Mitsubishi Outlander z 2012 roku zaprezentował zupełnie nowy model oparty na platformie GS, rozwijanej wspólnie z nieistniejącym już DaimlerChrysler. Japoński producent starał się stworzyć dobrze wykonane SUV-y z możliwością przewozu aż siedmiu osób, oferując jednocześnie wystarczającą ilość technologii, aby samochód był atrakcyjny, ale zapomniał zainwestować w lepszy zespół projektowy.
Pierwszy Outlander oparty był na platformie kompaktowej. Ten model jest większy i, z rozstawem osi wynoszącym 2,67 metra (105,1 cala) oraz silnikiem umieszczonym poprzecznie, ma wystarczająco miejsca dla siedmiu pasażerów. Ostatnie dwa miejsca znajdują się w bagażniku i były wystarczająco duże, aby pomieścić dwóch dorosłych w poprzedniej generacji, ale w tej trzeciej generacji nadają się tylko dla dzieci.
Pod maską są trzy opcje: silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra, turbodiesel 2,2 litra oraz PHEV. PHEV było zdecydowanie najciekawszym napędem. Posiadało silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra oraz dwa silniki elektryczne o mocy 81 KM każdy. Pojazd osiągał zasięg elektryczny wynoszący 52,3 km (32,5 mili) dzięki swoim akumulatorom 12 kWh umieszczonym pod kabiną, pomiędzy osiami. Maksymalna prędkość w trybie tylko elektrycznym wynosiła 120 km/h (74,5 mph).
W kabinie zainstalowano nową technologię na ten rok, w tym jednostkę multimedialną umożliwiającą podłączenie do Apple CarPlay i Android Auto. Środkowy rząd siedzeń ma przesuwane i regulowane oparcie, co ułatwia dostęp do trzeciego rzędu i poprawia komfort pasażerów w środkowej części.
Jedenaście lat po wprowadzeniu terminu „crossover”, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentowała swoją trzecią odsłonę tego koncepcji, całkowicie nową generację Mitsubishi Outlander na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2012 roku.
Po ponad 950 000 sprzedanych egzemplarzach (stan na koniec grudnia 2011 – w tym Airtrek – pierwsza generacja Mitsubishi Outlander) dwóch pierwszych generacji od czerwca 2001 roku, ten nowy średniej wielkości crossover ma na celu dostosowanie się do współczesnych czasów – jest to strategiczny i innowacyjny pojazd premium, rozwinięty na elastycznej globalnej platformie, powstały z harmonijnego połączenia:
- Niskiego wpływu na środowisko
- Zaawansowanego bezpieczeństwa
- Komfortowej jazdy
- Sprytnej użyteczności
- Wygody
Ta prezentacja potwierdzi rozpoczęcie nowej generacji globalnych produktów dla Mitsubishi Motors, zgodnie z ambicjami zawartymi w strategicznym planie biznesowym MMC „Jump 2013”, dążącym do stworzenia bardziej ekologicznego i globalnego Mitsubishi Motors.
Nowy język
Odpowiednio, cała rodzina Pojazdów Osobowych / Crossoverów / SUV-ów MMC przejdzie stopniową transformację, aby dostosować nowe podejście do designu, co można zaobserwować w nowym Mitsubishi Outlander. Choć nowy język projektowania jest wciąż w fazie opracowywania, przewiduje się, że będzie to koncepcja otwarta, wystarczająco elastyczna, aby spełniać specyficzne wymagania pojazdu, jednocześnie prezentując słynne logo trzech diamentów Mitsubishi. Ten nowy, inżynieryjny wygląd można rozumieć jako nową ekspresję blisko stuletniej tradycji Mitsubishi w dostosowywaniu technologii do współczesnego świata.
Nowy kształt
Nowy Mitsubishi Outlander, o długości 4655 mm, pozostaje w podobnym rozmiarze do obecnego modelu i realizuje klarowne założenia projektowe, w prawdziwie mitsubishiowskim stylu, kluczowe kierunki wskazują na „samochód inżyniera” o „Solidnej – Bezpiecznej – Prostej” formie, łącząc masywny wygląd z czystymi powierzchniami, co zaprezentowano w konceptach PX-MiEV i PX-MiEV II.
Niezależnie od wysokich burt, podniesionej linii okien, uporządkowanych powierzchni, mocnego kształtu nadwozia czy miękko wykrojonych błotników, nowy Outlander oferuje niezwykle komfortowe poczucie cichej ochrony i bezpieczeństwa dla swoich pasażerów – to pojazd wysokiej jakości, pozbawiony tanich stylistycznych efektów i zaprojektowany z myślą o długich podróżach, które umożliwia jego innowacyjny napęd.
