienia opon
System immobilizera zabezpieczającego przed kradzieżą
Opatentowana przez Mitsubishi Motors konstrukcja nadwozia z wzmocnioną ewolucją bezpieczeństwa (RISE)

Gwarancja

2.0L Turbo 6AT (295 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc217 Kw @ 6500 Rpm
295 Hp @ 6500 Rpm
291 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy270 Lb-Ft @ 3500 Rpm
366 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R18
Długość177.3 In (4503 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/60.8 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika11.4 Cuft (323 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3450 Lbs (1565 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto16.9 Mpg Us (13.9 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie22.4 Mpg Us (10.5 L/100Km)
Emisja CO2250 G/Km

2.0L Turbo 6MT (295 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc217 Kw @ 6500 Rpm
295 Hp @ 6500 Rpm
291 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy270 Lb-Ft @ 3500 Rpm
366 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R18
Długość177.3 In (4503 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/60.8 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika11.4 Cuft (323 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3384 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto17.3 Mpg Us (13.6 L/100Km)
Spalanie trasa28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Średnie spalanie23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Emisja CO2243 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.