MITSUBISHI Outlander 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MITSUBISHI Outlander 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćMITSUBISHI Outlander 2021-Present

Po dołączeniu do sojuszu Renault-Nissan, Mitsubishi otrzymało ogromną pomoc od byłego rywala i wprowadziło na rynek czwartą generację modelu Outlander w 2021 roku.

Mitsubishi zostało zaskoczone światowym kryzysem finansowym w 2007 roku i, mimo że przetrwało, nie udało mu się stworzyć nowej linii produktów, która mogłaby uratować markę. Większość jego pojazdów była przestarzała, a poza pickupem L200 i Outlanderem, reszta gamy zmagała się z przetrwaniem na rynku. Po kilku trudnych latach Mitsubishi trafiło do sojuszu Renault-Nissan, a pierwszym nowym produktem, który stworzono wspólnie, był Outlander.

Był to nowy język designu dla Mitsubishi. Outlander miał diodowe światła na górze przedniego zderzaka, z kwadratowymi reflektorami LED zamontowanymi po bokach, nad zderzakiem. Szeroki, chromowany grill w kształcie tarczy z trzema żebrami na górze oraz czarną kwadratową częścią były niecodzienne dla japońskiej marki. Z bocznej perspektywy, przyciemniony słupek B i kształt słupka D nadawały wrażenie unoszonego dachu. Mitsubishi zachowało system dzielonej klapy bagażnika, który uczynił je sławnym w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Podczas gdy zewnętrzna część była efektowna i odważna, ale nie luksusowa, wnętrze to zupełnie inna historia. W zależności od poziomu wyposażenia, Outlander miał tapicerowane lub skórzane siedzenia oraz premium odczucie wnętrza. Dźwignia zmiany biegów była mała i umieszczona na szczycie wysokiego panelu centralnego. Duży wyświetlacz wypełniał zestaw wskaźników, podczas gdy dodatkowy ekran dotykowy znajdował się na górze deski rozdzielczej, ponad centralnym panelem. Podobnie jak w poprzednich generacjach, czwarta generacja Outlandera oferowała miejsce dla siedmiu osób, z dwoma składanymi siedzeniami w bagażniku.

Na premierze Outlander był dostępny wyłącznie z nowo opracowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra połączonym z CVT, który przekazywał moc na wszystkie cztery koła.

 MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) zaprezentowała zupełnie nowy model Outlander, który charakteryzuje się nowym kierunkiem stylistycznym, wysoką jakością, wytrzymałym osiągami i innowacyjną technologią. Flagowy SUV przeszedł rewolucję i został odmieniony w każdym calu, a jego sprzedaż w Ameryce Północnej (Stany Zjednoczone, Kanada i Portoryko) rozpocznie się w kwietniu 2021 roku, z innymi rynkami, które dołączą później.

„Opierając się na koncepcji produktu 'I-Fu-Do-Do’, co w języku japońskim oznacza autentyczny i majestatyczny, zupełnie nowy Outlander został stworzony jako niezawodny SUV z istotnie ulepszonym stylem, osiągami drogowymi i wysoką jakością, aby zaspokoić potrzeby klientów pragnących rozszerzać swoje horyzonty oraz podejmować wyzwania wszelkiego rodzaju,” powiedział Takao Kato, dyrektor generalny MMC. „Wraz z premierą zupełnie nowego Outlandera najpierw rozszerzymy naszą sprzedaż na rynek północnoamerykański, a następnie będziemy dążyć do globalnego wzrostu.”

Z kompletną aktualizacją, zupełnie nowy Outlander to czwarta generacja tej serii. Stylizacja akcentuje jego potężną obecność dzięki nowej generacji przedniej osłony Dynamic Shield, dużym 20-calowym kołom, nadkolom i odważnym proporcjom. Nowo opracowana platforma oraz silnik 2.5L, zaktualizowany system 4WD z elektronicznym sterowaniem i system S-AWC (Super-All Wheel Control), a także nowo opracowany selektor trybów jazdy, przyczyniają się do bezpiecznych i pewnych osiągów na drodze. Wnętrze pojazdu oferuje wyższą jakość i wygodę dzięki wysokiej jakości wykończeniu, komfortowym siedzeniom w trzech rzędach dla siedmiu pasażerów, wyświetlaczom ciekłokrystalicznym oraz nowej funkcji bezprzewodowego ładowania smartfonów.