Stonowany, ale zdecydowany, zewnętrzny design Outlandera jest dodatkowo podkreślony smukłą aerodynamiczną kratką z przodu oraz stylowymi chromowanymi paskami w kształcie hokejki, które wydają się być frezowane bezpośrednio z solidnego mosiądzu, aby chronić logo trzech diamentów, pomiędzy wyrafinowanym wyglądem rzeźbionych reflektorów.
Ta sama jakość kontynuuje we wnętrzu pojazdu, gdzie zastosowano materiały premium (wyściółkowane powierzchnie, miękka wykończenie, srebrne lub drewniane akcenty, błyszczące czarne aplikacje), a deska rozdzielcza została zaprojektowana z myślą o lepszej koncentracji kierowcy, w tym ergonomiczne sterowanie kierownicą oraz wyświetlacze instrumentów o wysokiej rozdzielczości i łatwe do odczytania.
Nowa harmonia
Kontynuując mocne strony Mitsubishi Outlandera, nowa generacja Outlandera będzie nadal pomieści pięć lub siedem osób w komfortowych i bezpiecznych warunkach, wspierana przez potężną architekturę elektroniczną. Nowy Outlander będzie miał lepszą kombinację:
Niski wpływ:
- Rozwój naszych silników benzynowych Mitsubishi i Clean Diesel. W Europie nowy Outlander będzie dostępny w wyborze dwóch różnych silników:
- Silnik MMC „4J11” – 110 kW (150ps) 2.0 l MIVEC benzynowy, teraz wyposażony w całkowicie nowy układ zaworowy
- Silnik MMC „4N14” – 110 kW (150ps) 2.2 Clean Diesel z wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami, w tym ultra-niskim współczynnikiem sprężania 14.9:1. Dalsze ulepszenia pozwalają na wysoką wydajność przy niskiej emisji spalin.
- Z zupełnie nowym systemem automatycznego zatrzymywania i ruszania
- Z zupełnie nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
- Dzięki redukcji masy (optymalizacja struktury nadwozia, dalsze wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości).
Wszystkie ulepszenia prowadzą do znacznie lepszej ekonomii paliwowej i emisji, z minimalnym celem poniżej 130 g/km.
Zaawansowane bezpieczeństwo:
- Wprowadzenie systemu adaptacyjnego tempomatu. System ten utrzymuje bezpieczną odległość do pojazdu przed nami, nawet przy bardzo niskich prędkościach w przypadku dużego natężenia ruchu.
- Wprowadzenie systemu zapobiegania kolizjom. System ten wykrywa przeszkody na drodze przed pojazdem i automatycznie hamuje, aby pomóc uniknąć kolizji.
- Wprowadzenie systemu ostrzegania o opuszczeniu pasa. System ten ostrzega kierowcę, że pojazd zamierza opuścić swój pas, za pomocą wyświetlacza wizualnego i sygnału dźwiękowego.
- Wprowadzenie reflektorów Super-HiD „Wide Vision”. Około 1.4 razy mocniejsze niż konwencjonalne reflektory HID, zapewniają one 1350 lumenową wiązkę, która świeci na ekstremalnie szerokim obszarze 80° x 2, w porównaniu do 42° x 2 w konwencjonalnych HiD.
Komfortowa jazda:
- Teraz z podwójnym systemem klimatyzacji.
- Ciszej w kabinie dzięki poprawionej izolacji akustycznej.
- Szeroka i wygodna trzecia rząd siedzeń dzielona w proporcjach 50/50, zastępująca obecne fotele skoku.
- Materiały wysokiej jakości dla bardziej premium wyglądu i odczucia w klasie D.
Sprytna użyteczność:
- Dzięki 1.69 m długiej podłodze po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń (+ 335 mm w porównaniu do poprzedniego Outlandera).
- Płaska podłoga po złożeniu wszystkich siedzeń.
- I zastosowaniu jednolitej tylnej klapy.
Wygoda:
- Z systemem audio z monitorowaniem widoku z tyłu.
- Jak często proszono – z kolumną kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach.
Po prezentacji w Genewie, nowy Mitsubishi Outlander zadebiutuje najpierw w Rosji latem 2012, a następnie w Europie (pod koniec lata), Japonii, Oceanii, Chinach i Ameryce Północnej.
Nowa granica
W ciągu 2012 roku MMC także skorzysta z możliwości wbudowanych w wszechstronną platformę Outlandera i potężną architekturę elektroniczną, aby dodać hybrydowy napęd plug-in oparty na technologii EV do gamy Outlanderów napędzanych silnikiem spalinowym.
Będzie to w pełni zintegrowane rozwiązanie, oparte na technologii EV MMC, a także maksymalnie wykorzystujące ogromne doświadczenie MMC w dziedzinie napędu na cztery koła, oferujące wybór trybów jazdy, w tym: