Znana jako dział motorsportowy Mitsubishi, Ralliart skupiła się na dziewiątej generacji modelu Lancer, oferując go jako bardziej cywilizowaną wersję potężnego Evo X.
Niegdyś Mitsubishi rywalizowało o tytuły w Mistrzostwach Świata w Rajdach z modelami Lancer Evolution, ale Evo X już nie było w stanie wygrywać wyścigów. Mimo to, było jednym z ulubionych samochodów miłośników rajdów.
Stylistyka nadwozia była zbliżona do tej oferowanej przez Evolution X, jednak występowały między nimi pewne różnice. Z przodu wersja Ralliart posiadała małą czerwoną emblemat na szerokiej czarnej kratce. W przeciwieństwie do swojego brata X, nie miała srebrnej poziomej listwy na zderzaku. Z boku różnice między tymi dwoma pojazdami były jeszcze bardziej widoczne, ponieważ Ralliart nie miało wylotu wydechowego za przednimi błotnikami. Dodatkowo, tylne błotniki były standardowe, a nie poszerzone jak w mocniejszym odpowiedniku. Na koniec, z tyłu, skrzydło zamontowane na bagażniku nie oferowało żadnych regulacji ani wyspecjalizowanego, aerodynamicznego kształtu.
Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane głównie z myślą o wygodnej, ale sportowej jeździe. W Ralliart nie było sportowych foteli, ale wysokie zagłówki zapewniały odpowiednie wsparcie boczne. Dodatkowo, w konsoli centralnej ulokowano dźwignię automatycznej skrzyni biegów zamiast sześciobiegowej manualnej. Na koniec, producent dodał łopatki zmiany biegów za kierownicą.
Pod maską zespół motorsportowy Mitsubishi zainstalował ten sam silnik benzynowy z turbodoładowaniem o układzie rzędowym 4, który był stosowany w Evo X, ale o mniejszej mocy. Był on sparowany z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (dual-clutch), która przekazywała moc na wszystkie koła. Niemniej jednak, skrzynia biegów nie była tak zaawansowana jak ta stosowana w Evolution X. Mimo to, zawierała tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz adaptacyjny dyferencjał centralny.
Nowy Mitsubishi Lancer Ralliart wzmacnia sportowy charakter linii Lancer (Lancer, Lancer Ralliart i Lancer Evolution X) poprzez agresywny design i osiągi, które tworzą unikalny produkt pomiędzy modelami Lancer GTS 2.4 a Lancer Evolution. Mitsubishi Lancer Ralliart skutecznie wykorzystuje sztywną konstrukcję unibody oraz niezależne zawieszenie na cztery koła, łącząc ten zdolny układ jezdny z silnikiem turbo i napędem na wszystkie koła.
Mechanika
Mitsubishi Lancer Ralliart napędzany jest nowym silnikiem 4B11 o pojemności 2.0 litra DOHC MIVEC z intercoolerem i turbosprężarką (stosowanym również w Lancer Evolution), który rozwija szacunkową moc 235 koni mechanicznych. Silnik współpracuje z efektywną skrzynią biegów Twin Clutch-SST, która podkreśla sportowy charakter pojazdu, umożliwiając kierowcy błyskawiczne, płynne zmiany biegów przy użyciu łopatek. Skrzynia TC-SST działa również w trybach automatycznych, zarówno w warunkach normalnych, jak i sportowych.
Napęd na cztery koła w Mitsubishi Lancer Ralliart wyposażony jest w aktywne centralne różnicowe (ACD). Jednostka ACD wykorzystuje elektronicznie sterowane centralne różnicowe z wielopłytkowym sprzęgłem, rozdzielając moment obrotowy między przednie a tylne koła w zależności od różnych warunków jazdy, co zapewnia najlepszą równowagę pomiędzy reakcją na sterowanie a przyczepnością na nawierzchniach asfaltowych, żwirowych czy zaśnieżonych.
Mitsubishi Lancer Ralliart jest również wyposażony w przednie dyferencjały o ograniczonym poślizgu z helikalnym uzębieniem oraz tylne dyferencjały mechaniczne o ograniczonym poślizgu.
Design
Rozwijając podstawowy sportowy design i proporcje Lancer, zewnętrzna część Mitsubishi Lancer Ralliart wyróżnia się bardziej agresywnym stylem przedniego zderzaka, pokrywy tylnego zderzaka, podwójnym wydechem oraz lekką aluminiową pokrywą silnika, która dostarcza chłodne powietrze do turbosprężarki.
Wnętrze pojazdu kładzie większy nacisk na funkcjonalność i kontrolę nad pojazdem. Mitsubishi Lancer Ralliart jest wyposażony w kluczyk FAST, interfejs telefoniczny Bluetooth® z funkcją zestawu głośnomówiącego, ten sam dźwignia Twin Clutch-SST używany w Lancer Evolution oraz łatwo dostępne łopatki do zmiany biegów umieszczone przy kolumnie kierownicy.
Dostępne wyposażenie i opcje obejmują: siedzenia Recaro, reflektory HID, 650-watowy system audio Rockford Fosgate z 9 głośnikami, radio satelitarne Sirius, elektryczny dach oraz nawigację z dyskiem twardym o pojemności 30 gigabajtów i serwerem muzycznym.
Specyfikacja Mitsubishi Lancer Ralliart