W Ameryce Północnej Outlander zadebiutował w 2002 roku jako pierwszy crossover SUV MITSUBISHI MOTORS. Przez trzy pokolenia został wysoko oceniony za swoją użyteczność i osiągi drogowe jako SUV, a także za przyjazność dla środowiska i ekonomiczność. Na całym świecie łączna sprzedaż serii Outlander osiągnęła 2,6 miliona sztuk.

Inspirowany dziedzictwem potężny design

Koncepcja designu zupełnie nowego Mitsubishi Outlander to „Bold Stride”, co oznacza odważne, przygodowe podejście i pewność siebie w ruszaniu naprzód. Silna, pozioma proporcja od przodu do tyłu, kontrast między szeroką a mocną powierzchnią oraz ostrymi krawędziami, a także duże 20-calowe koła i nadkola podkreślają szeroką sylwetkę, wyrażając odważną aurę oraz poczucie obecności i stabilności.

Nowa generacja Dynamic Shield wyraża silną wydajność i ochronę zarówno dla ludzi, jak i pojazdu, co dodatkowo podkreśla potężność zupełnie nowego Outlandera jako SUV-a. Światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy zostały umieszczone w górnej części i nadano im smukły, ostry kształt, aby poprawić ich widoczność dla nadjeżdżających pojazdów oraz pieszych. Reflektory zostały umieszczone poniżej, w kierunku zewnętrznym, aby jaśniej oświetlać drogę oraz podkreślać szeroką sylwetkę.

Motyw heksagonu, który zdaje się być wycięty z jednolitej powierzchni, ozdabia tylne drzwi. Ten unikalny i wyrafinowany kształt został zainspirowany tylnym kołem zapasowym w modelu PAJERO/MONTERO, a górna część wyraża stabilność, podczas gdy dolna część pokazuje wysokie osiągi drogowe jako SUV. Dodatkowo, poziome światła tylne w kształcie litery T podkreślają szeroki wygląd nadwozia i stabilność.

Kolory nadwozia dostępne są w unikalnej, wysokomieniącej farbie MITSUBISHI MOTORS z serii Diamond, w tym Red Diamond i White Diamond, a nową opcją jest Black Diamond. Black Diamond to specjalny kolor składający się z trzech warstw, z wysokodensityjną, błyszczącą warstwą zawierającą szkło, co sprawia, że pojazd wydaje się głęboko czarny, gdy nie jest oświetlony, a po naświetleniu emituje mocny blask. Dodatkowo, dostępne są sześć kolorów podstawowych, co daje łącznie dziewięć kolorów nadwozia.

Wytrzymała inżynieria maksymalizuje osiągi i pewność kierowcy

Nowo opracowana platforma znacznie poprawia bezpieczeństwo przy zderzeniach i osiąga wysoki poziom stabilności kierowania. Po raz pierwszy MITSUBISHI MOTORS zastosowało stal o ultra wysokiej wytrzymałości z gorącym tłoczeniem wokół kabiny, aby stworzyć mocną konstrukcję kabiny o małej deformacji, przy jednoczesnym osiągnięciu redukcji wagi. Wprowadzenie połączonych struktur cyklicznych wokół komory silnikowej i kabiny zwiększyło sztywność zginania i skręcania nadwozia w porównaniu do poprzedniego modelu. Zawieszenie multilink oraz elektryczne wspomaganie kierownicy z podwójnym zębatką zapewniają wysoką jakość komfortu jazdy, jednocześnie oferując operacyjność z bezpośrednim, liniowym uczuciem. Znacząco poprawia to śledzenie podczas pokonywania zakrętów, jak również stabilność liniową, co zapewnia przyjemność z jazdy.

Nowo opracowany silnik benzynowy o pojemności 2.5L zwiększa maksymalną moc o 8,9% i efektywność paliwową (w trybie WLTC) o 2,6% w porównaniu z poprzednim modelem. Silnik charakteryzuje się dużym momentem obrotowym i mocą przy niskich oraz średnich obrotach, ale jest gładki i łatwy do obsługi przy wysokich obrotach, co umożliwia kierowcy cieszenie się przyjemnymi miejskimi przejażdżkami oraz ekscytującą jazdą sportową. Do skrzyni biegów zastosowano CVT w trybie sportowym z ośmioma biegami. Kontrola zmiany biegów, która pozwala na szybką zmianę biegów, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów wielostopniowej, zapewnia mocne i zwinne przyspieszenie przy wciśnięciu pedału gazu. Przy jeździe na stałej prędkości kierowca może cieszyć się cichą i płynną jazdą.

W modelu 4WD zastosowano elektronicznie kontrolowany napęd na cztery koła z hydraulicznym sprzęgłem napędzanym silnikiem elektrycznym w centralnym urządzeniu przekazującym moment obrotowy między przednimi a tylnymi kołami. Przednie i tylne koła mogą być mocno blokowane, gdy pojazd jest zatrzymany, dzięki czemu siła napędu tylnego koła jest generowana w momencie ruszania, co zapewnia mocne doznanie charakterystyczne dla 4WD. To szczególnie generuje moc w trudnych warunkach, takich jak ruszanie pod górę na oblodzonych drogach.

Model 4WD jest wyposażony w ulepszony zintegrowany system kontroli dynamiki pojazdu S-AWC. Na tylnych kołach zastosowano aktywne sterowanie przechyłem (Brake AYC), co umożliwia kontrolowanie momentu obrotowego i siły hamowania zarówno na przednich, jak i tylnych kołach. Czujniki wykrywają kąt skrętu, prędkość kątową, moment obrotowy, ciśnienie hamulca, prędkość kół i inne czynniki, aby ciągle i prawidłowo identyfikować działanie kierowcy i stan pojazdu. Przy skręcie system Brake AYC optymalizuje różnicę w sile napędu i sile hamowania pomiędzy przednimi i tylnymi, prawymi i lewymi kołami, aby poprawić przyczepność opon i umożliwić kierowcy kierowanie zgodnie z jego życzeniem. W modelu 2WD zastosowano również Brake AYC dla rozdzielonej kontroli przednich i tylnych kół, aby osiągnąć zintegrowaną kontrolę z systemem ASC (Aktywna Kontrola Stabilności) i ABS (System Zapobiegający Blokowaniu Kół), aby utrzymać stabilność jazdy na różnych nawierzchniach.

Zupełnie nowy Mitsubishi Outlander jest wyposażony w tryby jazdy, które pozwalają kierowcy wybrać charakterystyki jazdy pojazdu optymalne dla różnych stylów jazdy i sytuacji. Istnieje sześć trybów dla modeli 4WD oraz pięć trybów dla modeli 2WD. Selekcja trybów w konsoli centralnej umożliwia wybór trybu jazdy w zależności od sytuacji drogowej oraz trybu Eco dla określenia stylu jazdy. Ustawienia trybów jazdy to Normal dla normalnej jazdy, Tarmac dla sportowej jazdy po asfaltowych drogach, Gravel dla wysokiej przyczepności i stabilności na drogach gruntowych, Snow dla śnieżnych i innych śliskich nawierzchni oraz Mud, aby zwiększyć zdolność do radzenia sobie z drogami błotnistymi, głębokim śniegiem i podobnymi warunkami. Tryby jazdy wydobywają wysoką zdolność do radzenia sobie z drogą w modelach 4WD, a także zwiększają potencjał modeli 2WD, zapewniając poczucie bezpieczeństwa i niezawodności podczas jazdy. Po wybraniu trybu, na wyświetlaczu pojawia się obraz przedstawiający situację jazdy, co umożliwia kierowcy intuicyjny wybór trybu.

Przyjemne wnętrze dla całej rodziny

Liniowa deska rozdzielcza o silnym, poziomym tonie nadaje pojazdowi przestronny i obszerne wygląd, jednocześnie tworząc funkcjonalną formę, która ułatwia dostrzeżenie zmian w pozycji pojazdu. Górna część jest pokryta miękkim wykończeniem owiniętym skórą, a szwy dodają wysokiej jakości wyglądu. Panele drzwiowe mają dużą powierzchnię wkładek, a to samo miękkie wykończenie, co deska rozdzielcza i boki konsoli podłogowej, zostało wykorzystane do stworzenia przestrzeni o wysokiej jakości i komforcie.

Warianty kolorów wnętrza dla linii P oferują prawdziwe skórzane siedzenia w jasnym szarym i czarnym kolorze. Deska rozdzielcza i wykończenie drzwi są w tym samym kolorze, a w panelu zmiany biegów zastosowano prawdziwe aluminium. Opcjonalnie dostępne są również akcenty w kolorze brązowym oraz skórzane siedzenia semi-anilinowe dla linii P. Linia H oferuje czarne siedzenia z zamszu w połączeniu z piano black, natomiast linia M oferuje siedzenia w jasnoszarym lub czarnym materiale tekstylnym oraz piano black w wykończeniach wnętrza.

Przednie siedzenia mają strukturę dwuwarstwową z poliuretanu, aby zapewnić komfort już od momentu zajmowania miejsca, a także zredukować zmęczenie podczas długich podróży. Przestronność i komfort zwiększono dzięki poszerzeniu nadwozia i zwiększeniu miejsca na nogi w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. Dodatkowo, w zależności od poziomu wyposażenia, dostępne są funkcje takie jak podgrzewanie siedzeń, automatyczna kontrola klimatu w trzech strefach oraz osłony przeciwsłoneczne w drzwiach tylnych, aby zwiększyć komfort tylnej części SUV-a rodzinnego.

Dostępne są dwa typy wskaźników w zależności od poziomu wyposażenia. Wyposażony w pierwszy w MITSUBISHI MOTORS pełnoekranowy, kolorowy wyświetlacz cyfrowy o przekątnej 12,3 cala pokazuje różnorodne treści na dużym ekranie z wyraźnym obrazem, bez wrażenia chaosu. Wyświetlacz ma także funkcję personalizacji, która umożliwia swobodne łączenie i wyświetlanie różnych informacji. Inny wysoko kontrastowy wskaźnik z 7-calowym wyświetlaczem wieloinformacyjnym może pokazywać prostą nawigację strzałkową w centralnym wyświetlaczu informacyjnym. Wykorzystuje on zaletę dużej rozpoznawalności wyświetlacza analogowego, jednocześnie tworząc wysokiej jakości wygląd z trójwymiarowym wskaźnikiem i zdobioną igłą wskaźnika.

Dla niektórych wersji wyposażenia zastosowano dużą, 9-calową ekran w centralnym wyświetlaczu, który jest wyposażony w system nawigacji Smartphone-link Display Audio. Płynnie dostarcza on bardzo dokładne informacje nawigacyjne, korzystając z wewnętrznych map i funkcji nawigacyjnych. Różnorodne funkcje, w tym nawigacja i audio, można łatwo wybrać jednym dotknięciem ikony menu uruchamiania, która jest zawsze wyświetlana w dolnej części ekranu. Po podłączeniu smartfona z systemem Android™ lub iPhone’a, użytkownik może również cieszyć się funkcjami Android Auto™ i Apple CarPlay, z sześcioma aplikacjami. Planowane są również funkcje odbierania informacji o ruchu drogowym oraz aktualizacji oprogramowania online w niedalekiej przyszłości.

Aby bezpiecznie i szybciej dostarczać informacje o jeździe, po raz pierwszy MITSUBISHI MOTORS zainstalowało wyświetlacz Head-Up (HUD) o przekątnej 10,8 cala, który w pełnym kolorze wyświetla informacje potrzebne do jazdy. Kierowca może ręcznie włączać/wyłączać ten HUD oraz dostosować wyświetlane treści. Oprócz informacji o jeździe i ostrzeżeń, takich jak opuszczanie pasa, wyświetlane treści obejmują informacje nawigacyjne i audio poprzez połączenie z centralnym wyświetlaczem, a także wiele rodzajów informacji może być wyświetlanych jednocześnie.

Do systemu głośników zastosowano premium system dźwiękowy BOSE. Zupełnie nowy Outlander jest wyposażony w system audio składający się z 10 głośników. Połączenie dużych wooferów w drzwiach z podwójnymi subwooferami zapewnia potężny, głęboki bas oraz dźwięk wysokiej jakości jak podczas koncertu.

Zupełnie nowy Mitsubishi Outlander to rodzinny SUV, który oferuje trzy rzędy siedzeń dla siedmiu osób, co jest wyjątkowe w tej klasie. Siedzenia mogą być elastycznie aranżowane w różnych konfiguracjach, aby dostosować się do liczby pasażerów i ich bagażu. Siedzenia drugiego rzędu mają funkcję przesuwania i pochylania, a także podział 4:2:4, co pozwala na wygodne siedzenie dwóch dorosłych pasażerów w drugim rzędzie, nawet przy przewożeniu długich przedmiotów, takich jak narty.

Przestrzeń do przechowywania smartfonów znajduje się w tacy konsoli centralnej, bocznych kieszeniach konsoli centralnej, kieszeni plecaka siedzenia kierowcy oraz kieszeniach dekoracyjnych. Taca konsoli centralnej ma również funkcję bezprzewodowego ładowania telefonu (15W), ładowania smartfonów, gdy są na niej umieszczone. Porty USB do ładowania Typu C i A są odpowiednio dostępne z przodu i z tyłu konsoli centralnej.

Zaawansowany system wspomagania kierowcy i funkcje bezpieczeństwa

MI-PILOT Assist integruje adaptacyjny tempomat (ACC) oraz system utrzymywania pasa ruchu (LKA), wspierając operacje jazdy poprzez utrzymywanie odległości między pojazdami i utrzymywanie pojazdu na środku pasa drogi. Pojazdy wyposażone w system łączności nawigacyjnej mogą odczytywać znaki ograniczenia prędkości, aby automatycznie zmieniać ustawioną prędkość i wykorzystywać informacje z map nawigacyjnych, aby automatycznie dostosować prędkość pojazdu do odpowiedniej dla zakrętów i rozjazdów na autostradach oraz inne sytuacje. Aby zmniejszyć uciążliwe operacje ustawiń podczas jazdy w trudnych warunkach na autostradach, pojazd może automatycznie ruszyć do przodu w ciągu około 30 sekund po zatrzymaniu.

W przypadku poduszek powietrznych, standardowo wyposażono w poduszkę powietrzną przednią środkową dla fotela kierowcy oraz boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, a łącznie zainstalowano 11 poduszek powietrznych. W przypadku kolizji bocznej, przednia poduszka powietrzna środkowa wysuwa się pomiędzy fotelem kierowcy a fotelem pasażera z przodu.

Mitsubishi Connect jest zainstalowane jako system wsparcia pojazdu, który umożliwia użytkownikom cieszenie się bardziej komfortowym życiem samochodowym oraz bezpiecznym doświadczeniem jazdy. Aby chronić bezpieczeństwo kierowcy, można nacisnąć przycisk, aby poprosić o pomoc z centrum telefonicznego w przypadku awarii pojazdu lub wypadku, a system automatycznie zgłasza, gdy zostanie uruchomiona poduszka powietrzna. Obsługuje on również różne incydenty, takie jak generowanie ostrzeżenia o kradzieży pojazdu i zgłaszanie informacji o położeniu pojazdu do użytkownika, jeśli pojazd zostanie skradziony.

2.5L MIVEC CVT (181 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc133.1 Kw @ 6000 Rpm
181 Hp @ 6000 Rpm
178 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy181 Lb-Ft @ 3600 Rpm
245 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60/R18
Długość185.4 In (4709 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/63.1 In (1
Rozstaw osi106.5 In (2705 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika11.7 Cuft (331 L)
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna3594 - 3682 Lbs (1630 - 1670 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5192 Lbs (2355 Kg)

2.5L MIVEC S-AWC CVT AWD (181 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc133.1 Kw @ 6000 Rpm
181 Hp @ 6000 Rpm
178 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy181 Lb-Ft @ 3600 Rpm
245 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60/R18
Długość185.4 In (4709 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/63.1 In (1
Rozstaw osi106.5 In (2705 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika11.7 Cuft (331 L)
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna3715 - 3803 Lbs (1685 - 1725 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5192 Lbs (2355 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.